Miksi mies deittisovelluksessa ei kysy minulta mitään?
Ollaan juteltu nyt muutaman viestikierroksen verran. Olen kysellyt miehen profiilissa olevista jutuista ja mies vastailee aktiivisesti ja monisanaisesti, eli keskusteluyhteys tuntuisi toimivan hyvin. Mutta miehen viesteissä ei ole koskaan mitään mihin vastaamalla voisin kertoa lisää itsestäni.
Tällä hetkellä mietin käynkö vielä kertaalleen läpi miehen profiilin ja kaivan sieltä vielä yhden uuden keskustelunaiheen vai jätänkö homman sikseen.
Minulla on seikkaperäisesti kirjoitettu pitkä profiiliteksti, josta pitäisi kyllä riittää puhuttavaa. Tulee kuva että miestä ei oikeasti kiinnosta tutustua, mutta voiko kysymys olla jostain muustakin? Esim. ei uskalla kysyä vastakysymyksiä tai on niin kiinnostunut että tietää jo muutenkin haluavansa tavata? Jälkimmäisessä tapauksessa kuitenkin luulisi miehen sitten ehdottavan sitä tapaamista.
Kommentit tervetulleita.
Kommentit (48)
Mikä ihme on viestikierros? Montako viestikierrosta pitää naistenlehtien mukaan täyttyä, että voi edetä tapailuvaiheeseen?
Kannattaa panostaa aina saman verran kuin se toinen puoli. Eli antaisin nyt olla.
Sellainen puolinaisuus kertoo siitä että on nyt monta makkaraa tulilla.
Ehkä sun vuoro tulee joskus jos muut makkarat kärtsää.
Eli sua pidetään ns lämpimänä mutta mahdoton tietää, mikä sun vuoronumero on. Sitä voi toki kysyä.
Tää on käsittämätön ilmiö miehissä. Kirjoittavat vaan omia tekemisiään ja vaikka itse kommentoit niihin ja kyselet, on ihan kuin kehitysvammaisia koska eivät kykene vastavuoroisesti samaan.
Hän on varmaan livenäkin samanlainen. Jos et halua sellaista miestä niin lopetat keskustelun. Jos tämän jälkeen mitään ei kuulu niin mies ei todellakaan ole kiinnostunut.
Kehittymättömät miehet ovat kiinnostuneita ensisijaisesti itsestään. Ja katsovat miten pitkälle riittää panostamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on viestikierros? Montako viestikierrosta pitää naistenlehtien mukaan täyttyä, että voi edetä tapailuvaiheeseen?
Viestikierros = toinen on laittanut muutaman viestin chat-laatikkoon ja toinen vastannut niihin + laittanut pari itseä kiinnostavaa kysymystä/kommenttia jatkoksi. Tällä tavalla viestittely yleensä etenee, ainakin omalla kohdallani.
Nyt tämän miehen kanssa erona on se että vastailee tosiaan hyvin mutta ei tuo mitään omia aiheitaan keskusteluun. Tunnen oloni toimittajaksi ja mies on kuin haastateltavan roolissa.
ap
Anna olla. Tapaaminen kannattaisi muutenkin sopia nopeasti, niin pääsee jatkamaan eteenpäin, jos ei livenä nappaakaan. Vasta kasvotusten saa kunnon käsityksen ihmisestä. Käytät ihan liikaa energiaa tuntemattoman miehen ajatteluun ja hänen tekemistensä analysointiin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on käsittämätön ilmiö miehissä. Kirjoittavat vaan omia tekemisiään ja vaikka itse kommentoit niihin ja kyselet, on ihan kuin kehitysvammaisia koska eivät kykene vastavuoroisesti samaan.
Ei ole käsittämätöntä, vaan epäkypsän miehen epäkypsyydessään loogista käytöstä. Särähtää kyllä korvaan tuo käyttämäsi vammainen-vertaus, kasvunpaikkaa on sinullakin vielä rutkasti.
Vierailija kirjoitti:
Eli sua pidetään ns lämpimänä mutta mahdoton tietää, mikä sun vuoronumero on. Sitä voi toki kysyä.
Halusit ehkä esittää tämän kielteisessä valossa, mutta itseäni ei oikeastaan lainkaan haittaa se jos en ole tällä hetkellä ykköspaikalla. Kyseessä on tuntemattomat ihmiset ja kiinnostus voi vaihdella todella vähäistenkin tekijöiden pohjalta, joilla ei pidemmän tutustumisen jälkeen ole mitään merkitystä. Myös väärintulkintoja muodostuu helposti.
Chattailen mielellään useammankin kierroksen niin että välissä on taukoa kun jompi kumpi juttelee jonkun muun kanssa. Juttelun tyyli tässä enemmän häiritsee. Vaikka juttelisi viiden eri ihmisen kanssa niin ei se estä osoittamasta kiinnostusta toisen persoonaa ja elämää kohtaan niissä viesteissä mitä toiselle laittaa.
ap
Ei ole kiinnostunut sinusta ihmisenä. Vain reikä kiinnostaa.
Kun ei tunne ihmistä kovin hyvin voi tuntua tungettelevalta kysellä kauheasti. Itse kyselisin kysymykset mielummin face to face, koska a) vastauksista saa enemmän irti, jatkokysymykset ja keskustelu on luonnollisempaa ja b) huomaa toisen reaktioista mikä syvyys tai aihepiiri ok. Jotkut ihmiset ei myöskään halua ihastua liikaa ennen tapaamista, jotta ei tule isoa pettymystä jos toinen ei olekaan samankaltainen kuin kuvissa.
Ihmisillä on omat tapansa päätellä kiinnostaako henkilö vai ei. Jos sun profiiliteksti on kerran seikkaperäinen niin ehkäpä hän on jo päättänyt että kiinnostaa. Kun kiinnostaa tosi paljon niin ei kauheasti ole kysyttävää. Lähinnä alkaa stressata että kiinnostanko itse häntä.
Keskusteluyhteys kerran toimii niin yritä vielä. Ei kukaan käyttäisi turhaan aikaansa jos ei kiinnostaisi.
Miksi ihmiset jää ihmettelemään, että miksi se, tämä ja tuo käyttäytyy noin ja näin tinderissä. Siihen on aina selkeä syy: ei vaan ole tarpeeksi kiinnostunut. Next! Siitä ne pettymyksen tunteet tulee kun jäädään jumiin ihmisiin, jotka eivät vain ole kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Tapaaminen kannattaisi muutenkin sopia nopeasti, niin pääsee jatkamaan eteenpäin, jos ei livenä nappaakaan. Vasta kasvotusten saa kunnon käsityksen ihmisestä. Käytät ihan liikaa energiaa tuntemattoman miehen ajatteluun ja hänen tekemistensä analysointiin.
Olen aivan eri mieltä nopeasti tapaamisesta.
Tein sitä aikanaan kun ei ollut vielä paljon kokemusta, mutta sitten tajusin että on paljon järkevämpää ensin katsoa sujuuko juttu ja onko yhteisiä keskustelunaiheita. Minulle tämä on se pahin pullonkaula ja jos tällainen mies löytyy niin irl-kiinnostus ei yleensä ole ongelma. Aina se ei johda rakkaussuhteeseen mutta näistäkin pari on muodostunut ajan mittaan hyviksi ystäviksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusit ehkä esittää tämän kielteisessä valossa, mutta itseäni ei oikeastaan lainkaan haittaa se jos en ole tällä hetkellä ykköspaikalla. Kyseessä on tuntemattomat ihmiset ja kiinnostus voi vaihdella todella vähäistenkin tekijöiden pohjalta, joilla ei pidemmän tutustumisen jälkeen ole mitään merkitystä. Myös väärintulkintoja muodostuu helposti.
Chattailen mielellään useammankin kierroksen niin että välissä on taukoa kun jompi kumpi juttelee jonkun muun kanssa. Juttelun tyyli tässä enemmän häiritsee. Vaikka juttelisi viiden eri ihmisen kanssa niin ei se estä osoittamast
siia todellakin on ok keskustella useamman kanssa samaan aikaan mutta sosiaalisesti taitava (tai normaali) todella osaa esittää vastavuoroisia kysymyksiä jos ei halua keskustelun loppuvan.
t. Makkaravertauksen esittäjä
Ota ulkomaalainen mies. Ne osaa kommunikoida. Tod näk sun täytyy itse käydä hakemassa, ei hyvälaatuista Suomessa.
Luulen että paperilla hyvät ja hyvännäköiset miehet ovat deittisovelluksissa juuri siksi että sosiaaliset taidot ovat puutteelliset. Muuten he saavat naiset IRL.
Niin monta käsittämättömän kömpelösti asioivaa koulutettua ja menestynyttä miestä deittisovelluksissa tavannut. Tällaisen viestintäongelman lisäksi voi olla aivan käsittämättömän vaikea sopia tapaamista. On liikkeellä tapauksia joiden empatiakyky ei kerta kaikkiaan ylety ymmärtämään sitä että toisellakin voi olla kiireinen elämä joten tapaaminen tulee sopia ajoissa ja eksaktisti. Monella kyky riittää ainoastaan siihen minä ja minun aikatauluni -ajatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestikierros = toinen on laittanut muutaman viestin chat-laatikkoon ja toinen vastannut niihin + laittanut pari itseä kiinnostavaa kysymystä/kommenttia jatkoksi. Tällä tavalla viestittely yleensä etenee, ainakin omalla kohdallani.
Nyt tämän miehen kanssa erona on se että vastailee tosiaan hyvin mutta ei tuo mitään omia aiheitaan keskusteluun. Tunnen oloni toimittajaksi ja mies on kuin haastateltavan roolissa.
ap
Haluatko miehen, jonka kanssa keskustelu on tuollaista?
En itse enää kyselisi mitään, ja miettisin asiaa uudestaan sitten, jos mies laittaa viestiä.
Heikot sosiaaliset taidot vain. Melko perus. Lemppasin just yhen tällaisen. Jos ei osaa viestiä deittisovelluksessa, ei osaa muutenkaan.
Onhan näitä joka paikassa. Juttua riittää kyllä itsestä ilman mitään vastavuoroisuutta.