Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22314)
Vierailija kirjoitti:
Antaisin mitä vaan että saisin tuon Matin "itselleni". Ihana mies.
Saisin alemmuuskompleksin rinnallaan, koska on liian täydellinen. En ikinä olisi riittävä noin fiksulle ja komealle. Mutta hienoa, että saimme edes nähdä, että hänenkinlaisiaan on vielä olemassa. Herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Luonteiden puolesta arvioin osallistujien horoskooppimerkit
Katri= härkä
Julia= rapu
Elisa= skorpioni
Iina= vesimies
Janne= oinas
Arttu= kaksonen
Matti= vaaka
Mikko= neitsyt
Elisa on kyllä oinas!
IL (28.11.) Elisan haastattelu: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/697e2c32-9fe9-4032-a3be-543d9e…
Tiivistys Elisan haastattelusta:
Elisa kertoo, että kokemus oli hänelle odotusten vastaisesti raskas ja sai hänet tuntemaan itsensä hyväksikäytetyksi. Hän lähti mukaan löytääkseen puolison, mutta kuvausten edetessä hänelle selvisi, että ohjelman tekemisessä painottui viihde, ei osallistujien hyvinvointi.
Elisa kokee, että asiantuntijat olivat ottaneet riskejä parivalinnoissa osallistujien kustannuksella ja että heidän parinsa oli muodostettu hatarin perustein. Hän ei ymmärtänyt, miksi juuri heidät oli yhdistetty, eikä kokenut asiantuntijoiden ymmärtäneen hänen tarpeitaan.
Kuvausten aikana Elisa joutui toistuvasti ristiriitoihin tuotannon kanssa. Hän sanoo tuoneensa esiin epäkohtia ja rajoihinsa liittyviä huolia, mutta kokeneensa, ettei häntä kuunneltu. Hänen mukaansa tuotanto vähätteli hänen palautettaan, vetosi sopimuksiin ja jopa syyllisti häntä.
Elisa kertoo yllättyneensä siitä, miten rajusti ohjelmaa leikattiin ja miten asiayhteyksiä muutettiin mikä johti yksipuolisen ja negatiivisen kuvan muodostumiseen hänestä.
Elisa ei myöskään kokenut voivansa luottaa ohjelman asiantuntijoihin. Hän kieltäytyi vapaaehtoisista tapaamisista heidän kanssaan, koska hänen mielestään he olivat itse vastuussa väärästä parituksesta. Hän kertoo, ettei kukaan asiantuntijoista ottanut hänen tunteitaan vastaan, pyytänyt anteeksi tai perustellut valintojaan. Ainoastaan ohjelman psykologi tarjosi hänelle konkreettista tukea.
Elisa koki jääneensä kuvausprosessissa täysin yksin, koska muihin osallistujiiin ei saanut pitää yhteyttä eikä vertaistukea ollut tarjolla.
Elisa katuu osallistumistaan ja suhtautuu varauksella mainoksiin, joissa haetaan uusia osallistujia.
Samaan aikaan Matti IS (28.11.) https://www.is.fi/viihde/art-2000011650550.html sanoo:
Nyt kun katson sarjaa, haluaisin ajatella, että olin siinä sellainen kuin minä nyt olen. Ja Matti kuvailee ohjelmaa lämminhenkiseksi. Vaikka parisuhdetta ei löytynyt, hänelle jäi hyvät muistot kuvauksista.
Aika erilaiset kokemukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisin alemmuuskompleksin rinnallaan, koska on liian täydellinen. En ikinä olisi riittävä noin fiksulle ja komealle. Mutta hienoa, että saimme edes nähdä, että hänenkinlaisiaan on vielä olemassa. Herrasmies.
Mä en saisi. Uskon, että olisimme ihan unelmapari. Kaksi herkkää, elämää nähnyttä, lempeää taiteilijasielua, jolla on myös jalat tukevasti maassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen edelleen sitä mieltä. että Jannesta ja Katrista olisi voinut tulla ihan hyvä pari kun olisivat vaan yrittäneet. Joku Kerava-Tampere välimatka ei ole yhtään mitään, junat kulkee ja se on halpaakin kun liput ostaa ajoissa.
Olen samaa mieltä. Nythän Janne tekee etätöitä kotoa käsin, eli periaatteesa voisi enemmän viettää aikaa myös Katrin luona. Katrikin tekee hätäkeskuskessa 12h työvuoroja eli n. 3 työpäivää viikossa ja neljä vapaapäivää. Mä ymmärtäisin, jos kumpikin tekisi vaikka kolmevuorotyötä, niin silloin etäsuhde on hankala toteuttaa, kun ei ole yhteistä aikaa, mutta tässä tapauksessa se olisi ollut toimiva.
Ei kukaan jaksa 12h työvuoron jälkeen katsella sohvalla istuvaa juujuumiestä, jota on pakko vetää perässä ihan kaikkeen.
No tuskin moni 12 tunnin työvuoron jälkeen on itsekkään lähdössä yhtään mihinkään.
Ja onko K ajatellut tekevänsä samaa hommaa loppuikänsä. Tampereella on loistavat mahdollisuudet kouluttautua uudelleen. Vaikka ensihoitajaksi.
Ihme mollausta koko ajan Janne on ihan normi mies. Katri jo 35, ei enää taida keretä lapsentekoon toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa oli Jannen tokaisut koko kauden ajan "meillä on Katrin kanssa hyvä keskusteluyhteys".
AHA.
Ja, kun asiantuntijatkysyivä, että mita teille kuuluu, niin " En oo moneen viikkoon kuullu Katrista mitään. Kai me joskus viela tsättäillää. Em mä tiiä."
No onhan toi keskusteluyhteys. Matilla ja Elisalla ei ollut keskusteluyhteyttä.
Matti jutustelee mökiltään youtubessa. En oo vakuuttunut, että oli niinkään haluja vakiintua.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä keulisi puhelinpäivystäjän ammatilla. Nopeasti koulutettu, eikä joudu itse mihinkään vaaraan. Listan mukaan kyselee ja ohjaa. Jos on hereillä ja osaa puhua ja kuunnella, pärjää siinä ammatissa. Ei todellakaan mikään vaativa työ.
No kuka nyt on keulinut ko. ammatilla? Tai muullakaan ammatilla? Sinulla sen sijaan näyttää olevan tarve lytätä Katrin ammattia syystä tai toisesta. Kyllä, on arvostettava ja tärkeä ammatti. Mutta eipä hän ole keulinut sillä millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteiden puolesta arvioin osallistujien horoskooppimerkit
Katri= härkä
Julia= rapu
Elisa= skorpioni
Iina= vesimies
Janne= oinas
Arttu= kaksonen
Matti= vaaka
Mikko= neitsyt
Elisa on kyllä oinas!
Ei yhtään kalaa? No ei ihme, että olen pitänyt heitä niin tyhminä. Olen kala. Ja tietysti paljon noita fiksumpi. Toki herkkä. Suhde kestänyt yli 25 vuotta, 3 lasta, 7 lastenlasta...
Kiva, että täällä on oikein tiedekin edustettuna. Taso vaan nousee. Kiitos siitä.
Vierailija kirjoitti:
IL (28.11.) Elisan haastattelu: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/697e2c32-9fe9-4032-a3be-543d9e…
Tiivistys Elisan haastattelusta:
Elisa kertoo, että kokemus oli hänelle odotusten vastaisesti raskas ja sai hänet tuntemaan itsensä hyväksikäytetyksi. Hän lähti mukaan löytääkseen puolison, mutta kuvausten edetessä hänelle selvisi, että ohjelman tekemisessä painottui viihde, ei osallistujien hyvinvointi.
Elisa kokee, että asiantuntijat olivat ottaneet riskejä parivalinnoissa osallistujien kustannuksella ja että heidän parinsa oli muodostettu hatarin perustein. Hän ei ymmärtänyt, miksi juuri heidät oli yhdistetty, eikä kokenut asiantuntijoiden ymmärtäneen hänen tarpeitaan.
Kuvausten aikana Elisa joutui toistuvasti ristiriitoihin tuotannon kanssa. Hän sanoo tuoneensa esiin epäkohtia ja rajoihinsa liittyviä huolia, mutta kokeneensa, ettei häntä kuunneltu. Hänen mukaansa tuotanto vähätteli hänen pal
Miksei asiantuntijat perustelleet Elisalle tehtyä parinvalintaa?
Ja onko K ajatellut tekevänsä samaa hommaa loppuikänsä. Tampereella on loistavat mahdollisuudet kouluttautua uudelleen. Vaikka ensihoitajaksi.
Ihme mollausta koko ajan Janne on ihan normi mies. Katri jo 35, ei enää taida keretä lapsentekoon toisen kanssa.
Miksi Katrin pitäisi kouluttautua Tampereella yhtään miksikään? Mitä hänen tulevaisuuden urahaaveensa kuuluvat meille? Hän jätti Jannen alkukesästä ohjelman päätteeksi, mikä oli itsestäänselvä päätös. Janne antoi näyttönsä puolisona ja Katri tuumasi että kiitos mutta ei kiitos. Hän koki Jannen kohdelleen häntä huonosti ja suurin osa katsojista lienee samaa mieltä.
Siinä Elisa on varmasti oikeassa, että parit on muodostettu viihde edellä eikä tarkoituksena ole ollut saada aikaan oikeasti toimivia liittoja. Onkohan joka kaudella ollut niin, että osallistujat eivät ole saaneet pitää yhteyttä keskenään kuvausten aikana?
Elisa löytää milloin tahansa miehen, jolta saa ns. läheisyyttä eli seksiä. Ja löytää toisen ja kolmannen jne., vaikka kuinka huonosti käyttäytyisi. Milloin, miehet, teette stopin kaikkien näitten elisoitten henkisille tihutöille. Ette vain ANNA hänelle. Matti yritti...
Tuotanto jätti siis Elisan täysin heitteille (paitsi oikea psykologi)? Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liki varmasti näin eilen Matin ja Elisan käsi kädessä kaupungilla. Kovasti kiehnäsivät ja toinen hyräili välilä jotain melodian poikasta, liekö uuden biisin kertsin aihio. Nainen kikatteli siinä kainalossa, nauttivat selvästi toistensa seurasta.
Minäkin näin Puten ja Zelenskyin. Jep.
Huumorintaju on kiva juttu omistaa.
Miksi laitat viesteihisi paljon tyhjiä rivejä.
Miksi sinä et laita kysymyksen perään kysymysmerkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti Ida ja Julia kumpikin ihan kuumana Mattiin 😂 Mutta ei siinä mitään. Luulen, että Matille riittää tarjouksista tämän ongelman jälkeen...
Elisa saa varmaan jatkossakin tehdä reissunsa itse.
Matti ja Julia olisi ihana pari. Heidät olisi pitänyt parittaa
Ei ikinä. Mököttävä Julia, aurinkolaseissa ja kuulokkeet korvilla syyllistämässä. Matille sopisi ikäisensä rauhallinen ja kypsä nainen. Ei yhtään pikku Myytä enää
Ei olis Julia tarvinnut aurinkolaseja ja kuulokkeita, jos olisi paritettu Matin kanssa. Luulen, että nämä olisi tulleet toimeen keskenään.
Matille oli kieltämättä paritettu ulkoisesti kaunis nainen, mutta nähtiinkö mattia kertaakaan höpisemässä Elisalle miten kaunis tämä on ja puhuneen tätä samaa mantraa koko ajan, kun oli Elisan kanssa tekemisissä?
Matti tuskin olisi järkyttynyt Julian tatuoinneista, kun itselläänkin niitä on ja jaksanut miettiä minkävärisellä tukalla julia olisi kauniimpi. Matti ei olisi kiinnittänyt noihin ulkoisiin tekijöihin ollenkaan huomioa tai ei ainakaan olisi jauhanut niistä.
Julia olisi myös ollut Matin rinnalla hentoinen eikä olisi varmaan ollut Matista miehekäs :D
Eihän Arttua ja Mattia voi mitenkään verrata keskenään.
Ainoa huono puoli olisi se, että matilla oli jo aikuiset lapset, joten tuskin olisi ehkä jaksanut alkaa pikkulapsirumbaa uudelleen, jos Julia haluaa omia lapsia.
Aika vaikea sitä perhettä olisi ollut kyllä Artunkaan kanssa perustaa, kun ei Artunkaan palkoilla suurperhettä elätetä ja ennestään kuitenkin jo kaksi lasta elätettävänä.
Tuossa kyllä ehkä tuhotaan sen toisen osapuolen lapsihaaveet (ainakin useammasta lapsesta), jos toisella on jo parikin lasta.
Joten ei lapsellista lapsettomalle.
Elisa sai tuntea varmasti ikävimmät puolet tuollaiseen ohjelmaan osallistumisesta, ei varmasti ole mukavaa. Mutta ehkä kritiikkiä on tullut myös hänestä itsestäänkin johtuen. Jos odotukset olivat, että hän kylmänviileästi analysoi itselleen mieleisen miehen joka ymmärtää kaikki hänen puolet siitä manuaalista ja osaa toimia sen jälkeen oikein. Niin ehkä myös odotukset olivat väärät, ja hän itse loi asetelman jota mikään elävä olento ei pysty täyttämää . Ei Mattikaan varmaan lähtenyt ohjelmaan kuulemaan olevansa estynyt, ei päässyt yli menneistään ja siitä että siniset hiukset ovat kynnyskysymys avioliitossa.
Katkeraa tilitystä, että miksi hänet paritettiin Matille. Yhäkin ihan sokea omalle käytökselleen.