Voisitko olla ihmisen kanssa, jos
Teillä olisi ollut suhde tai juttua, ero, sitten hän olisi ollut muiden kanssa ja yrittäisi sinua uudestaan? Sinulla olisi siis tunteita häntä kohtaan ja hän olisi sanonut samaa. Silti olisi mennyt tekemään muiden kanssa jotain.
Kommentit (179)
On tullut kokeiltua vanhaa suolaa, no ei siitä toisellakaan kertaa mitään tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä pettäjää takaisin ottais.
En ota muuten kantaa, mutta se ei ole pettämistä, jos toiset ovat tulleet kuvioon vasta suhteen päättymisen jälkeen.
Kommentti ei ole minun, mutta minä koen sen pettämisenä. Miten voit koskea muihin, jos mukamas rakastat toista? Se ei mene minun käsityskykyyni. Ap
Vierailija kirjoitti:
On tullut kokeiltua vanhaa suolaa, no ei siitä toisellakaan kertaa mitään tullut.
Ei ole kyse siitä, vaan siitä että koskisitko toiseen, jos hän olisi ollut välissä muiden kanssa.
Minä koen toisen likaisena. Pilalla olevana. Jos "rakastaa" minua ja silti menee tekemään jotain. Minulle myös isät ovat pilalla, jos mietin deittailun kannalta. Tähän liittyy yksi trauma.
Vierailija kirjoitti:
Minä koen toisen likaisena. Pilalla olevana. Jos "rakastaa" minua ja silti menee tekemään jotain. Minulle myös isät ovat pilalla, jos mietin deittailun kannalta. Tähän liittyy yksi trauma.
Ap
No joo. Erottiin miehen kanssa vuodenvaihteessa pitkästä suhteesta, ja heti tammikuussa alkoi seurustella toisen kanssa. Itse treffailin keväällä muita, mutta en kyennyt uuteen suhteeseen.
Toukokuun lopussa mies alkoi puhua yhteenpaluusta, johon totesin heti etten keskustele tästä jos yhä seurustelee. Samantien soitti naisystävälleen ja lopetti suhteen.
Palattiin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota muuten kantaa, mutta se ei ole pettämistä, jos toiset ovat tulleet kuvioon vasta suhteen päättymisen jälkeen.
Kommentti ei ole minun, mutta minä koen sen pettämisenä. Miten voit koskea muihin, jos mukamas rakastat toista? Se ei mene minun käsityskykyyni. Ap
Laastari.
Vierailija kirjoitti:
No joo. Erottiin miehen kanssa vuodenvaihteessa pitkästä suhteesta, ja heti tammikuussa alkoi seurustella toisen kanssa. Itse treffailin keväällä muita, mutta en kyennyt uuteen suhteeseen.
Toukokuun lopussa mies alkoi puhua yhteenpaluusta, johon totesin heti etten keskustele tästä jos yhä seurustelee. Samantien soitti naisystävälleen ja lopetti suhteen.
Palattiin yhteen.
En tarkoita tätä hyökkäävästi, minulla itselläni on todella tiukka arvomaailma.
Miten sinua ei kuvota, että miehesi on ollut toisen kanssa? Koskenut, puhunut ehkä samoja asioita kuin sinulle, harrastanut seksiä, suudellut? Miten pystyt olemaan hänen kanssaan vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laastari.
Totta... silti minulla on todella tiukka arvomaailma eikä tuollainen vain millään sovi minun arvoihini. Koen sen likaisena. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palattiin yhteen.
Miten sinua ei kuvota, että miehesi on ollut toisen kanssa? Koskenut, puhunut ehkä samoja asioita kuin sinulle, harrastanut seksiä, suudellut? Miten pystyt olemaan hänen kanssaan vielä?
Mehän oltiin erottu. Olihan mullakin silloin täysi mahdollisuus olla toisen kanssa, tai vaikka monen. Itse valitsin "erosta paranemisen" yksin, hän taas pyrki olemaan ajattelematta koko eroa ja se onnistui helpommin kun oli ihailija, jonka kanssa viettää aikaa. Yksin kotona olemisen sijaan.
Heidän välillään olleen seksin suhteen yksi asia jäi vaivaamaan, mutta sekin sitten lopulta unohtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palattiin yhteen.
Mehän oltiin erottu. Olihan mullakin silloin täysi mahdollisuus olla toisen kanssa, tai vaikka monen. Itse valitsin "erosta paranem
Etkö ajattele, että hän oli epäkunnioittava teidän rakkauttanne kohtaan? Sen ajan kun hän oli jonkun toisen kanssa, hän olisi voinut yrittää keskittyä teihin ja korjata jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palattiin yhteen.
Mehän oltiin erottu. Olihan mullakin silloin täysi mahdollisuus olla toisen kan
Etkö ajattele, että hän oli epäkunnioittava teidän rakkauttanne kohtaan? Sen ajan kun hän oli jonkun toisen kanssa, hän olisi voinut yrittää keskittyä teihin ja korjata jotain?
En. Ei hän uskonut, että oltaisiin meidän suhdetta enää voitu korjata. Yritti päästä eteenpäin. Kuten minäkin, mutta eri tavoilla.
Vasta kun aikaa kului ja sai oikeasti etäisyyttä asioihin, alkoi pohdiskella asioita kunnolla.
Voisin jos tunteita löytyy, ei kiinnostaisi joku "muiden kanssa oleminen". Elämä on tehty elettäväksi. Varmaan ap:ta mietityttää lähinnä se onko niitä tunteita
Rakkaus on tunne. Sitä voi rakastaa syvästi jotakuta, vaikka hommailisi tuhannen ihmisen kanssa siinä ohessa. Rakastaminen, rakkauden osoittaminen ja seurustelu ovat kaikki irrallisia toisistaan. Voi jopa rakastaa syvästi eikä silti halua seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palattiin yhteen.
Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä mustavalkoisemmin suhtaudun pettämiseen suhteessa. Itseäni pettämisessä ei loukkaa silti se intiimiys vaan valehtelu ja petos itsessään. Kykeneväisyys valehdella.
Jos suhde on tauolla, molemmilla on täysi lupa harrastaa seksiä kenen kanssa haluaa. Siinä ei valehdella eikä petetä ketään.
Silti voi samaan aikaa rakastaa sitä entistään.
Kiinnostaisi edelleen lukea näkemyksiä. Minun on todella vaikeaa ymmärtää, että kaikkia ei em. asiat kuvota, koska minulla on jotenkin todella tiukat arvot tämän suhteen, mutta olisi mielenkiintoista saada erilaista näkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi edelleen lukea näkemyksiä. Minun on todella vaikeaa ymmärtää, että kaikkia ei em. asiat kuvota, koska minulla on jotenkin todella tiukat arvot tämän suhteen, mutta olisi mielenkiintoista saada erilaista näkökulmaa.
Mielestäni toista rakastava ihminen ei halua koskea muihin, vaan yrittää korjata asioita rakkautensa kohteen kanssa. Jos se ei onnistu tai tehoa, sitten voi siirtyä eteenpäin.