Sama kuvio kaikilla 50+ ystävillä, mies jättää yhtäkkiä
Parissa vuodessa monta ystävääni on joutunut jätetyksi nuoremman takia. Kaikki sellaisia miehiä, joista en ikinä olisi uskonut. Mutta nyt huomaan kuvion. Nainen koulutettu, nätti ja kiva, luottaa täysin mieheensä ja siihen, että kaikki jatkuu. Lapset ovat olleet keskiössä pitkään. Mitään matkoja ei tehdä ilman lapsia. Rouvat ovat kauniita, mutta lihoneet n. 15 kg suhteen alkuajoilta. Suurin kiinnostus kohdistuu lapsiin ja kodin sisustukseen ja remontointiin. Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin, mutta on vaikuttanut siltä, ettei mieskään sitä enää kaipaa, vaan hänellekin riittää kodin remontointi ja yhteiset arkiset puuhat ja jutustelu. Sitten pamahtaa, miehellä on uusi, nuorempi nainen, ja koko elämä menee uusiksi. Miehen päässä naksahtaa jokin ja hän muuttuu tutusta täysin vieraaksi.
Kommentit (552)
Vierailija kirjoitti:
Te luulette, että kun teidän seksi-into loppuu niin se on ok myös miehelle. Olette totaalisen väärässä. Se miehen libido on loppunut siihen parisuhteen huonoon seksiin. Seksi kiinnostaa 100%:sti mutta jonkun muun kanssa.
Pitäkää tämä mielessä kun lauotte omasta päästä arvauksia onko seksin kiinnostus lopahtanut mieheltäkin, ei ole. Kohde on väärä. Luvan kanssa vieraissa käynti voisi auttaa asiassa.
Naisilla sitä huonoa seksiä lähinnä on. Hyvin pieni prosentti naisista saa orgasmia miehen kanssa.
Ehkä naisille tuo vieraissa käynti voisi auttaa, jos sitten sattuisi sellainen kohdalle joka pystyy tuottamaan naiselle nautinnon loppuun asti.
Miehillä ei kiinnostus lopahda kun aina pääsevät huipulle.
Miten kauan nämä miehet jaksaisi seksiä, jossa et ikinä pääse laukeamaan?
Vuodesta toiseen sama pettynyt joka panon jälkeen, ei ikinä pääse loppuun asti?
Arvaa että ukoiltakin kiinnostus pikku hiljaa loppuisi kun aina seksi päättyisi pettymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Omassa tuttavapiirissä ei tuollaista ole tapahtunut. Yleisempää on, että naispuolinen on halukkaampi, kuin miehensä. Paitsi toki minä itse, halut loppui vaihdevuosiin ja olenkin jo miehelle ilmoittanut, että tämä liitto päättyy lähivuosina. Ei tule ero hänelle ainakaan puskista.
Pitää olla melkoisen kylmä ja kelvoton akka, että ilmoittaa puolisolleen, että "tämä liitto päättyy lähivuosina".
Hrrrrr.🥶
Tuollainen lehmä lentäis suhteesta samalla sekunnilla kun päästäisi suustaan tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma juttu, että kun ero tulee naiselle yllätyksenä, niin se johtuu miehen kilahtamisesta. Jos taas ero tulee miehelle yllätyksenä, on kaikki tietävinään ettei mies vaan ole kuunnellut kun nainen on yrittänyt viestiä parisuhteen ongelmista.
Voiskohan se olla, että joskus siltä naiseltakin on jäänyt kuuntelematta ja mies on vain saanut tarpeekseen. Useinhan sitä ihminen lopettaa ongelmista puhumisen kun huomaa, ettei tule kuulluksi. Jos ei ole tarkkaavainen voi se näyttää siltä, että kaikkihan on hyvin. Siellä se tyytymättömyys kuitenkin kytee.
No aika usein nainen päättää että: olemme niin vanhoja että seksiä ei tarvita. Miehen mielipidettä asiassa ei tietenkään kuunnella. Kyllähän se hetken aikaa vaikuttaa toimivan, mies ei vonkaa seksiä enää, mutta sitten yhtäkkiä se lähteekin toisen naisen matkaan vaikka nainen luuli että miehelle kelpasi seksitön parisuhde.
Ne on mieslapsia, jotka noin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, niitä nuoria naisia on tyrkyllä ihan joka sormelle 50+ perheellisille kaljuuntuville kaljamahoille 🤭👍
Jep, ei tarvi Markomikapasin 53v kuin astella festariportista sisään kieltään lipoen, niin nuoret fanityttölaumat lähtevät juoksemaan kohti. Siitä sitten voi valkata kauneimman ja sanoa vanhalle muijalle adios.
50+ miehet luulee nuortuvansa sen nuorikkonsa myötä. Oikeasti ne vaan näyttää noloilta setämiehiltä, jotka ovat löytäneet maksullista seuraa.
Mietin tässä omia piirejäni ja ei ole noin käynyt. Tiiedän, että oma mies olisi lähtenyt, jos sillä olisi se nuorempi nainen ollut hommattuna.
Tässä oli muutama vuosi, kun mies oli maailman hankalin ja mä järjetön hirviö hänen slmissään. Sitten vinkkasin sille, että jos haluaa eron, en pistä vastaan. Mutta eroa mä en hae hänen puolestaan. Mä pystyn kyllä elämään kiukuttelevan miehen kanssa jonkin aikaa ja jopa rakastamaan ja pitämään huoltakin.
Hän piti mua syypäänä kaikkeen ja paljoon varmasti olenkin syypää. Meillä on yhteistä historiaa lähes 30 vuotta, siihen mahtuu.. Olen varmasti jättänyt kuulematta paljon, niin hänkn, etenkin tekemättä. Olen tehnyt asioita eritavalla kuin hän olisi halunnut jnejne. JOS hän haluaa menneessä lillua, niin ok. MUTTA jos vaivautuisi tutustumaan muhun tällä hetkellä voipi olla toisenlainen elämä sitten.
Olen tätiytynyt ja jopa sitä jossain vaiheessa pelkäsin, että tämä pässinpökkimä villamuori saa kohta kenkää. Sitten mietin, että jos niin on, niin saanpahan kenkää omana itsenäni. Jos tosiaan ei kelpaa aikuinen itsenäisempi, höllempi, hauskempi, rennompi ja avarakatseisempi nainen, niin soronoot.
Tuossa se kihnuttaa yhä, ukkokulta. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä meni enemmänkin niin, että neljänkympin jälkeen useammalla rouvalla alkoi joku uusi teini-ikä. Uusia harrastuksia, tyylejä käytiin läpi kovalla vimmalla ja juhlimaan piti päästä. Moni päätyi eroon kun se mies, jolle oli vuosia valitettu liiasta harrastamisesta vaikuttikin nyt tylsältä. Useammalla kuvioon liittyi myös pettämistä tyttöjen reissuilla.
Pari vuotta eron jälkeen ovat kuitenkin rauhoittuneet. Pääosa uusista harrastuksista on jäänyt, eikä menojalkakaan enää vipata. Onko tämä joku hormoonipiikki ennen vaihdevuosia? Vai tuleeko identiteettikriisi kun lapset on kasvamassa aikuisiksi eivätkä enää tarvitse äitiä?
Mulle tuli tollanen hormonipiikki vähän alle 50-vuotiaana. Onneksi olin jo siinä vaiheessa eronnut. Mutta piti päästä kiiruusti vielä harrastamaan seksiä ihan kuin se olisi ollut viimeinen mahdollisuus maailmassa. Se oli niin hullua, olin ihan hormonieni vietävissä niin kuin teininä. Ja miehet luuli, että olin joku nymfomaani, mutta ne hormonit vaan toimi sillä lailla ennen lopullista sammumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei keski-ikäinen mies sinällään kiinnosta nuorta naista, vaan se elämäntapa mitä pystyy tarjoamaan.
Jos on maksetut talot, autot ja mökit --> helppo on maksaa asumiset, ja viedä nuorikkoa ulos syömään Malediiveille matkoille jne. Vs. oma ikäinen jolla opinnot kesken ja rahat koko ajan loppu.
Se miten kestävä tuollainen suhde on, on sitten eri asia. Aika harvoin raha riittää pitämään liekkiä yllä. Ja se omanikäinen voi muutaman vuoden kuluttua olla (edelleen) nuori JA hyvätuloinen...
Varsin harvoin sitä nuori rakastuu pennittömään työttömään, vaan taustalla on muutakin. Nohevampi voisi toki miettiä, onko kyseessä Tosi Rakkaus, vain helppoa arkea kaipaavan käytännöllinen valinta...
Tuo vanhempi mies on vain suunniteltu välivaihe elämässä. Pääsee tuhlaamaan toisen rahoja ja jos hyvin käy niin toinen kupsahtaa 60 jälkeen. Sitten on rahat kourassa ja voi katella oman ikäistä seuraa. Tällaisia lokkeja nämä on.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille iskee n. 50-v usein kriisi, koska ymmärretään että "kuolema" vaanii nurkan takana. Saattaa olla että samoihin aikoihin myös omat vanhemmat sairastuvat/kuolevat, ja/tai lapset lentää pesästä.
JOS ymmärtää mistä kyse, sen käsittely helpompaa. Osa sitten 'sekoaa' ja vaihdetaan (ehkä ihan hyväkin) parisuhde uuteen/ ostetaan moottoripyörää/ vaihdetaan työpaikkaa jne. että tunnetaan olevansa 'elossa'.
Miehillä se on näin. Mutta naisille esim. lapsenlapset tuo uutta elämää, eikä jäädä murehtimaan itsekkäästi vain sitä omaa vanhenemista.
Voi kun tulisikin joku nuori ihana nainen ja ottaisi tuon miehen! En pistäisi vastaan ollenkaan, että nuori ihana nainen alkaisi keitellä perunat, pestä kalsarit ja hoitaa miehen metsästyskoirat. Minä voisin siirtyä takavasemmalla aivan suosiolla ja alkaa elämään ihan omaa elämää ilman miestä ja hänen koiriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä meni enemmänkin niin, että neljänkympin jälkeen useammalla rouvalla alkoi joku uusi teini-ikä. Uusia harrastuksia, tyylejä käytiin läpi kovalla vimmalla ja juhlimaan piti päästä. Moni päätyi eroon kun se mies, jolle oli vuosia valitettu liiasta harrastamisesta vaikuttikin nyt tylsältä. Useammalla kuvioon liittyi myös pettämistä tyttöjen reissuilla.
Pari vuotta eron jälkeen ovat kuitenkin rauhoittuneet. Pääosa uusista harrastuksista on jäänyt, eikä menojalkakaan enää vipata. Onko tämä joku hormoonipiikki ennen vaihdevuosia? Vai tuleeko identiteettikriisi kun lapset on kasvamassa aikuisiksi eivätkä enää tarvitse äitiä?
Mulle tuli tollanen hormonipiikki vähän alle 50-vuotiaana. Onneksi olin jo siinä vaiheessa eronnut. Mutta piti päästä kiiruusti vielä harrastamaan seksiä ihan kuin se
Teitä tuontapaisia on tuolla tunturissa kevät talvisin ja ruska-aikaan haitaksi asti.
Kiva miesvihastoori, mut ei vastaa todellisuutta.70 % nainen jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailemasi naiset on niitä, jotka ovat vakiintuneet jo nuorena/teininä. Sitten pitää alkaa elämään nuoruus uudestaan.
En vain käsitä miksi sen takia pitää tuhota pitkä parisuhde? Kai sitä voi hakea elämyksiä sen omankin miehen kanssa?
Tuo on sun ystävien näkökulma. Noilla miehillä omansa
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä viiskymppisistä perheenisistä kiinnostuvia nuorempia naisia oikein löytää?
Kas, esitit juuri tämän palstan kiinnostavimman kysymyksen, johon moni miettii vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä omia piirejäni ja ei ole noin käynyt. Tiiedän, että oma mies olisi lähtenyt, jos sillä olisi se nuorempi nainen ollut hommattuna.
Tässä oli muutama vuosi, kun mies oli maailman hankalin ja mä järjetön hirviö hänen slmissään. Sitten vinkkasin sille, että jos haluaa eron, en pistä vastaan. Mutta eroa mä en hae hänen puolestaan. Mä pystyn kyllä elämään kiukuttelevan miehen kanssa jonkin aikaa ja jopa rakastamaan ja pitämään huoltakin.
Hän piti mua syypäänä kaikkeen ja paljoon varmasti olenkin syypää. Meillä on yhteistä historiaa lähes 30 vuotta, siihen mahtuu.. Olen varmasti jättänyt kuulematta paljon, niin hänkn, etenkin tekemättä. Olen tehnyt asioita eritavalla kuin hän olisi halunnut jnejne. JOS hän haluaa menneessä lillua, niin ok. MUTTA jos vaivautuisi tutustumaan muhun tällä hetkellä voipi olla toisenlainen elämä sitten.
Olen tätiytynyt ja jopa sitä jossain vaiheessa pelkäsin, e
Kuulostaa kypsältä parisuhteelta. Toki moni asia voisi olla paremminkin, mutta lopulta opitaan elämään toisen oikkujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Omassa tuttavapiirissä ei tuollaista ole tapahtunut. Yleisempää on, että naispuolinen on halukkaampi, kuin miehensä. Paitsi toki minä itse, halut loppui vaihdevuosiin ja olenkin jo miehelle ilmoittanut, että tämä liitto päättyy lähivuosina. Ei tule ero hänelle ainakaan puskista.
Pitää olla melkoisen kylmä ja kelvoton akka, että ilmoittaa puolisolleen, että "tämä liitto päättyy lähivuosina".
Hrrrrr.🥶
Tuollainen lehmä lentäis suhteesta samalla sekunnilla kun päästäisi suustaan tuollaista.
Itsehän kysyisin että mikäs on vialla, mutta jokainen tyylillään.
Aika kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tulisikin joku nuori ihana nainen ja ottaisi tuon miehen! En pistäisi vastaan ollenkaan, että nuori ihana nainen alkaisi keitellä perunat, pestä kalsarit ja hoitaa miehen metsästyskoirat. Minä voisin siirtyä takavasemmalla aivan suosiolla ja alkaa elämään ihan omaa elämää ilman miestä ja hänen koiriaan.
Ootpa sairas. Käsittämätöntä et tällaiset ihmiset on parisuhteessa. Miksi?? Pelkkää halveksuntaa toista kohtaan. Ei kunnioituksesta saati rakkaudesta tietoakaan.
Yks ystäväni alkoi 29-vuotiaana seurustella 53-v pallomahaisen pälvikaljun kanssa, joka oli vastikään eronnut 30 vuoden avioliitosta. Heille on tulossa nyt kolmas lapsi neljän vuoden sisään. Ensimmäinen lapsi syntyi 11 kk tapaamisesta. Kaiken huippu on se, että miehellä on vieläpä useita lastenlapsia!
Että kyllä näitä on. Pakko sanoa, että en voi ymmärtää... Baarissa olivat nämä rakastavaiset kohdanneet ja miehellä onkin ollut takavuosina ongelmia alkon kanssa. Ulkoisesti niin eri paria kuin pariskunta voi olla :D "Daddy issues" ei voi olla kyseessä, ihan tavallisesta perheestä on tämä nainen ja hyvät välit on isäänsä.