Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sairaanhoitaja määräaikaisella sopparilla ja mietin hakemista lähihoitajan työhön

Vierailija
22.08.2025 |

Lähihoitajien paikkoja on tällä alueella auki, mutta ei sairaanhoitajien paikkoja. Nykyisessä työpaikassa todella epävarma tilanne jatkon suhteen. 

Mun aiempi koulutus on lähihoitaja, mutta mietin, että meneekö lähihoitajien paikat sivun suun koska olen myös sairaanhoitaja? Katsovat mun olevan liian koulutettu ja ajattelevat mun lähtevän heti kun tulee sopiva sairaanhoitajan paikka tarjolle.

Ei mulla olisi varaa jäädä työttömäksi enkä edes halua olla työtön. Olen vasta muutama kuukausi sitten valmistunut sairaanhoitajaksi ja nyt jo tilanne tämä. Enkä ole ainoa jolla vaikeuksia töiden suhteen. 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä, hienosti hoiti hallitus hoitajapulan. Suljetaan paikkoja, tehdään sijaiskiletoja ja kas, homma hoidettu.

Vierailija
2/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, jos hoidat lähihoitajana, joutuisit kuitenkin hoitamaan sairaanhoitajan hommia, pienemmällä palkalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, hienosti hoiti hallitus hoitajapulan. Suljetaan paikkoja, tehdään sijaiskiletoja ja kas, homma hoidettu.

Sitten raahataan Aasiasta kielitaidotonta väkeä töihin. Meilläkin näitä on ja todella hankalaa muistisairaiden ihmisten kanssa. Eikä nämä ulkomaalaiset uskalla koskaan soittaa lääkärille tai hätänumeroon. Eikä oteta niitä puhelimia mihin omaiset soittaa. Kuormittaa todella paljon meitä suomalaisia hoitajia tämä kun suurin vastuu jää aina meille. 

Ap

Vierailija
4/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo, jos hoidat lähihoitajana, joutuisit kuitenkin hoitamaan sairaanhoitajan hommia, pienemmällä palkalla!

En todellakaan hoitaisi. Kyse sitä paitsi kotihoidon lähihoitajan työpaikoista joten siinä voi helposti tehdä vain sen mitä kuuluukin tehdä. Hoivakodissa voisi paljon helpommin yrittää siirtää noita hommia lähihoitajan työtä tekevälle sairaanhoitajalle.

Ap

Vierailija
5/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähihoitajan ja sairaanhoitajan palkkaero on 70euroa. Käytännössä kääntyy lähihoitajan hyväksi, koska sairaanhoitajat tekevät vain aamuvuoroa ma-pe. Eli palkan puolesta meillä kannattaisi. 

Vierailija
6/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit hakea. Jos pääset haastatteluun, voit avata omaa tilannettasi. Mun entisessä työpaikassa oli yks sh lähihoitajana. Eikä joutunut tekemään sh töitä.

Vierailija
7/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on lähärin paperit,hae lähärin töitä niillä papereilla. Ei kai siinä tartte mainostaa sairaanhoitajan papereita?

Vierailija
8/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähihoitajan ja sairaanhoitajan palkkaero on 70euroa. Käytännössä kääntyy lähihoitajan hyväksi, koska sairaanhoitajat tekevät vain aamuvuoroa ma-pe. Eli palkan puolesta meillä kannattaisi. 

No kyllä meillä ero on suurempi. Mun kuukausipalkka on n.300€ enemmän kuin olisi lähihoitajana. Ei toki mikään todella suuri ero, mutta enemmän kuin 70€. Toki lähihoitajat menee vuorolisillä ohi koska suurin osa tekee kolmivuoroa. Mä teen vain aamuvuoroa ma-pe mikä kyllä sopii mulle oikein hyvin.

Ap

Vierailija
9/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa meinaatko, että sairaanhoitaja yli koulutettu lähihoitajaan nähden? Taitaa nyt olla kyse hierarkiasta. Lähihoitaja sairaanhoitajan piika kun taas sairaanhoitaja lääkärin piika. Älä nosta itseäsi lähihoitajaan. Kaikki teette hoitoalalla töitä niin eikö se tärkein asia eikä tuo lokerointi titteleillä? 

Älä sä tee tuollaisia typeriä ja lapsellisia oletuksia. Mä en ole lokeroinut yhtään mitään. Sä et nyt ymmärtänyt mistään mitään joten mene pois.

Ap

Vierailija
10/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on lähärin paperit,hae lähärin töitä niillä papereilla. Ei kai siinä tartte mainostaa sairaanhoitajan papereita?

Tämä. Varsinkin kun alempikin tutkinto on. Itse kun työttömänä ylikoulutettuna hain töitä, rupesin pääsemään haastatteluihin vasta kun jätin ylimmät koulutukset cv:stä pois. Kokonaisella cv:llä jätettiin huomiotta tai parhaimmillaan sain pilkallisen vastauksen

Vierailija
11/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuntuisi jotenkin oudolta jättää tuollainen tieto pois ja kun kyse pienistä paikkakunnista niin kyllä tieto leviää jossakin kohtaa kuitenkin. Kyse naapurikunnan työpaikoista ja piirit on pienet.

Ap

Vierailija
12/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksen lähiomaisena olisin aivan onnessani, jos hakisit töitä jonnekin vanhushoivan lähihoitajaksi. Sehän ei tarkoita, että jäät lopuksi ikää lähäriksi, vaan tarjolla on aina talon sisällä sijaisuuksia, määräaikaisuuksia, ja kuitenkin työsuhde jatkuisi jollakin tapaa jossakin toimenkuvassa. Jos sinua arvostetaan koulutusta vastaavaa paikkaa varmasti kehoitettaisiin hakemaan. Laita vaan jalka oven väliin jonnekin,

Vierailija
13/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää kertoa että olet sairaanhoitaja? Mä oon tehnyt lähihoitajan töitä vaikka on ihan muulta alalta myöhemmin hankittu korkeakoulututkinto. En mä siitä maininnut mitään kun halusin lähihoitajan töihin, kun vaihtoehto oli työttömyys. 

Vierailija
14/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää kertoa että olet sairaanhoitaja? Mä oon tehnyt lähihoitajan töitä vaikka on ihan muulta alalta myöhemmin hankittu korkeakoulututkinto. En mä siitä maininnut mitään kun halusin lähihoitajan töihin, kun vaihtoehto oli työttömyys. 

Lue mun vastaus tuosta ylempää.

Ap

Vierailija
15/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuntuisi jotenkin oudolta jättää tuollainen tieto pois ja kun kyse pienistä paikkakunnista niin kyllä tieto leviää jossakin kohtaa kuitenkin. Kyse naapurikunnan työpaikoista ja piirit on pienet.

Ap

Joo mutta kai sitä ihminen saa valita mitä työtä ja millä tutkinnolla hakee. Ei se nyt sitä tarkoita että pitäisi salailla. 

Vierailija
16/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa meinaatko, että sairaanhoitaja yli koulutettu lähihoitajaan nähden? Taitaa nyt olla kyse hierarkiasta. Lähihoitaja sairaanhoitajan piika kun taas sairaanhoitaja lääkärin piika. Älä nosta itseäsi lähihoitajaan. Kaikki teette hoitoalalla töitä niin eikö se tärkein asia eikä tuo lokerointi titteleillä? 

Älä sä tee tuollaisia typeriä ja lapsellisia oletuksia. Mä en ole lokeroinut yhtään mitään. Sä et nyt ymmärtänyt mistään mitään joten mene pois.

Ap

Ahaa, vai tästä kyse kun sairaanhoitaja  EI voi pyyhkiä potilaan pyllyä eikä suihkuttaa potilasta. Nämähän työt ei sitten kuulu sairaanhoitajalle vaan lähihoitajan töitä siis. Olet hyvin lapsellinen aikuinen kun tähän takerrut. Olisit edes tyytyväinen että lähihoitajan töitä ylipäätään on ja saat elannon jos haet ja sinut vali

Mene nyt ääliö jo pois. Sä edelleen teet typeriä oletuksia etkä tiedä mistään mitään. Mä olen töissä hoivakodissa ja siellä myös sairaanhoitajan työhön kuuluu perushoito. Jos et tiedä mitä tarkoittaa perushoito, niin se on juuri sitä pyllyjen pesua, suihkuttamista yms. 

Häivy! Sä tässä et ole aikuinen ja keksit kaikenlaisia valheita musta.

Ap

Vierailija
17/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin palkoissa ei ole paljoa eroa. Jos olisi omalla kohdalla, tekisin mielummin lh palkalla kuin olisin työttömänä. 

Vierailija
18/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, selvästi bimbo. Parempi, että pysyt kotona neljän seinän sisällä ja verhot ikkunoiden eteen vedettynä. Tämä kyllä joku virkaintoilija. 

Sinä, selvästi hullu. 

Vierailija
19/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo lähihoitajan ja sairaanhoitajan työt keskenään niin paljon eroa toisistaan, ettet voisi tehdä noita lähihoitajan töitä. Vai onko kysymyksessä joku periaatte kun minä olen sairaanhoitaja niin lähihoitajan töitä en voi tehdä? Taitaa Ap olla joku nirppanokka tiukka nuttura tätsy. 

Sinä taidat olla sisälukutaidoton? 

Vierailija
20/61 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aiempi koulutus on lähihoitaja, mutta mietin, että meneekö lähihoitajien paikat sivun suun koska olen myös sairaanhoitaja? Katsovat mun olevan liian koulutettu ja ajattelevat mun lähtevän heti kun tulee sopiva sairaanhoitajan paikka tarjolle.

Lukekaa tämä ihan ajatuksella. Koittakaa miettiä. Etenki tuon tummennettu kohta. Ei taida ymmärrys riittää. Lisäksi voisitte oikaista sen typerän harhaluulon päässänne, että sairaanhoitajat ei tee perushoitoa. 

Ap