Onko outoa jos hautuumaalla joku puhuu haudalla yksin?
Ei ketään näy ja haudalla kävijä siistii hautaa ja samalla puhua pälpättää siinä. Niin kuin yksin puhuu siinä. Vähän pidän kyllä outona yksin puhumista ja jopa mielen sairautena.
Kommentit (67)
Niin ihmiset lemmikeille on oikein oma hautausmaa pirkkolassa.
Ei ole yhtään outoa puhua ääneen haudalla yksin.
Se haudalla yksin puhuja varmasti kaipaa sitä edesmennyttä läheistään / omaistaan joka siellä "mullan alla" on, ja kokee voivansa siellä jutella hänen kanssaan. Jos omaat yhtään tilannetajua ja hienotunteisuutta, niin annat tuollaisen ihmisen olla ihan omassa rauhassaan sen sijaan, että alat tuijottaa häntä omituisena pitäen..
Minä puhun kissalleni ja olen ihan mykistynyt, kun kolmikuinen kissanpentuni osaa puhua kissankielellä kanssani.
Mä puhun kaikille, puille, linnuille, kukille, eläimille. Haudoilla käyn aika harvoin, mutta en ole ajatellut puhunko siellä, jos puhun, niin en itse sitä huomaa.
Kyllä meilläkin kissat TV katselee . Ja kuvaansa peilistä. Koira valitsee itse keksit lemmikkikaupasta. Kukkasille jutellaan. Hautakivelle ei jutella vaan niille jotka siihen on haudattu . Heille . Itseasiassa muistojen varassa kaikki elää . Kun sinäkin kuolet jääkö kukaan muistamaan hyvällä ??? Yritä olla ystävällinen.
Samaan aikaan voi olla montakin jotka juttelee kuolleille . Samalla kastelee kukkia. Putsaa kiveä ja nyppii rikkaruohoja. Aloittaja ei ehkä ole vielä menettänyt ketään jota kaipaisi.
Sama tollo teki toisenkin aloituksen jossa pyysi etteivät ihmiset puhuisi hautausmaalla ääneen, koska hän on niin herkkä että ahdistuu.
Miksi te sotkette tähän keskusteluun jääkaapit, kissat ja koirat?
Vierailija kirjoitti:
No ei kai toi karvamatokaan TV ohjelmassa maan mikään täysijärkinen ole. Aikuinen luetaan sirkuspelle tyyliin lapseksi .
Se on sketsihahmo
SITTEN KUN lemmikit kuolee sekin on jo kauheaa ! Tai joku kaveri . Tai kun meillä kuoli häkkilintu peippo oli kauheaa . Ja kun koiran joku varasti ! Hui kauhistus. Koiravarkaat tuskin pelastuu. Ruma teko.
Monelle eronneelle lemmikki on ainoa kaveri. Kun nuoret ei ehdi niillä on omat kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Se haudalla yksin puhuja varmasti kaipaa sitä edesmennyttä läheistään / omaistaan joka siellä "mullan alla" on, ja kokee voivansa siellä jutella hänen kanssaan. Jos omaat yhtään tilannetajua ja hienotunteisuutta, niin annat tuollaisen ihmisen olla ihan omassa rauhassaan sen sijaan, että alat tuijottaa häntä omituisena pitäen..
Osa tuuttaa tätä someen ja ihan kaikkeen ei tarvitse puuttua...
18 vuotta sitten kuolleen lapseni haudalla olen joskus puhunut.
M51
Ei ole yhtään outoa. Minä höpötän itsekseni missä vaan jos siltä tuntuu. Jos muita häiritsee niin minkäs minä sille voin kun on pakko jokin asia tokaista jossakin tilanteessa mikä harmittaa, esim. kaupassa ketuttaa kun olet mennyt jotain hakemaan ja hylly on tyhjä kele.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vasta outoa on kun joku puhuu kissalle ja koiralle. Vastaako ne sulle ??? Oikeasti! Kyllä ihmiset puhuu kuolleille . Jättää hyvästejä ja muistoja kuin puhuu myös kukille . Kyllä. Moni puhuu viherkasveilleen . Kuin ääneen miettii asioita . Ihan terveet ihmiset. Kuin lapset puhuu kun ne leikkii.
Luin erään artikkelin ja siinä sanottiin että ihminen joka puhuu ns. itsekseen on viisas. Itse harrastan sitä paljon, myös läheisteni haudalla ja saatan huikata jotain linnuillekkin jotka tien reunalla hyppii ym. En ole viisas, olen suorastaan nero😁😁
Ei ole outoa.
Itse juttelen edesmenneelle miehelleni kotona. En ole hautuumaatyyppi.
Hautausmaat ovat kuulemma osittain ala-astraalin portaaleja, vaikka jotkut kai siunattua maata joka on parempi ja kannattaa pappien siunailla. Mutta osa ottaa puheella vahingossa yhteyden ehkä väärään paikkaan siellä.
Yksin puhuvat on todettu älykkäämmiksi, perustuu siihen että kuuleminen vahvistaa ajatusprosessia.
Se puhuu kuulokkeensa kautta omaisilleen ehkä. Itse teen juurikin niin.
Ei, kyllä minä ainakin juttelen hautakivelle.