**♥**ELOISAT PÄÄSIÄISENÄ**♥**
Kommentit (45)
Pääsiäispupu oli käynyt munimassa...Lapset etsivät kätkettyjä munia ympäri huushollia yhdessä. Olipa kiva katsella heitä. Leevi ihmetteli koko touhua olohuoneen pöytää vasten seisten, pää pyöri kuin tikun nokassa:) Oli kaikesta niin sekaisin ettei käynyt edes unosille kuin vasta äsken...viisi tuntia heräämisen jälkeen.
Meillä on alkanut kiinteiden syöminen sujua vähitellen,loistojuttu! Poika ei syö tällä hetkellä kuin maissia ja riisiä,kananlihaa annan ensi viikolla maissisoseen joukossa. Sitten lisätään muita kasviksia joukkoon. Yöllä noustaan kuitenkin edelleen pari kertaa syömään,kun tuota kiinteää ruokaa menee kuitenkin vasta sen verran vähän. Ei siis ole vielä ihan heti näköpiirissä tuo vieroitus/tassutuskuvio. Olisi kyllä mukava päästä tuosta yöllisestä imetyksestä, meikäläisestä kun ei ole jäljellä muuta kuin kasa luuta ja löysää nahkaa:(
Meillä on isäntä tuhtannut keittiössä koko aampäivän. Lupasi tarjoilla meille sellaiset graavilohi-kananmuna hässäkkäleivät alkupalana, peuranpaistia uuniperunoiden ja kasvispaistoksen kera ja jälkkäriksi päärynätorttua tummalla suklaalla kuorutettuna,nam..
Nyt on pakkomennä....Leevi huutaa
Opemamma ja Leevi
Flunssat tuntuu nyt jylläävän. Meidän molemmat tän päivän menot peruuntui. Aamupäivällä piti kaverin pojan tulla meille hoitoon, mutta poika on kuumeessa ja nuhassa. Iltapäivällä oli tarkoitus maalata munia ja aterioida Eelin kummiperheen kanssa, mutta niin on flunssa löytänyt tiensä heillekin. Surku! Voimia kaikille flunssailijoille, nuhanenille ja kanniskelijoille!
Mulla on ollut melko mukava pääsiäinen, sillä laitoin silloin heti loman alkajaisiksi Miähen päävastuuseen. Minähän se meilläkin aina teen kaiken valmiiksi ja suurinpiirtein pureksin ruoankin Miähen puolesta, mutta välillä sanon sopimukseni irti. Tekee pirun hyvää, useimmiten loppuu se itsestäänselvyytenä pito ja Miäskin huomaa, mitä kaikkea päivän aikana täällä teen paitsi lasten niin huushollinkin eteen.
Perjantaina kirjoittelin, että Miäs laittaa bändiä lähtövalmiiksi. Keskarille tuli taas Herra Tahto-vaihe päälle, ja vain äiti kelpasi, joten otin ja lähdin koiria ulkoiluttamaan. Isi kelpaa aina kun minä en ole saatavilla. Postilaatikolle asti kuului karmea huuto, Keskarin kurkkuhetulat tuli taas tuuletettua. Miäs kyllä osaa aika hyvin tehdä valmistelut ja tietää, mitkä on ns. kyläilyvaatteita, mutta se kiirevaihteen puuttuminen on kaikista rasittavinta. Nytkin Eeli ehti totaalisesti väsähtää, kun joutui odottamaan autounien alkamista. Meidän piti olla kylässä 10-11 välillä, perillä olimme 11.45. No, mitäs pienistä kun ei nekään meistä. Suloista kuukauden ikäistä vauvaa katsellessa omat ärsytykset kaikkosivat kummasti =)
Anoppilassa ärsytykset nousi taas pintaan. Juu ne pöpöt. MINIK, mun anoppilassa on kamalia pöpöjä ja niiden takia anoppi hilaa pers pystyssä pyyhettä tai jotain riepua lattialla ryömivän Eelin alla, ettei ne pöpöt menis Eelin. Anoppi aina tuohtuu, että " Taasko se on lähtenyt siitä pyyhkeeltä pois" ja menee taas Eelin nostamaan jonkun 70-luvulta kotoisin olevan erittäin steriilin pyyhkeen päälle¿huh, ties mitä paikkoja sekin pyyhe on näiden vuosikymmenten aikana kuivannut... Mutta siis kaikki meidän lasten flunssat taas johtuu vaan siitä, että minä olen pukenut liian vähän tai liian paljon, mitkään pöpöthän ei flunssia aiheuta.
Meillä unohtui poikien pääsiäismunat anoppilaan, joten pysähdyttiin matkalla ostamaan uudet. Minä huokasin täydellä kuvulla, että tänään en kyllä jaksa syödä enää yhtään munaa. Miäs kun nousi autosta, muistin vielä huutaa ikkunasta perään, että ostaa jotain Idols-herkuja meille. EsikoisPoikanenkin halusi huutaa omat ohjeet isälleen: " Isi, äiti ei tänään enää halua munaa" . Siwan edessä tupakalla olleet mopopojat vetivät vissiin ekaa kertaa henkeen asti, yskimisestä päätellen.
Niin sai Suomi uuden Matti Nykäsen...ei vaan, Ari osaa sentään laulaa, eikä hyppää mäkeä. Still Loving You oli kyllä upea ja sai niin paljon muistoja mieleen. Anna tulee varmasti saamaan levytyssopimuksen ja onhan viime Idolisin kakkonen pärjännyt jopa voittajaa paremmin. Molemmilla varmasti hieno tulevaisuus edessä.
PAPUNAn yölliset pierunaurut huvitti täälläkin. Ja hauskinta juuri se, miksi se niin paljon naurattaa. Idolisin alussa kun finalistit lauloivat sen Poppoppoppoppoppopmusiikkia, meidän pojat tanssi ja pomppi tuossa olohuoneessa. Parin tahdin jälkeen Poikanen pysähtyi " Oho, minulta tuli piiju, pitää mennä kakalle" . Keskari jatkoi tanssimista hetken ja niin alkoi takatuuba törähtään hänelläkin. Hetken päästä istui veljekset kimppakakalla, toinen potalla ja toinen pöntöllä ja minä nauroin sohvalla episodia. Täytyy muistuttaa aikanaan, kun lähtevät ravintolaan naisiin, etteivät vaan erehdy liiaksi pomppimaan kivojen tyttöjen seurassa.
Mitenkäs PANTOUFLELLA on yöt nyt sujuneet? Entä EMPPUSIMPULLA ja muilla unikouluilijoilla? Mä siirsin Eelin sängyn eilen metrin päähän meidän sängystä, sniff. Nyt ollaan oltu ihan vierivieressä. Yöt on menneetkin hyvin, olen antanut illalla korviketta puuron päälle ja sitten vaan vesihuikkaa, kun Eeli on yöllä havahtunut. Kuuteen on poika jaksanut nyt aamuisin posotella, tänään vielä jatkoi aamuimetyksen jälkeen kasiin =) Ja nukkunut siis omassa sängyssään, paitsi tänään jäi tissin jälkeen viereen. Seuraava vaihe on sitten isoveljien kanssa samaan huoneeseen siirto, mutta siihen menee vielä tovi. Ensin pitää loppua tai ainakin vähentyä yöpomppiminen, siirtyä samaan rytmiin veljien kanssa ja miettiä myöskin sänkyjärjestelyt.
Kiitos kaikille imetys/vieroituskysymykseen vastanneille! Minä oon tota enemmän ja vähemmän pohtinu, ja oon kyllä melko kahden vaiheilla tässä, päivä kerrallaan. Nyt taas noiden öiden kanssa kun menee hyvin niin päiväimetykset vois jatkuakin pidempään. Mieluusti antaisin omaa maitoani siihen asti, kunnes päästään totuttelemaan oikeaan maitoon, mutta jossain vaiheessa tuntui, että päivällä tissi ei kelpaa ja sitten syödään läpi yön.
Eilen Eeli ei kyllä saanut päivätissiä ihan mun takiani. Mulla oli vapaapäivä ja olin pisimmän ajan ever erossa Eelistä, Miäs oli klaarannut ihan hyvin koko päivän. Oli jopa pessyt pyykkiä ja laittanut tiskitkin pyörimään. Niin ja tehnyt pannaria =) Nyt täytyy taas jonkun aikaa pitää omaa suuta pienemmällä, kun toinen on kaikkensa laittanut peliin, herännyt aamuisin lasten kanssa ja antanut mulle omaa tilaa.
Jospa jättäisin muutaman rivin tilaa muillekin, rentouttavaa pääsiäisen jatkoa! Taidan muuten lähteä Turun suuntaan Open oven taakse kolkuttelemaan, ihanalta kuulosti teidän pääsiäismenu!!
Pumpuli, joka meinasi aamukahviinsa tukehtua kuullessaan, että ¿Niikkuneilillä on hiino pimpukka. Muumipeekko ei löylä omaa pimpukkaa, ku ei tillä ole pimpukkaa.¿ Sitä se teettää, kun ei osaa ässää.
Voi vitsi PUMPULI! Olen nauranut täällä vedet silmissä juttujasi, Esikko luulee minua ihan kahjoksi,kun itsekseni täällä nauran aivan kippurassa. Mopopojilla on varmaan riittänyt jutunjuurta koko illaksi:)
Papunan sakille ja muillekin sairastuville paranemissäteitä¨~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~täältä kilokaupalla ja K.H.P:lle ilonhippusia~~~~~~~~~~~~~~~~~~!
Nyt poistun takavasemmalle nauttimaan sohvalle päivän ainoasta hengähdystauosta! Aurinkoista päivää kaikille!
Ope
Nallun Aleksille pikaista paranemista ja Oinasmamman pikkuiselle unihiekkaa ensi yöksi~~~~~~~~~~~~~!
Nyt tulee ihan vaan pikainen omanapainen ilmoittautuminen kun siellä reissussa oltiin enkä ole nuita viikon kilometrin mittaisia pinoja kerinnyt läpi kahlaamaan.... Ke tultiin kotiin sieltä mörskältä ja to oli vilinää ja vilskettä kun pe sitten juhlittiin tuon esikoisen 3 vee synttäreitä.
Reissu meni ihan jees. Mökki oli upee, kelit ihan pyllystä, sikäli tasapainotti toisiaan kivasti! ;) Likka nukku TODELLA huonosti siellä mökillä, vaan äitin viekku kelpasi ja siinäkin heräili kokajan. Kai se outo ympäristö sit vaikutti??? Tosin nyt on kyllä melkein yhtä tiuhaan heräilly täällä kotonakin, mrrrrr.....! Vaan yksi yö meni tuossa paremmin kun heräsi ekan kerran vasta viideltä. Tänään meillä tuo ihana ukkoni antoi minun nukkua pitkään! Olinkin kyllä semmonen ampiainen että varmaan oman turvallisuutensakin vuoksi näin teki! ;)
Joo, hiukan siis väsyttää. Semmostahan tää lomailu on....
Mutta enemmittä jorinoitta ruuan laittoon.
Munarikasta pääsiäistä toivoo hän,
oinasmamma