Lakkaako hiukset kasvamasta jossain vaiheessa ikääntyessä? Tuli mieleen Vappu Pimiän hiuksista
Hänellä on aina polkkatukka. Onko se tyylivalinta vai eikö hänellä kasva pidemmäksi? Tiedän että hiukset alkavat haurastua ja harventua ja siksi moni pitää lyhyenä, mutta ei näytä siltä.
Voiko ennestään pitkät hiukset lakata kasvamasta pitkiksi?
Kommentit (15)
Mulla ei kasva, hädin tuskin polkkapituiseksi saan ne kasvatettua, ikää 63.
Hiusten paksuus ja maksimipituus on paljolti geeneistä kiinni. Osalla latvat ohenee niin ohuiksi ettei hiukset näytä enää hyvältä pidempänä. Elintavoilla ja hoitamisella voi hieman vaikuttaa hiusten kuntoon, mutta pääpaino kuitenkin perimässä.
Jos hiukset lakkaisivat kokonaan kasvamasta, olisi kalju sen jälkeen, kun vanhat tippuneet pois.
Mikä lähde?
Eikö kukaan osaa sanoa lyheneekö hiusten maksimipituus vanhetessa?
Kaikilla ei kasva hiukset pitkiksi ollenkaan. Mullakin ne kasvaa vain tuonne lapaluihin asti ja siihen loppuu. Sitten taas on näitä tähkäpäitä joilla hiukset kasvaa vaikka maahan asti.
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukset lakkaisivat kokonaan kasvamasta, olisi kalju sen jälkeen, kun vanhat tippuneet pois.
Lyheneekö maksimipituus sitten? Vai haurastuuko hiukset vanhetessa niin paljon ettei niiden kannata antaa kasvaa liian pitkiksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä lähde?
Eikö kukaan osaa sanoa lyheneekö hiusten maksimipituus vanhetessa?
Hiusten kasvu hidastuu vanhemmiten, mutta mitään ikärajaa ei ole olemassa sille, milloin hidastuminen alkaa
Tuliko mieleen, että kaikki eivät halua kasvattaa pitkiä hiuksia. Toisilla lyhyemmät hiukset sopivat paremmin kasvojenpiirteisiin. Ja polkka sopii lähes kaikille, toisin kuin pitkät hiukset, jotka helposti vetävät piirteet mukanaan alaspäin.
Veikkaan, että tyylivalinta. Ja onhan hänellä aika paljon vaalennetut hiukset ja niitä varmasti työn vuoksi laitetaan, föönataan, kiharretaan ja suoristetaan paljon, jolloin ne kärsivät. Lyhyempänä pysyvät siistimpänä ja terveemmän näköisinä. Oon melkein Vapun ikäinen ja hiukset kyllä kasvaa. 😊
Se on hiustyyppi. Joillain ei oikeasti kasva hiukset pitkiksi. On niin hauraat, että katkeilevat ennen kuin ehtivät pitkiksi. Joillain sitten taas kasvaa niin hurjaa vauhtia, että saa käydä usein leikkauttamassa. Ei se hiustyyppi merkittävästi muutu elämän varrella vaan samana pysyy myös ikääntyessä.
Olen itse näitä pitkä- ja paksuhiuksisia, mutta olisin mieluummin ohuthiuksinen. Omat hiukseni ovat usein epäsiistit, kun niitä vain on joka puolella ja sojottavat joka suuntaan. Olispa yhteen suuntaan menevät ohuet hiukset, polkkapituuskin näyttäisi niissä kivalta.
Houkset ohenevat iän myötä ja eivät näytä enää kauniilta pitkinä, siksi monet pitävät lyhyehköinä. Minulla muutos tapahtui, kun esivaihdevuodet alkoivat, nuorena kaikki ihastelivap paksuja hiuksiani. On ollut aika kova pala kieltämättä sopeutua asiaan.
Itsellä on sairauksien takia niin huono hiusten kasvu että pidän lyhyehkönä. Pitkänä olisi niin ohutta hataraa lirua. Eikös Vapulla ole aina ollut aika lyhyt tukka joten taitaa olla tyylivalinta.
Mulla ylettää vyötärölle. On paksut ja leikkuuttaa pitää. Joten kyllä kasvavat.
N64v