Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostoslista lapsen muuttaessa pois kotoa

Vierailija
23.08.2025 |

Varmasti paljon vielä puuttuu, mutta hankittu on:

Sänky, pieni ruokapöytä+2 tuolia, vuodesohva, keittiötarpeistoa, imuri, siivousjuttuja/aineita, pyykinpesukone, vedenkeitin.

Tulee mieleen myös verhot keittiöön, olkkariin ja makuuhuoneeseen, pari mattoa tosin lattiat parketin näköistä laminaattia ja keittiössä siisti vinyylilattia, mutta tuohan ne matot pehmeyttä ja vaikuttavat ääniinkin, wc/kh:n tarpeistoa ja tv. Ainiin ja jonkinlainen yöpöytä ja hyllykkö ellei sitten ota tuota mikä huoneessaan on. Ja parvekkeelle (lasitettu) puiset lattiaritilät ja pieni pöytä+tuoli tai löhötuoli.

Mitäs puuttuu?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeet, purkinavaaja, juustohöylä, mikro.

Siis mitä?  On muuttamassa kaupunkiin.  Kylmiä säilykkeitäkö se woltti nykyisin kuskaa?

Vierailija
22/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airfryer on näppärä ruoanlaittoon yhdelle.

Yllättävän monessa asunnossa on jo kiertoilma uuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kiva nähdä, että on näitä curling-mammoja vielä olemassa. Itse jouduin hommaamaan täytteet kämppäni kun omilleni muutin.

Voin näin "ammattilaisena" ja ihan muutenkin todeta, että termi "curling" ei nyt tähän aloitukseeni ihan päde. Itse sain kotoa lähtiessäni mukaan päiväkirjani ja 1 lastulevyhyllykön, muutenkaan eikä millään tavoin, minua ei aikuistumisessa autettu eikä tuettu, ikinä. Joten vannoin jo ennen ensimmäistä lastani, että minä en sellainen äiti ole, lapseni saavat apua ja tukea ja tietävät, että heitä rakastetaan. Niin toimin esikoisenkin kanssa muutama vuosi sitten (ja edelleen) ja niin nytkin.

Sinä olet vapaa toimimaan omalla tavallasi.

Ap

Valitettavasti kaikilla vanhemmilla ei ole varaa auttaa vaikka haluaisivatkin.

Vierailija
24/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiinnitin huomiota siihen, että muuttaa kaksioon. En niinkään siihen, mitä tavaroita sinne vie.

Vierailija
25/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eriarvoista on nuortenkin kotoa muutto. Toiset joutuu ottamaan opintolainan ja tyytymään kotoa kenties saatuun sänkyyn ja koulupöytään. Toiset saa kaiken mitä ei edes monella köyhällä perheellä ole. Surullista. Mutta enemmän arvostan niitä jotka joutuvat itse pikkuhiljaa kotinsa sisustamaan, heistä kasvaa vahvoja selviytyjiä!

🙂, tähän tuumaan, että se "vahva selviytyjä" kyllä kasvaa ihan jo niiden n.18-20v aikana ennen sitä kotoa muuttamista, sikälimikäli kotiasiat, kasvatus ym on kuosissa. Se, että nuori ei saisi "päiväkirjoja" kummempaa mukaansa ei hänestä erityisen vahvaa tee, pikemminkin väsyneen, ahdistuneen ja katkeran (kuten mm sinun kommentistasi nähdään).

Tämä asia ei ole "kärsi, kärsi kirkkaamman kruunun saat"-tilanne.

Ap

Vierailija
26/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eriarvoista on nuortenkin kotoa muutto. Toiset joutuu ottamaan opintolainan ja tyytymään kotoa kenties saatuun sänkyyn ja koulupöytään. Toiset saa kaiken mitä ei edes monella köyhällä perheellä ole. Surullista. Mutta enemmän arvostan niitä jotka joutuvat itse pikkuhiljaa kotinsa sisustamaan, heistä kasvaa vahvoja selviytyjiä!

Ap:n nuori ei nyt ole tässä hakemassa sinun arvostustasi. Enemmän on maailmassa näitä reppanaperheiden reppanalapsia, joilla on elämänhallinta täysin hukassa. Ei selviytymisestä tietoakaan. Yli sukupolvien jatkuva heikko-osaisuus on vakava ongelma.

Vierailija
27/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiinnitin huomiota siihen, että muuttaa kaksioon. En niinkään siihen, mitä tavaroita sinne vie.

Ja siinä on mikä ongelma? Itse haki ja sai asuntonsa näytössä käytyään, ja maksaa vuokransa.

Ap

Vierailija
28/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kiva nähdä, että on näitä curling-mammoja vielä olemassa. Itse jouduin hommaamaan täytteet kämppäni kun omilleni muutin.

Voin näin "ammattilaisena" ja ihan muutenkin todeta, että termi "curling" ei nyt tähän aloitukseeni ihan päde. Itse sain kotoa lähtiessäni mukaan päiväkirjani ja 1 lastulevyhyllykön, muutenkaan eikä millään tavoin, minua ei aikuistumisessa autettu eikä tuettu, ikinä. Joten vannoin jo ennen ensimmäistä lastani, että minä en sellainen äiti ole, lapseni saavat apua ja tukea ja tietävät, että heitä rakastetaan. Niin toimin esikoisenkin kanssa muutama vuosi sitten (ja edelleen) ja niin nytkin.

Ap

Se on totta. Silti voi tukea. Monta asiaa löytyy kotoa, joilla pääsee alkuun. Äiti antoi paljon petivaatteita, astioita, pyyhkeitä yms. Jotain tarpeellista löytyy joka kodista. Kyse on välittämisestä, ei rahasta. 

Vierailija
29/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airfryer kuluttaa huomattavasti vähemmän sähköä kuin perinteinen uuni, koska se on pienempi ja kypsentää ruoan nopeammin keskitetyn lämmön avulla. Uunin esilämmitys voi kuluttaa jopa enemmän sähköä kuin airfryerin koko paistokerta, ja airfryerin lyhyt kypsennysaika vähentää kokonaiskulutusta. Airfryer on energiatehokas valinta erityisesti pienille annoksille ja nopeaan ruoanvalmistukseen.

Vierailija
30/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se vaan helppo muuttaa oppilas asuntolaan.  Lakanat ja oma muki vaan mukaan. Eikä tarvinnut yksin olla uudella paikkakunnalla.  Ensimmäisenä iltana löytyi jo kavereita. 

Vierailija
31/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin? Se nyt on sanomattakin selvää. Minun tapauksessani aikanaan se ei ihan siitäkään johtunut vaan äitini purki omaa katkeruuttaan minuun. Haiskahtaa vähän aamalta kuin täällä joillakin.

Ap

Vierailija
32/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aina haikeus kun luen näitä, melkein joka syksy. Silloin kun itse muutin opiskelemaan niin äiti havahtui että ylipäätään olen muuttamassa kun olin jo avaimet hakenut kämppään. Yritin näyttää äidille jotain astioita mitä olin alennusmyynnistä ostanut ja hän vaan tuhahti kyllästyneenä. Yhtään mitään apua ja tukea en saanut, hommasin kaiken itse. Ainoa isompi huonekalu oli sänky, jonka sain samassa kaupungissa asuvalta vanhemmalta serkultani joka tuli sen kanssani asuntoon kantamaan. Ei äitiä vaan kiinnostanut. Ihanaa että on vanhempia jotka haluaa tukea lapsiaan! Minä todellakin haluan auttaa omaa tytärtäni sitten aikanaan. 

Vierailija
33/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika muutti juuri kalustettuun soluasuntoon. Paljon piti ostaa kaikkea pientä eli jotain 600 euroa meni pyykkitelineeseen, mattoon, verhoihin siivous ja keityiötarvikkeisiin.  Omat lakanat ja pyyhkeet sai mukaan. Mitään juustohöylää ym ei ostettu, mutta kunnon  veitsi ja sakset ostettiin. Ostaa pikkuhiljaa lisää, jos tarvii. 

Vierailija
34/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon curling vanhemmuus thred tas. En mä saanut juuri mitään mukaan. Ihan itse sai miettiä mitä tarvitsee.

Vierailija
35/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airfryer kuluttaa huomattavasti vähemmän sähköä kuin perinteinen uuni, koska se on pienempi ja kypsentää ruoan nopeammin keskitetyn lämmön avulla. Uunin esilämmitys voi kuluttaa jopa enemmän sähköä kuin airfryerin koko paistokerta, ja airfryerin lyhyt kypsennysaika vähentää kokonaiskulutusta. Airfryer on energiatehokas valinta erityisesti pienille annoksille ja nopeaan ruoanvalmistukseen.

Vaikka se fyer maksaa halvimmillaan 20€.  Niin laske minkä aikaa siihen virransäästöön saat käyttää sitä "vähän kuluttavaa"

Vierailija
36/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko keittiö: astiat, ruuanvalmistusvälineet. Liinavaatteet, ml tyynyt ja peitot. Siivousvälineet. Pyykinpesu? 

Vierailija
37/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kamalan surullisia tapauksia kommentoimassa. Kateellisia, katkeria ja surullisia. Ei ihme että nuoret voivat niin helvetin huonosti.

Palovaroittimet ap ostolistaan, jos niitä ei asunnossa jo ole.

Vierailija
38/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airfryer vie tilaa keittiön tasolla. Lisäksi nämä uudet kiertoilmauunit ja induktioliedet eivät vie paljon sähköä. 

Vierailija
39/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se fyer maksaa halvimmillaan 20€.  Niin laske minkä aikaa siihen virransäästöön saat käyttää sitä "vähän kuluttavaa"

Plus menetetty tila.

Vierailija
40/100 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryer ja robotti-imuri ovat ainakin välttämättömät korvaamattomat varusteet.  Vaikka ne nyt oikeasti jääkin käyttämättä moneltakin.  On ne kumminkin oltava jos ei ilkeä valehdella Facebookissa että on mulla ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi