**♥**ELOISAT PÄÄSIÄISENÄ**♥**
Kommentit (45)
Meille vieraita tulossa, joten ei kehtaa koneen ääressä istua pääsiäispyhinä :) Kaikille siis leppoista pääsiäistä! ..ja jännittävää Idols-iltaa ;)
hallas ja tietokoneen johtoja repivä Luka
ja luudat kaivettu kaapeista =D
Napaanaps....
Tänään piti meidän huushollissa olla semmottinen aamu että mamma saa nukkua pitkään ja isi valvoo, maidottaa ja puurottaa pikku kullanmurua... Tädädätättädääää!!! Oikein arvattu - isi se nytte kuorsaa siellä sängynpohjalla :) Tiesinhä minä tuon ukon unenlahjat vähä niinku ennalta että vahvasti osasin epäillä omien aamu-unien toteutumista, mutta silti...
Pikku-ukko on lukenut tässä koneella roikkuessa tuon hesarin kyldyyrisivuja hyvinki tarkaan - taitaapi olla tässä porukassa tänään ainoa joka niihin kajoaa ;) Jaaha, ja nysse löysi taas oman varjonsa tuossa seinällä. Se on ihan pop tuo varjojen seuraaminen. Heiluu ukko eestaas tossa seinän vieressä ja nostelee käsiään ja höpöttää ja kikottaa. Ihan pöhkö :) Mites muilla? Kirjottiko tästä joku jo joskus jotakii? mun muisti on oikeesti......
Viime päivinä on tullut kannettua tuota kitisevää ikenenhinkkaajaa niin taajaan tuolla vasemmalla kädellä sylissä, että hartia on ihan jämähtäny ;( Suomeksi: särkee. Täytyypi soitella sille täälläkin mainostamalleni hierojalle kunhan nää pyhät saadaan ohi. Tää ei enää tokene kotikonstein, pahus
No tulipahan taas kyllä NIIIIIN omaanapaa, sori muorit :) Lähen panemaan puurot tulelle,
nallu
peeveli: On ne lääkärit tosiaan sellaisen perusprosessin kannalla varmaan aika usein että diagnoosi ja lääkeresepti käteen ja ulos ;) Lääkebisneshän kanssa niille kovasti markkinoi yms. Mutta joo Jorvinkin sivuilla esim. lukee että 70-80% tulehduksista paranee ihan riippumatta mitä sitä määrää.
juu, samaa vikaa täällä.. Monesti on ukko luvannut nukkua pitkään, mutta minä sieltä sängystä joudun aina poikkeuksetta nousemaan pojan aamuhuuteluihin. ei sille kuulema mitään voi, kun ei herää ja pitäis ukko varta vasten herättää valvomaan.. Mitenkäs sitä sitte enää itte unen päästä kiinni sais???
ihmettelee aamuvirkku (illan torkku) Ikarus
PEEVELILLE heti aamutuimaan. Nyt on haalariasia aikaslailla kunnossa - kunhan vaan sen puvun sais viel jostain. On tainnu Jonathan-puvut mennä tänä keväänä kuin kuumille kiville enkä yhtään ihmettele. Ovat mielestäni todella onnistuneet väreissä, leikkauksissa jne. Taidan alkaa pyhien jälkeen soitteleen jespereitä läpi että mistä löytys pukua. 86cm taidan ottaa minäkin. Keväällä käyttöikä voi jäädä lyhkäseks (jos vaikka tulis taas pikapikaa kesä, toivekkaana;), syksyllä 86cm on varmaan just paras ja jos vaikka menis sit viel ens keväänäkin. Juu, Peeveli, mä ostin just sen lorumaapuvun ja sehän oli kuin siivousliina - ei muuta kun puku tytölle päälle ja sohvan alle kierimään niin eipä tarvii imuria ulkoiluttaa.
Imurin ulkoiluttamisesta puheenollen - sellainen olis suunnitelmissa tässä ihan pitkäperjantain kunniaks. Mies lähti koululaisen kanssa tontille heti aamutuimaan, Peppi nukkuu ekoja unosia kun kukku taas pystyyn kuudelta (voiskohan kelloja taas siirtää tunnin etiäpäin?;) ja Oliver touhuu tossa meiän pikkupikkupihalla. Mitäs mamma muuta kun roikkuu netissä:D Ei vaan, toi siivous ois asialistalla ja SILITYS!! Alkaa oleen vaatekaapit aikas tyhjiä kun kaikki odottaa kopassa silittäjää.
Nyt ei kyllä kommentteja irtoa kun ei muista mittään, mutta syökäähän äipät mämmiä:)
Vieteri
Pikaseen vaan noitaterveiset täältäkin Kyöpelivuorelta! Luudalla tein heti aamusta pienen lennon ja melkein törmäsin yhteen Nallu-Noitaan, molemmilla tais olla vähän lentotaito ruosteessa =)
Täällä 2 pikkumiestä ovat uimaranalla meidän olkkarin lattialla, aataminasuistaan päätellen ovat nudistirannalla. EsikoisPoikasella on patruunat selässä ja Keskarilla puhallettavat olkavarren (?) kellukkeet. Vois kohta liittyä niiden seuraan, mukavaa näkyy olevan.
Ei vaan, me tehdään lähtöä katsomaan Eelin kummien pientä tyttöä. Sieltä sitten anoppilaan pitämään kivaa...mitähän taas tällä kertaa? No, joku päivä kerroin, että sain EsikoisPoikasen ekana keväänä traumat jatkuvasta kelit ja nuhat-varoittelusta. Tässä yhtenä päivänä heitin koirat heille niin että raotin ovaea ja otin koirat ulos autosta. Jo se Noi..anoppi oli mun selän takana ulvomassa että uiuiuiuiuiui näin kamala tuuli, älä nyt avaa sitä ovea, ettei pojat saa autossa kylmää. Kysymys kuuluu, miten olisin ne koiran saanut sieltä otettua ilman että avaan oven. Mielessäni tein hienot keskisormikoreografiat sitten hänen suuntaansa, täytyy toivoa, ettei hänessä ole ajatustenlukijanvikaa.
Mutta tästä lähdöstä. Minä tein ärsytyksissäni Miähet, eli heitin, että " Laita sä lapset valmiiks ni mä käyn sillä aikaa pas^^lla" . Aina sama juttu, minä laitan ja puen, pakkaan laukut jne. ja Miäs hyvä kun ittensä valmiiks saa. Nyt mä istun tässä " pa^^lla" ja sivusilmällä seuraan, miten Miäs saa nuo ukkelit tuolta rannalta pukeutumaan ja lähtövalmiiksi.
PEEVELIn sormet nauratti, heh. Sormet on pystyssä, mutta nyt pääs unohtumaan, miksi. Vähän sama kuin lanka nenän ympärillä muistuttamassa jostain, kun vaan muistais, mistä. TERVETULOA OPE TAKAISIN, te " tädit" olette ihania!!
Vieläköhän se Töppönen siellä istuu eteisessä pojan kanssa pipot päässä? Tuskin.
BABYBELille piti jo aiemmin toivotella voimia hurjaan pakkaamiseen! Urakka on kova mutta toisaalt amuuttojen yhteydessä tulee siivottua turhaa rojuakin pois. Puhdistavaa.
Nyt raikaa huuto, ei taida isi kelvata Herra Tahdolle. Ainii PIAlle vielä, että korvat jälkitarkastetaan aina n. kk kuluttua kuurista. Tai vaikkei ole kuuriakaan. Pikaista paranemista tytöllesi ja kaikille muillekin sairasteleville.
Pakko lopettaa, vaikka mullakin jäi sormia pystyyn. Toisella kertaa.
Pumpuli
...ku on vieläki pystyssä.. ;)
HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!
HANNELIVÄPÄ; Onnea ja hyvää oloa mahakkaalle ajalle! Kiva ku ultrassa kaikki kunnossa. Heti huomasin sillo kuka oli kyseessä ku niin tuttu tuo siun murre.
OPE; Kiva ku lyhyeen loppui loma.
nyt pitää mennä ku pien mies tarvii äitiä...
=) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =)
Huhuuu Töppönen, vieläkö eteisessä istutte?
Pumpulin anopille tiedoksi ettei se kylmä viima itsessään ketään sairaaksi tee ellei ole bakteeri tai virus luuraamassa jo ennestään mutta tieteellisesti on osoitettu että ilkeät anopit vasta bakteeripesäkkeitä ovatkin :) Ja sitä vaarallisten viruksien määrää anoppilassa jossa ei ole anopin luutaa huideltu joka nurkassa.Miten on, voikohan sinne mennä olleskaan?Kysy nyt varmuudeksi että onhan desinfioitu kaikki nurkat ettei tule tubi?
Pia74 ja Peeveli ja antibioottien salat. Juu, useimmat korvakuurit ovat aika turhia mutta lääkärit valittelevat etteivät saa vanhempia ulos vastaanotolta ilman kuuria.Ja kun se kuitenkin joskus tarvitaan niin se lykätään vähän kun varmuudeksi kun ei kurkkaamalla kuitenkaan tiedä onko se sitä antibioottia vaativaa sorttia vai ei, eipähän tartte samaa muksua useammin tuoda vastaanotolle. Antibiootit ovat varmaan kaikista lääkkeistä kaikkein eniten väärinkäyttetyjä ja niistä on aivan uskomattomia oletuksia ja luuloja liikkeellä. Musta tuntuu aika hassulta että niitä antibiootteja lykätään ihan surutta joka vaivaan mutta sitten arastellaan jotain parasetamolin antamista kipuun. No, mutta mulla onkin kieroutuneet näkemykset asiasta :)
Ihme saarnausvaihde iski taas MiniKille päälle, taitaa tämä pitkänperjantain harras tunnelma tehdä temppuja....pitkä se on ainakin miehen unenlahjoille joka makaa ja koisaa vaan.Huomenna on mun nukkumisaamu ja jos kukaan raottaakaan makkarinovea kysyäkseen " missä puuroa, missä maitoa, missä missä missä" niin saa luudasta takalistoonsa niin että vielä palmusunnuntaina kirvelee!
Nyt menen osaltani myös pakkamaan sitä päiväretki laukkua, suuntaamme botaaniseen puutarhaan tässä ihan lähellä.
Oikein hauskaa pääsiäistä ihan kaikille eloisille!!!
Noitana saarnaava Minik ja pepullaan liikkuva poikanen
Pikku-ukko on viimeiset pari viikkoa heräillyt jatkuvasti öisin eikä suostu rauhoittumaan millään muulla kuin tissillä. Eilen tuli tämän mamman mitta täyteen ja päätimme miehen kanssa aloittaa samanlaisen lempeän unikoulun kuin esikoisenkin kanssa aikoinaan ja kovin helposti tuntui ensimmäinen yö menevän. Poika heräsi ensimmäisen kerran klo 00.05 ja huusi kurkku putkella. Silmät olivat kiinni, mutta niskat kenossa yritti hamuilla suullaan tissiä. Vaadittiin 25 min silittelyä, lohduttelua ja tassuttelua ennen kuin pikkumies nukahti - ilman tissiä! Toisen kerran herättiin tassuttelemaan neljän aikaan aamulla ja poika rauhoittui 10 minuutissa. Näiden heräämisten väliin ja aamuyöhön mahtui vielä muutamat pienet itkut, mutta ne eivät vaatineet edes tassuttelua vaan menivät heti itsekseen ohi. Aamulla olo oli kuin persiiseen ammutulla karhulla, joten tiedätte varmaan kumpiko meistä tänään jäi nukkumaan, minä vai mies!:)
Esikoinen aikoo lähteä ensimmäistä kertaa elämässään huomenna trullittamaan, joten täällä on väännetty vitsa poikineen. Naapurit saattavat tosin saada hieman eriskummallisia vitsoja, joissain on jopa pajunkissat teipattu vitsaan uudelleen kiinni, joissain taas on riemunkirjava höyhenkuorrutus tyvestä latvaan saakka!:)
Jaahas, kutsu käy. Palailen myöhemmin...
Pantoufle
Täällä jo useampi muna päätynyt tämän mamman suuhun ;) On mun vanhemmat kyläsä, niin on hetki aikaa touhuilla kaikenlaista.
Peevelille kiitos tuosta masuvaivakommentista. Itsekin sitä mietin, kun tunnin välein tosiaan parahtaa itkuun. Siispä oltiin ihan maitodietilläkin ja sitten aloitettin kiinteiden maistelu uudestaan. Mitään vaikutuksia ei kyllä ole ollut näillä meikän kokeiluilla. Tietty voihan siellä meikäläisen maidossakin sitten olla taas jotakin sopimatonta. Perunan jätin nyt kyllä kokonaan, kun se ainakin vetää vatsan ihan kovalle. Tosin en uskalla muutenkaan ilman mallasuutetta olla. Muut konstit eivät ole siis meillä auttaneet.
Tapaamisesta, niin Jumboon ei täältä oikein ole mitään järkevää kulkumuotoa meiltäpäin. Jos joskus Myyrmannissa olisi tapaaminen, niin sinne pääsisin jo paremmin. Ja Helsinkiin tosiaan kulkee täältä pari bussia eli sinnepäin yritän aina päästä tulemaan.
Nyt mentävä viihdyttämään viihdytysjoukkoa...
Taas tulin tänne keuhkoamaan noista KESÄKINKEREISTÄ... (sanokaa vaan ku alkaa riepoa nää nallun kinkerijutut alvariinsa..)
Kävin vilkasemassa tuota Hotelli Villen majoitustilannetta ja näyttäisi, että siellä olisi ainakin 9.-10.6. vapaana semmonen huone, jossaon kaksi petiä ja johon varmaan saisi vielä lisävuoteen lapselle mahtumaan. Ainoa miinus huoneessa on, että siinä on erillinen WC/kylppäri käytävässä. Mut se on omassa käytössä,ei mikään yleisövessa. Oliko se tuo IKARUS ainaskii jonka joku arveli majoitusta tarvitsevan...? Pankaa majoitusta miettivät googlettaen Hotelli Ville tai sitte Hotelli Mango. Tuota jälkimmäistähän oli kehuttu kanssa. Yllytän tekemään varauksen vaikka sen sitte myöhemmin peruisikin - Tampereella ku tosiaan on samaan aikaan niitä partiolaisia ja sitte niitä Sauna Open Airin rokkareita pilvin pimein....
lentää pois.... nallu
Toivottelee hän :)
Eria, jonka pitäs leipoa, kun esikolla on nimpparit :D
Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!
Meillä sairastupa jatkuu edelleen...poitsulla oli aamulla 39,6 astetta kuumetta vaikka oli suppokin laitettu. Silmät on ihan punaiset ja nenä valuu. Raasu. Ei sitte lähdetty mummolaan vaan isä ja esikoinen menivät edustamaan meitä. No mitäs nyt yks päivä enää neljän seinän sisällä kun on jo 2 viikkoa kohta oltu...Pääsin onneks pihalle vähän esikon kanssa vaikka sielläkin on superkylmä ja lunta sateli. Mutta kohta se kesä tulee! Ja tiistaina pääsen (näillä näkymin) kavereiden kanssa syömään, aaaaaah;)) Poitsu on onneks kohtuuhyvällä tuulella, välillä kyllä itkettää ihan muuten vaan. Onneks kuitenkin nukkuu ihan ok ja juokin hyvin. Menis nyt jo ohi tämä!!!
Mä heräsin ekaa kertaa elämässäni siihen, että nauroin tikahtuakseni viimeyönä. Siihen liittyi voimakkaasti mun mies ja PIERUHUUMORI joten en meinannu millään saada naurua loppumaan puol kuuden aikaan aamusta. Se oli todella hupaisaa. Ja kun tajusin nauravani vielä semmoselle jutulle, en tosiaan meinannu saada naurusta loppua. Olen joskus heränny itkuun ja se ei ollu todellakaan yhtään mukavaa. Yleensä en muista uniani ollenkaan joten tämä oli tosi harvinaista. Syväuninen mieskin heräs mun nauruun ja alkoi nauramaan kun kerroin jutun jolle nauroin. Kikateltiin sitte keskellä yötä kaksistaan;)
Munia on jo syöty muutamia ja pashaakin vetelin tuossa välipalaksi. Ollaan varattu jääkaappi täyteen herkkuja joten sen kun avaa niin tulee väkisinkin otettua sieltä vaikka mitä. Mahataudin jälkeen ihan kaikki kaupassa näyttää herkulliselta ja eri laatua karkkejakin on miljoonittain mulla tuossa pöydällä. Hyvästi laihis...
ANTIBIOOTEISTA - meille kans sanottu että läheskään aina ei tarttis vaikka niitä määrätään. Toisaalta antibiooteilla menee tauti nopeammin ohi ja se on pikkulasten kanssa helpompaa monesti. Mutta en kyllä anna ihan heti ekasta itkusta niitä tököttejä. Mielummin särkylääkettä edes päivä. Tossa meidän lääkäriasemalla minusta lääkäreillä aika tiukka linja, eivät mielellään määrää antibiootteja. Siskoni asuu eri kaupungissa ja minusta ne syö aina joka vaivaan jotain kuuria. Mutta toisaalta en ole lääkäri, joten en sano mitään. Ugh.
Toi AAMUHERÄÄMINEN on niin tuttua. Mä hoidan meillä yleensä yöt ja aamut, välillä potkin ukkoa hereille mutta se on niin sikeeuninen, että kun vihdoin saan sen hereille on huuto yltynyt jo niin kovaksi, että esikoinenkin kohta herää. Välillä tuntuu, että tekee tahallaan sen ettei herää niin mä menen. Mutta onneks ne heräilyt on ollu kohtuuvähäisiä, jos olis useammin niin kyllä kerran yössä sais mieskin hilata ittensä tutinlaittoon. Vuorosysteemi on musta kaikessa hyvä, eipä tuu sanomista!
Pumpuli - mua nauratti toi sun lähtökuvailus. Munkin pitää aina laittaa kaikki valmiiksi tai muuten saan sukista lähtien olla antamassa ohjeita että mitä pitäs laittaa. Mieshän ei osaa ajatella että mitä kassiin pakataan tai mitä mahdollisesti tarttis. Mutta tästä kyllä osittain syytän itteäni, ei oo koskaan hänen tarvinnu ajatella. Mulla on parin kaverin miehet koti-isinä niin niillä on nykyään ihan eri meininki, äkkiä siis ne miehetkin oppii kun ne saa siihen mahiksen - tehdä siis ihan ite. Ja se on varmaan totta, että jos mies laittaa lapselle " väärät" housut niin mä sitte kuulemma heti huomautan siitä. Pitäis sitte tyytyä toisen valintoihin!
Pantoufle - onnittelut ihan mukavasti onnistuneesta unikoulusta. Kyllä se siitä!
Nyt lähen taas hakemaan jotain herkkua, mitähän seuraavaksi...
Papuna
Ehä mie malta täältä pois pysyä, eli pääsiäistä vaan kaikille.
Kiitokset MUUTTO tsempityksistä, kyllä on kamaa hukattukin. Huutonettissä millon mitäkin kamaa myynnissä, nytkin 5 esikon kengät panin myyntiin jne..matkarattaat vielä ainakin hukattavana.
Pääsiäisherkkujen kunniaksi mämmikalluppi:
MÄMMIG: syötkö mämmiä ja millä lisukkeille? Täälä menee mämmi parhaiten alas vaahdotetun vanilijakastikken kera, kastiketta vähän enemmän kuin mämmiä :) On lähes hyvää noin :)
Vaan kohta se IDOLSsikin sitten ratkeaa, pitänee tehdä lasten iltatoimet että pääsee kyttäämään telkkaria. Onneksi on tallentava digiboxi, että pääsee alottamaan katsomisen sitten kun on hommelit tehty ja lapset unessa.
Hauskoja luutalentoja, kyöpelin vuorella tavataan :)
Babybel
aiemmin jo piti antaa " vinkkiä" : pane KUNNON HUMPAT taustalle soimaan notta raikaa niin kyllähän se pakkaaminen sujuu siinä ;p
Mites en o muuten yhtään yllättynyt ettei Pee-veli, kai-maani roiku täällä linjoilla tänäehtoona.. huhuu, puretko rystystä kotosalla nenä ruudussa???
Panin ite äänen Arille, minusta vaan oli tänään(kin) niiiiin paljon parempi;)
räkäisen pojan nallu-äiree
Nyt pitää myöntää, että olen ollut palstapimennossa eli en ole lukenut moneen päivään, koska olemme pääsiäisen vietossa Savon sydämessä. Huomasin kuitenkin, että muistaakseni Ikarus kyseli siitä mainostamastani lämpöpussista. Sen nimi on Eisbärchen ja niitä myydään useassa paikassa. googlettamalla löytyy. Itse ostin Mistine nimisestä paikasta, koska se sijaitsee Vantaalla ja pystyin näin hakemaan sen itse.
Nyt en ehdi enempiä kirjoittemaan. Veera on olut toista viikkoa flunssassa ja viime yönä nuha paheni tosi kovaksi. Säälittää pieni. Kaikille räkönokille ja muillekin sairaille pikaista paranemista ja äideille jaksuja!
puppe
kakkossivun alareunasta roikkumasta ongin eloisten pinon....
Missäs kaikki luuraa??? Onkos kaikilla semmoinen suuuneran liittymä joka tökkii? Vai onko pötsi niin täys memmaa ja muita herkkuja ettei sormet yletä näppäimille?
Poistumpas horisemasta täällä keskenäni...
PUPPE, kiva sinusta kuulla:) Täälläkin nuhistellaan ja känistellään ;s
Paranemiset kaikille!
nallu ja räkävana-aleksi
ja isodikki otassa..ei oo kyllä mikään kiva pääsiäinen ollu!
vitjattaa taas kaikki,anopista kälyyn...GRRRRRRR...ukko siihen mukaan :D
mutta mäpäs häippäsen ettei muihin tartu ;)
Täällä ollaan! Neljän seinän sisällä kun pääasiassa ollaan niin ei juuri tapahdu. Esikko on jo kaiketi terve, syökin hyvin. Poitsulla ei oo enää kun 38 pepusta mitattuna ja nokka vuotaa, syö jo vähän paremmin. Mutta toipilas vielä.
Meillä on istuttu eilen ekaa kertaa syöttötuolissa. Ei vielä istu itekseen, mutta kun on kohta 8kk lasissa, kai sitä voi vähän aikaa istuttaa syöttiksessä. Sitterissä syöminen on menny taisteluksi, ei halua siinä enää syödä jostain syystä. Tuossa on niin uutta ja mielenkiintoista että jo pelkkä ihmettely vie huomion nyt kun noita hampaita tulee. Lusikkaa ei sais laittaa suuhun. Alhaalla on kaksi komeaa pientä alkua!
Avattiin grillikausi eilen, nami kun oli hyvää. Mies se on kyllä semmonen grillimestari, aina on viimesen päälle just oikee mureus ja väri kaikessa mitä grillistä tulee.
Eiku munia syömään taas
Papuna
noitten piti olla sytämmii mut olikin jotaki muuta...:D
muuttui tuommoseks..