Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (8332)
Vierailija kirjoitti:
Miten Elisa näyttää niin tätimäiseltä lapseton ihminen. Oon ite samoja ikiä ja kukaan mun kavereista ei näytä noin vanhalta. Matti taas näyttää ikäistään nuoremmalta. tulee mieleen että erilaisella hiustyylillä Elisa vois näyttää nuorekkaammalta. 🤔
Näyttää 10v ikäistään vanhemmalta, ihan keski-ikäiseltä täti Moonikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin, ettei Katri ole ohjelmassa kommentoinut aamuista meteliä, vaan Janne kertoi hänen valittaneen siitä? Katrihan on siis voinut sanoa siitä mitä tahansa tai jättää sanomatta. Vaikka mainita ihan hymyillen, että heräsi siihen. Toisillehan kaikki on kritiikkiä ja valitusta. Varmaan vielä helpommin, jos ei ole yhtään kiinnostunut.
Väärin ymmärsit. Katri oli laittanut Jannelle aamulla viestiä, että meteli häiritsi.
Hauska pariskunta. Jannea häiritsee se että aamulla puhutaan. Katria häiritsee se että aamulla liikutaan.
Vastuu lapsen hyvinvoinnista on lasten isällä. Nuorella iällä eronnut tulee todennäköisesti tuomaan uusia naisia lasten kotiin. Jos on erotessa halunnut, että lapset asuvat molempien luona, pitää asunto valita sen mukaan, että siellä on tilaa kahdelle teini-ikää lähestyvälle ja isän uudelle elämälle.
Eikä varmaan kannattaa mennä deittiohjelmaan. Kaikkein vähiten tämä tilanne on sen uuden "vaimon" syy. Hänellekin pitää pystyä tarjoamaan ns. paikka sekä elämässä että kodissa, jos tällaisiin touhuihin lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Janne aiemmin rutissut ettei ole aamuihminen ja hänen tuntikausien heräilyynsä pitää vain puolisonkin sopeutua?
Kuitenkin pitää myös sopeutua mekkalaan, jos hän nousee aiemmin.
Seurustelin joskus miehen kanssa, joka ei arvostanut minun untani yhtään. Hän sai sytyttää makuuhuoneen valot milloin tykkäsi ja katsoa äänekästä ohjelmaa. Mutta minun piti ehdottomasti olla hipihiljaa ja mielellään liikkumatta kun hän nukkui. En viittaa tällä Janneen tai Katriin mitenkään, mutta tuli vain aiheesta mieleen, että nykyään ymmärrän tuon tilanteeni olleen ihan selkeää väkivaltaa. Älkää siis koskaan alistuko moiseen kukaan.
En ole kyseistä jaksoa nähnyt, niin en tiedä mikä tuossa oli konteksti (josko kukaan muukaan täällä tietää...). Mutta itse vuorotyötä tehneenä tuli myös mieleen se, että jos toisella on esim kolmivuorotyö ja siksi pitä
Tämä on vähän hankalaa toteuttaa, kun heidän sänky näytti sijaitsevan keittiössä / eteisessä. Karmivaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppania etsivä hetero kutsuu toista miesmäiseksi tai naismaiseksi, en näe mahdollisuutta suhteelle.
Kyllä musta olisi kiva, että kutsuttaisiin naismaiseksi tai naiselliseksi. Ja varmasti miehet haluavat kuulla olevansa miehekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä kommentoin.
Elisa on mahdollisimman luotaantyöntävä nainen. Mikäli päätyisin tuollaisen naisen läheisyyteen, en pystyisi sitä käsittelemään mitenkään, jäätyisin täydellisesti. Jos minut puoliksi pakotettaisiin tuollaiseen tilanteeseen, ainoa keino on tuo Matin tapa: jotenkin räpeltää itsensä kuiville tilanteesta.
Elisan kaltainen nainen tarvitseekin hyvällä itsetunnolla ja varmuudella varustetun miehen, joka kykenee keskustelemaan ja laittamaan myös vastaan tarvittaessa. Te peräkammarin pojat olettekin asia erikseen, teille sopii hiljainen hissukka tyttönen puolisoksi.
Eli jos Elisa ei sytytä, on vika miehen itsetunnossa ja -varmuudessa ja vain hissukka sopii hänelle naiseksi.
Aika säälittävä ja narsistinen pyrkimys olla näkemättä mitään syitä itsessä. Ja tästä tulee kyllä mieleen se muinaisen Heidin isä, joka lohdutti tytärtään sanoilla: muista aina että sinussa ei ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä kommentoin.
Elisa on mahdollisimman luotaantyöntävä nainen. Mikäli päätyisin tuollaisen naisen läheisyyteen, en pystyisi sitä käsittelemään mitenkään, jäätyisin täydellisesti. Jos minut puoliksi pakotettaisiin tuollaiseen tilanteeseen, ainoa keino on tuo Matin tapa: jotenkin räpeltää itsensä kuiville tilanteesta.
Avaisitko noin miehenä jotenkin tarkemmin, millainen on 'tuollainen', mahdollisimman luotaantyöntävä nainen?
Näin naisena en pidä Elisaa rumana/epäviehättävänä enkä päsmärinä. Olen ymmärtänyt, että nämä ominaisuudet karkottavat miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vastuu lapsen hyvinvoinnista on lasten isällä. Nuorella iällä eronnut tulee todennäköisesti tuomaan uusia naisia lasten kotiin. Jos on erotessa halunnut, että lapset asuvat molempien luona, pitää asunto valita sen mukaan, että siellä on tilaa kahdelle teini-ikää lähestyvälle ja isän uudelle elämälle.
Eikä varmaan kannattaa mennä deittiohjelmaan. Kaikkein vähiten tämä tilanne on sen uuden "vaimon" syy. Hänellekin pitää pystyä tarjoamaan ns. paikka sekä elämässä että kodissa, jos tällaisiin touhuihin lähtee.
Aamen!
Miksi Matti sanoo, että Elisa on viehättävä ja kaunis mutta ei halua koskea Elisaan. Fyysinen etäisyys ei jotenkin istu tohon muuhun kuvaan. Ennemmin olisin luullut, että aika mutkattomasti olis seksiä, vaikkei sellaista hempeilyä oliskaan.
Toisaalta nään että jos Elisa olis kans rento hengailija, jamittelisivat vaikka yhdessä niin fyysinen kosketus olis luontevampaa. eihän siinä kauheen pussaileva olo tule, kun tosi diippejä kysymyksiä putkahtelee koko ajan ja yrittää vaan pysyä mukana, että ai nyt puhutaan tästä! Noilla ei oo näytetty kauheesti sellaista olemista ja tekemistä ilman kysymyspatteristoa.
Vierailija kirjoitti:
Matti voi mennä yksin kotiin hiplaamaan kitaraa ja tumputtamaan.
Täysin kykenemätön parisuhteeseen.
Joisi vaikka viinaa niin voisi vapautua?
Matti on muusikko. Naiset on välillä tosi päälle hyökkääviä noissa piireissä. Matti sanoi jo alussa kaipaavansa syvällisiä keskusteluja yms. Ei halua eikä jaksa sitä pinnallista himoa vaan haluaisi löytää ihmisen johon tuntee syvempää vetovoimaa. Bändärit on jo koluttu, nyt haluaa kumppanin.
Miten onnellista, että Iina ja Mikko on löytäneet toisensa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppania etsivä hetero kutsuu toista miesmäiseksi tai naismaiseksi, en näe mahdollisuutta suhteelle.
Kyllä musta olisi kiva, että kutsuttaisiin naismaiseksi tai naiselliseksi. Ja varmasti miehet haluavat kuulla olevansa miehekkäitä.
Tarkoittanet siis, että pitäisit siitä, että sinua naisena kutsuttaisiin miesmäiseksi ja miestäsi naismaiseksi? Selevä.
Vierailija kirjoitti:
Huolehtimalla lasten hyvinvoinnista iskä ottaa uudet puolisot yöpymään yksinäisillä viikollaan. Etenkin, jos vaativat erityisjärjestelyjä nukkumisen suhteen. Ei ole oikein lapsille, nainen taas päättää itse haluaako tulla mukaan kuvioon. Peräänkuulutan tuotannon vastuuta, tässä tapauksessa on ollut useassa asiassa vastuuttomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Millä tuollaisessa kämpässä nukut, jos 3 henkeä lähtee kouluun tai töihin, kun punkka on ulko-oven vieressä ja "keittiö" ilmeisesti siinä samassa tilassa?!
Toinen asia on sitten se, että 8- ja 12-vuotiaat pystyvät kyllä tekemään aamutoimensa ilman ylimääräistä meteliä, jos eivät ole aivan pellossa kasvaneita ja heille on opetettu toisten ihmisten huomioimista.
Minut kasvatettiin aikoinaan todella tiukasti, käytöstapoja ja muiden huomioimista korostettiin. Silti se joskus unohtui, vaikka parhaani yritin, koska a) olin lapsi ja b) ADHD. Kaikki ei vain mene aina kuin elokuvissa, vaikka miten vanhemmat kasvattaisivat viimeisen päälle hyvin. Itse olen siitä elävä esimerkki.
Arttu on tasapainoinen hyvinvoiva lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuon Artun mahdollinen diagnoosi tai syy käytöksen takana on? Ei kai narskukaan ala noin nopeasti moittia toista. Se rakkauspommitus-vaihe voi kestää niin kauan, että toinen on saatu henkisesti ja fyysisestikin koukkuun. Onko vaan ksipää vai onko hänellä alhainen sosiaalinen älykkyys kun heittelee tuollaista?
Sanoisin että on kirjolla. Sellainen arjessa hyvin pärjäävä ja hyvin maskaamaan tottunut. Sitten tähän lisäksi kasvatuksessa on ollut jotain vanhakantaista jäykkyyttä ja jotain sellaista että oikea, aito tunteiden ja tunneilmiöiden ymmärrys ei ole kehittynyt. Palstalaiset voisi vähän hillitä sitä iänikuista narsismista jankuttamista, moni asia on jotain ihan jotain muuta.
Niin, että narsististen piirteiden tunnistamisen sijaan pitäisikin saman tien asettaa kaveri AUTISMIN KIRJOLLE,
Ei tarvitse olla noin hyökkäävä. Totuus on se, ettei meistä kukaan tiedä mikä Arttu on. Lintu vai kala? Mutta pakkohan noiden "asiantuntijoiden" on ollut havaita hänessä näitä kysymyksiä herättäviä piirteitä, koska tavallinen tallaajakin sen heti havaitsee.
Kiitos kun tulitte, mutta me lähdemme nyt panemaan moikkuli moooi
Vierailija kirjoitti:
Tulee ihan edellisen kauden Taina mieleen joka suuttui Matin työpuhelusta aamulla. Joustoa tarvitaan paljon tuollaisessa kokeilussa. Ei parane pienestä hermostua.
Vierailija kirjoitti:
Lehtijutut ja keskustelut antaa aina negatiivisemman kuvan, kuin itse jaksot.
Myös leikkauksella voidaan vaikuttaa paljon siihen, miltä tilanteet ja asiat vaikuttaa. Häät menivät kaikilla hyvin.
En lähtisi näiden lyhyiden pätkien perusteella sanomaan ketään narsistiksi, joka on oikeasti harvinaista, mutta muotisana jota viljellään joka tilanteessa. Myöskin tällaiset varmaan juoppo, varmaan sitä ja tätä sekä ulkonäön haukkumiset voisi jättää pois.
Ihmisiä nämäkin on, jonkun lapsia ja läheisiä. Itse ohjelmasta on kiva keskustella, mutta täällä ei tunneta heitä tai tapahtumia kameroiden ulkopuolella. Draamaa ohjelmassa näköjään haetaan, mikä pistää tuotannon epäeettiseen valoon.
Mukava on ollut sarjassa katsoa pareja joilla on mennyt hyvin, kuten Lari ja Niina. Jotkut tietty kaipaavat niitä ristiriitoja
Joku järkeväkin on näköjään keskustelussa. Mutta kärkeväksihän nämä aina menee. Pahinta on keittipsykologiset diagnoosit. Kaikki on narsisteja.
Miten Elisa näyttää niin tätimäiseltä lapseton ihminen. Oon ite samoja ikiä ja kukaan mun kavereista ei näytä noin vanhalta. Matti taas näyttää ikäistään nuoremmalta. tulee mieleen että erilaisella hiustyylillä Elisa vois näyttää nuorekkaammalta. 🤔