Miksi joillain viisikymppisillä ei näytä olevan yhtään juonteita?
Itselläni kyllä näkyy naururypyt kun hymyilen, silmäkulmissa, jne. mutta esim. somessa jotkut samanikäiset ovat täysin rypyttömiä. Ja heidän kuvissaan ei ole siloittelevaa filtteriä, vaan zoomatessa ihohuokoset yms kyllä näkyvät. Silti silmien välissä, silmäkulmissa, otsalla, monella ei MITÄÄN iän tuomia merkkejä.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvalla Botoxin käytöllä saa Jussi Halla-Ahon hiusrajan.
Tai sitten silmäluomet näyttävät lurppanoilta, kun kulmakarvat roikkuvat naamassa toimimattomina.
Ei ne oikestaan näytä, kun botoxilla saa niitä kulmakarvoja samalla kätevästi vähän jopa kohotettua, ja ihan niitä pystyy botoxin kera myös liikutettua😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään auringolta suojautuminen ja runsas vedenjuonti tekee ihmeitä.
Sitten tietenkin botuliinipistokset ovat aika edullisia ja tehokkaita. Olen itse nyt 40v, sibeliusryppy alkoi ilmestymään jo kaksvitosena ja aloin ottamaan siihen botuliinia. Pistoksia on tarvinnut aina vain harvemmin ja harvemmin, nykyään noin 1,5-2 vuoden välein. Luulen, että ryppyä tekevät lihakset ovat surkastuneet ajan saatossa joten niiden lamaamista ei tarvita kovin usein. Silmienväli on edelleen täysin sileä.
Vaakaryppyjä ja silmänympärysryppyjä ilmestyy kun iho on kuiva, käytän ihan vain peruskosteusvoidetta (herkkä iho, ärtyy esim tietyistä yleisistä säilöntäaineista joten kaikki superseerumit ynnä muut tökötit on pannassa) ja juon vettä niin iho kirkastuu.
En ole myöskään koskaan tupakoinut ja käytän alkoholia todella harvoin. Ja sitten se vahva aurinkosuoja.&nbs
Pitkäaikainen botoxin käyttö myös veltostuttaa kasvojen lihaksia, kun ne ovat ns. pois käytöstä.
Auringonotto näkyy ryppyinä ihossa. Samoin pieni ylipaino silottaa kasvoja, koska ikääntyessä rasvakerros vähenee kasvojen alueelta
Seitsemänkymppisellä rouvalla oli erinomainen kasvojen iho ilman leikkauksia. Hän sanoi että "yövoiteessa ei kannata säästellä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvalla Botoxin käytöllä saa Jussi Halla-Ahon hiusrajan.
Tai sitten silmäluomet näyttävät lurppanoilta, kun kulmakarvat roikkuvat naamassa toimimattomina.
Ei ne oikestaan näytä, kun botoxilla saa niitä kulmakarvoja samalla kätevästi vähän jopa kohotettua, ja ihan niitä pystyy botoxin kera myös liikutettua😀
Niinpä. Liian aktiivinen otsa painaa kulmakarvat alas ja botoksilla saadaan tuo ylimääräinen työntö poistumaan, jolloin kulmakarvat kohoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-vuotias kaverini, tarkka nainen, sanoi että miehille tulee vähemmän ryppyjä koska naamajumppa tulee parranajon yhteydessä ja päivittäin toistuvana vaikuttaa. Kuulostaa loogiselta.
Paitsi että miehille kyllä tulee huomattavasti syvempiä ja näkyvämpiä ryppyjä kuin naisille. Johtuu paksummasta ihosta, jossa on paksummat rypyt. Omallakin miehellä on paksut juonteet otsassa, silmäpussien ympärillä ja nenän ja suun välillä. Naisilla sellaisia on harvoin edes 80-vuotiaana. Minulla on ohuita, hentoja viivoja otsassa ja silmäkulmissa. 50 ollaan molemmat.
Niin tulee! 35-vuotiaalla miehellä voi olla jo kunnon kanjonit naamassaan. Ei sellaisia naisen ohuempaan ihoon edes voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Tästä varmaan taas joku triggeröityy mutta suomalaiset näyttää tosi usein ikäistään nuoremmilta jos ovat pitäneet painon normaalissa ja elintavat kunnossa.
Hoikilla on enemmän ryppyjä kasvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä varmaan taas joku triggeröityy mutta suomalaiset näyttää tosi usein ikäistään nuoremmilta jos ovat pitäneet painon normaalissa ja elintavat kunnossa.
Ei ole.
T. Rypytön bmi 19,5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
T. Rypytön bmi 19,5
Minulla ylipainoa. Ei yhtään ryppyä edes silmien alla 53 - vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
T. Rypytön bmi 19,5
Minulla ylipainoa. Ei yhtään ryppyä edes silmien alla 53 - vuotiaana.
Minulla simien alla ihan tasainen iho samoin kuin muualla kasvoissa ja 53-vuotta. Ei mitään juonteita missään.
Mutta ehkä elintavat.
Ihmiset ovat erilaisia, tuliko tämä yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, minulla ylipainoa eikä mitään juonteita silmien alla eikä muualla kasvoissa ja olen 53-vuotta. Toki on elintavat voineet vaikuttaa.
Itse olen kohta kuusikymppinen, eikä mulla ole yhtään ryppyä kasvoissa. Huomaan, että ikäisissäni on eroja. Joillakin ystävilläni ei myöskään ole mitään juonteita, ja muutama taas on todella ryppyinen iholtaan.
Uskon, että se on geeneissä. Elämäntavoilla sitä ei ainakaan voi selittää, sillä itsellä ne ovat vähän niin ja näin, kun taas moni ryppyisempi ystävä on hyvinkin mallikas elämäntavoiltaan. Oma mummoni oli melkein rypytön vielä 90-vuotiaana, joten perimää tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, minulla ylipainoa eikä mitään juonteita silmien alla eikä muualla kasvoissa ja olen 53-vuotta. Toki on elintavat voineet vaikuttaa.
Osalla on juonteita simien alla jo 35-vuotiaana.
"Pitkäaikainen botoxin käyttö myös veltostuttaa kasvojen lihaksia, kun ne ovat ns. pois käytöstä."
Itselläni ei ole Botoxia enkä sitä edes harkitse. Aloin vaan epäillä kommenttiasi enkä nopealla googlauksella löytänyt tähän mitään vahvistusta. Botoxhan rentouttaa lihaksia ja se nimenomaan ehkäisee ryppyyntymistä. Ylikireä lihas tekee rypyt. Naamajooga perustuu lihasten rentouttamiseen. Toki naama varmasti näyttää valahtaneelta, jos vuosien käytön jälkeen lopettaa. Mutta onko muka valahtaneempi kuin ilman botoksia, epäilen. Joku fiksumpi voi korjata.
Väitän että paljon johtuu ihan geeneistä ja sen tuomasta ihon laadusta. Ei ainakaan siitä, miten paljon tai vähän on lotrannut jotain anti-age-tuotteita vuosien varrella. Minulla ei ole ryppyjä, mutta eipä ole juuri kasikymppisellä äidillänikään. Muuten ihomme onkin aina ollut melko huono.
Huono ruokavalio saa myös aikaan sen, että naama on turpeana eikä ryppyjä siksi tule/näy.
Omassa tuttavapiirissä selkeästi ryppyisimpiä ovat aiempina vuosina paljon aurinkoa ottaneet ihmiset.
Espanjassa asuva tuttuni sanoi, että siellä nuoret neidot ovat super kauniita, mutta jo kolmekymppisinä kurtistuvat silminnähden.
Yleisesti ottaen juonteita ilmaantuu naisille. Miehet eivät iän myötä rupsahda, komistuvat vain.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen juonteita ilmaantuu naisille. Miehet eivät iän myötä rupsahda, komistuvat vain.
Naisillahan on ties mitä pulloja, purkkeja, pötköjä, joiden sisältöä läträävät naamaansa. Selvä järkihän sen sanoo ettei sellaista iho määräänsä enempää kestä.
Paitsi että miehille kyllä tulee huomattavasti syvempiä ja näkyvämpiä ryppyjä kuin naisille. Johtuu paksummasta ihosta, jossa on paksummat rypyt. Omallakin miehellä on paksut juonteet otsassa, silmäpussien ympärillä ja nenän ja suun välillä. Naisilla sellaisia on harvoin edes 80-vuotiaana. Minulla on ohuita, hentoja viivoja otsassa ja silmäkulmissa. 50 ollaan molemmat.