Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti kiukutteleva mies. Mielipiteitä.

Vierailija
16.08.2011 |

Minulla siis ongelmana jatkuvasti siitä sun tästä kiukutteleva mies. Suuttuu helposti ja saattaa sitten kiukutella ja mökötellä monta tuntia. Aina en edes tiedä mikä mättää, rasittavaa kun toinen on milloin mistäkin asiasta pahalla tuulella.

Kiukuttelu ilmenee tiuskimalla, syrjässä mököttämällä. Mies myös taipuvainen itsesääliin ja oman kamalan kohtalonsa vatvomiseen.

Saattaa siis hermostua jostain aivan pienestä asiasta ja siten pilata hauskan päivän koko perheeltä. Kiukuttelee siis myös lasten nähden. Viikonloppuna esimerkiksi hermostui metsretkellä siitä, että lapset halusivat maistaa pienet palat hänen itselleen ostamaa 'erikois' paahtoleipää. Meinasi sitten keskeyttää asian takia koko mukavan retken. Lähti jo vihaisesti marssimaan kotiin päin, mutta päätti kuitenkin jäädä vielä luoksemme kiukuttelemaan ja mököttämään loppuretkeksi.

Silloin kun ei kiukuttele ja on hyväntuulinen on todella ihana mies ja isä. Viettää paljon aikaa lasten kanssa ja on aktiivinen kotona.

En enää meinaa jaksaa miehen jatkuvaa äkäisyyttä ja alan jo etukäteen varautua näihin kiukkukohtauksiin. Onko muilla tällaista? Miten jaksaa elää miehen tunnetilojen 'armoilla'?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan uhmaikäiseltä päiväkotilapselta. 

terv. LTO

Vierailija
22/91 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:05"]

Tässä "temperamenttisen" miehen näkökulma asiaan. En hirveästi mökötä tai suutu, jos joku nyt syökin lempieväitä vaikka kyllähän se hieman harmittaisi. Olen käynyt terapiassa ja vihaiset tunteet ovat vähentyneet. Siltikin usein menetän hermoni ja valitan turhasta, siippani usein huomauttelee asiasta ja tunnustankin että reagoin typerästi. Aiemmin en olisi välttämättä edes myöntänyt asiaa. Taustalla on masennusta, neuroottisuutta, elämäntilanne, ehkä ADHD/ADD, jopa lievä kaksisuuntainen mielialahäuriö(?). Myös suomalainen kulttuuri ei oikein siefä pientäkään tempperamenttisyyttä. Kuitenkin olen myös sitä mieltä, että Suomessa kavahdetaan miehen tunnetiloja enemmän kuin naisten vastaavia. Naisille siis annetaan temperamenttisyys paremmin anteeksi, toisin kuin miehille, joiden oletetaan olevan juroja viilipyttyjä.

[/quote]

Kuule ei tuo käytös ole temperamenttia vaan kypsymättömyyttä. Itse olin pitkään suhteessa tulisen etelän miehen (italiaanon) kanssa, eikä hän olisi ikinä käyttäytynyt noin. Toki meillä räiskyi ja riitelimme, mutta ei tuollaisista typeristä asioista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiukutteleva mies. On päiviä, jolloin se on kuin talviunilta herätetty karhu. Ei auta seksi, läheisyys, ei ystävälliset sanat, ei lapsivapaa aika. Murjottaa vaan. Sanon joskus lapsille, että älkää kysykö nyt isältä mitään, se on pahalla päällä, ja toivon että antavat sen olla. Tottelevat vaihtelevalla menestyksellä. Pahantuulisena mies vastaa lapsille "ei" ennenkuin on edes kuullut kysymystä. Mulle huutaa ja toistaa asiat kuin idiootille. Yrittää sitten hyvitellä, kun on koko päivän kiukutellut ja ihmettelee, kun en lämpene enää.

Huoh. Joskus tuntuu että mulla ois yksi iso lapsi lisää.

Vierailija
24/91 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä "temperamenttisen" miehen näkökulma asiaan. En hirveästi mökötä tai suutu, jos joku nyt syökin lempieväitä vaikka kyllähän se hieman harmittaisi. Olen käynyt terapiassa ja vihaiset tunteet ovat vähentyneet. Siltikin usein menetän hermoni ja valitan turhasta, siippani usein huomauttelee asiasta ja tunnustankin että reagoin typerästi. Aiemmin en olisi välttämättä edes myöntänyt asiaa. Taustalla on masennusta, neuroottisuutta, elämäntilanne, ehkä ADHD/ADD, jopa lievä kaksisuuntainen mielialahäuriö(?). Myös suomalainen kulttuuri ei oikein siefä pientäkään tempperamenttisyyttä. Kuitenkin olen myös sitä mieltä, että Suomessa kavahdetaan miehen tunnetiloja enemmän kuin naisten vastaavia. Naisille siis annetaan temperamenttisyys paremmin anteeksi, toisin kuin miehille, joiden oletetaan olevan juroja viilipyttyjä.

Vierailija
25/91 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin et pidä nyt jumalauta turpas kiinni tai etsi ovija poistu siitä.

Tuollasta santerin mökötystä jaksa kukaan kuunnella.

Vierailija
26/91 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun mieheltä.
Kiukuttelee mulle ja lapsilleni (uusperhe ollaan)
milloin mistä. En jaksa enää
Sit ihmettelee ku en lämpene ym huvita kiukuttelevan ukon kanssa.

Vierailija
27/91 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,miehelläni 73v on ollut jo kolmikymppisestä saakka näitä kiukutteluviikkoja.Heti aamusta yrittää haastaa riitaa, ja ilman mitään järkevää asiaa.Silloin päätä ,että vältän kommunikointia , mykkäkouluun en pysty.Mitä hiljaisempi olen näinä viikkoina ,sitä helpommalla pääsen. Tämä toistuu kuin naisten menkat.Suurimman osan ajasta on NORMAALI.

Vierailija
28/91 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On samanlaista, paitsi että meillä kiukuttelen minä. Se oli hyvä neuvo, että kertoisit, miltä sinusta tuntuu. Kun mies ei valita käytöksestäni oletan, että se sopii hänelle.

Vierailija
29/91 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni on tuollainen, saatta mennä nuppi ihan nurin yks kaks pienistäkin asioista. Naisellani on epävakaa persoonallisuushäiriö, joten olen koittanut näitä oppia sietämään, kun asialle en voi tehdäkään mitään. Muuten hieno nainen.

Vierailija
30/91 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on itsekeskeinen ja kokee, että muiden pitäisi aina tanssia hänen pillinsä mukaan. Jos niin ei tapahdu, reagoi vihamielisesti, mihin kuuluu myös passiivisaggressiivinen mökötys. Yrittää siten saada itselleen valtaa ja erityisasemaa muiden kustannuksella.

Älkää alkako myötäillä noin käyttäytyvää miestä! Ei pidä alkaa kävellä varpaisillaan ja yrittää aistia hänen jokaista mielialaansa ja tehdä hänen tahtonsa mukaan. Päinvastoin pitää tehdä tiukasti selväksi, että samat käyttäytymissäännöt koskevat kaikkia aikuisia! Hän ei ole oikeutettu erityiskohteluun!

Googlaa kontrolloiva mies tai abusive relationship tms, eli tuossa on kyse eräänlaisesta ilmenemästä henkisestä parisuhdeväkivaltaa, jossa on kyse vallasta ja kontrollista ja siitä, että niiden avulla mies haluaa itselleen erityisaseman perheessä.

Vierailija
31/91 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asui kanssa tuollainen uhmaikäinen. Kyllästyin koko pelleilyyn ja ilmoitin meneväni asuntonäyttöön, koska en jaksanut enää ylimääräistä uhmaikäistä. Mies säikähti sitä niin paljon, että on ainakin toistaiseksi parantanut tapansa

Vierailija
32/91 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
33/91 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja neljäkymmentä vuotta.

Vierailija
34/91 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sivukysymyksenä onko sillä pieni muna?

Vierailija
35/91 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä keskustelua. Täällä mennyt koko viikonloppu miehen kiukuttelun ja mykkäkoulun merkeissä. Olen itse ihan loppu ja väsyttääkin kovasti. Lapsetkin kärsii, kun tuo yksi ei voi käyttäytyä aikuisen lailla. Todella käy hermoon miehen pikkumaisuus ja mököttäminen.

Vierailija
36/91 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä masennusta. Netissä voi tehdä ihan lääkäreinkin käyttämän testin. Lääkitys auttaa. Voi myös olla muusta sairaudestaan johtuvaa.. labrat. Tai ensin nestemäinen rautakuuri. Auttaa väsymykseen jolloin kiukuttelee.

Vierailija
37/91 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin ”kiukutteleva mies” kun keidän keski-ikäinen uhmaikäinen aloitti taas tänään lapsellisen jalkojen tömistelyn ja mökötyksen kun ei saanutkaan lojua kolmatta päivää darrassa vaan pyysin osallistumaan kotitöihin. Halusin vaan tietää asuuko muillakin kotona mörrimöykky,joka hyvällä tuulellaan on oikein hauskaa ja älykästä seuraa. Valitettavasti täytettyään aikoinaan 40v,menetti yhtäkkiä poikamaisuutensa ja elämään suhtautumisen uteliaan kiinnostuneesti. Se on todella sääli koska meidän nuoruusajan hassuttelut ja huumori nykyään lähinnä ärsyttää häntä.

Vierailija
38/91 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samaa:( Jos mies on väsynyt, saattaa vetää ihme mökötyskohtauksen jostain pikkuasiasta, tyyliin lapset syöneet hänen nakit jääkaapista. Yleensä mökötys liittyy ruokaan/nälkään/lapsiperheen sotkuun.

Vedin yksi päivä kunnon raivarin, kun mökötys alkoi. Ihmettelen itsekin mitä siinä tapahtui. Mies valitti, että jääkaappi on liian täysi ja hänen on mahdotonta löytää sieltä mitään. Tyhjensin koko jääkaapin sisällön roskiin, jäljelle jäi vain valo. Nyt siellä on tilaa.

Mies oli koko illan hiljaa ja seuraavana päivänä normaali.

Vierailija
39/91 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 v ukkoni kiukkuaa jos

- ei löydä jotain esim.jääkaapista

- ruokaa menee haaskuuseen

- koti vaurioituu jotenkin, pienetkin naarmut ja tahrat

- jotain unohtuu esim.piknik korista

Hänellä on aika pedantti luonne. Lisäksi lapsuudenkodista opittu piheys ja omaisuuden kohtuuton varjelu. Harmittaa kun lapset joutuu kuuntelemaan kiroilua pikku asioista. Jos miehen omista puuhista saivartelisi, olisi hän hyvin närkästynyt. Riippuu omasta tuulestani tuleeko pikku asioista riita. Kerran hän rupesi raivoamaan kun hänen viinansa kaatui( ei juo siis usein). Se oli niin tyhmä syy( kaataa itse lasinsa) että raivostuin minäkin että mitä sä hullu mouhoat.

Vierailija
40/91 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän samaa:( Jos mies on väsynyt, saattaa vetää ihme mökötyskohtauksen jostain pikkuasiasta, tyyliin lapset syöneet hänen nakit jääkaapista. Yleensä mökötys liittyy ruokaan/nälkään/lapsiperheen sotkuun.

Vedin yksi päivä kunnon raivarin, kun mökötys alkoi. Ihmettelen itsekin mitä siinä tapahtui. Mies valitti, että jääkaappi on liian täysi ja hänen on mahdotonta löytää sieltä mitään. Tyhjensin koko jääkaapin sisällön roskiin, jäljelle jäi vain valo. Nyt siellä on tilaa.

Mies oli koko illan hiljaa ja seuraavana päivänä normaali.

:D Kiitos päivän piristyksestä!

Terkuin nro 39

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä