Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22192)
Juurihan Mikko totesti MTV:n haaatattelussa ihastuneensa Iinaan jo ensimmäisellä viikolla.
Juulia- ja Arttu-pakottajan lisäksi tänne on tainnut nyt pesiytyä vielä Mikko-pakottaja purkamaan pahaa oloaan.
Luulen, että Mikko edustaa tiettyä tunteistaan vieraantunutta/tunteitaan ylianalysoivaa miestyyppiä. Itsellä oli opiskeluaikoina suhde tällaisen älykön kanssa (filosofiaa opiskeli), joka siis omia tunteitaan jatkuvasti ylianalysoi, että tietääkö hän nyt varmasti miltä rakkauden pitäisi tuntua, että sitä voisi kutsua rakkaudeksi jne. Itse kyllästyin tähän omien tunteiden vatulointiin, oli meillä erimielisyyttä myös esim perheen perustamisesta, ja lopulta suhteen päätin. Olen sittemmin tietoisestikin pysynyt tällaiset ylianalysoimisesta kaukana, kun itselleni ei tee hyvää tällainen kumppani. Jollekin muulle voi toki sopiakin enkä pidä Mikkoa "menetettynä tapauksena" -myös "filosofi" löysi jälkeeni pitkäkestoisen parisuhteen (ja he tottatosiaan nyt 40v ovat edelleen lapseton pariskunta, eli oli elämänvakaumuksensa selvästi löytänyt jo nuorena). Itse olen elänyt jotenkin rönsyilevää elämää (siis tähän mennessä kun 40v), lapsiakin on 3, korkeakoulututkinto ja siedettävä toimistotyö ja tykkään siitä että elämää ja menoa on ympärillä (olen myös reppureissaaja, filosofi inhosi matkustamista, ja eihän se ympäristölle hyväksi olekaan). Joka tapauksessa jokaiselle löytyy joku. (Tai itsestäni en ole ihan varma, vaikka toistaiseksi naimisissa olenkin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arttu oli kysynyt Julialta tulisiko tämä hänen mökilleen, jonka asian Julia sitten käänsi taas törkeäksi häirinnäksi.
Tämä. Joku aiemmin kommentoi, miten oma huono käytös ohjelmassa leimaa ja pysyy ihmisten mielissä pitkään, mutta pahempaa on, miten käytännössä tuntemattoman, muutaman kerran tavatun ihmisen ilkeät puheet selän takana ovat luoneet jopa ikävämmän, monien katsojien mielessä sitkeästi pysyvän leiman.
Täysin samaa mieltä. Ja tässä tullaan siihen, mikä tuon ohjelman vastuu on? On todella ala-arvoista antaa jonkun haukkua toista ihmistä kameralle. Jos kerran valitusta ohjelmaan laitettiin, olisi asia pitänyt avata kunnolla ja Julialle kertoa, ettei tuollainen peli vetele.
Täytyy nimittäin sanoa, että kaiken näkemäni perusteella Arttu oli tuossa suhteessa uhri, ei Julia. Ilkeää on nimittäin seläntakana puhumisen lisäksi murjottaminen, toisen huomiotta jättäminen ja tulpat korvissa uhmailu. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä parempaan ja jos itse ei pysty muuten, niin luulisi nyt kolmen asiantuntijan avulla jo onnistuvan. Nyt tuntui siltä, että asiantuntijat lähinnä paapoivat toista osapuolta ja osallistuivat toisen kiusaamiseen ja nöyryyttämiseen. Sietäisi hävetä. Ei ne krokotiilinkyyneleet aina koko totuutta kerro, sen luulisi ammattilaisen ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän Mikkoa kun hän on sanonut ettei ole koskaan kokenut rakkautta vaikka on seurustellut. Olen siis ollut sellaisten kanssa joista on pitänyt pakottaa itseni kiinnostumaan, koska ei ole tullut tosielämässä vastaan sellaista ihmistä johon tuntisin aitoa ihastusta, ja joka myös ihastuisi minuun. En tiedä mistä tämä kohdallani johtuu enkä halua nykyään enää etsiä väkisin kumppania kun tiedän ettei siitä mitään tule. Elän mieluusti yksin.
No eikö sinulle riitä parisuhteessa kaverilliset fiilikset? Onko pakko olla romanttisia tunteita, jos kuitenkin viihdyt seurustelukumppanin seurassa?
Mä olen eri, mutta esim mulle ei vaan riitä kaverifiilikset parisuhteessa. Olen yrittänyt pariinkin kertaan ja aina se tökkää siihen, kun fyysistä kanssakäymistäkin yleensä parisihteessa harrastetaan. Eipä sitä oikeen kaverin kans sytytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette onko mikon ja iinan suhde kestävä?
Ainakin muutaman vuoden kestää
Hah...veikkaan että ihan lähiaikoina saamme lukea "erosimme sovussa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah...veikkaan että ihan lähiaikoina saamme lukea "erosimme sovussa".
Koville tuntuu jokin asia ottavan. Vielä kun ymmärtäisi, mikä asia kahden vieraan ihmisen suhteessa nostattaa tarpeen tälläisille viesteille.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan Mikko totesti MTV:n haaatattelussa ihastuneensa Iinaan jo ensimmäisellä viikolla.
Juulia- ja Arttu-pakottajan lisäksi tänne on tainnut nyt pesiytyä vielä Mikko-pakottaja purkamaan pahaa oloaan.
Mikko puhuu ristiriitaisia. Hän on ihan itse sanonut, että olisi kaivannut alkuhuumaa, joka oli jäänyt välistä. Valitellut, ettei ole ollut tarpeeksi surkushuveja ja ettei Iinan kanssa ole helppo tehdä elämästä spesiaalia. Ei näitä tarvitse päästä keksiä, Mikko on ihan itse tuonut esille, mihin kaikkeen on ollut tyytymätön.
Mun mielestä Matin jatkuva arvostelu siitä, ettei hän halunnut läheisyyttä ja vihjailu, että se johtui Matin selvittämättömistä ennen tapahtuneista asioista ja aina palata siihen, sanoa, ettei pitäisi osallistua ohjelmaan, jos tällaista on jne. Todella nöyryyttävää!
Jos mulle tulisi kumppani, josta en syty, olisin mukava ja kohtelias (kuten Matti) ja tekisin ystävällisesti asioita sen kumppanin kanssa (kuten Matti), mutta kosketuksiin en haluaisi edetä. Eli olisin kuin Matti. Miten Elisalle ei tämä tullut mieleen? Mulle kyllä tulisi mieleen, etten fyysisesti miellytä, jos fyysisyyttä ei tulisi, enkä alkaisi siitä jankuttaa.
"Jos työskentelee miesvaltaisella alalla luulisi tottuneen jätkähuumoriin. "
läheskään kaikki miehet ei harasta jätkähuumoria, kyllä ne on vain tietyt miehet.
Yleensä nämä miehet ei naista kovin korkealle arvosta ja pitävät miehiä parempina ihmisinä joka suhteessa.
Itse olen aina työskennellyt paikoissa jossa on myös miehiä töissä ja ei ne kyllä ole töissä mitään jätkähuumoria viljelleet. Jotkut tavat pitää miehelläkin olla.
Eikä Arttu vaikuta mieheltä joka viljelisi jätkähuumoria, mutta on sen verran yksinkertainen, ettei taoda ajatella mitä höpöttää.
Joku onneton yritti puolustella Arttua sanomalla, että Arttu vaan mieshuumorilla kuittaili Julian ulkonäöstä heti ensitapaamisella, mutta jokainen ymmärtää, että tuo on vielä pahempi vaihtoehto, kuin se, että toinen yksinkertaisuuttaan tuohon sortuu.
Toisen ulkonäköä ei edes huumorin varjolla kukaan arvostele, jos tästä aikoo saada itselleen kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Matin jatkuva arvostelu siitä, ettei hän halunnut läheisyyttä ja vihjailu, että se johtui Matin selvittämättömistä ennen tapahtuneista asioista ja aina palata siihen, sanoa, ettei pitäisi osallistua ohjelmaan, jos tällaista on jne. Todella nöyryyttävää!
Jos mulle tulisi kumppani, josta en syty, olisin mukava ja kohtelias (kuten Matti) ja tekisin ystävällisesti asioita sen kumppanin kanssa (kuten Matti), mutta kosketuksiin en haluaisi edetä. Eli olisin kuin Matti. Miten Elisalle ei tämä tullut mieleen? Mulle kyllä tulisi mieleen, etten fyysisesti miellytä, jos fyysisyyttä ei tulisi, enkä alkaisi siitä jankuttaa.
Elisa käyttäytyy ihan kuin tämä olisi hänen elämänsä ensimmäinen kokemus ettei häntä lähestytä fyysisesti. Kuitenkin, kun on jo yli 40-vuotias ja edelleen sinkku, on erittäin todennäköistä, että niitä hylkyjä on ollut useitakin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä vuottakaan. Liian älyllinen, johtuu pääosin Mikosta. Hyviä ihmisiä toki, mutta Iina kaipaa lämpöä ja hellyyttä, Mikko herättäjää, johon voi ihastua, ehkä rakastuakin.
Miten on mahdollista, että vaikka tämä pari sanoo, että tunteita on ja ihastuminen tuli lähes heti niin täällä vaan jankutetaan, että miten heidän välillään ei ole tunteita.
Kai nuo nyt itse tietää, jos ovat ihastuneet toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Myös Miina ja Heikki, Miina oli nätti ja kiva persoona. Kummallinen Heikki ei kiinnostunut
Nyt muistat väärin. He olivat naimisissa vuoden ajan. Toki häissä Heikki kauhisteli Miinan tatuointeja, mutta ei se estänyt häntä ihastumasta Miinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia ja Matti voisi käydä vaikka kahvilla pitkän kaavan kautta, voisi olla energiat samalla tasolla ja paljon juteltavaa.
Äläpäs Julia haaveile. Ei edes kukaan wt bensalenkkari koske sinuun edes pitkällä tikullakaan. Kyllä niin totaalisesti munasit itsesi.
Taasko luulet keskustelevasi Julian kanssa?
ja mistä sinä tiedät, miten moni on kiinnostunut Juliasta, varmaan aika monikin. Kaikille ei esim tatuoinnit ole kauhun aihe (kuten ei varmaan Matillekaan, kun kerran niitä hänellä itselläänkin oli) eikä hiusten värillä tai hartoiden koolla ole väliä.
Mutta en siltikään nää Mattia ja Juliaa yhdessä, koska maailmassa nyt on muitakin ihmisiä, kun nämä ensitreffeihin osallistuneet joten eiköhän Matti ja Julia löydä se
"Aha, Julian tuulilasinasennus on juuri päättynyt ja tullut tänne raivoamaan"
Niinhän sinä harhaisessa päässäsi kuvittelet :D
Olisiko tuo sinun Julia viha jo mennyt liian pitkälle , kun ihan harhoissa alat olla? Joku vihanhallinta kurssi voisi olla paikallaan. Ei enää ole ihan tervettä tuo vainoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä vuottakaan. Liian älyllinen, johtuu pääosin Mikosta. Hyviä ihmisiä toki, mutta Iina kaipaa lämpöä ja hellyyttä, Mikko herättäjää, johon voi ihastua, ehkä rakastuakin.
Miten on mahdollista, että vaikka tämä pari sanoo, että tunteita on ja ihastuminen tuli lähes heti niin täällä vaan jankutetaan, että miten heidän välillään ei ole tunteita.
Kai nuo nyt itse tietää, jos ovat ihastuneet toisiinsa.
Fiksu katsoja ja kuuntelija tarkkailee laidasta laitaan kaikkea, mitä ruudussa tapahtuu, eikä vain sitä, mitä he sananmukaisesti suustaan jostain asiasta päästävät. Niin tapahtuu elämässä aina, kokonaisuus ratkaisee.
Tämä on itsestäänselvä asia!
Mikko puhuu ristiriitaisia. Hän on ihan itse sanonut, että olisi kaivannut alkuhuumaa, joka oli jäänyt välistä. Valitellut, ettei ole ollut tarpeeksi surkushuveja ja ettei Iinan kanssa ole helppo tehdä elämästä spesiaalia. Ei näitä tarvitse päästä keksiä, Mikko on ihan itse tuonut esille, mihin kaikkeen on ollut tyytymätön.
En ole mikään asiantuntija, mutten kyllä ole nähnyt aitoa iloa koko näiden "suhteen" aikana. Ihan puolikuollutta menoa ja sitten tämä yksi analysoi joka asiaa...huoh...
Nyt muistat väärin. He olivat naimisissa vuoden ajan. Toki häissä Heikki kauhisteli Miinan tatuointeja, mutta ei se estänyt häntä ihastumasta Miinaan.
Oliko oikeasti. Voi herran jestas. Miina parka.
Jos tämän kirjoitit minulle, olipa todella loukkaava ja aiheeton kommentti.
Tuo Matti on kyllä tosi fikun ja sympaattisen oloinen. Varmasti oli hänelle hyvä kokemus siitä että on juuri semmoinen kuin on riippumatta toisen mielipiteistä. Tunnistan myös itsestäni, että ilman ajatuksen ja tunteen yhteyttä kosketus ei kiinnosta, on suorastaan vastenmielistä ajatella jotain halipusujuttuja ihmisen kanssa jonka kanssa ei ole mitään tunnetason yhteyttä. Että siinä ei ole mitään väärää. Ihmiset on vain erilaisia. Elisalle toivon uskallusta mennä esim terapiaan tutkimaan omia kipeitä kokemuksiaan. Sillä tuollainen vaativa ja kontrolloiva ja paheksuva tapa olla yhteydessä toiseen lienee suojautumiskeino joka rakentuu huonoista kokemuksista. Siinäkin on jotain mulle tuttua. Että mieluummin vaeltaa yksin erämaassa kuin uskaltaa edes itselleen tunnustaa pelkojaan ja haavojaan. Ja sittenhän onkin kovin vaikeaa saada sitä läheisyyttä jota juuri kipeästi kaipaa.
Katsoin nyt viimeisen jakson ja huomasin että Jannelle oli tapahtunut kunnon glow up!
Hyviä esimerkkejä. Olisiko Mikko edes ihastunut yhteenkään näistä? Jannen kohdalla epärelevanttia, koska häneltä itseltään puuttui monia eväitä.
Tietyllä tavalla hyvä jos molemmat ihastuvat melko heti. Syntyy itseään ruokkiva myönteisen asenteen ja huomion kierre. Ja tadaa - rakkaus. (Esim. Lari ja Niina). Vaikeuksiakin siedetään paremmin.