Minkä ammattiryhmän/koulutuksen edustajia ajattelet olevan täällä vauvapalstalla eniten?
Itse ajattelen kirjoituksista päätelleen, että jotain yhteiskuntatieteiden maistereita (työttömiä akateemisia) ja opettajia. Myös jotain kaupan kassalla olevia tradenomeja.
Kommentit (87)
Täällä selvästi riehuu joku kateellinen, joka ei ole päässyt opiskelemaan yliopistoon, kuten sosiaalityöntekijä. Korostan, että sosionomi ei ole sama asia! Sosiaalityöntekijäksi pääsee vain ja ainoastaan käytyään yliopiston. Kun taas sosionomi YAMK ei ome myöskään sosiaalityöntekijä ja sitä kautta ei voi saada sosiaalityöntekijän oikeutta. Jos joku älykääpiö väittää muuta, niin otappa selvää ennen kuin syötät täällä muille pajunköyttä.
Sosiaalityö on tieteenalana, ammattina ja käytäntönä sitoutunut tavoitteeseen vahvistaa hyvinvointia ja vähentää yhteiskunnallista eriarvoisuutta edistämällä ihmisoikeuksia ja sosiaalista, taloudellista ja ekologista oikeudenmukaisuutta sekä haastamalla syrjiviä rakenteita ja käytäntöjä. Sosiaalityössä työskennellään ihmisten ja järjestelmien kanssa niin julkisten instituutioiden kuin järjestö- ja kansalaistoiminnan tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vaativaa Asiantuntijatyötä tekeviä Akateemisia
Tämä! Ja ihan sillä perusteella, että itse sen kovin mielellään muistavat mainita.
Mä luulen että täällä on paljon someammatilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salen kassalla olevia ja jotain kyrpääntyneitä amk-insinöörejä.
Täällä kyrpääntynyt amk-insinööri 😂
olit siis nainen ennen, niinkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmmaan jotain sossuja ja muita duunareita
Sossu ei ole duunari vaan akateemisesti koulutettu henkilö.
Onko akateemikkosossu TAAS linjoilla. Hanki nyt oikea elämä. Sossu on duunari eikä muuksi muutu. Eikö se ole jo moneen kertaan käsitelty täällä(kin).
Sossun asiakkaita ainakin 🤣
Luulen että päiväkodintätejä ja päiväkodin lastentarhaopettajia
""En ole ap, mutta nyt hoitoon hopi hopi. Aggressio on melkoista. Vai että saman tasoinen kuin DI. Anna mun kaikki kestää. Olen KTM ja täytyy sanoa, että arvostan esim. sairaanhoitajan aivan eri tasolle kuin jonkun sosiaalialan turhan puuhastelun. Sinä et sovi edes tuohon sosiaalityöhön asenteinesi.""
Joo-o. Mäkin arvostan tippainssejä ja sairaanhoitajia, mutta en kauppakoulun käyneitä pellejä yhtään. Kauppatieteitä luettiin ennen kauppakoulussa, josta valmistui merkonomeja. Itse suoritin kauppakoulun jo lukion ohessa, toisin kuin lukiossa siihen ei tarvinnut opiskella yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä selvästi riehuu joku kateellinen, joka ei ole päässyt opiskelemaan yliopistoon, kuten sosiaalityöntekijä. Korostan, että sosionomi ei ole sama asia! Sosiaalityöntekijäksi pääsee vain ja ainoastaan käytyään yliopiston. Kun taas sosionomi YAMK ei ome myöskään sosiaalityöntekijä ja sitä kautta ei voi saada sosiaalityöntekijän oikeutta. Jos joku älykääpiö väittää muuta, niin otappa selvää ennen kuin syötät täällä muille pajunköyttä.
Sosiaalityö on tieteenalana, ammattina ja käytäntönä sitoutunut tavoitteeseen vahvistaa hyvinvointia ja vähentää yhteiskunnallista eriarvoisuutta edistämällä ihmisoikeuksia ja sosiaalista, taloudellista ja ekologista oikeudenmukaisuutta sekä haastamalla syrjiviä rakenteita ja käytäntöjä. Sosiaalityössä työskennellään ihmisten ja järjestelmien kanssa niin julkisten instituutioiden kuin järjestö- ja kansalaistoiminnan tasolla.
Herran jestas tätä Vaativaa Akateemista Työtä tekevää. Mene nyt hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijäksi kouluttaudutaan yliopistossa suorittamalla sosiaalityö pääaineena yhteiskuntatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkinnot, jotka valmistavat laillistetuksi sosiaalityöntekijäksi. Pitää olla hölmö jos ei tätä tiedä. Ja vielä täällä väittää muuta.
Tonne päädytään, kun lahjakkuus lukiossa ei riittänyt mihinkään vaikeaan, mutta isillä on varaa maksaa aikuiselle lapselle päivähoitopaikka hömppäopistossa. Noita töitä tehdään Saksassa paremmalla menestyksellä minijobeina ilman koulutusta.
Tämä osuu todella hyvin. Ei lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
""En ole ap, mutta nyt hoitoon hopi hopi. Aggressio on melkoista. Vai että saman tasoinen kuin DI. Anna mun kaikki kestää. Olen KTM ja täytyy sanoa, että arvostan esim. sairaanhoitajan aivan eri tasolle kuin jonkun sosiaalialan turhan puuhastelun. Sinä et sovi edes tuohon sosiaalityöhön asenteinesi.""
Joo-o. Mäkin arvostan tippainssejä ja sairaanhoitajia, mutta en kauppakoulun käyneitä pellejä yhtään. Kauppatieteitä luettiin ennen kauppakoulussa, josta valmistui merkonomeja. Itse suoritin kauppakoulun jo lukion ohessa, toisin kuin lukiossa siihen ei tarvinnut opiskella yhtään.
Samaa mieltä, mulle kauppislainen tarkoittaa yo-merkonomia. Mutta eihän nää 2000-luvulla syntyneet viherpiipertäjät tiedä että vielä 90-luvun lopulla kauppis oli kauppaopisto. Ja kauppis on edelleen monen mielestä ammattikoulun/opiston käyneitä yo-merkonomeja.
Työttömiä ja eläkeläisiä. Ja naapurin röllejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijäksi kouluttaudutaan yliopistossa suorittamalla sosiaalityö pääaineena yhteiskuntatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkinnot, jotka valmistavat laillistetuksi sosiaalityöntekijäksi. Pitää olla hölmö jos ei tätä tiedä. Ja vielä täällä väittää muuta.
Tonne päädytään, kun lahjakkuus lukiossa ei riittänyt mihinkään vaikeaan, mutta isillä on varaa maksaa aikuiselle lapselle päivähoitopaikka hömppäopistossa. Noita töitä tehdään Saksassa paremmalla menestyksellä minijobeina ilman koulutusta.
Saksassa minijobeina? Huostaanotetaan lapsia, onpa melkomoista huh huh. Suomessa sosiaalityön opintoihin yliopistoon on huomattavan vaikea päästä, taisi olla yksi tiukimmista aloista, vain muutama prosentti pääsee sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen sosiaalialan työstä, joka on todennäköisesti samaa arvostustasoa kuin roskakuski? Herätys! Olisin mieluummin roskakuski, joka tienaa todennäköisesti enemmän ja tekee itsenäisempää työtä. Ei ap.
Ap, mikset laittanut aloitukseen kyselyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksassa minijobeina? Huostaanotetaan lapsia, onpa melkomoista huh huh. Suomessa sosiaalityön opintoihin yliopistoon on huomattavan vaikea päästä, taisi olla yksi tiukimmista aloista, vain muutama prosentti pääsee sisään.
Ja sinne hakevat ovat b:n ja c:n papereilla olevia. Ala kuihtuu pois hyvinvointiyhteiskunnan näivettymisen myötä. Pakene vielä, kun voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmmaan jotain sossuja ja muita duunareita
Sossu ei ole duunari vaan akateemisesti koulutettu henkilö.
Onko akateemikkosossu TAAS linjoilla. Hanki nyt oikea elämä. Sossu on duunari eikä muuksi muutu. Eikö se ole jo moneen kertaan käsitelty täällä(kin).
Sossun asiakkaita ainakin 🤣
Paljon vuokralla-asuvia ja pienillä tuloilla eläviä. Kansan syvät rivit eivät vieläkään ole kovin kouluttautuneita. Älykkyys ei loista useimmissa asiatietoa vaativissa keskustelualoituksissa. Mutulla mennään. Ja ras sismilla, mielikuvilla, stereotyypeillä.
Eikö tuon akateemisen sosiaalityöntekijän voisi bännätä? Toksinen joka ketjun saastuttaja, joka haukkuu oman alan kollegoiden lisäksi kaikki muutkin. T. Amk-sossu
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon akateemisen sosiaalityöntekijän voisi bännätä? Toksinen joka ketjun saastuttaja, joka haukkuu oman alan kollegoiden lisäksi kaikki muutkin. T. Amk-sossu
Kaikki sossut voisivat olla amk-taustalla. Pystyvät tarttumaan muuhunkin kuin kahvikannuun.