Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt ihmisiin jotka puhuvat vain itsestään

Vierailija
22.08.2025 |

Eivätkä ole pätkääkään kiinnostuneita toisesta ihmisestä, tämän ajatuksista tai elämästä. 

Tulee lähinnä mieleen, että mikä ihme tuo kuvittelee olevansa. Kuin joku maailman napa jauhamassa itsestään. 

Liian paljon tällaisia ihmisiä tulee vastaan, joten alkanut ärsyttää ja pahasti. 

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi tuollainen ystävä. Nykyään asutaan kaukana toisistamme ja nähdään 2 kertaa vuodessa, niin silloin todella korostuu tuo. Jos puhun, saattaa jopa keskeyttää puheeni ja suoraan kääntää puheen itseensä. Olemme ottaneet pari kertaa yhteen tästä. Vanhoja hyviä ystäviä kuitenkin olemme, en todellakaan ole laittamassa välejä poikki, kyllä tästä puhumalla jotenkin selviämme. Hermo menee joskus mutta sehän on elämää. 

Mulla kaveri joka saattaa soittaa 3 kertaa paivässä.En enää vastaa puhelimeen.

Vierailija
42/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda aihetta. Sähän haluat myös puhua itsestäsi joten  😂

Ei kannata, koska huomaan, etteivät he kuuntele. Ei minulla ole pakottavaa tarvetta seuralle tai puhumiselle. Haluaisin vain löytää ihmisiä, joitten kanssa syntyisi yhteys.

Ap

Sitten et hengaa enää tuossa seurassa.

Tulepa mukaan ev lut seurakunnan vapaaehtoistyöhön. Löytyy monenlaista seuraa ja myös yhteys, tuurilla. Se on älykkäälle aina tuuria. Mutta älyä, syvällisyyttä ja empatiaa löytyy yllättävistä suunnista, mä löysin sitä iäkkäistä ja vähäosaisista.

Tässä osuit aivan oikeaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sosiaalinen" media tuhosi kahdessa vuosikymmenessä myös ihmisten sosiaaliset taidot.

Nuori somesukupolvi ei tätä tietenkään ymmärrä, koska eivät ole nähneet aikaa ennen, kun ihmiset vielä olivat sosiaalisia.

Olen tavannut viittäkymppiä lähenteleviäkin tällaisia ihmisiä, joten se siitä iästä. 

ap

Tämä vanhempi saapumiserä on se kaikken pahin. He pyrkivät normittamaan kaikkia ihmisiä tietyn maailmankuvan mukaisiksi.

Meiltä nuorilta aikuisilta ei ole tarpeen tiedustella, samastummeko näihin käsitteisiin, mikä on sinänsä huvittavaa, ettei nykyään kissaakaan saa sanoa kissaksi kysymättä kissalta, kokeeko se olevansa kissa. Kummankohan tarve tämäkin on, aikuisten täti-ihmisten vai lasten?

Vierailija
44/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, koska huomaan, etteivät he kuuntele. Ei minulla ole pakottavaa tarvetta seuralle tai puhumiselle. Haluaisin vain löytää ihmisiä, joitten kanssa syntyisi yhteys.

Ap

Tulepa mukaan ev lut seurakunnan vapaaehtoistyöhön. Löytyy monenlaista seuraa ja myös yhteys, tuurilla. Se on älykkäälle aina tuuria. Mutta älyä, syvällisyyttä ja empatiaa löytyy yllättävistä suunnista, mä löysin sitä iäkkäistä ja vähäosaisista.

Teen vapaaehtoistyötä. 80% kohtaamista muista vapaaehtoistyöntekijöistä ovat yksinäisiä. Ja puhuvat itsestään koko ajan. Välttelen nyt niitä työkeikkoja, missä heitä on. Vain sellaiset parityöskentelyt autettavien kanssa sujuu ilman kuormittumista. Ihania keskusteluja kaiken maailman asioista. 

Vierailija
45/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi tuollainen ystävä. Nykyään asutaan kaukana toisistamme ja nähdään 2 kertaa vuodessa, niin silloin todella korostuu tuo. Jos puhun, saattaa jopa keskeyttää puheeni ja suoraan kääntää puheen itseensä. Olemme ottaneet pari kertaa yhteen tästä. Vanhoja hyviä ystäviä kuitenkin olemme, en todellakaan ole laittamassa välejä poikki, kyllä tästä puhumalla jotenkin selviämme. Hermo menee joskus mutta sehän on elämää. 

Olen itse tällainen itsestänipuhuja, ja edelleen olen kiitollinen yhdelle tuttavalle, joka aikoinaan ärähti "mä en jaksa kun sä puhut aina vaan itsestäsi".

Silloin vasta siihen kiinnitti huomiota. En noin muutenkaan ole kovin taitava sosiaalisesti, monia ihan perusasioita opettelen edelleen. Mutta teen parhaani.

Omalla kohdallani se itsestäni puhuminen ei oikeastaan ole mitää

Tällaiset itsestään puhujat yleensä tunnistaa palstalla kun jaarittelevat pitkät pätkät tekstiä. Minä kiteytän asiani muutamalla lauseella tai ei niitä muuten kukaan lue.

Taitavasti tosiaan lyhyessä tekstissä asian kääntäminen itsestään puhumiseksi. 

Vierailija
46/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sosiaalinen" media tuhosi kahdessa vuosikymmenessä myös ihmisten sosiaaliset taidot.

Nuori somesukupolvi ei tätä tietenkään ymmärrä, koska eivät ole nähneet aikaa ennen, kun ihmiset vielä olivat sosiaalisia.

Olen tavannut viittäkymppiä lähenteleviäkin tällaisia ihmisiä, joten se siitä iästä. 

ap

Aika hiton monta vuotta viittäkymppiä lähestyväkin täällä somessa ehtinyt notkua. Sinäkin, koska olet itse viimeksi kasvotusten puhunut muista pahaa?

Iloisesti unohtuu nuorta somesukupolvea haukkuessa keiden vastuulla tämän sukupolven kasvatus on ollut.

Ei kun vaan penskoille ruutu käteen taaperona, odotetaan että yhteiskunta tekee taikojaan ja sit ihmetellään kun heillä ei esim niitä vuorovaikutustaitoja ole. 

Vierailija
47/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ MINÄ MINÄ olen kyllästynyt. MINUN tunteet yhyy. T pa itsesi.

Vierailija
48/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenestä sitten tulisi puhua, naapurista vai exästä, nekö aloittajaa sitten kiinnostaa?

Suomessa asuu todella paljon ihmisiä jotka eivät ole elämänsä aikana kertaakaan kysyneet keltään "Mitä sulle kuuluu?"

Suomi on paska maa?

Suomi on aivan totaalisen paska maa, mutta ei se yksistään tuosta johdu.

Suomi on yhtä kuin me kaikki.  Sen sijaan, että haukut omaa maatasi, sinun pitäisi yrittää osaltasi tehdä tästä maasta parempi, jos sille mielestäsi on tarvetta.

Voit aloittaa ihan itsestäsi ja miettiä, miksi sinusta maa, joka on synnyinmaasi, on niin paska.  Oletko ihan varma, että tämä on sitä joka kohdaltaan?  

Jos et viihdy Suomessa ja pidät tätä huonona maana, tämä maa antaa sinulle täydet mahdollisuudet muuttaa täältä pois.  Sinun ei tarvitse istua täpötäyteen pakolaisveneeseen henkesi kaupalla, vaan voit nousta lentokoneeseen ja lähteä.

Toivottavaa kuitenkin olisi, että siellä paremmassa maassa et alkaisi haukkua synnyinmaatasi, koska tämä maa jos mikä ei sitä ansaitse.  Ja oman maansa haukkuminen on alhaista.

Suomi on erittäin hyvä maa.  Paskaksi se muuttuu vain, jos tarpeeksi moni päättäjä ja vaikuttaja sen sellaiseksi tekee.  Vielä näin ei ole tapahtunut.  Pallo on nykyisillä nuorilla ihmisillä.

Vierailija
49/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia energiavarkaita on vaikka kuinka. Minä minä minä.. koskaan eivät kysy kenenkään muun kuulumisia.

Onkohan näitä jotenkin korostetusti Suomessa, koska ulkomaalaiset työkaverini eivät ole tuollaisia. Ehkä siinä vaikuttaa se, että tulevat yhteisöllisemmistä kulttuureista. Olen törmännyt todella moneen tuollaiseen suomalaiseen tässä vuosien varrella. 

ap

Keskustelutavat tottakai vaihtelevat maakohtaisesti, mutta ymmärtääkseen eri tapakulttuurien nyanssit ja kuunteleeko joku ihan oikeasti on jo toinen juttu. Jotkut ulkosuomalaiset sanovat kaipaavansa suomalaisten vakavuutta ja hiljaisuutta, joka on kai hyvä piirre sekin tietyissä tilantei

Mitä sekoilet? Ainakin minä halusin aina kuunnella ja muistaa - arvostaa. Kaltaisesi ihminen on huonoa seuraa, arvotonta toiselle. 

Harmi, kun et osaa lainata. Nyt meni ihan ohi ketä yritit loukata.

Vierailija
50/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tutustuin mukavaan ihmiseen (tai niin siis luulin). Siinä vaiheessa, kun hän alkoi laittamaan 10 min ääniviestejä, jossa puhui vain itsestään ja siitä, mikä Pera on sanonut (en tunne Peraa), niin aloin vetäytymään. Lisäksi yritti ehdotella tapaamisia, voisin tulla vkl sun luokse, jos mulla ei ole mitään muuta. 

Sitten ihmetteli, miksi en pidä yhteyttä. 

Vierailija
51/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toisaalta, kerrotko asioistasi niin, että kuuntelijan on helppo pysyä kärryillä? Itselläni on tuttava, joka kertoo asioistaan niin rönsyilevästi, että välillä on tosi vaikea esittää jatkokysymyksiä.

Vierailija
52/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aika hiton monta vuotta viittäkymppiä lähestyväkin täällä somessa ehtinyt notkua. Sinäkin, koska olet itse viimeksi kasvotusten puhunut muista pahaa?

Iloisesti unohtuu nuorta somesukupolvea haukkuessa keiden vastuulla tämän sukupolven kasvatus on ollut.

Ei kun vaan penskoille ruutu käteen taaperona, odotetaan että yhteiskunta tekee taikojaan ja sit ihmetellään kun heillä ei esim niitä vuorovaikutustaitoja ole. 

Ennen somesukupolvea keksittiin, että lasten tulee olla kaiken keskipisteitä. Lasta piti kannustaa ja ymmärtää, vaikkei tämä osaisikaan hommaan. Se on johtanut harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin.

Vierailija
53/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia energiavarkaita on vaikka kuinka. Minä minä minä.. koskaan eivät kysy kenenkään muun kuulumisia.

Onkohan näitä jotenkin korostetusti Suomessa, koska ulkomaalaiset työkaverini eivät ole tuollaisia. Ehkä siinä vaikuttaa se, että tulevat yhteisöllisemmistä kulttuureista. Olen törmännyt todella moneen tuollaiseen suomalaiseen tässä vuosien varrella. 

ap

Joo ja niillä on lähes poikkeuksetta vielä aivan hemmetin tylsiä ne selostukset

Vierailija
54/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kun vaan penskoille ruutu käteen taaperona, odotetaan että yhteiskunta tekee taikojaan ja sit ihmetellään kun heillä ei esim niitä vuorovaikutus

Ennen somesukupolvea keksittiin, että lasten tulee olla kaiken keskipisteitä. Lasta piti kannustaa ja ymmärtää, vaikkei tämä osaisikaan hommaan. Se on johtanut harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin.

Me kaikki olemme ajanhengen tuotteita joiden ydin on siellä lapsuudessa syntynyt. Itseäni ei yllätä yhtään, kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään.

Vähitellen pitäisi myöntää, että ääliöliberalismi, joka halusi nostaa kaiken keskiöön yksilön ja tämän tunteet ja oikeudet ja antoi velvollisuuden taata nämä jollekin rakenteelle, meni totaalisesti metsään. 

Vierailija
55/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teen vapaaehtoistyötä. 80% kohtaamista muista vapaaehtoistyöntekij

Itselläni on sama käsitys monista vapaaehtoistyöntekijöistä, eli hoitavat sillä lähinnä omaa yksinäisyyttään. Varsinkin eläinsuojelun piiristä kuullut kaikenlaista. On pahoja riitoja ja jopa rahojen kavallusta jne. 

ap

Vierailija
56/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINÄ MINÄ MINÄ olen kyllästynyt. MINUN tunteet yhyy. T pa itsesi.

Hankihan apua itsellesi. 

ap

Vierailija
57/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji, joka tappaa omaa lajiaan, mitä läheskään kaikki pedotkaan eivät tee. Käyttäytymisestä perimä selittää noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa.

Ihminen ei ole onnellisuuskone. Ihminen on hengissäselviämisenkone, jolle se oma henki on tärkein. 

Vierailija
58/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji, joka tappaa omaa lajiaan, mitä läheskään kaikki pedotkaan eivät tee. Käyttäytymisestä perimä selittää noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa.

Ihminen ei ole onnellisuuskone. Ihminen on hengissäselviämisenkone, jolle se oma henki on tärkein. 

Minä ja minun viiteryhmäni on se tärkein. 

Vierailija
59/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muusta sitä pitäisi ihmisen puhua? Jostain jeesukesta? 

Vierailija
60/71 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muusta sitä pitäisi ihmisen puhua? Jostain jeesukesta? 

Et taida ymmärtää vastavuoroisen keskustelun käsitettä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi