Miksi mies deittisovelluksessa ei kysy minulta mitään?
Ollaan juteltu nyt muutaman viestikierroksen verran. Olen kysellyt miehen profiilissa olevista jutuista ja mies vastailee aktiivisesti ja monisanaisesti, eli keskusteluyhteys tuntuisi toimivan hyvin. Mutta miehen viesteissä ei ole koskaan mitään mihin vastaamalla voisin kertoa lisää itsestäni.
Tällä hetkellä mietin käynkö vielä kertaalleen läpi miehen profiilin ja kaivan sieltä vielä yhden uuden keskustelunaiheen vai jätänkö homman sikseen.
Minulla on seikkaperäisesti kirjoitettu pitkä profiiliteksti, josta pitäisi kyllä riittää puhuttavaa. Tulee kuva että miestä ei oikeasti kiinnosta tutustua, mutta voiko kysymys olla jostain muustakin? Esim. ei uskalla kysyä vastakysymyksiä tai on niin kiinnostunut että tietää jo muutenkin haluavansa tavata? Jälkimmäisessä tapauksessa kuitenkin luulisi miehen sitten ehdottavan sitä tapaamista.
Kommentit tervetulleita.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tää on käsittämätön ilmiö miehissä. Kirjoittavat vaan omia tekemisiään ja vaikka itse kommentoit niihin ja kyselet, on ihan kuin kehitysvammaisia koska eivät kykene vastavuoroisesti samaan.
En tekisi tästäkään asiasta sukupuolikysymystä. Mulla on muutama työkaveri miehenä, jotka ovat tinderissä. Eivät kaikki naisetkaan osaa todellakaan vastavuoroisuutta. Ja todellakin tiedän tämän itsekin, sillä olen bi-nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tunne ihmistä kovin hyvin voi tuntua tungettelevalta kysellä kauheasti. Itse kyselisin kysymykset mielummin face to face, koska a) vastauksista saa enemmän irti, jatkokysymykset ja keskustelu on luonnollisempaa ja b) huomaa toisen reaktioista mikä syvyys tai aihepiiri ok. Jotkut ihmiset ei myöskään halua ihastua liikaa ennen tapaamista, jotta ei tule isoa pettymystä jos toinen ei olekaan samankaltainen kuin kuvissa.
Ihmisillä on omat tapansa päätellä kiinnostaako henkilö vai ei. Jos sun profiiliteksti on kerran seikkaperäinen niin ehkäpä hän on jo päättänyt että kiinnostaa. Kun kiinnostaa tosi paljon niin ei kauheasti ole kysyttävää. Lähinnä alkaa stressata että kiinnostanko itse häntä.
Keskusteluyhteys kerran toimii niin yritä vielä. Ei kukaan käyttäisi turhaan aikaansa jos ei kiinnostaisi.
Kiitos kommentistasi. Tämä kuulostaa ihan ymmärrettävältä. Koska minua alkaa kyllästyttää tämä haastatteleminen, voisin varmaan ehdottaa tapaamista niin selvinnee onko mies kiinnostunut tapaamaan vai johtuuko passiivisuus kiinnostuksen puutteesta. Tuntuu että jos alan kommentoida passiivisuutta viestien välityksellä, siitä voisi tulla toiselle liikaa paineita.
Normaalisti pyrin kuitenkin olemaan olematta liian aktiivinen passiivisen miehen suuntaan koska yleensä olen joutunut sitten jatkossakin olemaan koko ajan aktiivisempi osapuoli. Jos päädymme minun aloitteestani tapaamaan niin otan tämän aiheen varmaan sitten tapaamisen aikana puheeksi. Sekin voi varmaan tuntua toisesta painostavalta. Mutta ehkä livekeskustelu on parempi tällaisen aiheen käsittelyyn, erityisesti jos mies on tällainen jolle kehonkieli ja reaktioiden lukeminen on tärkeää.
ap
VASTAUS ON YKSINKERTAINEN: SE MIES EI OLE KIINNOSTUNUT SINUSTA!
Vierailija kirjoitti:
Tää on käsittämätön ilmiö miehissä. Kirjoittavat vaan omia tekemisiään ja vaikka itse kommentoit niihin ja kyselet, on ihan kuin kehitysvammaisia koska eivät kykene vastavuoroisesti samaan.
Kuinka tyhmä sitä nainen voi oikein olla? Mä en kysy sen takia kun ei oikeesti kiinnosta pätkän vertaa. Sen verran on käytöstapoja, että vastaan kohteliaasti, mutta ei oikeesti kiinnosta tietää mitään lisää. Ihan turha etsiä ylimääräistä, muka löytää piiloviestejä ja ties mitä. Ei sellaisia ole! Saa olla kyllä todella heikkoa sosiaaliset taidot ettei osaa rivien välistä lukea ja viesti ei mene perille
Vierailija kirjoitti:
Koska heitä ei kiinnosta. Paitsi jos lasket housut niin sitten kiinnostaa.
Miksi ette hyväksy tätä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiinnostunut sinusta ihmisenä. Vain reikä kiinnostaa.
Mistä ihmeestä päätelit että edes reikä kiinnostaa? Nyt on kyllä naisten ylitulkinta taas aivan valtoimenaan.
Mies
Hommaa ulkomalaonen mies ne on niin paljon parempia kaikessa ja osaa todellakkin kommunnikoida myös rakkaudenkielellä. 😀 nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tunne ihmistä kovin hyvin voi tuntua tungettelevalta kysellä kauheasti. Itse kyselisin kysymykset mielummin face to face, koska a) vastauksista saa enemmän irti, jatkokysymykset ja keskustelu on luonnollisempaa ja b) huomaa toisen reaktioista mikä syvyys tai aihepiiri ok. Jotkut ihmiset ei myöskään halua ihastua liikaa ennen tapaamista, jotta ei tule isoa pettymystä jos toinen ei olekaan samankaltainen kuin kuvissa.
Ihmisillä on omat tapansa päätellä kiinnostaako henkilö vai ei. Jos sun profiiliteksti on kerran seikkaperäinen niin ehkäpä hän on jo päättänyt että kiinnostaa. Kun kiinnostaa tosi paljon niin ei kauheasti ole kysyttävää. Lähinnä alkaa stressata että kiinnostanko itse häntä.
Keskusteluyhteys kerran toimii niin yritä vielä. Ei kukaan käyttäisi turhaan aikaansa jos ei kiinnostaisi.
Kiitos kommentistasi. Tämä kuulostaa ihan ymmärrettäv
Hyvä idea ja noin se selviää. Haluan vielä muistuttaa sua, että sulle oli vastailtu eli osoitettu kiinnostusta ja aktiivisuuttakin, mutta jonkinlainen kommunikaatio-ongelma teillä. Jonka varmasti selvitätte parhaiten kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä sitä nainen voi oikein olla? Mä en kysy sen takia kun ei oikeesti kiinnosta pätkän vertaa. Sen verran on käytöstapoja, että vastaan kohteliaasti, mutta ei oikeesti kiinnosta tietää mitään lisää. Ihan turha etsiä ylimääräistä, muka löytää piiloviestejä ja ties mitä. Ei sellaisia ole! Saa olla kyllä todella heikkoa sosiaaliset taidot ettei osaa rivien välistä lukea ja viesti ei mene perille
Eli haluat siis vain seksiä?
Minulla lukee profiilissa että en etsi pelkkää seksiseuraa. Luulisi että tällainen mies keskittyisi viestittelemään niiden naisten kanssa joita irtoseksi tai muu kasuaali seksi kiinnostaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Heitin aina heti ilman selityksiä moiset pois.
Autistinen? Mun ex ei koskaan kysynyt mitään henkilökohtaista tai vaikkapa miten voit?
Kaksi tytärtäni ( viisi lasta yhteensä) myös autismin kirjolla, osaavat kysyä kuitenkin kuulumisia, ovat oppineet. Toinen tytöistä sanoi kerran, että ei kiinnosta toisten asiat.
Vierailija kirjoitti:
Autistinen? Mun ex ei koskaan kysynyt mitään henkilökohtaista tai vaikkapa miten voit?
Kaksi tytärtäni ( viisi lasta yhteensä) myös autismin kirjolla, osaavat kysyä kuitenkin kuulumisia, ovat oppineet. Toinen tytöistä sanoi kerran, että ei kiinnosta toisten asiat.
Tämä mies ei ainakaan stereotyyppisen autistiselta vaikuta kiinnostuksen kohteiden ja keskustelutyylin perusteella. Ei ole sellainen pilkunviilaaja tai äärimmäisen loogisesti ajatteleva. Mutta nyt kun sanoit niin poikkeuksellisen lojaalilta hän kyllä vaikuttaa. Sehän on hieno piirre ja on hänessä muitakin kiinnostavia piirteitä. Parisuhde voisi varmaan olla aika raskas jos toista ei yhtään oma vointi tai elämä kiinnosta.
Mitenköhän se autistinen osapuoli itse tilanteen kokee, siis miksi on parisuhteessa jos toinen ihminen ei kiinnosta?
ap
Voi olla myös, että mies ei pidä viestittelyänne vielä tavallisena sosiaalisena kanssakäymisenä. Hän ajattelee, että kyselet häneltä asioista, koska et vielä tiedä, oletko kiinnostunut tarpeeksi. Haastattelutilanne, jonka miehen on läpäistävä, että päästään eteenpäin. Hän itse ei tarvitse tätä vaihetta, kokee sen ehkä epäaitona, eikä siksi kysele. Sinä voit kertoa itsestästi ilman kyselemisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös, että mies ei pidä viestittelyänne vielä tavallisena sosiaalisena kanssakäymisenä. Hän ajattelee, että kyselet häneltä asioista, koska et vielä tiedä, oletko kiinnostunut tarpeeksi. Haastattelutilanne, jonka miehen on läpäistävä, että päästään eteenpäin. Hän itse ei tarvitse tätä vaihetta, kokee sen ehkä epäaitona, eikä siksi kysele. Sinä voit kertoa itsestästi ilman kyselemisiäkin.
Voin tietty kertoa kysymättäkin, lähteä miehen kanssa ulos pyytämättäkin (jos itse pyydän ja hän suostuu), jatkaa siellä keskustelua jossa itse keksin kaikki puheenaiheet, ehdottaa uutta tapaamista jos mies ei itse ehdota, jne. Kyllä se pidemmän päälle tosi raskasta on sen osapuolen kannalta joka aina kysyy, kertoo, päättää ja järjestää.
Hain kai tällä avauksella sitä, että onko olemassa ihmisiä jotka alkuvaiheessa ovat passiivisia mutta muuttavat sitten myöhemmin tyyliä ja osallistuvatkin suhteeseen ihan tasavertaisesti toisen kanssa. Itse en ole tainnut sellaista koskaan tavata. Yhden kerran seukkailin miehen kanssa jonka mielestä suoraan kysyminen on epäkohteliasta ja opettelin sitten itse aktiivisemmin kertomaan itsestäni. Se saatiin onnistumaan ihan kivasti koska mies oli erilaisesta tyylistään huolimatta alusta asti aktiivinen keskustelija ja toi itselleen tärkeitä aiheita mukaan keskusteluun.
Tämä mies ei toistaiseksi ole osoittanut omaa aktiivisuutta. Jos sinulla on samanlainen tyyli mutta olet kuitenkin suhteessa aktiivinen, osaatko sanoa missä vaiheessa aktiivisuustaso muuttuu?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat siis vain seksiä?
Minulla lukee profiilissa että en etsi pelkkää seksiseuraa. Luulisi että tällainen mies keskittyisi viestittelemään niiden naisten kanssa joita irtoseksi tai
Voi taivas nyt sentään. Miten voit ymmärtää noi. väärin?! Ei, jos ei vastaa muuta kuin kohteliaisuudesta, niin ei todellakaan halua edes seksiä sinun kanssasi ja vielä vähemmän mitään muutakaan.
Jos löytyy nainen, joka on oikeasti kiinnostava, älykäs ja jonka kanssa voi monipuolisesti keskustella eri aiheista, niin silloin tulee jatkettua juttua ja tutustumisen jälkeen voi miettiä seurustelua, johon kuuluu seksikin.
Ap vaikuttaa kyllä niin rasittavalta kinuajalta että oma kiinnostus olisi varmaan loppunut jo ensimmäisen viiden lauseen jälkeen.. miten joku voi edes ihmetellä, miksi mies ei jatka keskustelua? Ei ole todellakaan tähtitiedettä..
Mutta kuten moni on jo sanonut: mies ei ole kiinnostunut. Ei se tuolla kinuamisella ja ininällä mihinkään muutu. Ei vaikka kuinka yrittäisit keksiä mikä vika miehessä. Ei mikään, kun ei ole vain kiinnostunut. Niin yksinkertaista.
Koska siellä on perus minäminäminä-tyyppi.
Unohda ja siirty seuraavaan. Mä en todennäköisesti edes viitsisi ilmoittaa tyypille yhtään mitään, vaikenisin vain. Miettikööt -tai olkoot miettimättä- mikä meni pieleen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentistasi. Tämä kuulostaa ihan ymmärrettäv
Miksi sä haluat treffeille miehen, jota ei kiinnosta jutella sun kanssa ja jota et selvästikään kiinnosta, kanssa?
Jos naisena olet kiinnostunut jostain miehestä, niin yllättäen myös moni muukin nainen on. Suosittuna miehenä satun katsos tietämään nämä asiat. Olet hänelle parhammillaankin pelkkä pano.
No ei täysin pidä paikkaansa. Nämä sosiaalisilta taidoiltaan heikkolahjaiset käyttäytyvät ihan yhtä imbesti vaikka olisi mikä missi deittinä ja ovat aidosti aivan huuli pyöreänä ihmetyksestä, miksi naiset aina draamailevat. Ja suhteet eivät kestä.
Mutta sikäli olet oikeassa että turha sitä miettiä. Jos ei tunnu hyvältä, niin sama se, onko syy kiinnostuksen puute vai heikot sosiaaliset taidot. Next joka tapauksessa.