Miksi ylipainoiset ihmiset suuttuvat kun terveysvaivoihin suositellaan painonpudotusta?
Etenkin jos kyseessä on esim nivelvaivat tai kolesteroli, kakkostyypin diabetes tms. Joka tapauksessa ylipaino on aina haitta terveydelle.
Kommentit (277)
tutkimusten mukaan ylipaino ei oo haitta terveydelle. terveyshaitat alkaa merkittävästi näkyä vasta kun bmi on yli 30, sillon kuolleisuus on samaa tasoa kuin alipainoisilla
puhu siis jatkossa suoraan vaan lihavuudesta
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, ettei ylipainoinen tiedä olevansa ylipainoinen. On voinut yrittää laihduttaa kymmeniä kertoja.
Minä en itse asiassa tiennyt olevani ylipainoinen kun Bmi oli 28.
Vierailija kirjoitti:
tutkimusten mukaan ylipaino ei oo haitta terveydelle. terveyshaitat alkaa merkittävästi näkyä vasta kun bmi on yli 30, sillon kuolleisuus on samaa tasoa kuin alipainoisilla
Itse astmaatikkona olen huomannut, että jo muutama kilo vaikuttaa hoitotasapainoon.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, ettei ylipainoinen tiedä olevansa ylipainoinen. On voinut yrittää laihduttaa kymmeniä kertoja.
Kyllä lihavat tietää olevansa ainakin ylipainoisia mutta ei kaikki ylipainoiset tiedä olevansa ylipainoisia
Kenties siihen painonpudotukseen tuputetaan, muttei anneta henkilölle siihen riittävää tukea ja ohjeistusta, jolloin hän jää yksin asian kanssa ja todennäköisesti epäonnistuu siinä painonpudotuksessa ja tuntee itsensä epäonnistuneeksi myös muuten. Kenties.
Miksi itse jatkat tupakan polttamista tai juot joka viikonloppu olutta?
Vituttaa töissä kuunnella yhden noin 30-40kg ylipainoisen tyypin valitusta kipeistä polvista. Saikuttaa jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse jatkat tupakan polttamista tai juot joka viikonloppu olutta?
Hah, en polta enkä juo! Meni vähän huti nyt :)
Vierailija kirjoitti:
Mä osallistuin opiskeluaikoina tutkimukseen Välimeren ruokavalio. Kuuluin ryhmään joka söi normaalisti, luetaan mahdollisemman epäterveellisesti ja toinen ryhmä söi välimeren ruokavaltion mukaan. Et varmaan ikinä usko kumpi ruokavalio oli ihmiselle parempi?😂
On vale, emavale ja tutkimukset.
Vierailija kirjoitti:
Kenties siihen painonpudotukseen tuputetaan, muttei anneta henkilölle siihen riittävää tukea ja ohjeistusta, jolloin hän jää yksin asian kanssa ja todennäköisesti epäonnistuu siinä painonpudotuksessa ja tuntee itsensä epäonnistuneeksi myös muuten. Kenties.
Kun sain lääkkeen jonka haittavaikutuksena oli painoin nousu sain myös ajan elämäntapaneuvontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa töissä kuunnella yhden noin 30-40kg ylipainoisen tyypin valitusta kipeistä polvista. Saikuttaa jatkuvasti.
Kuinka paljon luulet että hoitajana vi tuttaa kun tällainen henkilö on kolmatta kertaa leikkauspöydällä? Tai se, että lapsille aletaan tekemään lihavuusleikkauksia? Miettikää tätä kun ulisitte ettei sinne lääkäriin pääse. Ylipaino on oikeasti pandemia!
Sama homma se on kuin tupakoijilla ja alkoholisteilla. He tietävät tasan tarkkaan paheidensa vaikutuksen terveyteensä. Eikä yksikään ylipainoinen, tupakoitsija tai alkoholisti ole halunnut sellaiseksi! Jotkut ovat voineet yrittää muuttaa käytöstään kymmeniä kertoja, juuri niiden vaikutusten takia. Ja kun joku besserwisser tulee kertomaan ne samat asiat tuhannennen kerran, kyllä se kiehauttaa. Se tuntuu kuin toinen pitäisi tyhmänä (ai jaa, että karkit lihottaa, hyvä kun kerroit, en ole kuullutkaan)! Ja arvaa vaan, kuinka paljon tällaista alentamista he saavat kuulla. Joka ikinen lääkärikäynti, hammaslääkärissä, hygienistillä, terveystarkastus, gyne... Ja päälle perus arjessa ne kommentit ja "neuvot" voi tulla missä ja milloin tahansa. Siihen oikeasti leipiintyy! Ja kun kysyy lääkäriltä lähetettä ravintoterapeutille, niin ei. Ja mä muuten pyysin sitä, mutta alkoi sitten pakitella ettei sinne nyt ihan jokaista voi lähettää! Ps. Laihduin ilman muutoksia, kun löysin ammattitaitoisen lääkärin sairauteni hoitoon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sain lääkkeen jonka haittavaikutuksena oli painoin nousu sain myös ajan elämäntapaneuvontaan.
Samoin, kun mitattiin korkea kolesteroli.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tarjolla,ryhmät,apsit, ravitsemusneuvoja,hoitajan tapaamiset,lekuri tarvittaessa... Mutta ei, ei ole tukea riittävästi. ( kun ei haluta muuttaa ruokailuja ).
Aina "tuki" loppuu kun itse pitäs oikeesti tehdäkki jotaki
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mahdollisesti, kenties, eli et tiedä hittaojakaan. Työhöntulotarkastuksesta mut ohjattiin suoraan ravintoneuvojalle.
- bmi26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tarjolla,ryhmät,apsit, ravitsemusneuvoja,hoitajan tapaamiset,lekuri tarvittaessa... Mutta ei, ei ole tukea riittävästi. ( kun ei haluta muuttaa ruokailuja ).
Aina "tuki" loppuu kun itse pitäs oikeesti tehdäkki jotaki
Mikään ei koskaan vahingossakaan ole omaa syytä.
No kyllä se vaan ärsyttää jos olet laihiksella ja muutenkin ärtynyt, jos joku tulee siihen vielä viisastelemaan.
Suklaavero tappiin niin läskit lähtee