Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö työttömän ottaa vastaan mikä tahansa työ?

Vierailija
22.08.2025 |

Mitä mieltä olet?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä töitä kuisan tule tarjoamaan noin vain. Niitä pitää itse hakea ja jokainen tietenkin hakee sellaista työtä johon haluaa mennä.

Vierailija
2/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sellaisia töitä, jotka vaan "otetaan vastaan" ja joita "tullaan tarjoamaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä töitä kuisan tule tarjoamaan noin vain. Niitä pitää itse hakea ja jokainen tietenkin hakee sellaista työtä johon haluaa mennä.

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Joskus on hakuvelvoitteen täyttääkseen haettava työtä, johon ei halua mennä. Tai työpaikasta voi paljastua haastattelussa jotain sellaista mikä muuttaa ajatukset vaikka hakuvaiheessa paikka olisikin ollut kiinnostava.

Ap

Vierailija
4/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotusta työpaikasta saa kai kieltäytyä, jos työpaikassa ei noudateta työsuojelun määräyksiä. Eli henkensä kaupalla ei tarvitse työskennellä.

Vierailija
5/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä työ? Ihan kuin töitä olisi hyppimässä joka puolelta silmille! Joo, ottaisin lähes mitä tahansa työtä, jos vain pystyn sitä tekemään ja se on lain mukaista, ei rikollista.

Vastauksena kysymykseen. Ei pidä! Et varmaan halua ketä tahansa työtöntä ottamaan vastaan esim. Lääkärisi hommia? Tai vastaavia, missä edes jonkinmoinen koulutus todella on tarpeen. Edes siivooja ei muuten ole nykyään mikään "kaikki sen nyt osaa"-juttu. Ei muuten osaa! Pitää ymmärtää mitä siivotaan ja millä. Ja osata ajaa koneitakin. Enkä laittaisi ihan ketä tahansa työtöntä risusavottaankaan. Vai laittaisitko metsääsi, jos tuloksena olisi kymmenien, jopa satojen tuhansien vahingot, kun ei tiedä mitä risuja saa katkoa ja mitä ei...?!? Ja jos raakkuja vaikka sattuisi iltapäivä evääksi paistamaan, niin sinä olet se joka maksat...

Vierailija
6/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Joskus on hakuvelvoitteen täyttääkseen haettava työtä, johon ei halua mennä. Tai työpaikasta voi paljastua haastattelussa jotain sellaista mikä muuttaa ajatukset vaikka hakuvaiheessa paikka olisikin ollut kiinnostava.

Ap

Eriasia jos on pakko hakea. Mut työnantajassa vikaa,jos valitsee hakijoista sen jolla ei minkään valtakunnan kokemusta eikä edes asu lähimainkaan. Tai mikä taho se nykypäivänä sitten etsii ihmisille töitä jos työkkäriä ei enää ole, et umpimähkään rekkakuskin hommia tarjoaa ihmiselle jolla ei korttia ole. Pitää kyseenalaistaa niidenkin työkyky. Kerta pakasta voi vaan umpimähkään jotain laittaa..

Vierailija
7/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittavaa kun puhutaan että työttömän pitää "ottaa vastaan työtä", niinkun sitä työtä aktiivisesti työttömille oltais tarjoamassa

Vierailija
8/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huvittavaa kun puhutaan että työttömän pitää "ottaa vastaan työtä", niinkun sitä työtä aktiivisesti työttömille oltais tarjoamassa

Tarkoitan nyt tilannetta, jossa työtön on itse hakenut työpaikkaa, mutta syystä tai toisesta ei haluakaan sitä.

Ap

Vierailija
9/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ottaa vastaan mitä tahansa työtä. Työnantajatkaan eivät kaikkia halua, joten kyllä ne yhteensopivuudet työhaastattelussa yleensä selvitellään ennen kuin työsopimus allekirjoitetaan. Etenkin pitkäaikaistyöttömiä kohtaan on niin suuret ennakkoluulot työmotivaatiosta ja ahkeruudesta, että jos työtä lähes tuputettaisiin sellaiselle se olisi jo todella hienoa työnantajalta.

Vierailija
10/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarjoaminen ehkä tapahtuu sen jälkeen kun työtön on itse hakenut paikkaa. Jossain vaiheessa työnantajan on pakko paljastaa, että juuri sinut on nyt valittu.

Vierailija
11/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan nyt tilannetta, jossa työtön on itse hakenut työpaikkaa, mutta syystä tai toisesta ei haluakaan sitä.

Ap

Silloin minusta työ pitää ottaa vastaan, jos on työhön ns sopiva.

Miksi yhteiskunnan pitää maksaa sellaisen ihmisen ja eläminen joka ei viitsi ottaa työtä vastaan? Miksi yhteiskunnan pitää ylipäänsä elättää terve ja työkykyinen ihminen joka ei viitsi töitä tehdä? 

ps mielekästä duunia saa varmaan suurin osa meistä hakea koko ikänsä.

Vierailija
12/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvillä mielin mennä vaikka lääkäriksi kun paikka vaan tarjotaan. Minkään valtakunnan päätevyyttä minulla ei siihen hommaan ole, mutta Duodecimistä se minunkin terveyskeskuslääkäri arvailee diagnoosini tutkimatta potilastaan. Olen todistanut tätä melko useasti kun lekurin tietokone minuun päin avoinna.

Vierailija
13/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ilmaistyö. Palkkatyö on sukulaisia varten ilman CV:tä.

Vierailija
14/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisten, mutta elukoiden pitää tai niitä kidutetaan ja tapetaan nälkään ja viluun.

Jumala on kuitenkin sanonut: "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."

"Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin."

"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Joka tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta pahoinpitelemällä, liiallisesti rasittamalla, jättämällä tarpeellista hoitoa tai ravintoa vaille tai muuten

1) eläinten hyvinvoinnista annetun lain (693/2023) tai sen nojalla annetun säännöksen,

2) eläinten kuljetuksesta annetun lain (1429/2006) tai sen nojalla annetun säännöksen,

3) eläinten suojelusta kuljetuksen ja siihen liittyvien toimenpiteiden aikana sekä direktiivien 64/432/ETY ja 93/119/EY ja asetuksen (EY) N:o 1255/97 muuttamisesta annetun neuvoston asetuksen (EY) N:o 1/2005 liitteen I taikka

4) eläinten suojelusta lopetuksen yhteydessä annetun neuvoston asetuksen (EY) N:o 1099/2009

vastaisesti kohtelee eläintä julmasti tai tarpeetonta kärsimystä tai kipua aiheuttaen, on tuomittava eläinsuojelurikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Jos eläinsuojelurikoksessa

1) rikos tehdään erityisen raaalla tai julmalla tavalla,

2) rikoksen kohteena on huomattavan suuri määrä eläimiä tai

3) tavoitellaan huomattavaa taloudellista hyötyä

ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä eläinsuojelurikoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

Vierailija
15/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Silloin minusta työ pitää ottaa vastaan, jos on työhön ns sopiva.

Miksi yhteiskunnan pitää maksaa sellaisen ihmisen ja eläminen joka ei viitsi ottaa työtä vastaan? Miksi yhteiskunnan pitää ylipäänsä elättää terve ja työkykyinen ihminen joka ei viitsi töitä tehdä? 

ps mielekästä duunia saa varmaan suurin osa meistä hakea koko ikänsä.

Jos yksi kieltäytyy niin toinen palkataan. Joka tapauksessa loput hakijat jäävät elätettäväksi tällä hetkellä, kun työllistyminen on niin vaikeaa.

Vierailija
16/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua karenssia niin joo. Mutta käytännössä kukaan ei halua palkata epämotivoitunutta tekijää. 

Vierailija
17/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haettavat työpaikat saa itse valita. Jos ja kun mitään sopivaa haettavaa ei löydy, kirjoittaa vain niin huonon hakemuksen, että ei tule varmasti valituksi. Kuvitteellisessa työhaastattelutilanteessa, jossa tulee huono fiilis, voi myös sanoa jotain sellaista, ettei tule valituksi. Esim. avautuu hiukan huonosta terveystilanteestaan.

Vierailija
18/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ja nykyään jokaiseen aviomeen paikkaan on satoja hakijoita. Siinä joukossa ei ole vaikea hävitä.

Vierailija
19/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi lähetellä myös avoimia hakemuksia. Esim. ulkomaille.

Vierailija
20/81 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sellaisia töitä, jotka vaan "otetaan vastaan" ja joita "tullaan tarjoamaan".

70-luvulla oli. Tehtaat repi ihmisiä kaduilta töihin. Eikä pois päästetty ennen kuin oli 30-vuotinen ura. Näin legenda kertoo.