Soitin lanssin mutta se olikin paniikkikohtaus. Hävettää ihan hitosti.
En ole saanut varmaan kymmeneen vuoteen paniikkikohtausta enkä tiedä mistä se nyt tuli. Tuntui, että saan sydänkohtauksen. Olotila oli niin aito, että minun oli pakko soittaa lanssi. Tuntui että menetän tajun.
Kun saapuivat paikalle niin katsoivat kaikki ja olin kunnolla. Toinen oli kiukkusen oloinen ja näin että pitivät minua my-vaivaisena. Tulipa vainoharhainen ja nolo fiilis. En ymmärrä mikä minulle tuli. En ole käyttänyt päihteitä tai mitään. Kroppa ja mieli vain menivät paniikkiin.
Nyt olen lannistunut kun en voi luottaa omiin tuntemuksiini, hävettää vaan.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuormittavat, hysteerikot hoitoa sitä tarvitsevilta!
Katsotaan sitten kun paniikkihäiriötä aletaan hoitaa siihen kuuluvilla lääkkeillä eikä siihen soveltumattomilla ssri-lääkkeillä, en pidätä hengitystäni odotellessa.
Parempi virtsa väärään kuin vaaksa vaaraan. Hyvität kämmisi vaikka pyrkimällä olemaan mukavampi tyyppi muille, ei sitä häpeillä kannata
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ettei ollut pahempaa. Jos luulee kuolevansa, niin mun mielestä on vallan ok soittaa hätänumeroon! Eli: häpeä pois.
Kyllä. Ap häpeää nyt sen takia kun tuli kohdelluksi huonosti. Se ei ap ole sinun vikasi, alalla on aika paljon täysin ammattitaidottomia. Kuormittava ammatti myös. Nyt relaat, sen joka sinua kohteli tylysti pitäisi hävetä. Hyvä kun ei ollut mitään vakavampaa.
T. Ensihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Parempi virtsa väärään kuin vaaksa vaaraan. Hyvität kämmisi vaikka pyrkimällä olemaan mukavampi tyyppi muille, ei sitä häpeillä kannata
Joo. Virtsapa hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuormittavat, hysteerikot hoitoa sitä tarvitsevilta!
Katsotaan sitten kun paniikkihäiriötä aletaan hoitaa siihen kuuluvilla lääkkeillä eikä siihen soveltumattomilla ssri-lääkkeillä, en pidätä hengitystäni odotellessa.
Sinun tulee olla kuuliainen!!!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ettei ollut pahempaa. Jos luulee kuolevansa, niin mun mielestä on vallan ok soittaa hätänumeroon! Eli: häpeä pois.
No sepä onkin ärsyttävää jos hoitohenkilöt sitten käyttäytyvät syyllistävästi ja ovat epäasiallisia. Tuntuu ettei täällä Suomessa saa enää mitään hoitoa vaatia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ap häpeää nyt sen takia kun tuli kohdelluksi huonosti. Se ei ap ole sinun vikasi, alalla on aika paljon täysin ammattitaidottomia. Kuormittava ammatti myös. Nyt relaat, sen joka sinua kohteli tylysti pitäisi hävetä. Hyvä kun ei ollut mitään vakavampaa.
T. Ensihoitaja
Häpeäisin, olisi kohtelu ollut mitä vain. Nyt jäi toki typerä olo ja sellainen, että mitä ihmettä tapahtui. Olotila tuntui niin aidolta. Tavallaan kuitenkin tietty hyvä, ettei mitään ollut. Minä kun ihan siis aloin itkemään kun soitin hätänumeroon, tuntui voimakkaasti siltä, että jotain on pahasti vialla. On nämä kyllä erikoisia. Ehkä ihan hitusen naurattaa jo. Ap
Täälläkin ollaan sitä mieltä että "tilasin ambulanssin". Ei kukaan itse päätä tuleeko ambulanssi vai ei, päätöksen tekee AINA hälytyskeskus. Jos ambulanssi tulee "turhaan", se ei ole soittajan vika. Vaikka ambulanssi tulee, se ei automaattisesti tarkoita kuljetusta jonnekin. Ensin arvion tekee hälytyskeskus, seuraavana ambulanssi henkilökunta. Sitten vasta viedään jonnekin, jos viedään. Itse soitin hälytyskeskukseen aamulla, tuli ambulanssi, sanoivat että lähdetään sairaalaan. Sanoivat että pääsen iltapäivällä pois, olin 8 päivää sairaalassa. Loppu hyvin kaikki hyvin.
"Lanssi tilataan", vain elokuvissa. Suomessa soitetaan 112, jossa päivystäjä arvioi. Voit onnistua huijaamaan päivystäjää ja viemään ambulanssin ehkä kriittisestä tehtävästä. Auton miehistöä et pysty huijaamaan, turpaan saisivat vetää!
Sitä varten ne on, että auttaa. Se on niiden työtä.
Suurin osa paniikkikohtauksista on itse aiheutettu, lopeta kofeiini, nikotiini, alkoholi ja sokeri niin ei varmasti tule enää.
Miksei, monet hakevat vertaistukea tuntiessaan häpeää