Miksi ylipainoiset ihmiset suuttuvat kun terveysvaivoihin suositellaan painonpudotusta?
Etenkin jos kyseessä on esim nivelvaivat tai kolesteroli, kakkostyypin diabetes tms. Joka tapauksessa ylipaino on aina haitta terveydelle.
Kommentit (277)
Ihminen on fysikaalinen olento ja ylipaino vaikuttaa samalla tavalla kuin ylikuormitus mihin muuhunkin rakenteeseen. Jos 600kg kantavuuden peräkärryä rasitetaan jatkuvilla 1000kg kuormituksilla, niin laakerit ei kestä. Niiden käyttöikä lyhenee olennaisesti.
Samoin voi ajatella tapahtuvan ihmiskehossa. Jos nikamiin, niveliin kohdistuu pinta-alayksikköä kohden jatkuva liiallinen kuormitus, niin ihmiskehon laakerit ja tukirakenteet eivät kestä. Toki ylipainolla runsaasti myös vaikutuksia sisäelinten toimintaan, sydän, maksa, keuhkot, verisuonet yms.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma se on kuin tupakoijilla ja alkoholisteilla. He tietävät tasan tarkkaan paheidensa vaikutuksen terveyteensä. Eikä yksikään ylipainoinen, tupakoitsija tai alkoholisti ole halunnut sellaiseksi! Jotkut ovat voineet yrittää muuttaa käytöstään kymmeniä kertoja, juuri niiden vaikutusten takia. Ja kun joku besserwisser tulee kertomaan ne samat asiat tuhannennen kerran, kyllä se kiehauttaa. Se tuntuu kuin toinen pitäisi tyhmänä (ai jaa, että karkit lihottaa, hyvä kun kerroit, en ole kuullutkaan)! Ja arvaa vaan, kuinka paljon tällaista alentamista he saavat kuulla. Joka ikinen lääkärikäynti, hammaslääkärissä, hygienistillä, terveystarkastus, gyne... Ja päälle perus arjessa ne kommentit ja "neuvot" voi tulla missä ja milloin tahansa. Siihen oikeasti leipiintyy! Ja kun kysyy lääkäriltä lähetettä ravintoterapeutille, niin ei. Ja mä muuten pyysin sitä, mutta alkoi sitten pakitella ettei sinne nyt ihan jokaista voi lähettää! Ps. Laihduin ilman
Seli seli, pirun huonoja tekosyitä riittää. Äitisikään ei varmaan rakastanut sua kun olit lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tutkimusten mukaan ylipaino ei oo haitta terveydelle. terveyshaitat alkaa merkittävästi näkyä vasta kun bmi on yli 30, sillon kuolleisuus on samaa tasoa kuin alipainoisilla
puhu siis jatkossa suoraan vaan lihavuudesta
Mä osallistuin opiskeluaikoina tutkimukseen Välimeren ruokavalio. Kuuluin ryhmään joka söi normaalisti, luetaan mahdollisemman epäterveellisesti ja toinen ryhmä söi välimeren ruokavaltion mukaan. Et varmaan ikinä usko kumpi ruokavalio oli ihmiselle parempi?😂
On vale, emavale ja tutkimukset.
Mihin tutkimukseen viittaat? Olisi kiva lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tutkimusten mukaan ylipaino ei oo haitta terveydelle. terveyshaitat alkaa merkittävästi näkyä vasta kun bmi on yli 30, sillon kuolleisuus on samaa tasoa kuin alipainoisilla
puhu siis jatkossa suoraan vaan lihavuudesta
Mä osallistuin opiskeluaikoina tutkimukseen Välimeren ruokavalio. Kuuluin ryhmään joka söi normaalisti, luetaan mahdollisemman epäterveellisesti ja toinen ryhmä söi välimeren ruokavaltion mukaan. Et varmaan ikinä usko kumpi ruokavalio oli ihmiselle parempi?😂
On vale, emavale ja tutkimukset.
No kumpi?
Kehopositiivisuus on keskustelun sensurointia ja äärimmäisen vaarallista lihavien terveydelle.
Kehopositiivisuus tappaa, sairastuttaa ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Tätä ei feminatsit tietenkään ymmärrä.
Suututtaa siksi,koska kaikkea on kokeiltu,jotta paino lähtisi laskuun!Mikään ei auta,ei edes ozempic!Tämä on perinnöllistä!Huonot geenit!
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on fysikaalinen olento ja ylipaino vaikuttaa samalla tavalla kuin ylikuormitus mihin muuhunkin rakenteeseen. Jos 600kg kantavuuden peräkärryä rasitetaan jatkuvilla 1000kg kuormituksilla, niin laakerit ei kestä. Niiden käyttöikä lyhenee olennaisesti.
Samoin voi ajatella tapahtuvan ihmiskehossa. Jos nikamiin, niveliin kohdistuu pinta-alayksikköä kohden jatkuva liiallinen kuormitus, niin ihmiskehon laakerit ja tukirakenteet eivät kestä. Toki ylipainolla runsaasti myös vaikutuksia sisäelinten toimintaan, sydän, maksa, keuhkot, verisuonet yms.
Tää on just sitä viisastelua, mikä saa ylipainoisen niskavillat nousemaan. Hän kyllä tietää sen itsekin. Parempi lähestymistapa olisi kysyä, miten tuo sun paino vaikuttaa sun elämänlaatuun tai tuntuuko että haluaisit apua asian kanssa. Tällä tavalla annat sille ylipainoiselle mahdollisuuden kertoa omat ajatuksensa, hänelle tulee kuultu olo ja synnytät luottamuksen ilmapiirin. Tällöin se ylipainoinen on paljon vastaanottavaisempi ja homma etenee yhteisymmärryksessä jouhevammin.
Olin ennen ylipainoinen, nyt normaalipainoinen. Lääkäreiden suhtautuminen on ihan uskomatonta ylipainoisena. Jouduin kerran allergisen reaktion takia ensiapuun - minua pisti ampiainen enkä tiennyt olevani allerginen. Jopa siinä yhteydessä ylipainooni puututtiin syyllistäen. Tilanteessa, joka ei varmasti johtunut ylipainosta. Sittemmin sama on toistunut - ja olen saanut asiallista, empaattista apua.
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuus on keskustelun sensurointia ja äärimmäisen vaarallista lihavien terveydelle.
Kehopositiivisuus tappaa, sairastuttaa ja tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Tätä ei feminatsit tietenkään ymmärrä.
Kehopositiivisuudesta on siirrytty kehoneutraalisuuten joka vaatii vielä enemmän sitä kehorauhaa.
Kehopositiiviset ihmiset tarvitsevat enemmän läskifobiaa, jotta he paranevat ylipainosta.
Läskifobia lisää terveyspositiivisuutta ja terveyttä.
Miten sietää nälkää
,kun ozempic ei vie nälän tunnetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuudesta on siirrytty kehoneutraalisuuten joka vaatii vielä enemmän sitä kehorauhaa.
Paskanjauhaminen ei korjaa ongelmaa.
Onko ehdotuksia mikä veisi nälän tunteen?En pysty sietämään jatkuvaa nälän tunnetta?Epämukavaa!
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, ettei ylipainoinen tiedä olevansa ylipainoinen. On voinut yrittää laihduttaa kymmeniä kertoja.
Ei se laihduttaminen vaan elintapamuutos loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Juu, varmaan moni suutahtaa kun terveydenhoitaja joutuu työnsä puolesta kertomaan ylipainon, tupakan ja alkon haitoista. Kerran eräs sanoikin että hänen kuuluu nämä sanoa, sanoin ymmärrän hyvin, en minä loukkaannu.
No mä olen normaalipainoinen toisin kuin se terveydenhoitaja. Siksi en kuuntele mitään 'älä syö punaista lihaa'- jaskaa. Kyllä syön, koska muuten tulee anemia.
Vierailija kirjoitti:
Suklaavero tappiin niin läskit lähtee
Eivät kaikki ylipainoiset syö suklaata tai sipsejä.
Pitäisiköhän tueta syömään pumpulia tai sahajauhoa,että nälän tunne lähtisi?Vaikka olen ylipainoinen,en ole koskaan ollut mikään kulinaristi,en ole kiinnostunut ruoasta?Tylsä puheenaihe!Minulle ruoka on aina ollut itsestään selvyys!
Enkä syö suklaata,en juustoa en punaista lihaa!Mutta viiniä tissuttelen iltaisin.Elämä on liian kauheaa ilman viiniä!Pää ei kestä!
Juu, varmaan moni suutahtaa kun terveydenhoitaja joutuu työnsä puolesta kertomaan ylipainon, tupakan ja alkon haitoista. Kerran eräs sanoikin että hänen kuuluu nämä sanoa, sanoin ymmärrän hyvin, en minä loukkaannu.