Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi neuroepätyypillinen pari. Ainakin yksi.
Ai ketkä muka? Ei kaikki luovat ja levottomat ekstrovertit ole ADHD-tapauksia.
Miksei Elisa voisi olla yhtä hyvon epävakaa, jos diagnosoimaan lähdetään? (vitsinä heitin)
Ja autistit eivät taatusti osallistuisi tämmöiseen kokeiluun.
Sopii tietysti nykyaikaan keksiä kaikille joku diagnoosi. 🙄
Onhan tässäkin ohjelmassa eri kausilla nähty autisteja.
Vierailija kirjoitti:
https://www.ess.fi/paikalliset/3988244 Kiva otsikko sinkku Matista vuosien takaa
Instassa ainakin: mattisakaritoivonen
Tukkaväri ja tukkatyyli on vaihtunut monta kertaa. Ehkä Matti on myös vaihtelunhaluinen ja ikuinen etsijä.
Olen itsekin 'novelty seeker', mutta se ei tarkoita, että tarvin uuden puolison joka toinen vuosi. Vakituinen kumppani maadoittaa hyvin, kun muuten on uteliaisuuttaan kaiken uuden perään. Vaihtelu on välttämätöntä, muuten kuolen pystyyn jaloilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Elisa voisi olla yhtä hyvon epävakaa, jos diagnosoimaan lähdetään? (vitsinä heitin)
Onhan tässäkin ohjelmassa eri kausilla nähty autisteja.
Vauvapalstan diagnoosit eivät ole päteviä reaalimaailmassa.
"Näissä suhteissa tulee usein ylimääräistä haastetta siitä, että minun pitäisi ihmisen lisäksi pitää myös hänen musiikistaan / taiteestaan, mutta harvemmin se on ollut niin hyvää että olisin aidosti siitä vaikuttunut. Asiasta on vaikeaa keskustella koska taiteilijalle itselleen nämä tuotokset edustavat palaa omasta minuudesta. Jos ilmaisen oman mielipiteeni rehellisesti, se tuntuu toisesta loukkaavalta. Jos taas kovasti muunnan mielipidettäni, joudun vetämään epäaitoa roolia monissa tilanteissa eli aina kun se taide tulee puheeksi tai sitä esitetään julkisesti tai jollekin ystäväporukalle."
Komppaan tätä. Olen ollut suhteessa muusikko/taiteilijan kanssa, enkä osannut silloin analysoida, mikä minua siinä häiritsi koko ajan. Tämäpä se! Taiteilijan tuotokset ovat ikään kuin hänen lapsiaan. Hän antaa niiööe paljon itsestään ja viettää aikaa "lastensa" parissa. Et voi ignoorata niitä, koska ne ovat osa häntä. Mutta usein toivoin, että mies olisi ollut tavis, joka ei inspiraation iskiessä maanisesti sävellä yötä myöten tai miksaile illat pitkät flow-tilassa.
Olen itse haaveellinen ja elämyksellinen luonne, mutta minulle ei ole tärkeää tuottaa, suoltaa uutta. Nautiskelen vain itse keskenäni.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan tätä. Olen ollut suhteessa muusikko/taiteilijan kanssa, enkä osannut silloin analysoida, mikä minua siinä häiritsi koko ajan. Tämäpä se! Taiteilijan tuotokset ovat ikään kuin hänen lapsiaan. Hän antaa niiööe paljon itsestään ja viettää aikaa "lastensa" parissa. Et voi ignoorata niitä, koska ne ovat osa häntä. Mutta usein toivoin, että mies olisi ollut tavis, joka ei inspiraation iskiessä maanisesti sävellä yötä myöten tai miksaile illat pitkät flow-tilassa.
Olen itse haaveellinen ja elämyksellinen luonne, mutta minulle ei ole tärkeää tuottaa, suoltaa uutta. Nautiskelen vain itse keskenäni.
Minä taas olen itsekin taiteilija (mutta en muusikko) ja minulle sopisi suhde jossa molemmat keskittyvät luomiseen, koska tosiaan siitäkin tulee ongelma jos vain toisella on tällainen paljon aikaa vievä paneutumisen kohde ja toinen taas haluaisi viettää enemmän aikaa yhdessä. En kuitenkaan voi ajatella eläväni sellaisen taiteilijan kanssa, joka tekee mielestäni epäkiinnostavaa taidetta ja loukkaantuu jos en ole kiinnostunut. Kumppani joka ei ole kiinnostunut minun taiteestani toimii ihan hyvin, koska jostain syystä en itse koe loukkaavana tätä kiinnostuksen puutetta, kunhan olen ihmisenä muuten kumppanin mielestä kiinnostava.
En vain ole ikinä tavannut toista kaltaistani, jota siis ei häiritsisi se että en ole kiinnostunut hänen taiteestaan.
Monimutkaista!
t. Sama
Vierailija kirjoitti:
Kamala kattaus, 0 paria vikan jakson jälkeen ja puolet luopuu leikistä tosiasiallisesti jo puolison nähtyään.
Olisi mielenkiintoista nähdä nämä ulkonäön arvostelijat että minkä näköisiä itse ovat. Tietysti täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lukaisin pikaisesti esittelyt ja näytti siltä, että ainakin kahden naisen kohdalla korostettiin itsenäisyyttä ja vahvuutta. Sen yhden kohdalla joku "vapaus on tärkeintä". Miksi noita arvostava edes hakeutuu tällaiseen ohjelmaan?? Kun kyllähän sitoutuminen edellyttää kompromissia ja joidenkin "vapauksien" vähenemistä. Ja varsinkin jos kumppaniksi laitetaan lapsellinen mies, jolla lapset menee kaiken edelle - crash boom bang tulee saman tien.
No ehkä he eivät ole voineet tietää että kumppaniksi laitetaan mies jolla on lapsia. Jos tosiaan näin on käynyt jollekin vapautta arvostavalle naiselle niin mitäköhän asiantuntijat ovat ajatelleet? Ohjelmaan osallistumista sinänsä en pidä pahana vaikka olisi vapautta arvostava persoona, koska ideanahan on että parit muodostetaan toisilleen sopivista ihmisistä. Eli vapautta arvostavalle sellainen joka myös arvostaa vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ainakin yksi autisti osallistunut tähän ohjelmaan. Se Miinan puoliso, oliko Heikki.
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut sarjaa ekan kauden jälkeen, mutta nyt on niin erikoinen ja uteliaisuutta herättävä kattaus, että taidan taipua tiirailemaan miten näiden käy. Vaikeaa kuvitella että näistä syntyisi pysyviä pariskuntia. Vähän nössykän oloiset miehet ja "pikkumyy-naiset" sekä sinitukkainen mies. Toisaalta monella hiirimäisellä miehellä on juuri tuollainen "räiskyvän rempseä" daami. Ehkä tässä onkin koossa ainekset vuosisadan rakkaustarinoihin?
Minulla päinvastaiset tunnelmat. Pari ensimmäistä kautta olivat hyviä, sen jälkeen ohjelmaan on ilmeisesti alkanut hakeutua ihmisiä joilla on pääasiassa muut motiivit kuin puolison löytäminen ja parisuhteessa olemisen opettelu. Laatu ja kiinnostavuus joka kerta huonompaa, leikkauksilla luodaan tapahtumista valheellista kuvaa, osallistujat tylsiä tai sitten toisesta ääripäästä eli mt-häiriöisen oloisia. Ohjelmaa koskevat keskustelutkin joskus aivan luokattomia.
Olen kahden vaiheilla jaksaako tätä enää katsoa. Ehkä luen ensin keskustelua parin jakson verran ja päätän sen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ainakin yksi autisti osallistunut tähän ohjelmaan. Se Miinan puoliso, oliko Heikki.
Mistä tiedät hänen diagnoosinsa? Erikoinen heppu oli kyllä, mutta ei sen perusteella voi vielä autistiksi tietää.
Minua harmittaa ja ärsyttää todella paljon se, että erotaan lasten ollessa pieniä. Miten voi olla ettei suhteen ongelmia saada kuntoon ennen kuin niitä lapsia tehdään? Ja jos niitä ei millään lailla ollut näkyvissä ennen lasten syntymää, miten ihmiset eivät malta edes muutamaa vuotta käyttää niiden korjaamiseen vaan lähdetään saman tien eri teille?
En vain käsitä tätä. En ikinä seurustelisi miehen kanssa joka on eronnut lastensa äidistä lasten ollessa pieniä. Jos mies ei omiin pieniin lapsiin ja heidän äitiinsä pysty sitoutumaan niin ennuste tuskin on kummoinen seuraavienkaan kumppanien kanssa. Seuraavat kumppanit monikossa, koska yhteen se tuskin jää.
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa ja ärsyttää todella paljon se, että erotaan lasten ollessa pieniä. Miten voi olla ettei suhteen ongelmia saada kuntoon ennen kuin niitä lapsia tehdään? Ja jos niitä ei millään lailla ollut näkyvissä ennen lasten syntymää, miten ihmiset eivät malta edes muutamaa vuotta käyttää niiden korjaamiseen vaan lähdetään saman tien eri teille?
En vain käsitä tätä. En ikinä seurustelisi miehen kanssa joka on eronnut lastensa äidistä lasten ollessa pieniä. Jos mies ei omiin pieniin lapsiin ja heidän äitiinsä pysty sitoutumaan niin ennuste tuskin on kummoinen seuraavienkaan kumppanien kanssa. Seuraavat kumppanit monikossa, koska yhteen se tuskin jää.
Vielä käsittämättömämpää on se että tällaiseen ohjelmaan voi päästä jos on pieniä lapsia kotona. Joku raja pitäisi olla Suomen tv-tuotantojen eettisessä arveluttavuudessa. Ulkomailla tosi-tv -ohjelmiin osallistujia päätyy silloin tällöin itsemurhaan asti. Ohjelmien vaikutus osallistujien psyykeeseen tulisi ottaa vakavasti, ja jos hänellä on alaikäisiä huollettavia niin näiden oikeuksien tulee mennä aikuisten halujen ja oikeuksien edelle. Eli alaikäisten huoltajana toimivan ei tulisi voida osallistua.
Toivottavasti todellakin on tsekattu se lapsellinen/lapseton aspekti ennen paritusta. Itse velana kertoisin että ei missään nimessä toimi lapsellinen mies. Todella epäpätevää jos eivät tuota hyvinkin tarkkaan varmista etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti todellakin on tsekattu se lapsellinen/lapseton aspekti ennen paritusta. Itse velana kertoisin että ei missään nimessä toimi lapsellinen mies. Todella epäpätevää jos eivät tuota hyvinkin tarkkaan varmista etukäteen.
Täällä toinen vela. Minua ärsyttää jo etukäteen tieto että melkein jokaisella miesosallistujalla on lapsia. Se merkitsee että en luultavimmin pysty samastumaan yhteenkään noista kolmesta parista paitsi jos osa niistä naisista on kauhuissaan siitä että miehellä on lapsia. Sellaista samastumista en haluaisi kokea, kun toivon tämän olevan enemmänkin hyvän mielen ohjelma. Ei niitä nykyään liikaa ole tv:ssä.
Toivottavasti edes se yksi jäljelle jäävä pari olisi jotenkin sellainen johon voisi samastua.
Janne on livenä ihan loistotyyppi huikeella huumorintajulla ja suurella sydämellä varustettuna. Myötätuulta etsintään!
Vierailija kirjoitti:
Janne on livenä ihan loistotyyppi huikeella huumorintajulla ja suurella sydämellä varustettuna. Myötätuulta etsintään!
Kiva tietää että ainakin yksi kiva ihminen mukana. :)
t. Ketjuun pessimistisen ennakkovalituksen kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Se että ihminen on älykäs, asiapuhetta arvostava, rauhallinen havainnoija ja tutkijaluonne ei tee kenestäkään autistia. Autisteilla voi olla näitä piirteitä, mutta diagnoosi asetetaan ihan muilla perusteilla.
Assinainen
Odotettavissa mahdollisesti taas kaksi minäkeskeistä morsianta, joita paapotaan tuotannon puolelta ja joilla on vain oikeuksia olla taas muuttumatta äidiksi puolisolleen tai omien tarpeiden kuunteluun. Aina lupaa huonoa, kun ehdokkaat ovat kertoneet olleensa tähän saakka liian kilttejä tai jättäneensä omat tarpeensa taka-alalle tms. - pelkkiä odotuksia ja vaatimuksia puolisolle.
Harmi myös, että muutoin tervehenkiseltä ja rennolta kuulostava morsian sen sijaan taas vaikuttaa sitoutumiskyvyttömältä tuuliviiriltä.
Toivon yllättyväni iloisesti ja etenkin, ettei mukana olisi tällä kertaa oman elämänsä milleniaali-lumihiutaleprinsessoita. Viime vuonna tuli mitta täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Odotettavissa mahdollisesti taas kaksi minäkeskeistä morsianta, joita paapotaan tuotannon puolelta ja joilla on vain oikeuksia olla taas muuttumatta äidiksi puolisolleen tai omien tarpeiden kuunteluun. Aina lupaa huonoa, kun ehdokkaat ovat kertoneet olleensa tähän saakka liian kilttejä tai jättäneensä omat tarpeensa taka-alalle tms. - pelkkiä odotuksia ja vaatimuksia puolisolle.
Harmi myös, että muutoin tervehenkiseltä ja rennolta kuulostava morsian sen sijaan taas vaikuttaa sitoutumiskyvyttömältä tuuliviiriltä.Toivon yllättyväni iloisesti ja etenkin, ettei mukana olisi tällä kertaa oman elämänsä milleniaali-lumihiutaleprinsessoita. Viime vuonna tuli mitta täyteen.
No siis. Jos itse olisin tuotannon edustaja ja olisin ollut hyväksymässä sitä että lapsettomalle naiselle paritetaan mies, jolla on jo lapsia jopa kahden eri naisen kanssa (!), niin kokisin tilanteesta sen verran mittavaa syyllisyyttä että luultavasti pyrkisin varmistamaan ettei ko. nainen joudu ainakaan sitten enää enempää omia toiveitaan uhraamaan. Kyseinen uhraus on jo itsessään niin suuri.
Kiltin ja sopeutuvaisen naisen ongelmahan on tyypillisesti sellainen, että hänet haluaisi kumppaniksi hyvin moni mies. Joista suuri osa on sellaisia toiselta uhrauksia vaativia tapauksia, joilla itsellään ei joustoa kuitenkaan riitä vastaavassa määrin. Nämä suorastaan hyökkäävät kimppuun ja taistelevat tällaisesta naisesta verissä päin, mikä karkottaa tasapainoisemmat ja empaattisemmat miehet ympäriltä. Sellainen ymmärtäväinen ja empaattinen mies myös yleensä löytää kumppanin helposti eikä heitä riitä kaikille.
Siispä dynamiikka jossa miehen tulisi oppia joustavuutta ja toisen huomioimista - samalla kun nainen harjoittelee periksiantamattomuutta ja rajan vetämistä - on parisuhteissa hyvin yleinen. Se, että sellaista näkyy usein tällaisessa ohjelmassa, ei ole yllättävää eikä tuomittavaa, koska se heijastaa ympäröivää todellisuutta. Katsoja voi oppia tällaisen parin kehityskaaren seuraamisesta oman parisuhteenkin kannalta tärkeitä asioita. Tai sitten voi keskittyä käymään turhaa sukupuolisotaa ja haukkumaan ylisopeutuvia naisia "minäkeskeisiksi" kun heille ei enää kelpaakaan sellainen ylitsevuotava epäitsekkyys jota aiemmat sukupolvet pitivät ainoana mahdollisena roolina naiselle.
Minulle tulee Tinderissä vastaan paljon muusikoita ja muita taiteilijoita.
Näissä suhteissa tulee usein ylimääräistä haastetta siitä, että minun pitäisi ihmisen lisäksi pitää myös hänen musiikistaan / taiteestaan, mutta harvemmin se on ollut niin hyvää että olisin aidosti siitä vaikuttunut. Asiasta on vaikeaa keskustella koska taiteilijalle itselleen nämä tuotokset edustavat palaa omasta minuudesta. Jos ilmaisen oman mielipiteeni rehellisesti, se tuntuu toisesta loukkaavalta. Jos taas kovasti muunnan mielipidettäni, joudun vetämään epäaitoa roolia monissa tilanteissa eli aina kun se taide tulee puheeksi tai sitä esitetään julkisesti tai jollekin ystäväporukalle.
Sama haaste on toki näillä kaikilla pareilla muutenkin kun lähdetään nollasta tutustumaan. Toisen persoonassa on väistämättä puolia joista itse ei ainakaan aluksi pidä, ja asiasta pitäisi pystyä puhumaan ettei joudu itse näyttelemään muuta kuin on. Ajan myötä on kuitenkin toivoa oppia ymmärtämään toisen persoonaa paremmin ja elämään yhdessä niin ettei ne huonommat puolet enää häiritse. Taiteesta ei välttämättä koskaan opi samalla tavalla pitämään jos se ei vain satu olemaan itselle mieleistä.