Kultalusikka suut. Onko tämä nyt ihan oikein?🤔
Aikuiset ihmiset pyytää vanhemmiltaan kalliita asioita, kun muut ostavat ihan itse omilla rahoillaan. Yksi pyysi parisänkyä ja taulu tv;tä. Toinen sitten yli tonnin koiraa. Eikö aikuisten ihmisten pitäisi ostaa nämä ihan itse? Minusta on väärin pyytä vahemilta noin kalliita hankintoja ja älytöntä ylipäätään, että vanhemmat suostuvat ostamaan. Mutta täytyy hän omalle kullan musdukalle olla kaikki. Tämäkin toki voi olla karhun palvelus, kun oppivat että kaiken saa pyytämällä ja noin vaan.
Kommentit (26)
Ja toki saa tulla kertomaan, jos tietää tälläisia tapauksia ja erityisesti kiinnostaa, mitä ovat vaatineet
Älä tule meitä Helsinkiläisiä opastamaan.
Myös kustannetaan autokoulu ja jopa auto
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Kultalusikka löyty
No tuohan on ihan vanhempien ja lasten välinen asia, että kerjäävätkö lapset vai antavatko vanhemmat rahaa omasta tahdostaan. Jos lapsilla ei ole rahanhallintaongelmia, niin tuskin rahan saamisesta haittaakaan on. Jos on paljon ylimääräistä rahaa, niin on ihan järkevää maksaa lapsilleen jotain elämän aikana. Vähemmän sitten menee perintöveroja valtiolle. Nythän saa kolmen vuoden aikana antaa sen alle 5000 ja se nousee ensi vuonna 7500.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo väärin
No eikä ole. Tottakai keillä on varaa niin antaa omille lapsille. Mitä ne rahat pankissa tekee.. raha kiertämään.
Kultalusikat ryhtyi alapeukuttaa, kun eivät halua ite maksaa mitään
Ei ole väärin. Olet kade. Omille lapsille haluaa antaa.
Tottakai vanhempien tulee auttaa lapsiaan ihan samalla tavalla kuin isovanhemmat auttoivat omia vanhempiaan nuorina aikuisina ja itse tulen auttamaan omia lapsiani. Raha kiertämään, ei sitä hautaankaan saa ja mielestäni fiksua jakaa sitä silloin kun eniten tarvitsee eli nuorena omaa elämää rakentaessaan. Mitä eläkeläinen enää miljoonilla tekee.
Kateelliset vinkuu epäreiluutta. Keskity mieluummin siihen että pystyt sitten omia lapsia auttamaan ja luomaan tämän kierteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo väärin
No eikä ole. Tottakai keillä on varaa niin antaa omille lapsille. Mitä ne rahat pankissa tekee.. raha kiertämään.
Jos on liikaa rahaa, niin tehkööt hyväntekeväisyyttä. Mitäs lapset tekee sitten, kun ei ole vanhemmat maksamassa enää kaikkea. Taitaa peukalo mennä suuhun
Vierailija kirjoitti:
Ja toki saa tulla kertomaan, jos tietää tälläisia tapauksia ja erityisesti kiinnostaa, mitä ovat vaatineet
Toki,toki, toki, toki, Eivät meillä vaadi ... Ihan itse kysellään mitä he tarvitsevat . Tietenkin omia autetaan kerran on varaa. Eri asia jos ei ole mistä antaa niin se on siinä.
Järkyttävää kuinka kateellisia ihmisiä ketju täynnä.
Vierailija kirjoitti:
helsinkiläisiä
Minä luin somesta että suomessa annetaan vuosittain tuhansille rikkaiden lapsille useita yksityis lento koneita, taloja ja luksus autoja lahjaksi. Ja ilman lahja veroa.
Jos nämä maksaisivat verot niin saataisiin valtion kirstuun satoja miljardeja vuodessa.
Ostakoon vaan. Turha heidän on rahaa läjäpäin säilyttää. Liikkuva raha pyörittää. Työllistää. Ja siitä maksetaan alveina veroja.
Jos nuori aikuinen ei opi käyttämään rahojaan. Se on hänen ongelmansa, kun vanhempien rahahanat joskus katkeavat.
Vierailija kirjoitti:
Myös kustannetaan autokoulu ja jopa auto
Kyllä millä maksettiin lapsille autokoulut ja autot. Mistäs niillä nuorilla rahaa on ennenkun ovat valmistuneet ja päässet työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Kultalusikka löyty
Mitäs väärää kultalusikassa on. Toisilla sitä rahaa on ja Toisilla ei .. ei sen kummempaa
Toki asiat ei aina mene reilusti, mutta ihmetten silti toimintaa, kun kyse on kummiskin aikuisista ihmisistä