Taas Lidlissä naisten vaatteita S-L kokoja. Kun avaa pakkauksen, vaatteen koko M ei vastaa Suomen kokonumeroa M.
Missä ne on valmistettu? Maassa jolla on eri kokonumerot käytössä kuin Suomessa? Esim. koko L vastaa Suomessa kokoa M.
Eli L kokoisille ne eivät ole.
Kommentit (100)
Ainakin farkut ja muut housut on tosi pieniä. M-koko on jotain xs:ää. Ja olen s-kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, olet vain lihonnut. Lidlissä ostan aina yhtä kokoa pienemmän, ja sekin on usein liian iso.
Ehkä sä olet lihonnut ja et vaan huomannut. Muista että vaaka ei valehtele!
Mulla sama ongelma kuin ap:lla tosin olen huomannut että monesti vaatteet ovatkin valtavia. Se on tuuripeliä milloin vaate on valtava, milloin pieni.
Ostin kerran urheilurintsikat ja koko ei vastannut laisinkaan, ei mennyt päälle ei. Yritin palauttaa ja sanottiin, että alusvaatteita ei saa palauttaa.
Eli rintaliivejä, edes urheilurintaliivejä ei kannata ostaa Lidlistä.
Lidlin vaatteista aina L ja XL koot viedään samantien. XS ja S sekä M koot ovat laareissa vaikka kuinka kauan. Mitoitukset muutenkin tehty aivan väärin. Suurinosa naisista/ miehistä ei ole sentään anorektikoita tai ihannepainoisia.
Mun mielestä esmaran koot isompia kuin crivitin. Ja alushousuissa kyllä m koko tosi iso.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas kokemus että lidlin vaatteet on tavallista isompia.
Joo mulla sama kokemus. Olen palauttanut liian suuria vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lidlin S ihan liian suuri S-kokoiselle.
Ainakaan meidän alueen Lidleissä ei ole pitkiin aikoihin ollut myynnissä naisten vaatteita koossa XS. Se harmittaa todella paljon, sillä XS-koon naisten vaatteita on muutenkin vaikea löytää. Missään marketeissa niitä ei tietenkään myydä. Niissä myös lasten koot päättyvät usein johonkin 146-152 cm, joten me sirot naiset olemme todellakin väliinputoajia, kun ei edes lastenvaatteita voi ostaa. Sama homma on Lidlissäkin. Usein lastenvaatteita on siellä esim. vain kokoon 128 cm asti.
Opiskelijan budjetilla ei ole vara ostaa merkkivaatteita ja jos niitä joskus löytää kirpparilta, niin nykyään XS-koon vaatteet vastaavat entisiä S-koon vaatteita, eli ovat minulle isoja. En ole alipainoinen, vaan ihan normaalipainoinen ja liikunnallinen 162 cm pituinen nainen, sirorakenteinen vain.
Ennen löysin Lidlistä useinkin hyviä ja sopivia vaatteita.
Lidl Esmara "kevytuntuva toppapusero/-liivi" todella laadukkaita vettä hylkiviä ja lämpimiä 19,99€!!
Samoista tuotteista saa pulittaa jopa 180€ toisaalla, se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.
Koko täsmää kuten muillakin tuotemerkeillä, sovita ensin ja kassalle.
Lisäbonus 3 kk palautusoikeus kuittia vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyitä ja leveitä.
Kuin av mamatsu, sopii pöydän alle seisomaan mutta ei makaamaan
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noissa Lidlin vaatteissa on tosi outo kaavoitus. Hartioista valtavat, liian pitkät hihat, mutta rinnan kohdalta kiristää. Paidat usein kapenevat helmaa kohti, vaikka naisten vaatteissa on yleensä lanteilla tilaa. Ihan kuin miesten mallistossa.
Jotain alushousuja ostin ja ne oli edestä ja takaa identtiset, takakappaleen pitäisi perusmallisissa alkkareissa olla leveämpi, nuo Lidlin alkkarit menevät persvakoon kokoajan, en suosittele. Vika ei ole minun perseessä, kun muiden alushousujen kanssa tätä ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin vaatteista aina L ja XL koot viedään samantien. XS ja S sekä M koot ovat laareissa vaikka kuinka kauan. Mitoitukset muutenkin tehty aivan väärin. Suurinosa naisista/ miehistä ei ole sentään anorektikoita tai ihannepainoisia.
Totta, asioin pienessä Lidlissä enkä ole koskaan onnistunut löytämään sieltä muuta kuin S- ja M-koon vaatteita.
Muuallla maailmassa M-koko = Suomen -L, tai -XL...
Muistaakseni Lidlin vaatteissa s on 38 (tai 36/38?), joka on aiemmin ollut m (38/40). Nykyään monessa muussakin kaupassa 38 on s. Ei siis pelkästään Lidlin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Lidlin alushousut on todella pieniä.
No joo. Ostin kokoa 44 XL alkkarit, jotta olisivat miellyttävän löysät ja tulipa nöyryytetty olo kun ovat aika niukat!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Suomen koko? Lähes kaikki vaatteet ovat jostain muualta ja kokomitoitus sen mukainen. Käytän esim. M-kokoa Lindexiltä ja Zarasta XL. Kotimaisia vaatteita joutuu ihan metsästämään, mutta niissä on kyllä usein reilu mitoitus.
Tarkoitettiin varmaan EU kokoa?
Vierailija kirjoitti:
Lidl Esmara "kevytuntuva toppapusero/-liivi" todella laadukkaita vettä hylkiviä ja lämpimiä 19,99€!!
Samoista tuotteista saa pulittaa jopa 180€ toisaalla, se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.
Koko täsmää kuten muillakin tuotemerkeillä, sovita ensin ja kassalle.
Lisäbonus 3 kk palautusoikeus kuittia vastaan!
No ei kyllä saa untuvaa tuohon hintaan edes Lidlistä.
Ovat tosi reiluja, ostin normaalisti m-kokoisena, loppuraskaudesta 1/3 painoa valtavan vatsan vuoksi keränneenä Lidlin xs- ja s-kokoiset mekot äitiysmekoiksi (eivät siis olleet äitiysmallistoa, mutta normaalit puuvillamekot).
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä kokoa ovat, kun kolmen pesun jälkeen ovat täynnä reikiä.
Liiallinen pesuaineen käyttö tekee usein reikiä vaatteeseen. Itse en ole saanut ainuttakaan vaatetta pesussa reikiintymään, kyllä ne reiät ovat tulleet jostakin omasta käyttövirheestä, jotka jopa itse tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä noissa Lidlin vaatteissa on tosi outo kaavoitus. Hartioista valtavat, liian pitkät hihat, mutta rinnan kohdalta kiristää. Paidat usein kapenevat helmaa kohti, vaikka naisten vaatteissa on yleensä lanteilla tilaa. Ihan kuin miesten mallistossa.
Jotain alushousuja ostin ja ne oli edestä ja takaa identtiset, takakappaleen pitäisi perusmallisissa alkkareissa olla leveämpi, nuo Lidlin alkkarit menevät persvakoon kokoajan, en suosittele. Vika ei ole minun perseessä, kun muiden alushousujen kanssa tätä ongelmaa ei ole.
Keskieurooppalaiset ovat tasapaksumpia ja kapealanteisempia. Suomalaisilla on monella leveä lantio. Muistan kun olin töissä Saksassa ja työasu oli ns. kynähame. Minun hameeni juuttui lantioon ja jos sain sen nitkuteltua yli, hame ei osunut vyötäröltä edes ihoon kun oli niin väljä. Näille saksalaisille se oli tosi istuva ja sievä malli.
Mun kokemuksen mukaan Zarassa on pieni mitoitus, Lindexillä taas vähän reilumpi.