Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22314)
Vierailija kirjoitti:
"No minä kyllä ymmärrän, että naista ehkä ahdistaa enemmän esim se, että mies vaan pyytelee mökille, vaikka olet jo ilmoittanut, että et ole kiinnostunut miehestä."
Kyllä ne ahdistumiset ovat tulleet aika monesta muustakin asiasta ja jo silloin kun vasta katsotaan että onko sitä kiinnostusta. Ahdistutaan kun pitää olla niin paljon yhdessä, ahdistutaan jos ei olla tarpeeksi yhdessä, ahdistutaan jos toinen sanoo liikaa, ahdistutaan jos toinen ei sano riittävästi, ahdistutaan jos toinen tekee liikaa jotain, ahdistutaan jos joku ei tee tarpeeksi jotain jne.
Aivan naurettavaa ahdistua tuollaisesta viestistä, kun kerran on lähtenyt mukaan ohjelmaan, jonka alkuperäinen idea on ollut avioitua asiantuntijoiden valitseman henkilön kanssa ja vähintään ennalta määrätyn ajan asua yhdessä kuin todella oltaisiin aviossa, jotta päästään kunnolla tutustumaan toisiinsa. Kaiken lisäksi Julia itse oikein ääneen painotti sitoutuneisuuttaan ja toivettaan saada itselleen sitoutunut puoliso. Ei silloin luovuteta ensitapaamisen jälkeen kuin minkä tahansa satunnaisen Tinder-treffikumppanin kanssa. Arttu oli tosiaan sitoutunut ja jo ennalta suunnitellut yhteistä tekemistäkin puolisonsa kanssa, joten käsittämätöntä miten Julia sai senkin asian esitettyä ainoastaan ja vain negatiivisessa valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No minä kyllä ymmärrän, että naista ehkä ahdistaa enemmän esim se, että mies vaan pyytelee mökille, vaikka olet jo ilmoittanut, että et ole kiinnostunut miehestä."
Kyllä ne ahdistumiset ovat tulleet aika monesta muustakin asiasta ja jo silloin kun vasta katsotaan että onko sitä kiinnostusta. Ahdistutaan kun pitää olla niin paljon yhdessä, ahdistutaan jos ei olla tarpeeksi yhdessä, ahdistutaan jos toinen sanoo liikaa, ahdistutaan jos toinen ei sano riittävästi, ahdistutaan jos toinen tekee liikaa jotain, ahdistutaan jos joku ei tee tarpeeksi jotain jne.
Mennään naimisiin tuntemattoman kanssa ja sit ahdistutaan kun pitää viettää aikaa ja tehdä jotain yhdessä. Näitä on nähty, tuotanton pitäisi tässä asiassa skarpata. Ei näitä yliherkkiä enää. Jos lähtee mukaan kyllä sen kuukauden ajan voi muutaman kerran tavata, vaikka toinen ei olisikaan just se omien kuvitelmien kumppani. Aika naivia olettaa, että joku unelmien prinssi/prinsessa on alttarilla, tämä on kuitenkin tavallisista ihmisistä tehty ohjelma. Ei mikään Disney satu. Sen verran pitää aikuisilla olla resilienssiä, että voi tavata ja tehdä ohjelman loppuun. Matti ja Elisakin kävivät paikoissa ja olivat loppuun asti.
Samoin Janne ja Katri. Lopussa kävi selväksi, etteivät hekään ole käytännössä niitä muutamia ohjelmassa nähtyjä tapaamisia lukuunottamatta tavanneet. Toivottavasti ensi kaudella ei nähdä ketään nyt ohjelmassa mukana olleen aikuisen naisen kaltaista järkyttävää valittajaa, toisen syyttäjää ja muka-ahdistujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään naimisiin tuntemattoman kanssa ja sit ahdistutaan kun pitää viettää aikaa ja tehdä jotain yhdessä. Näitä on nähty, tuotanton pitäisi tässä asiassa skarpata. Ei näitä yliherkkiä enää. Jos lähtee mukaan kyllä sen kuukauden ajan voi muutaman kerran tavata, vaikka toinen ei olisikaan just se omien k
Se alun hype asiantuntijoilta "sää meet naimisiin! Sulle on löytynyt pari!" on kyllä osasyyllinen. Kokeilu esitellään pikkuisen yläkanttiin.
Tyyliin sama, kuin ilmoittaisivat lottovoitosta ja kun pääset perille, kyse olikin leikkirahasta.... 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en nyt itseäni tarkoittanut, vaan kun luin täältä kommentteja että jotkut voivat poistaa toisten viestejä niin siihen reagoin.
Minun mielestä pitää olla tasapuolinen oikeus ilmaista omia mielipiteitään ihan jokaisella. Ei ole oikein että jotkut sabotoivat niitä poistamalla ne. Sehän on kyseenalaista vallankäyttöä täällä. Tulee kyllä mieleen väistämättä takavuosien itäblokin maat eikai tämä palsta sillä tasolla ole?????
Jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä, mutta se ei tarkoita sitä, että saat haukkua jonkun vartalonmalia ja kertoa tästä ihan perättömiä väitteitä ja omia tulkintojasi, joissa ei ole totuuden häivää. Et voi kirjoitella perättömiä juttuja ihmisistä heidän nimellään.
Tuollaiset kommentit joutaa poistoon. Jos kirjoitat kritiikkiä, niin k
Taitaa olla perustavanalaatuisesti hankalaa kirjoittaa asiallisesti, kun hyvästä käytöksestä muistuttaminen koetaan "käskyttämisenä"...
Tavallaan ymmärrän Mikkoa kun hän on sanonut ettei ole koskaan kokenut rakkautta vaikka on seurustellut. Olen itse nuorempana yrittänyt väkisin olla suhteissa koska olen halunnut kokea parisuhteen, vaikka en oikeasti viehäty melkein kenestäkään. Olen siis ollut sellaisten kanssa joista on pitänyt pakottaa itseni kiinnostumaan, koska ei ole tullut tosielämässä vastaan sellaista ihmistä johon tuntisin aitoa ihastusta, ja joka myös ihastuisi minuun. Mutta tässä onkin erona sellainen asia, että en koskaan hakisi tuohon ohjelmaan. Millä tuurilla siellä alttarilla olisi vastassa joku sellainen josta viehättyisin edes vähän, kun ei sellaista ole koko elämässäkään vastaan tullut kuin ehkä kerran kymmenessä vuodessa. En tiedä mistä tämä kohdallani johtuu enkä halua nykyään enää etsiä väkisin kumppania kun tiedän ettei siitä mitään tule. Elän mieluusti yksin.
Muuten olin kanssasi kirjoituksessasi samaa mieltä siitä että naisen on fyysisesti altavastaaja, mutta ylempää lausetta en ymmärrä.
Kuinka pelokas pitää olla, että mökille pyytäminen ahdistaa? Mureneva ihminen, ei pitäisi tällaiseen ohjelmaan lähteä.
"vaikka olet jo ilmoittanut, että et ole kiinnostunut miehestä."
Niin että lähdet ohjelmaan, ja muutaman päivän päästä on oikeus peruuttaa ja vain _ ilmoittaa_, että ei ole kiinnostunut toisesta??
Lapsellista, epäkypsää, itsekästä, oireellista, jopa törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään naimisiin tuntemattoman kanssa ja sit ahdistutaan kun pitää viettää aikaa ja tehdä jotain yhdessä. Näitä on nähty, tuotanton pitäisi tässä asiassa skarpata. Ei näitä yliherkkiä enää. Jos lähtee mukaan kyllä sen kuukauden ajan voi muutaman kerra
Ainoa vain, että nämä kaikki on oikeita ihmisiä tunteineen ja toiveineen, ei "leikki-ihmisiä".
Julia ja Matti voisi käydä vaikka kahvilla pitkän kaavan kautta, voisi olla energiat samalla tasolla ja paljon juteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuten olin kanssasi kirjoituksessasi samaa mieltä siitä että naisen on fyysisesti altavastaaja, mutta ylempää lausetta en ymmärrä.
Kuinka pelokas pitää olla, että mökille pyytäminen ahdistaa? Mureneva ihminen, ei pitäisi tällaiseen ohjelmaan lähteä.
No tuskinpa nyt on ollut kyse pelkästä mökille lähtemisestä sinänsä. Eiköhän siinä ole ollut haastetta siinä kommunikaatiossa enemmänkin, jolloin tilanne on johtanut siihen että se "pelkkä mökille lähteminenkin" ahdistaa.
Sinänsä minusta tuossa molemmilla osapuolilla A&J oli omat haasteensa ajatellen tämän ohjelman ideaa. Ovat keskenään erilaisia, mutta kumpikaan ei ollut mielestäni tähän ohjelmaan sopiva.
Parisuhdetta ylipäätään on haasteellista rakentaa jos on
a) liian innokas, intensiivinen taikka muutoin tyypppinä too much tai
b) liian pienestä omat tulkinnat voimakkaasti tekevä
Tämä ohjelma pitäisi osata ottaa rennosti, sitoutuen hommaan muttei kuitenkaan olla liian ryppyotsainen. Jos huomaa ettei valittu kumppani miellytä, pitäisi jo etukäteen miettiä vähän että olenko tyyppi joka pystyy ottamaan tämän ajanjakson kuitenkin opin kannalta ja nätisti käyttäytyen. Tällä nyt viittaan enemmänkin toiseen osallistujaan... Idea pätee silti kaikkiin.
Arttu ei uskonut että naisen ei todella tarkoittaa ei.
Arttu kuulosti vähän siltä, ettei aidosti ole oppinut asioita, vaan sanoi vaan mitä oletti muiden haluavan kuulla. Toivottavasti olen väärässä.
Elisa sentään jossain tunnusti, että ei kyennyt oppimaan mitään, kun oli niin stressaava tilanne. Se toisen "torppaaminen" heti lienee suojautumiskeino.
Vierailija kirjoitti:
Arttu ei uskonut että naisen ei todella tarkoittaa ei.
No en mäkään heti uskoisi, jos mun tuore puoliso pistäis pakit saman tien päälle :( Kuitenkin suuret toiveet ollu.
Enkä nyt puhu seksistä, siinä ei tietenkin on ei. Mutta yhteisen ajan viettämisestä, ei ole kohtuuton toive.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän Mikkoa kun hän on sanonut ettei ole koskaan kokenut rakkautta vaikka on seurustellut. Olen itse nuorempana yrittänyt väkisin olla suhteissa koska olen halunnut kokea parisuhteen, vaikka en oikeasti viehäty melkein kenestäkään. Olen siis ollut sellaisten kanssa joista on pitänyt pakottaa itseni kiinnostumaan, koska ei ole tullut tosielämässä vastaan sellaista ihmistä johon tuntisin aitoa ihastusta, ja joka myös ihastuisi minuun. Mutta tässä onkin erona sellainen asia, että en koskaan hakisi tuohon ohjelmaan. Millä tuurilla siellä alttarilla olisi vastassa joku sellainen josta viehättyisin edes vähän, kun ei sellaista ole koko elämässäkään vastaan tullut kuin ehkä kerran kymmenessä vuodessa. En tiedä mistä tämä kohdallani johtuu enkä halua nykyään enää etsiä väkisin kumppania kun tiedän ettei siitä mitään tule. Elän mieluusti yksin.
Näinpä, mutta tuntuu, että Mikko hirveästi keksii Iinasta syitä sille, miksei lämpene tälle. Tyyliin että Iina on hankala tai erilainen kuin Mikko oli hakuaikana odottanut, tai sellainen, jonka kanssa on hankala tehdä elämästä erityistä eli liian tylsä. Vähemmästäkin voisi kumpanina tulla riittämätön olo.
Toivon että Mikko tiedostaa, että syy sille miksei välttämättä lämpene tai ihastu voimakkaasti Iinaan, voi olla juuri se, ettei Mikko itse ole helposti hullaantuvaa/ihastuvaa/rakastuvaa tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään naimisiin tuntemattoman kanssa ja sit ahdistutaan kun pitää viettää aikaa ja tehdä jotain yhdessä. Näitä on nähty, tuotanton pitäisi tässä asiassa skarpata. Ei näitä yliherkkiä enää. Jos lähtee mukaan kyllä sen kuukauden ajan voi muutaman kerra
Nyt kyseessä ei todellakaan ollut ensimmäinen kausi. Kaikki ohjelmaan hakijat kyllä tiesivät millainen tämä ohjelma on. Siispä jos ei kestä olla yhdessä edes kuvausten ajan, niin on aivan turha ilmaittautus mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Julia ja Matti voisi käydä vaikka kahvilla pitkän kaavan kautta, voisi olla energiat samalla tasolla ja paljon juteltavaa.
Matti on nähnyt nämä jaksot ja siten myös Julian niissä. Ei hänellä ole kiinnostusta kahvittelunkaan Julian kanssa.
Oli teillä kuitenkin viiden vuoden suhde. Ei se olisi kestänyt noin pitkään, jos ette olisi olleet tyytyväisiä.
Minun vanhempani ovat olleet yhdessä 35 vuotta vaikka sokeakin näkee etteivät he tunne toisiaan kohtaan mitään. Moni jää tuttuun ja turvalliseen suhteeseen ihan vain siitä syystä, että pelkää yksin olemista ja ajattelee ettei koskaan löydä ketään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin aivan samaa!
Mennään naimisiin tuntemattoman kanssa ja sit ahdistutaan kun pitää viettää aikaa ja tehdä jotain yhdessä. Näitä on nähty, tuotanton pitäisi tässä asiassa skarpata. Ei näitä yliherkkiä enää. Jos lähtee mukaan kyllä sen kuukauden ajan voi muutaman kerran tavata, vaikka toinen ei olisikaan just se omien kuvitelmien kumppani. Aika naivia olettaa, että joku unelmien prinssi/prinsessa on alttarilla, tämä on kuitenkin tavallisista ihmisistä tehty ohjelma. Ei mikään Disney satu. Sen verran pitää aikuisilla olla resilienssiä, että voi tavata ja tehdä ohjelman loppuun. Matti ja Elisakin kävivät paikoissa ja olivat loppuun asti.