Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (22191)

Vierailija
21821/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain tälle kaudelle ja olisinpa minä tullut valituksi Matille, niin olisin ollut onnellinen. Mutta mä asun kyllä aika kaukana Matista, niin se olisi voinut olla ongelma Matille 

Vierailija
21822/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artulla ja Julialla on kyllä pitkä etäisyys Imatra -Turku, mutta toisaalta, oletan, että he itse ovat kertoneet hakuvaiheessa, että etäsuhde noin pitkällä välimatkalla on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21823/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuo Elisa oli viimeksi seurustellut ? Kait hän nyt ymmärsi sen , kun tuohon ohjelmaan osallistuu voi tapahtua mitä vaan eli et saa miestä itsellesi. Lapsellista syytellä muita.

Vierailija
21824/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia ja Matti voisi käydä vaikka kahvilla pitkän kaavan kautta, voisi olla energiat samalla tasolla ja paljon juteltavaa.

Äläpäs Julia haaveile. Ei edes kukaan wt bensalenkkari koske sinuun edes pitkällä tikullakaan. Kyllä niin totaalisesti munasit itsesi.

Taasko luulet keskustelevasi Julian kanssa?

ja mistä sinä tiedät, miten moni on kiinnostunut Juliasta, varmaan aika monikin. Kaikille ei esim tatuoinnit ole kauhun aihe (kuten ei varmaan Matillekaan, kun kerran niitä hänellä itselläänkin oli) eikä hiusten värillä tai hartoiden koolla ole väliä.

Mutta en siltikään nää Mattia ja Juliaa yhdessä, koska maailmassa nyt on muitakin ihmisiä, kun nämä ensitreffeihin osallistuneet joten eiköhän Matti ja Julia löydä sen oikean ihan muualta.

Ja jo sekin, että

Muuten samaa mieltä kanssasi, mutta kyllä Julia valitettavasti munasi :(

Vierailija
21825/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisan avautumiset lehdessä melkein vain pahentaa sitä kuvaa jonka on itsestään kauden aikana antanut. Aikuisena naisena ei edes antanut toiselle mahdollisuutta tutustua, kun ollaan kaikkien vaatimusten kanssa päsmäröimässä toisesta yli kaikenaikaa. Jos noin paljon potutti, niin ois ehkä kannattanut puhaltaa peli poikki aikaisemmin,  eikä kiuketella kuin teinityttö, kun ei saanut just tarkalleen sitä mitä hän on toivonut. Ihmiset nyt harvoin tuppaa olemaan just täysin toiveiden mukaisia. Kun korostaa ettei saanut oppimiskokemusta, niin kannattaisi varmasti katsoa kausi ja oma toiminta uudelleen, eikä vain oikeuttaa huono käytös selityksillä ja syyttämällä kaikkea muuta ympärillä. 

Ei melkein, vaan pahentaa ja samalla vahvistaa täysin juuri sitä kuvaa, jonka hänestä jo ohjelman myötä sai. 

Niinpä. Jos ei tästä saa oppimiskokemusta, niin ei saa mistään. Enkä usko hetkeäkään, että Elisan edellinen kumppani lakkasi haluamasta läheisyyttä työstressin vuoksi. Taisi jäädä normaali oppimiskokemus saamatta siitäkin.

Onko Elisa myöntänyt koko prosessin aikana kertaakaan mitään, mitä hän olisi tehnyt väärin tai mitä olisi voinut tehdä eri tavalla? Häneltä näyttää puuttuvan täysin sellainen normaali itsereflektio ja -kriittisyys. Surullista.

Vierailija
21826/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nyt viimeisen jakson ja huomasin että Jannelle oli tapahtunut kunnon glow up!

Moi, Janne. Tuo on jo epätoivoista.

Vierailija
21827/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut nähdä kuinka Arttu ja Elisa juttelevat keskenään. Heidät olisi pitänyt parittaa tässä ohjelmassa, lopputulos olisi varmasti ollut heidän kannaltaan parempi kuin nyt.

Vierailija
21828/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Matti on kyllä tosi fikun ja sympaattisen oloinen. Varmasti oli hänelle hyvä kokemus siitä että on juuri semmoinen kuin on riippumatta toisen mielipiteistä. Tunnistan myös itsestäni, että ilman ajatuksen ja tunteen yhteyttä kosketus ei kiinnosta, on suorastaan vastenmielistä ajatella jotain halipusujuttuja ihmisen kanssa jonka kanssa ei ole mitään tunnetason yhteyttä. Että siinä ei ole mitään väärää. Ihmiset on vain erilaisia. Elisalle toivon uskallusta mennä esim terapiaan tutkimaan omia kipeitä kokemuksiaan. Sillä tuollainen vaativa ja kontrolloiva ja paheksuva tapa olla yhteydessä toiseen lienee suojautumiskeino joka rakentuu huonoista kokemuksista. Siinäkin on jotain mulle tuttua. Että mieluummin vaeltaa yksin erämaassa kuin uskaltaa edes itselleen tunnustaa pelkojaan ja haavojaan. Ja sittenhän onkin kovin vaikeaa saada sitä läheisyyttä jota juuri kipeästi kaipaa.

Elisa oli kyllä kiva, kun rämpi niillä tikkukintuillaan rumissa vaatteissa ilman meikinhäivää, niin iloisena. Mua rupesi naurattamaan hänen positiivisuutensa niiden kaikkien paarmojen tai mitä nyt Lapissa asukaan. Siellä oli onnellinen, kaukana ihanasta Matista. Todellinen masokisti. Siksi kai kieltää itseltään rakkaudenkin käyttäytymällä kuten teki Matille.

Elisa on masokisti = diagnoosi. Oman onnensa sabotööri. 

Vierailija
21829/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän Mikkoa kun hän on sanonut ettei ole koskaan kokenut rakkautta vaikka on seurustellut. Olen siis ollut sellaisten kanssa joista on pitänyt pakottaa itseni kiinnostumaan, koska ei ole tullut tosielämässä vastaan sellaista ihmistä johon tuntisin aitoa ihastusta, ja joka myös ihastuisi minuun. En tiedä mistä tämä kohdallani johtuu enkä halua nykyään enää etsiä väkisin kumppania kun tiedän ettei siitä mitään tule. Elän mieluusti yksin.

No eikö sinulle riitä parisuhteessa kaverilliset fiilikset? Onko pakko olla romanttisia tunteita, jos kuitenkin viihdyt seurustelukumppanin seurassa?

Mä olen eri, mutta esim mulle ei vaan riitä kaverifiilikset parisuhteessa. Olen yrittänyt pariinkin kertaan ja aina se tökkää siihen, kun fyysistä kanssakäymistäkin yleensä parisihteessa harrastetaan. E

Kuitenkin on olemassa paljon pariskuntia, joiden suhde on alkanut niin, että ovat olleet ensin kavereita. 

Vierailija
21830/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette onko mikon ja iinan suhde kestävä?

Onko sinun ja miehesi suhde kestävä? Mikä lasketaan kestäväksi, vuosi, kaksi, viisi vai 50v?

Asia ei ole sinun "murheesi", jatketaan jo omaa elämää. 

MIksi tylytys? Eikö tämä ole keskustelu, jossa tarkoitus pohtia ohjelman antia? Sivusta.

Vierailija
21831/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko Elisa myöntänyt koko prosessin aikana kertaakaan mitään, mitä hän olisi tehnyt väärin tai mitä olisi voinut tehdä eri tavalla? Häneltä näyttää puuttuvan täysin sellainen normaali itsereflektio ja -kriittisyys. Surullista."

Koko ajan, mutta kun mikään ei riitä. Hän on sanonut että tietää, että ei ole helppo ihminen ja muita vastaavia kommentteja ja kun epäempaattinen Joonas tivasi tekeekö nopeita tulkintoja,  niin vastasi "Pitää paikkaansa."

Joskus täällä aina sanotaan, että sarjan katsominen ja av ovat kaksi eri asiaa ja niin se onkin. Täällä väännetään Artustakin r.kari aika äkkiä yms kivaa, Matilla ollut kaltoinkohdeltu lapsuus jne. 🙄

Vierailija
21832/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Matin jatkuva arvostelu siitä, ettei hän halunnut läheisyyttä ja vihjailu, että se johtui Matin selvittämättömistä ennen tapahtuneista asioista ja aina palata siihen, sanoa, ettei pitäisi osallistua ohjelmaan, jos tällaista on jne. Todella nöyryyttävää! 

Jos mulle tulisi kumppani, josta en syty, olisin mukava ja kohtelias (kuten Matti) ja tekisin ystävällisesti asioita sen kumppanin kanssa (kuten Matti), mutta kosketuksiin en haluaisi edetä. Eli olisin kuin Matti. Miten Elisalle ei tämä tullut mieleen? Mulle kyllä tulisi mieleen, etten fyysisesti miellytä, jos fyysisyyttä ei tulisi, enkä alkaisi siitä jankuttaa. 

Olisi Matti voinut sanoa suoraan jos ei tunne vetovoimaa toista kohtaan. 

Aika monella kaudella on nähty sama juttu. Toinen ei syty mutta ei sitä uskalla sanoa. Mikä siinä on niin vaikeaa? Paljon helpompi sanoa kuin kierrellä ja kaarrella 5 viikkoa.

Vierailija
21833/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette onko mikon ja iinan suhde kestävä?

Onko sinun ja miehesi suhde kestävä? Mikä lasketaan kestäväksi, vuosi, kaksi, viisi vai 50v?

Asia ei ole sinun "murheesi", jatketaan jo omaa elämää. 

MIksi tylytys? Eikö tämä ole keskustelu, jossa tarkoitus pohtia ohjelman antia? Sivusta.

Tylytys ei ollut tarkoituksena, vaan latasin useamman kysymyksen samaan. Koitin herättellä miettimään, että mitä kestävyys tarkoittaa kenellekin, ja onko takeita kenenkään suhteen kestävyydestä. 

Mielestäni on hasardia miettiä, onko Mikon ja Iinan suhde kestävä. Ehkä on, ehkä ei, miksi siis miettiä? 

Vierailija
21834/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin nyt viimeisen jakson ja huomasin että Jannelle oli tapahtunut kunnon glow up!

Moi, Janne. Tuo on jo epätoivoista.

Moi Sinikka Sokka, vaiko kuitenkin Petteri Orpo.

Etkö oikeasti huomannut et Janne oli laihtunut? Hiuksetkin oli leikattu fiksummin kuin itse kaudella.

Vierailija
21835/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Kuitenkin on olemassa paljon pariskuntia, joiden suhde on alkanut niin, että ovat olleet ensin kavereita.''

Joillakin voi toki, mutta ei tunteita pakottamalla ja automaattisesti synny. Ja lienee eri asia tutustua ihan rennosti ja luonnollisesti kavereina kuin ihastua pakotetusti viileältä järkiparisuhdepohjalta. Eikä toisaalta voi ihastua ihan keneen hyvänsä kaveriin, vaikka olisikin hyvät välit, kyllä sitä jotain kemiaa pitää olla.

Vierailija
21836/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Matin jatkuva arvostelu siitä, ettei hän halunnut läheisyyttä ja vihjailu, että se johtui Matin selvittämättömistä ennen tapahtuneista asioista ja aina palata siihen, sanoa, ettei pitäisi osallistua ohjelmaan, jos tällaista on jne. Todella nöyryyttävää! 

Jos mulle tulisi kumppani, josta en syty, olisin mukava ja kohtelias (kuten Matti) ja tekisin ystävällisesti asioita sen kumppanin kanssa (kuten Matti), mutta kosketuksiin en haluaisi edetä. Eli olisin kuin Matti. Miten Elisalle ei tämä tullut mieleen? Mulle kyllä tulisi mieleen, etten fyysisesti miellytä, jos fyysisyyttä ei tulisi, enkä alkaisi siitä jankuttaa. 

Aika monella kaudella on nähty sama juttu. Toinen ei syty mutta ei sitä uskalla sanoa. Mikä siinä on niin vaikeaa? Paljon helpompi sanoa kuin kierr

Mä uskon, että Matti oli alussa ihan neutraali ja odottavalla kannalla, että mitä kivaa tästä nyt syntyykään, mutta kun toinen heti julkitoi ettei tykkää Matista, niin mitä siinä sitten voi tehdä. Olla kohtelias ja kuunnella toiselta kritiikkiä, niin kuin Matti viisaasti tekikin. Olisivat olleet ulkonaisesti upea pari. 

Vierailija
21837/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella kaudella on nähty sama juttu. Toinen ei syty mutta ei sitä uskalla sanoa. Mikä siinä on niin vaikeaa? Paljon helpompi sanoa kuin kierr

Mattihan sanoi, et ajatteli nimenomaan et nyt on aikaa, koko elämä aikaa. Eli katsotaan rauhassa miten tunteet lähtee etenemään eikä tehdä hätäisiä johtopäätöksiä.

Ei ole arvostettavaa, et katsoo päivän pari ja sit ilmoittaa toiselle, ettei tunne vetovoimaa tätä kohtaan. Ei ollenkaan tämän ohjelman idean mukaista. Vetovoimaa voi syttyä myöhemminkin, ja itsellekin on käynyt näin. Ensin oltiin kavereita, ja sit tunteet syttyikin.

Vierailija
21838/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Kuitenkin on olemassa paljon pariskuntia, joiden suhde on alkanut niin, että ovat olleet ensin kavereita.''

Joillakin voi toki, mutta ei tunteita pakottamalla ja automaattisesti synny. Ja lienee eri asia tutustua ihan rennosti ja luonnollisesti kavereina kuin ihastua pakotetusti viileältä järkiparisuhdepohjalta. Eikä toisaalta voi ihastua ihan keneen hyvänsä kaveriin, vaikka olisikin hyvät välit, kyllä sitä jotain kemiaa pitää olla.

Onko joku nyt pakottanut tunteita? 

Vierailija
21839/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monta kertaa EA:ssa on ollut miehiä, jotka vain eivät syty kauniistakaan kumppanistaan missään vaiheessa ja antavat melko nopeasti ymmärtää, ettei tule mitään.

Tässä esimerkkejä tällaisista pariskunnista joissa miehelle ei ole ihana nainen kelvannut:

Assi ja Otto

Henni ja Miikka

Lauri ja Salla

Julia ja Waltteri 

Pauliina ja Matti

Riia ja Aleksi 

Tommi ja Juudit

Mira ja Matti 

Myös Miina ja Heikki, Miina oli nätti ja kiva persoona. Kummallinen Heikki ei kiinnostunut

Muistatte nyt vähän oudosti. Riia ahdistui Aleksista. Vihjaili, että jotain kamalaa olisi tapahtunut. Epäreiluudessaan vähän samaa sarjaa kuin Tainan väitteet Matista tai Julian väitteet Artusta. Julialle ei tainnut Waltteri kelvata. Laurin ja Sallan ero oli erikoinen. Tuntui, että Lauri kuitenkin välitti Sallasta tosi paljon. En vieläkään ymmärrä mikä näille tuli.

Vierailija
21840/22191 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainnut vetelänveltto ja laiska Janne saanut potkut ja nyt esittää etätyötä paahtavaa yritysjohtajaa.

Ilmankos hänellä onkin nyt aikaa kehuskella täällä itseään ja poistattaa kaiken kritiikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi