Yhden luontojärjestön valitukset estävät karhujen metsästyksen - nyt seuraukset näkyvät Itä-Suomessa
Karhujen määrä on räjähtänyt käsiin, kun laillinen metsästys on kielletty.
Näistä luontohörhöistä ei ole kuin haittaa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Jos Ruttopuistossa tai Espalla vilahtaisi karhu , olisi toinen ääni kellossa. En anna painoarvoa kommenteille, jotka tulevat kaupunkilaisilta, jotka lähinnä retkeilevät puistoalueilla.
LOL. Taitaa olla todennäköisempää stadin keskustassa törmätä aseella heiluvaan kansanedustajaan kuin karhuun.
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas, missä te karhujen kannanhoidollisen metsästyksen vastustajat asutte? Tuskin ainakaan itäisessä Suomessa tai Lapissa. Sama kysymys teille jotka vähättelette karhualueilla asuvien huolta ja pelkoa. Ans kun mä arvaan, kukaan ei vaivaudu vastaamaan kun trollaus on niin paljon hauskempaa 🤔
Kehä III:n sisäpuolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Ruttopuistossa tai Espalla vilahtaisi karhu , olisi toinen ääni kellossa. En anna painoarvoa kommenteille, jotka tulevat kaupunkilaisilta, jotka lähinnä retkeilevät puistoalueilla.
LOL. Taitaa olla todennäköisempää stadin keskustassa törmätä aseella heiluvaan kansanedustajaan kuin karhuun.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti metsät täytetään myrkkysyöteillä.
Joo, ja joku muu kuin karhu sen sitten söisi. Tunge vaan omaan kurkkuusi, ääliö. Toisia ääliöitä ovat nuo hemmetin valittajat. Erikseen oikein mainitaan etteivät allekirjoittaneet edes asu alueilla, joita valitukset koskevat. Menkööt kilikellon kanssa viikoksi vähän syksymmällä tuonne itäisiin metsiin, kun karhut hakevat talvea vastaan ravintoa ja katsotaan sitten montako tulee takaisin. Ylen karhuopetus videokin loppuu siihen kun karhu lähestyy, heittäydytään maahan ja karhu vähän nuuhkaisee ja lähtee pois. Entäs jos ei lähdekään, mitäs sitten tehdään? YLE ei kerro.
Suomessa ei osata tehdä kompromisseja tässä(kään) asiassa. Niinpä siitä tulee ongelma, ja vastakkainasettelu senkun pahenee...
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas, missä te karhujen kannanhoidollisen metsästyksen vastustajat asutte? Tuskin ainakaan itäisessä Suomessa tai Lapissa. Sama kysymys teille jotka vähättelette karhualueilla asuvien huolta ja pelkoa. Ans kun mä arvaan, kukaan ei vaivaudu vastaamaan kun trollaus on niin paljon hauskempaa 🤔
Tämä karhu- ja petoeläinviha yleensäkin on lähtenyt meillä laukalle ja on kaukana todellisuudesta. Yksikään aikuinen tai lapsi ei meillä oikeasti pelkää henkensä puolesta karhuvaaran vuoksi. Toki kohdatessa on karhua syytä kunnioittaa eikä kannata provosoida hyökkäystä, mutta pelkoon ei ole mitään aihetta.
Asun kyllä työelämän pakottamaan pääkaupunkiseudulla, mutta ensimmäiset 20 elinvuottani asuin Satakunnassa metsän keskellä ja vanhempani asuvat siellä edelleen. Mökkinikin on yksinäisellä paikalla Etelä-Savossa. Liikun metsissä enemmän kuin keskiverto maallla asuva, patikoiden ja muuten ulkoillen, mutta en pelkää petoeläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä karhu- ja petoeläinviha yleensäkin on lähtenyt meillä laukalle ja on kaukana todellisuudesta. Yksikään aikuinen tai lapsi ei meillä oikeasti pelkää henkensä puolesta karhuvaaran vuoksi. Toki kohdatessa on karhua syytä kunnioittaa eikä kannata provosoida hyökkäystä, mutta pelkoon ei ole mitään aihetta.
Asun kyllä työelämän pakottamaan pääkaupunkiseudulla, mutta ensimmäiset 20 elinvuottani asuin Satakunnassa metsän keskellä ja vanhempani asuvat siellä edelleen. Mökkinikin on yksinäisellä paikalla Etelä-Savossa. Liikun metsissä enemmän kuin keskiverto maallla a
Hyvä sulle, niin minäkin. Tunteja viikossa kuljen lähimetsissä ja parin viikon välein jonkun kansallispuistoretken. syksyllä taas ihan koskemattomassa metsässä. Ja mökkikin löytyy, metsän keskeltä Pohjois-Karjalasta. Parin km päässä viimeksi keväällä kaksi erauspentua.
Eli siis minä harrastelen luonnossa, omasta tahdostani, omina aikoinani.
Joku työskentelee ja asuu karhujen tiheästi asuttamalla alueella. 24*7. Enpä menisi heille mestaroimaan että minä tiedän paremmin kun lenkkeilen sentään metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Luontomatkailu, johon sisältyy karhujen näkeminen, toisi töitä ja verotuloja alueelle. Mutta ei, nämä älykääpiöt mielummin lahtaavat ainoat matkailuvalttinsa.
Itäraja on täynnä näitä kaarhunkatselutijoja ainakin Kainuussa. Ei tartte keksiä pyörää uudestaan. Itse olet älykääpiö.
Miksi?