Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sijoittaako muka kaikki nykyään? On niin trendikästä ja kaikilla hirveästi rahaa

Vierailija
22.08.2025 |

Omat vähäiset sijoitukset nousseet tosi hitaasti, ei pääse rikastumaan. Palkka nousee vielä hitaammin, joten ei varaakaan.

Kaikilla muilla tuntuu olevan, meneekö teillä muilla niin hyvin?

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen kun joka paikka on täynnä sijoitusvinkkejä ja käskyjä "älä makuuta rahaa tililläsi". :D

Vierailija
2/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni näistä sijoittajista ovat alta 30... No itse olen valinnut tavallisen työläisen elämän niin mahdollisuudet sijoittaa on heikot (ymmärryksestä puhumattakaan). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aloitin viime vuonna. 100-200€ rahastoihin, omien arvojen mukaisesti.

Arvo nyt 2500€

Vierailija
4/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle miljoonan salkulla ei elä että se että laittaa kuukauvessa 50 euroa säästöön niin ehtii elämä loppua ennen ku on se miljoona. Eli tavallisen kullervon on töitä tehtävä ellei sitten satu perimään isoa summaa rahnukkaa. Parempi se sata tonniakin ku ei mitään mutta rehellisesti sanottuna summien pitää olla isoja eli luokkaa miljoona että ois jotain merkitystä.

Vierailija
5/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2009 aloitin (keskimäärin 150€/kk) ja tänä vuonna ostin tuotoilla auton, pari vuotta vanhan käytetyn tosin. Teoreettinen laskelma, tokihan pitää myydä tuottoa ja pääomaa ja verotkin pitää vielä maksaa.

Vierailija
6/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Olen sijoittanut keskiverto palkastani nyt kuutisen vuotta ja salkun arvo 50 000 €. Ihan kivasti ropisee myös osinkoja tilille :)

Vierailija
7/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusneuvoja tulee kun kaikki osakkeet ja indeksit kotimaata lukuunottamatta ovat nousseet viimeiset 10 vuotta. Trendikästä oli myös asuntosijoittaminen kun hinnat oli jatkuvassa nousussa.

Vierailija
8/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että sijoittaa vaun omia rahojaan eikä yritä vivuttaa lainarahoilla, jolloin tuloksena saattaa olla täysi katastrofi.

Vierailija
9/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sijoituksillani rikastu, mutta tuottaa ne enemmän kuin jos olisivat käyttötilillä. Miksi ihmeessä en haluaisi niitä "ylimääräisiä" satasia vuodessa?? Lastani varten sijoittamisen aloitin ja tässä on vielä hyvä pätkä aikaa kerätä pottia.

Vierailija
10/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun sijoitukseni meni aikanaan vuodessa 60 prosenttia miinukselle, mutta nousi alkuperäiselle tasolleen romahduksen jälkeen 15 vuodessa.

Vierailija
11/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä sijoituksillani rikastu, mutta tuottaa ne enemmän kuin jos olisivat käyttötilillä. Miksi ihmeessä en haluaisi niitä "ylimääräisiä" satasia vuodessa?? Lastani varten sijoittamisen aloitin ja tässä on vielä hyvä pätkä aikaa kerätä pottia.

Parempi käyttötilillä kuin kuplaosakkeissa odottamassa romahdusta. En nyt tarkoita että pitäis olla kokonaan pois markkinoilta, mutta sitten v*tuttaa kun tulee megaluokan sukellus ja ei ole yhtään rahaa laittaa pörssipajatsoon. Ite oon ainakin viime aikoina myyny ja varmaan taas tässä lähipäivinä myyn lisää. Sen verran on hurjaa nousu. Mutta en nyt tietenkään kaikkia myy, mutta sellaset 30 rosenttia ulos ja odotukseen.

Vierailija
12/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sijoitan, kun en tiedä missä muualla kannattaisi rahoja pitää, kun talletuskorot ovat niin surkeat. Rahastot ja osakkeet tuottaneet kuitenkin huomattavasti paremmin.  Lisäilen kuukausisäästäjänä maltillisesti rahastoihin ja joskus ostan suoraan osakkeita. Vähän on myös kryptoja, pelkästä mielenkiinnosta.  Tuplaantuneet alusta. 

Ei ole mitään mahtavaa  tiliä, muutamia kymppitonneja. Seuraan tilannetta ja jos myyn hyvällä voitolla, yritän tasailla veroja myymällä tappiollisia. Myyn vain, jos tarvitsen ylimääräisten eli jos sattuu joku kiva matka tai muu isompi hankinta olevan ajankohtainen. 

Olen jo eläkkeellä, jonkunlainen harrastus tämä sijoittaminen on. Eikö jokainen saa tehdä rahoillaan, mitä haluaa, jotkut golfaa, joku ostaa auton ja joku säästää.  

Vierailija
13/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä, aikaa ja vaivaa se sijoittaminenkin vaatii. Minä lepuutan miljoonani tilillä eikä kukaan mahda sille mitään!

Vierailija
14/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin sijoittamisen joskus parikymppisenä, (nyt 45v) ja joka kuukausi menee muutama satanen sijoituksiin. Hyvin ovat nousseet ajan kuluessa ja korkoa korolle. 

Vierailija
15/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle miljoonan salkulla ei elä että se että laittaa kuukauvessa 50 euroa säästöön niin ehtii elämä loppua ennen ku on se miljoona. Eli tavallisen kullervon on töitä tehtävä ellei sitten satu perimään isoa summaa rahnukkaa. Parempi se sata tonniakin ku ei mitään mutta rehellisesti sanottuna summien pitää olla isoja eli luokkaa miljoona että ois jotain merkitystä.

Puoli miljoonaa riittäisi, jos ei anna elämäntapainflaation viedä.

Vierailija
16/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika siirtyä sivuun kun taksikuskit kiinnostuu Nassesta.

Raha mies

Vierailija
17/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtä, aikaa ja vaivaa se sijoittaminenkin vaatii. Minä lepuutan miljoonani tilillä eikä kukaan mahda sille mitään!

Minä sijoitan pankin rahaston kautta. Laitoin rahat sisään jokunen vuosi sitten ja välillä katson, että miltä prosentit näyttää. Mitään en tee.

Sinulla voi miljoona ollakin, en automaattisesti epäile sitä. Outoa kyllä on, jollet miljoonallasi mitään tee. Raha tulee rahan luo.

Vierailija
18/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin sijoittamisen joskus parikymppisenä, (nyt 45v) ja joka kuukausi menee muutama satanen sijoituksiin. Hyvin ovat nousseet ajan kuluessa ja korkoa korolle. 

Eikö nyt voisi jäädä jo eläkkeelle?

Vierailija
19/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun sijoitukseni meni aikanaan vuodessa 60 prosenttia miinukselle, mutta nousi alkuperäiselle tasolleen romahduksen jälkeen 15 vuodessa.

Pistit sitten rahasi yhdellä kertaa yhteen kohteeseen. Itse laitan joka kuukausi eri summan rahaa eri kohteisiin, joten noin ei ole käynyt.

Vierailija
20/163 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten aktiivisesti sijoittaa, veikkaan että osakkeisiin tosi suunnitelmallisesti melko pieni porukka lopulta, mutta varmasti suurella osalla on joku rahasto tai pari ainakin. Itsekin kuulun tähän laiskan sijoittajan korkoa korolle porukkaan, jolla on vuosikaudet ollut näitä rahastoja. Ensin vanhempien aloittamaan lapsuudesta asti ja aikuisena sitten omat kuviot. Onpahan jotain pahan päivän varalle sitten. Ja silloin tällöin olenkin myynyt rahastoja muutaman tonnin, jos on ollut tarve ylimääräiselle rahalle.