Mikä on v*ttujen kevät?
Sanonta "vit_tujen kevät" on tuttu mutta mikä se on? Onko olemassa vit_tujen talvea? Tai kevättä? Kesää?
Kommentit (25)
En tiedä, mutta sitä seuraa useimmiten kyrpien takatalavi
Se on manaus. Niissä yleensäkään ei ole logiikkaa. Kuten 'Voi sata sattaa ja tuhannen tuhatta laivalastillista rutikuivia perkeleitä!'
Vierailija kirjoitti:
Se on manaus. Niissä yleensäkään ei ole logiikkaa. Kuten 'Voi sata sattaa ja tuhannen tuhatta laivalastillista rutikuivia perkeleitä!'
Miksi juuri kevät? Ei talvi?
"Voi vittujen kevät ja kyrpien takatalvi.
Vanha kunnon manaus ja sanonta, jonka alkuperästä ei liene tarkkaa tietoa oikein missään".
https://vittujenkevat.fi/pages/mika-vittujen-kevat?srsltid=AfmBOoqBQ0Ke…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi olisi paremmin sopiva kiroiluun. Vittujen kevät on sinkkumiehen onnen päivät.
Vittujen kevät.
Anteeksi kirjoitusvirhe.
Ap.
Keväisin yleensä ruoka loppuu ja jos on vielä paskat ilmat niin vit uttaahan se.
Jokaisen miehen kevätunelma, joka harvalle toteutuu.
Itse ajattelisin että se tarkoittaa kestovitutuksen alkua (kevät).
Olen saanut tuntea juuri sen kevään nahoissani! Sitä seurasi myös kammottava kesä, syksy sekä talvi!
Itse olen kuullut: voi vittujen kevät ja kukkiva nuoruus. Saattaisi tosiaan viitata tuohon nuorten miesten unelmaan.
Kansainvälisesti tunnettu spring of the cunts
perus yleissivistystä
Sehän on se kun nuoret naiset ilmestyvät keväällä katukuvaan lyhyissä hameissa.
Sanonta on Ruotsin vallan ajalta. Kun kyvykkäät miehet oli otettu sotaväkeen sotimaan jäi keväiset kylvötyöt pääosin naisten kontolle. Se oli ankeaa aikaa. Se oli vttujen kevät.
Sanonnalla on useampikin selitys.
Toisen maailmansodan aikana, keväällä 1940, lotat pääsivät ensimmäistä kertaa rintamalle. Siitä sanonta vi ttujen kevät.
Voi viitata myös siihen, että aikoinaan maatalousyhteiskunnassa vanhojen naisten vi tuissa uskottiin olevan voimaa. Kun karja laskettiin keväällä laitumelle, he kävivät pyllistelemässä metsään päin karkottaakseen petoeläimet.
Se on nykyään koruyritys. Tekevät otsikon nimisiä ja näköisiä korviksia ja kaulakoruja.
Noissa kansan syvien rivien sanonnoissa ja sananparsissa pyritään sanomaan asioita mahdollisimman alatyylisesti.
Sukupuolielimet, seksi ja ruumiintuotokset ovat loputon aarreaitta, josta ei näemmä saa koskaan tarpeeksi. Vrt mm. jotkut paikannimet.
Ja miksi sanotaan 'herkkuperse', kun suomen kielessä on nätti sana 'herkkusuu'?
Kun se on vaan niin nokkelaa, kaiketi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvana hauskempi.
Vaikea sanoa...