Taas Lidlissä naisten vaatteita S-L kokoja. Kun avaa pakkauksen, vaatteen koko M ei vastaa Suomen kokonumeroa M.
Missä ne on valmistettu? Maassa jolla on eri kokonumerot käytössä kuin Suomessa? Esim. koko L vastaa Suomessa kokoa M.
Eli L kokoisille ne eivät ole.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksini on 20 ja käytän kokoa L Lidlin vaatteissa. Pienemmät koot lienee lapsille?
Punnitsin itseni viimeksi v. 2000 ennenkuin vaaka meni rikki. Mihin tämä maailma on menossa kun hoikalle ihmiselle sopii vain L-koko.
:DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Suomen koko? Lähes kaikki vaatteet ovat jostain muualta ja kokomitoitus sen mukainen. Käytän esim. M-kokoa Lindexiltä ja Zarasta XL. Kotimaisia vaatteita joutuu ihan metsästämään, mutta niissä on kyllä usein reilu mitoitus.
Joo noin se menee, eri valmistajilla on eri mitoituksia.
Zaran koot on lähellä niitä oikeita virallisia kokotaulukoita, kun taas Lindexin koot on jättimäisiä. Lindexin S-koko on käytännössä L, ovat todella isoja vaatteita. Zarassa taas S on S eli pitää olla hoikka ollakseen sitä kokoa.Lindexillä on myös hyvin pientä kokoa olevia esim. farkut! Kokolappu 44 vastaa jotain kokoa 40 joissain malleissa. Zaran vaatteet on oikeasti pieniä.
Zarat ja Mangot on tehty tosipienille espanjattarille (ne on vielä pienempiä kuin ranskalaiset naiset!!!). Lindex isoille viikingeille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas kokemus että lidlin vaatteet on tavallista isompia.
Johtuu siitä että ne ovat ihan mitä sattuu kuten ihan merkkivaatteidenkin kokomerkinnät.
Vein juuri kesätakkeja varastoon ja hain talvitakit tilalle. Minulla on kolme eri lämpötiloihin/sateeseen tarkoitettua maiharimallista takkia, kaikki skandinaavisten brändien valmisteita.
Koot ovat M, L ja XL. Kaikki siis istuvat käytännössä yhtä hyvin mutta L on itse asiassa hiukan pienempi kuin M ja XL on saman verran suurempi.
Vierailija kirjoitti:
AIna kun on jokin kiinnostava miestenkin vaatteissa, kokoja on vain koripalloilijoille, peikoille, ja muille jättiläisille. Miksi noita XXL -kokoja edes tilataan kun suurin osa on S, M L
Kuule, meitä XXL kokoa käyttäviä on. Ja niitä isompia kuin L on tosi harvoin tarjolla, ihan satunnaisesti XL. Joten asiakkaita kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan meidän alueen Lidleissä ei ole pitkiin aikoihin ollut myynnissä naisten vaatteita koossa XS. Se harmittaa todella paljon, sillä XS-koon naisten vaatteita on muutenkin vaikea löytää. Missään marketeissa niitä ei tietenkään myydä. Niissä myös lasten koot päättyvät usein johonkin 146-152 cm, joten me sirot naiset olemme todellakin väliinputoajia, kun ei edes lastenvaatteita voi ostaa. Sama homma on Lidlissäkin. Usein lastenvaatteita on siellä esim. vain kokoon 128 cm asti.
Opiskelijan budjetilla ei ole vara ostaa merkkivaatteita ja jos niitä joskus löytää kirpparilta, niin nykyään XS-koon vaatteet vastaavat entisiä S-koon vaatteita, eli ovat minulle isoja. En ole alipainoinen, vaan ihan normaalipainoinen ja liikunnallinen 162 cm pituinen nainen, sirorakenteinen vain.
Ennen löysin Lidlistä useinkin hyviä ja sopivia vaatteita.
Tietenkin myydään marketeissa. Esim. Prismasta oon löytänyt XS-kokoa tietyistä naistenbrändeistä. Hayly's (en muista miten kirjoitetaan) ja WKLY esim.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas kokemus että lidlin vaatteet on tavallista isompia.
AP on siis kauhea mursu.
en yleensä pidä vaatteita, jotka korostavat muotojani.
siispä olen huomannut, kerran ostaessani tarkoituksella XL kokoisen t-paidan, niin kokomerkintä ei todellakaan ollut suomen standardeilla XL, pikemminkin M. Maksoi 30 euroa markkinoilla.
Olen xs/s kokoinen, keskipituinen ja hoikka nainen. Lidlissä useimmat vaatteet ovat mitoitukseltaan erittäin reiluja, ainakin leveyssuunnassa.
Urheiluhousuja (Siis trikoita) en uskalla lidlistä enää ostaa kun ovat niin ohutta kangasta että näkyy alushousut läpi. Ja jos ostan isomman koon niin löpsöttävät päällä ja niitä saa jatkuvasti nyhtää ylös.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan meidän alueen Lidleissä ei ole pitkiin aikoihin ollut myynnissä naisten vaatteita koossa XS. Se harmittaa todella paljon, sillä XS-koon naisten vaatteita on muutenkin vaikea löytää. Missään marketeissa niitä ei tietenkään myydä. Niissä myös lasten koot päättyvät usein johonkin 146-152 cm, joten me sirot naiset olemme todellakin väliinputoajia, kun ei edes lastenvaatteita voi ostaa. Sama homma on Lidlissäkin. Usein lastenvaatteita on siellä esim. vain kokoon 128 cm asti.
Opiskelijan budjetilla ei ole vara ostaa merkkivaatteita ja jos niitä joskus löytää kirpparilta, niin nykyään XS-koon vaatteet vastaavat entisiä S-koon vaatteita, eli ovat minulle isoja. En ole alipainoinen, vaan ihan normaalipainoinen ja liikunnallinen 162 cm pituinen nainen, sirorakenteinen vain.
Outoa. Olen normaalipainoinen, sirorakenteinen 160 cm liikunnallinen nainen ja helposti löydän vaatteita monista liikkeistä. Joissain pitää ottaa koko M, vaikka pääasiassa käytän S-kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin myydään market
Ja koululaisille löytyy Prismasta 160- ja 170-senttisiä vaatteita. Ja jos rahasta on pulaa, kannattaa tsekata alerekit. Ootko käynyt jossain pienessä Prismassa? Käy isossa Prismassa, niissä on enemmän tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Olen xs/s kokoinen, keskipituinen ja hoikka nainen. Lidlissä useimmat vaatteet ovat mitoitukseltaan erittäin reiluja, ainakin leveyssuunnassa.
Urheiluhousuja (Siis trikoita) en uskalla lidlistä enää ostaa kun ovat niin ohutta kangasta että näkyy alushousut läpi. Ja jos ostan isomman koon niin löpsöttävät päällä ja niitä saa jatkuvasti nyhtää ylös.
Lidlin urheilutrikoissa on se huono puoli, että koskaan et löydä samanlaisia enää uudestaan. Itsellä on useammat lidlin trikoot ja materiaali vaihtelee erittäin paljon. Ensimmäiset ostamani olivat todella jämäkkää kangasta (ihan sisäkäyttöön tarkoitetut) ja jotkut taas ihan ohutta materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AIna kun on jokin kiinnostava miestenkin vaatteissa, kokoja on vain koripalloilijoille, peikoille, ja muille jättiläisille. Miksi noita XXL -kokoja edes tilataan kun suurin osa on S, M L
Kuule, meitä XXL kokoa käyttäviä on. Ja niitä isompia kuin L on tosi harvoin tarjolla, ihan satunnaisesti XL. Joten asiakkaita kyllä on.
Nimellisesti pienin kalvotakki jonka omistan on kokoa M/50. Ok, se on hieman tiukka mutta menee hyvin kun alla on vain T-paita.
Urheiluharrastuksen ja salilla käynnin seurauksena ylävartalo on sen verran lihaksikas että normaali koko olisi L/52 kun kyseessä on suomalainen/ruotsalainen vaatebrändi.
Sitten on näitä "miesten" vaatteita kuten viimeksi kokeilemani Superdry josta piti valita XXL että se ei kinnanut hartioista ja rinnan päältä.
Tarkistin ihan valmistajan omilta sivuilta kokotaulukon joka vahvisti sen että XXL mitat (rinnanympärys ja vyötärö) todella olivat sentilleen samat kuin monen muun brändin L-koossa.
Hihat ja selän pituus sitten menikin överiksi koska mitoitus on tehty anorektiselle 190-senttiseksi venähtäneelle teinille.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Mäkin oon palauttanut Lidliin housuja, kun kotona sovittaessa huomaa, että niistä näkyy ihan kaikki läpi. Oli jotain vaaleita olohousuja viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Suomen koko? Lähes kaikki vaatteet ovat jostain muualta ja kokomitoitus sen mukainen. Käytän esim. M-kokoa Lindexiltä ja Zarasta XL. Kotimaisia vaatteita joutuu ihan metsästämään, mutta niissä on kyllä usein reilu mitoitus.
Zaran koot on lähellä niitä oikeita virallisia kokotaulukoita, kun taas Lindexin koot on jättimäisiä. Lindexin S-koko on käytännössä L, ovat todella isoja vaatteita. Zarassa taas S on S eli pitää olla hoikka ollakseen sitä kokoa.Lindexillä on myös hyvin pientä kokoa olevia esim. farkut! Kokolappu 44 vastaa jotain kokoa 40 joissain malleissa. Zaran vaatteet on oikeasti pieniä.
Zarat ja Mangot on tehty tosipienille espanjattaritarille (ne on vielä pienempiä kuin ranskalaiset naiset!!!). Lindex isoille viikingeille.
Silti Zarasta löytyi mulle teininä ensimmäiset tarpeeksi pitkät farkut, kun sitä ennen olin etsinyt vain pohjoismaisilta brändeiltä joiden lahkeet olivat aina liian lyhyet. Lindexin S-koon paidat ja mekot taas roikkuu päällä, vaikka en ole hoikka saati tosipieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimellisesti pienin kalvotakki jonka omistan on kokoa M/50. Ok, se on hieman tiukka mutta menee hyvin kun alla on vain T-paita.
Urheiluharrastuksen ja salilla käynnin seurauksena ylävartalo on sen verran lihaksikas että normaali koko olisi L/52 kun kyseessä on suomalainen/ruotsalainen vaatebrändi.
Sitten on näitä "miesten" vaatteita kuten viimeksi kokeilemani Superdry josta piti valita XXL että se ei kinnanut hartioista ja rinnan päältä.
Tarkistin ihan valmistajan o
Superdry on hauska merkki, kun maailmalla sitä käyttää nuoret, ja Suomessa eläkeläiset.
S-housut ovat olleet sopivia 36-kokoiselle, mutta paidat ovat valtavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostapa merkkiä Matinique tai Superdry niin ihan normaalivartaloinen aikuinen mies saa ottaa koko XXL vaikka esim. Helly Hansenin koko L on väljähkö.
Kun tarkistat valmistajan kokotaulukot niin XXL ja L-koolle ilmoitetaan samat senttiluvut joten kyseessä on ihan tietoinen mitoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Mulle taas Lindex on tosi passeli. Samoin Kappahl ja Cubus. Jopa värit natsaa, kun olen tällainen ruotsalaisen värinen. Ainoo mistä en tykkää on ne kultanapit!!!
"Superdry on hauska merkki, kun maailmalla sitä käyttää nuoret, ja Suomessa eläkeläiset."
Suomessa eläkeläiset ovat jo niin köyhiä että ne laihtuvat muutamassa vuodessa saksalaisen teinin mittoihin ja Superdry istuu taas päälle.
Lindexillä on myös hyvin pientä kokoa olevia esim. farkut! Kokolappu 44 vastaa jotain kokoa 40 joissain malleissa. Zaran vaatteet on oikeasti pieniä.