Ostakaa niille akneihoisille nuorillenne lääkkeitä!
Miksi kukaan joutuu kärsimään hirveästä aknesta, kun siihen on lääkkeet? Akne syö itsetunnon ja jättää hirveät arvet loppuelämäksi.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ruokavaliosta sokeri ja vehnä ensin pois, hyvät rasvat tilalle, kalaöljykapselit ja sinkkiä purkista.
Niillä itse sain ihon kuntoon ilman voiteita
Höpöhöpö. Sä vanhenit. Paha akne johtuu hormoneista.
Mulle ihotautilääkäri sanoi, että ruokavaliolla ei ole aknen kanssa tekemistä. Olin siis ollut maidotomalla, sokerittomalla, viljattomalla yms. ruokavaliolla koko teini-iän. Voiteet ja antibiootit myös tehottomai. Onneksi 3. lähete 18 vuotiaana ihotautilääkärille vihdoin hyväksyttiin ja sain sieltä roaccutan kuurin komedoakneen. Sillä lähti melkein pysyvästi. Olen 33v ja edelleen akne vaivaa jonkin verran, mutta ei niin paljoa että tosissani uutta kuuria harkitsisin, vaikka välillä sekin käy mielessä
Minä sain lääkäriltä tetrasykliini-antibioottikuurin. Söin sitä 4kk ja se toimi. Olin kokeillut e-pillerit, antibioottiliuoksen ja jonkin reseptillä olevan voiteen (Skinoren?).
Tuo antibioottikuuri oli haastava kun se herkistää ihoa esim. auringonvalolle. Aloitin kuurin kesällä, joten vähiin jäi ulkoilu ja saunominen (sekin teki pahaa). Kannatti silti syödä, niin ei tarvinnut sitä Roacuttania. Ja akne on pysynyt poissa, olen jo keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Akne kuuluu murrosikäisen elämään. Se on ihan normaali ihon reaktio tuon ikäisillä. Miksi normaaleista ihmiselämään kuuluvista asioista pitää tehdä aloituksia. Aloittaja vois tilata ittelleen menolipun kuuhun, sieltä tuskin löytyy kanssaihimisiä, joilla ihon kanssa haasteita.
Ei kuulu. Mulla, mun miehellä ja mun kolmella lapsella ei ole koskaan ollut aknea. Ei se tule kaikille, eikä se ole sama asia kuin ne murrosiän finnit ja mustapäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavaliosta sokeri ja vehnä ensin pois, hyvät rasvat tilalle, kalaöljykapselit ja sinkkiä purkista.
Kivat sulle, mutta yleensä aknen aiheuttaa kyllä hormoonitoiminta ja niillä sitä on myös hoidettava
Otapa asioista selvää enempi ennen kuin tulet selittämään. Ravinteet tulee sisältäpäin ja hornoonitoimintaan nimenomaan vaikuttaa Sinkki. Miehet erittää sinkkiä joka ruikkasulla kun tulee happy end että sekös ei muka ole hornonaalista toimintaa. Sinkin vähyys hornoonitoiminnassa erittyy ihoon aknena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Sä vanhenit. Paha akne johtuu hormoneista.
Ihan olin 20 v kun parani. Kusipää
Vierailija kirjoitti:
Akne kuuluu murrosikäisen elämään. Se on ihan normaali ihon reaktio tuon ikäisillä. Miksi normaaleista ihmiselämään kuuluvista asioista pitää tehdä aloituksia. Aloittaja vois tilata ittelleen menolipun kuuhun, sieltä tuskin löytyy kanssaihimisiä, joilla ihon kanssa haasteita.
🤪
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti ottaen kysymys. Lapseni ei halua aknelääkkeitä (oliko roaccutan) koska lisää otsemurhariskiä, masennusta ja mielialaoireita. Lisäksi sukulaisnuorella ei ollut mitään hyötyä ko kuurista.
Mitä lääkettä suosittelette?
Lapsellani on ihmeen vahva itsetunto, hän ei ole aknestaan masentunut, vaikka hoitaa sitä kyllä aktiivisesti (tuloksetta)
Nuorii vaihtaa tyynyliinan ja kasvopyyhkeen joka päivä, välttää maitoa eikä syö muutenkaan karkkia, sipsiä tms. Lääkäristä.sai jotain reseptivoidetta, joka ei auttanut.
Mitä.suosittelette?
Säännöllinen kosmetologikäynti, jos ei lääkkeitä. Ihonhoitoon on nykyään kaikenlaista muutakin, kuin jotain clearasiliä mitä joskus omana aikana. Oman aikuisiän aknen sain kuriin mietoja happoja sisältävällä kemiallisesti kuorivalla puhdistusaineella. En tiedä olisiko se auttanut nuorena, mutta sitkeä tuo aikuisiän aknekin oli eikä siihen toiminut mikään ennen sitä. Lisäksi kosteuttaminen, koska kuivasta ihosta epäpyhtaudet ei pääse poistumaan. Omassa nuoruudessani yritin aina kuivattaa rasvaista ihoani, varmaan vain pahensi tilannetta.
Laitan tähän tuon puhdistusaineen mikä toimi itselläni.
https://www.bangerhead.fi/dermaceutic-foamer-15-100ml?utm_source=google…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos akne häviäisi lääkkeillä, kellään ei olisi aknea.
Olen itse nähnyt kuinka teinin paha ja tulehduksellinen akne saatiin reseptilääkkeillä kuriin. Oli isoja paiseita naama täynnä ja niistä jäi pahoja arpia. Lääke onneksi tepsi, ettei tuhoutunut koko iho naamassa.
Laser hoidolla saa arvet pois.
Olen itse saanut avun akneen reseptilääkkeistä. Jokaisen aknesta kärsivän pitäisi mennä rohkeasti lääkärin vastaanotolle. Sieltä apu toivon mukaan löytyy.
Isotretinoin tekee elinikäistä tuhoa, mm. aviolisäkehormoneille.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ihotautilääkäri sanoi, että ruokavaliolla ei ole aknen kanssa tekemistä. Olin siis ollut maidotomalla, sokerittomalla, viljattomalla yms. ruokavaliolla koko teini-iän. Voiteet ja antibiootit myös tehottomai. Onneksi 3. lähete 18 vuotiaana ihotautilääkärille vihdoin hyväksyttiin ja sain sieltä roaccutan kuurin komedoakneen. Sillä lähti melkein pysyvästi. Olen 33v ja edelleen akne vaivaa jonkin verran, mutta ei niin paljoa että tosissani uutta kuuria harkitsisin, vaikka välillä sekin käy mielessä
Ramppasin vuosikausia väillä kahdenkin lapsen kanssa ihotautipolilla ja ainoa asia, joka sieltä jäi käteen, oli se, että en luota ihotautilääkäreihin lainkaan. (En siis sano tietäväni aknen hoidosta mitään. Varmasti moni akne paranee vain antibiootilla, mutta ei se todellakaan ole poissuljettua, että johonkin auttaa vain ruokavalio. Ihmisen keho on monimutkainen kokonaisuus.)
Vierailija kirjoitti:
aknevoide on sinkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos akne häviäisi lääkkeillä, kellään ei olisi aknea.
Olen itse nähnyt kuinka teinin paha ja tulehduksellinen akne saatiin reseptilääkkeillä kuriin. Oli isoja paiseita naama täynnä ja niistä jäi pahoja arpia. Lääke onneksi tepsi, ettei tuhoutunut koko iho naamassa.
Laser hoidolla saa arvet pois.
Saako siihen Kelasta tukea?
Vierailija kirjoitti:
Minä sain lääkäriltä tetrasykliini-antibioottikuurin. Söin sitä 4kk ja se toimi. Olin kokeillut e-pillerit, antibioottiliuoksen ja jonkin reseptillä olevan voiteen (Skinoren?).
Tuo antibioottikuuri oli haastava kun se herkistää ihoa esim. auringonvalolle. Aloitin kuurin kesällä, joten vähiin jäi ulkoilu ja saunominen (sekin teki pahaa). Kannatti silti syödä, niin ei tarvinnut sitä Roacuttania. Ja akne on pysynyt poissa, olen jo keski-ikäinen.
Mä söin teininä yli 2 vuotta putkeen tetrasykliiniä. Apteekkari sai mut havahtumaan, että miksi mä syön sitä edelleen jos se ei kerran tehoa. Lääkäri aina vaan reseptiä uusi. Menin yksityiselle ihotautilääkärille ja sain isotretinoin kuurin ja puolessa vuodessa akne katosi.
Minä sain aknen aikoinaan kuriin Sup-valohoidolla, olin jo nuori aikuinen silloin. Käytössä hoitona kai edelleen. Oli vähän työläs kuuri, etenkin alku turhautti, kun aloitettiin 10-15 sekunnista ja lisättiin aina vähän per kerta ja jouduin käymään muutaman kilometrin päässä hoidoissa. Saisikohan sellaista lamppua kotiin? Ruskettui kyllä samalla. Outoa, ettei vieläkään ole keksitty parempaa tehokasta hoitoa. Akne on kyllä ärsyttävää ja pahimmat näppylät olivat kipeitäkin. Ja kyllä se aivan varmasti voi vaikuttaa itsetuntoon juuri herkässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Julma ja vähättelevä asenne, jos tuo on se mitä sanot lapsellesi. Kai nyt itsekin näet, että suurimmalla osalla nuorista ei ole aknea. Finni silloin, toinen tällöin, on normaalia, akne on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti ottaen kysymys. Lapseni ei halua aknelääkkeitä (oliko roaccutan) koska lisää otsemurhariskiä, masennusta ja mielialaoireita. Lisäksi sukulaisnuorella ei ollut mitään hyötyä ko kuurista.
Mitä lääkettä suosittelette?
Lapsellani on ihmeen vahva itsetunto, hän ei ole aknestaan masentunut, vaikka hoitaa sitä kyllä aktiivisesti (tuloksetta)
Nuorii vaihtaa tyynyliinan ja kasvopyyhkeen joka päivä, välttää maitoa eikä syö muutenkaan karkkia, sipsiä tms. Lääkäristä.sai jotain reseptivoidetta, joka ei auttanut.
Mitä.suosittelette?
Erittäin järkevä nuori.
Roaccutan-intoilijat voisivat ekana miettiä, että mikä ko. aineen vaikutusmekanismi on ja miksi vaikutus on elinikäinen? Mitä kaikkea kehossa muuttui?
Maitotuotteet pois