Parisuhde hajoamassa, auttakaa!
Meillä on yli 20 vuotta kestänyt parisuhde, ja nyt mies ilmoitti, että haluaa erota. Minä en halua. Hän ei halua enää edes yrittää, eikä halua muutosta meidän suhteeseen. Minä päätin, että en luovuta näin helpolla. Olen päättänyt laittaa omat (erittäin raastavat) tunteet taka-alalle ja keskittyä siihen, että miehellä olisi hyvä olla. Hän on ollut todella loppu töidensä vuoksi jo vuosia. Nyt sanoo, että oikeasti on loppu meidän suhteen vuoksi, mitä en täysin usko. Auttakaa, olen niin hajalla. Todella vaikea pitää itseni kasassa, mutta jos en saa sitä tehtyä niin lamaannun täysin. Sitten en ainakaan saa tehtyä mitään hyvää suhteemme eteen. Rakkaus on kuulemma kuollut kokonaan. Ainakin väittää tosissaan, ettei ketään uutta ole kuvioissa.
Kommentit (74)
Meinaattko kertoa meille jotain faktoja teistä, elämästänne ja tilanteestanne, joista saisi jotain otetta asiaan vai et?
Muuten ei oikein voi mitään kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Siksi olenkin pannut omat tunteet syrjään ja panostanut miehen hyvinvointiin, kun sanoo, että on niin loppu.
ap
Ei tunteita voi laittaa syrjään. Voit yrittää kutistaa itsesi pieneksi ja mahdollisimman huomaamattomaksi ja harmittomaksi, mutta kyllä sinä tunnet sen pahan olon mikä sinussa itsessäsi tuollaisessa tilanteessa on.
miehelläsi on jo uusi nainen
nyt opettelet olemaan onnellinen ilman yhtään kumppania - huomaat miten upeaa elämää se on
Hänellä oli kyllä iso salaisuus, jota oli pimittänyt minulta monia vuosia. En ala tässä asiasta tarkemmin kertomaan. Vuosi sitten kertoi lopulta asiasta. Minun on ollut sen jälkeen vähän hankala luottaa häneen. Asia oli painanut häntä todella paljon
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hänellä oli kyllä iso salaisuus, jota oli pimittänyt minulta monia vuosia. En ala tässä asiasta tarkemmin kertomaan. Vuosi sitten kertoi lopulta asiasta. Minun on ollut sen jälkeen vähän hankala luottaa häneen. Asia oli painanut häntä todella paljon
Ap
Ei ole kertonut kaikkea siihen liittyvää ja nyt tuntee että on helpompi livetä kuin kertoa koko totuus.
Jos minulle sanotaan en rakasta sinua ja haluan erota, niin eihän siinä ole mitään tehtävissä. Puolen vuoden harkinta-ajan aikana saatte perspektiiviä tilanteeseen. Jos hän haluaa vielä senkin jälkeen erota, niin sitten te eroatte. Jätetylle nämä on usein hirveitä shokkeja. Jättäjä on hautonut asiaa jo kauan, joskus vuosia. Ehkä miehesi on antanut ymmärtää, että kyse on työstä. Muttei olekaan ollut kyse työstä, vaan teistä.
Kovasti tsemppiä tilanteeseen, ja voimia.
Vaikea antaa neuvoja jos toinen on päätöksensä tehnyt.
Minä naisena jätin aviomieheni vuosia sitten. Olin vuoden verran koittanut saada joitakin epäkohtia työn alle, mutta miestä ei kiinnostanut. Ei halunnut lähteä pariterapiaankaan, sanoi minulle, että mene sinä ja kerro hänelle sitten mitä siellä puhuttiin! :D
Kun sitten kysyin, että alanko katselemaan itselleni ja lapsille asuntoa vai voinko jäädä tähän, niin mies heräsi. Sitten luvattiin kuu taivaalta, mutta siinä vaiheessa olin jo päätökseni tehnyt. Kysyin mieheltä, että miksi vasta nyt suhteemme on tärkeä niin vasukseksi tuli, että ajattelin ettet oo tosissasi.
No, kyllä olin ja ero tuli. Harmitti kun kuulin myöhemmin tutuilta, että olin vain yhtäkkiä lähtenyt.
En sano, että olisit jättänyt huomioimatta jos mies on pyytänyt juttelemaan suhteestanne aiemmin, mutta sekin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää. Olen monta kertaa sanonut, että ihan sama mitä niin haluan tietää totuuden.
ap
Miehet todella todella harvoin eroaa tuolla tavalla, ilman että tietävät jo etukäteen minne seuraavaksi tekevät pesän. Miehille se on niin tärkeää, että on joku joka pyörittää arkea, ja on seksiä ja lisäksi kun erosta tulee yleensä taloudellisesti takkiin. Suhtautuisin nyt niin, että mies on rakastunut toiseen. Asia varmistuu sinulle kyllä jossain vaiheessa ja saat totuuden selville. Mutta turhaan taistelet.
Mistä sinä voit tietää että sillä on toinen Teit aikamoisia yleistyksiä miehistä. Minä en ole esimerkiksi yhtään kuvailemasi kaltainen. Ero voi johtua vain siitä että hän on henkisesti loppu niin kiin sanoi, ja haluaa olla yksin ja kerätä voimia sekä miettiä mitä loppuelämällään haluaa tehdä. Jotkut naiset yliarvioivat seksin ja jonkun arjen pyörityksen mitä ikinä se tarkoittaakaan. Kyllä jokainen terve aikuinen osaa toimia yksinkin, ei siihen mitään pyörittäjiä tarvita. Talous on toissijainen asia näissä päätöksissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä hänellä on vastaava toinen salaisuus.
Tavallaan ymmärrän, että haluat tehdä kaikkesi. Mutta sinä et nyt ymmärrä, että miehesi on erillinen ihminen, ei osa sinua. Hänellä on oikeus erota jos niin haluaa. Tällaisella pahimmillaan voit aiheuttaa lisää ongemia, jopa vaarallisia asioita, jos heittäydyt poikkiteloin. Voit aina sanoa miehelle että takaisin saa tulla, mutta et voi estää toista ihmistä ottamasta sinusta eroa. Muista: mies ei ole omaisuuttasi ja hänellä on oikeus jopa päästä sinusta eroon lopettamalla yhteydenpidon, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää. Olen monta kertaa sanonut, että ihan sama mitä niin haluan tietää totuuden.
ap
Miehet todella todella harvoin eroaa tuolla tavalla, ilman että tietävät jo etukäteen minne seuraavaksi tekevät pesän. Miehille se on niin tärkeää, että on joku joka pyörittää arkea, ja on seksiä ja lisäksi kun erosta tulee yleensä taloudellisesti takkiin. Suhtautuisin nyt niin, että mies on rakastunut toiseen. Asia varmistuu sinulle kyllä jossain vaiheessa ja saat totuuden selville. Mutta turhaan taistelet.
Höpö höpöä sieltä suunnalta.
M50
Tämä miehen uumpuminen on alkanut jo ihan meidän yhdessä olon alusta, jolloin oltiin todella onnellisia ja rakastuneita. Eli ainakin vuosia syy on oikeasti ollut työ.
Sain hänet lähtemään pariterspiaan. Kerran ollaan nyt käyty. Mies halusi vielä jäädä miettimään tuleeko uutta käyntiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mistä sinä voit tietää että sillä on toinen Teit aikamoisia yleistyksiä miehistä. Minä en ole esimerkiksi yhtään kuvailemasi kaltainen. Ero voi johtua vain siitä että hän on henkisesti loppu niin kiin sanoi, ja haluaa olla yksin ja kerätä voimia sekä miettiä
Sinä olet mieheksi harvinaisuus. Mietippä kaikkia omiakin tuttujasi. Onko siellä yhtään toista miestä, joka olisi eronnut oma-aloitteisesti ilman että on jo uusi katsottuna. En minä sano että kaikki miehet on tuollaisia, vain että suurin osa. Stereotypiat perustuu johonkin.
Trolli ap, ei mitään kerro. Haluaa vissiin, että ihmiset alkaa vaan spekuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mistä sinä voit tietää että sillä on toinen Teit aikamoisia yleistyksiä miehistä. Minä en ole esimerkiksi yhtään kuvailemasi kaltainen. Ero voi johtua vain siitä että hän on henkisesti loppu niin kiin sanoi, ja haluaa olla yksin ja kerätä voimia sekä miettiä
Ja voi olla ihan kiehtova ja helpottavakin ajatus, että se arjen pyörittäjä ei olisi enää siinä. Usein sitä pyöritystä tehdään naisen ehdoilla. Tällainen sisustus, tällainen siisteystaso, tällainen piha, pihakalusteet, näiden ihmisten kanssa kyläillään, näin meillä syödään, näin meillä sitä ja tätä. Naiset usein yliarvioivat sitä arjen pyöritystään, että se on sille miehelle hirveän upeaa palvelua....
Vierailija kirjoitti:
Tämä miehen uumpuminen on alkanut jo ihan meidän yhdessä olon alusta, jolloin oltiin todella onnellisia ja rakastuneita. Eli ainakin vuosia syy on oikeasti ollut työ.
Sain hänet lähtemään pariterspiaan. Kerran ollaan nyt käyty. Mies halusi vielä jäädä miettimään tuleeko uutta käyntiä.
ap
Ja siellä selvisi että...?
Sillä on jo toinen. Miehillä on aina, jos haluavat erota. Todennäköisesti ihan kaikki mitä teet ärsyttää miestä.
Nyt sinun kannattaisi keskittyä itseesi eikä ukkoon. Älä tuhlaa elämääsi tuollaiseen,joka ei sinua halua tai halua taistella sinusta. Maailmassa on niin paljon muutakin. Ei ole helppoa,mutta ihan varmasti olet lopulta onnellisempi eikä tarvitse katkeroitua ukon passauksesta.
Voihan sillä olla joku muukin salaisuus tietenkin kuin toinen nainen. Tehnyt esim. pelivelkaa paljon. Salaisuudet kuormittaa.