Ostoslista lapsen muuttaessa pois kotoa
Varmasti paljon vielä puuttuu, mutta hankittu on:
Sänky, pieni ruokapöytä+2 tuolia, vuodesohva, keittiötarpeistoa, imuri, siivousjuttuja/aineita, pyykinpesukone, vedenkeitin.
Tulee mieleen myös verhot keittiöön, olkkariin ja makuuhuoneeseen, pari mattoa tosin lattiat parketin näköistä laminaattia ja keittiössä siisti vinyylilattia, mutta tuohan ne matot pehmeyttä ja vaikuttavat ääniinkin, wc/kh:n tarpeistoa ja tv. Ainiin ja jonkinlainen yöpöytä ja hyllykkö ellei sitten ota tuota mikä huoneessaan on. Ja parvekkeelle (lasitettu) puiset lattiaritilät ja pieni pöytä+tuoli tai löhötuoli.
Mitäs puuttuu?
Kommentit (100)
Pyyhkeet, purkinavaaja, juustohöylä, mikro.
Marttojen sivuilla oli ainakin ennen sellainen lista, mitä kotoa muuttavan nuoren ensiasunnossa olisi hyvä olla.
On se kiva nähdä, että on näitä curling-mammoja vielä olemassa. Itse jouduin hommaamaan täytteet kämppäni kun omilleni muutin.
Sammutuspeitto, pyykinkuivausteline, pyykkikori. Pimennysverhot.
Vierailija kirjoitti:
On se kiva nähdä, että on näitä curling-mammoja vielä olemassa. Itse jouduin hommaamaan täytteet kämppäni kun omilleni muutin.
Sinä voit katkaista kierteen. Siinä ei ole mitään pahaa, että avustaa lastaan oman elämän alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä mukava käydä äidin ja isän kanssa ostamassa opiskelija-asuntoon tarvikkeita. Helpotti muutenkin jännittävää muuttoa toiselle puolelle maata, ja oli kiva tulla kotiinkin käymään, kun siellä oli vielä sänky ja huone, jossa nukkua viikonloppuisin. Olen kyllä kiitollinen siitä, että vanhemmilla on ollut mahdollisuus ja halu tukea lapsiaan. Autoa en ole saanut, kun sitä en tarvinnut, nuoremmat sisarukset on sellaisetkin saaneet (halvat kotterot tosin).
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei ole mitään curlingia. Normaalia vanhemmuutta miettiä nuoren kanssa tavarat joita tarvitsee ja auttaa niiden hankinnassa.
Kattilat, pannut ja ruokailuvälineet. Patalaput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit katkaista kierteen. Siinä ei ole mitään pahaa, että avustaa lastaan oman elämän alkuun.
Perustarvikkeet ostetaan, muttemme kalusta ja sisusta koko kämppää kuten tämä curling-mamma.
Airfryer on näppärä ruoanlaittoon yhdelle.
Pimennysverhot, sohva, palo-häkä-kaasu hälyttimet, taskulamput, myrskylyhty, ensiapuvälineet, lääkkeitä varalle, siteitä, palovammatarpeita, lääkevoiteita, imodium, vaahtosammutin, lämpimiä vaatteita, tuulettimia 2 kesää varten, moppi, sankoja, muuttolaatikoita jos pitää taas muuttaa joskus. Lista jatkuu. Peittoja, tyynyjä, kirjoja, pelit, lamput, pattereita, älypelit, tietokone, jäähdyttimet, kirjoituspöytä ja harrastusvälineet, lipastot, kaapit, vierassohva tai tuoli. Kaikkia tarpeen mukaan. Makupaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei ole mitään curlingia. Normaalia vanhemmuutta miettiä nuoren kanssa tavarat joita tarvitsee ja auttaa niiden hankinnassa.
Kyllä se tuolla tasolla on.
Vierailija kirjoitti:
no sillä perusteella sitten kaikki vaan itse hankkimaan kun mullakaan ei ollut! Voi tätä kateutta
Itselle kuohuviini kun pääsee kakarasta eroon.
Peitto, tyynyt, lakanat, päiväpeitto, pyyhkeitä ym ja pyykinkuivausteline. Lamppu. Kiva itse myös ostaa omaan kotiin kaikenlaista mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Voin näin "ammattilaisena" ja ihan muutenkin todeta, että termi "curling" ei nyt tähän aloitukseeni ihan päde. Itse sain kotoa lähtiessäni mukaan päiväkirjani ja 1 lastulevyhyllykön, muutenkaan eikä millään tavoin, minua ei aikuistumisessa autettu eikä tuettu, ikinä. Joten vannoin jo ennen ensimmäistä lastani, että minä en sellainen äiti ole, lapseni saavat apua ja tukea ja tietävät, että heitä rakastetaan. Niin toimin esikoisenkin kanssa muutama vuosi sitten (ja edelleen) ja niin nytkin.
Sinä olet vapaa toimimaan omalla tavallasi.
Ap
Eriarvoista on nuortenkin kotoa muutto. Toiset joutuu ottamaan opintolainan ja tyytymään kotoa kenties saatuun sänkyyn ja koulupöytään. Toiset saa kaiken mitä ei edes monella köyhällä perheellä ole. Surullista. Mutta enemmän arvostan niitä jotka joutuvat itse pikkuhiljaa kotinsa sisustamaan, heistä kasvaa vahvoja selviytyjiä!
Mä muutin aikoinaan omilleni, niin mukana oli vain muovipussillinen vaatteita. Kaiken ostin itse, käytettynä suurimman osan.
Oikein hyvät perusjutut. Pieni pöytä sohvan eteen ja TV.