Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halla-Ahon kirja täytyy lukea asap

Vierailija
21.08.2025 |

Mielenkiintoista, että olin tasan oikeassa hänen suhteensa. Olen alusta asti sanonut, että hänellä on satavarmasti autismikirjon piirteitä ja että hän erosi, koska kasetti ei enää kestänyt puoluejohtajan karseaa hommaa. Sehän on raskasta kaikille ja erityisen raskasta se on autisminkirjon ihmiselle. Hän oli aika urhea kun jaksoi noinkin kauan.

Ajan mittaan käsitykseni Halla-Ahosta on muuttunut huomattavasti positiivisemmaksi. Näen hänessä suuruutta siinä, että käänsi omalta osaltaan suomen äärioikeistolaisen ja populistisen puolueen pois Venäjän helmoista. Luultavasti aika pitkälti omalla vaikutusvallallaan, joka on henkistä eikä konkreettista vaikuttamista. 

Mielenkiintoisia palasia Halla-Ahon elämästä oli myös politiikan tutkijan kirjassa (nimi ei nyt tule mieleen), joka kirjoitti persuista.

Halla-Aho on mielenkiintoinen persoona Suomen poliittisessa historiassa.

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Erinomaista, että ihmiset älyävät katsoa kokonaisuutta. Siis myös kunniallista yksityiselämän käytöstä.

Politiikassa on jotain pahasti vialla uravalintana jos se muuttaa tekijät itsekkäiksi mulkeroiksi. Toki voi olla hyväkin pohtia näitä yleisempiä syitä mitkä kuormittavat poliitikkoja. Järjetön räksyttävä riitely- ,leimaamis- ja syyttelykulttuuri tulee välittömästi mieleen.

Tuossa ympäristössä onkin varmaan työlästä kyetä pysymään täysin tyynenä tai kostonhimottomana. Kielteinen paine Halla ahon kohdalla ollut hetkittäin täysin älyvapaata. Tämän kai moni sentään on nähnyt."

Eduskunnassa ja mediassa nähty poliittinen debatti on aivan eri asia kuin se, että poliitikot riitelisivät keskenään tosissaan. Ikävintä voi olla oman ryhmän sisällä, kun taistellaan paikasta auringossa, mutta koska jokainen poliitikko tietää mitä julkisesta skandaalista seuraa perheelle ja itselle, ollaan yleensä myötätu

Arvostin itse häntä aiemmin enemmän, vakuutti. Ei enää vakuuta samalla tavoin ja näkemykseni muuttuneet.

Sitä en kiistäisi etteikö hän ole tuonut muassaa paljon tervettä kriittisyyttä ja paljastanut monenlaista tekopyhyyttä.

Vierailija
182/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut ketjun poistoon. Ap

Hah, eikö mennyt ketjun keskustelu sinun haluamaasi suuntaan? Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, joiden mielipide asioista on se ainoa ja oikea, eikä muita mielipiteitä suvaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että amispohjalta ei pitäisi yliopistoon päästä. Siitä ei vain tule mitään

Hyvin kuule tuli 😀 Toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Mutta tympeää tuolla tavalla yrittää katkaista ihmisten etenemistä elämässään.

Vierailija
184/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussin käytös on kuin vanhan teinin ,jonka nuoruus ja nussimiset  jäi kesken.. Ei ole yhtään itsekontrollia...näin voi arvostella myös itseään... 

Vierailija
185/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, eikö mennyt ketjun keskustelu sinun haluamaasi suuntaan? Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, joiden mielipide asioista on se ainoa ja oikea, eikä muita mielipiteitä suvaita.

Halusin keskustella politiikasta. Mutta kieltämättä mielipiteeni siitä miten yksityiselämästä kirjoitetaan netissä on mielestäni ainoa oikea. Ap

Vierailija
186/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi nyt syystä tai toisesta lukee näitä keskusteluja, niin isäsi synnit eivät ole sinun syytäsi. Vain henkisesti heikko mies jättää tutustumatta lapseensa tekosyiden varjolla. Asia ei liity edes sinuun vaan Jussin henkiseen heikkouteen 

Toivon kaikkea hyvää elämääsi. Luulen, että sinun on itseasiassa parempi näin, kuka tietää?

Miksi sinä rääpit muiden ihmisten ja jopa lapsien elämää netissä ketjussa, joka käsittelee elämäkertaa, jota et edes ole lukenut. Törkeää. 

Jos olisin tiennyt millainen ketjusta tulee en olisi edes aloittanut sitä. Mutta pitihän se arvata, kaikki julkkiskeskustelut ovat täynnä ala-arvoista panettelua. Ap

Tiesit kyllä. Tämä on vauva-palsta, ja jos kerran täällä olet keskustelua aloittamassa, niin olet varmasti tutustunut tämän palstan keskustelukulttuuriin. Selkeästi ihannoimasi henkilön arvomaailma sopii myös sinulle. Jos joku menee pieleen, jonkun muun syy. Annan vielä esimerkin, jos et ilman sitä ymmärrä.

Halla-aho: aloittaa salasuhteen, ei huolehdi ehkäisystä, salarakas tulee raskaaksi ja tekee asiasta julkisen: surprised Pikachu ja salarakkaan syy.

Sinä: tekee keskusteluketjun vauva-palstalle, tietäen ennalta, millainen keskustelukulttuuri siellä on: surprised Pikachu ja muiden keskustelijoiden syy.

Vierailija
187/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi kirjoitetaan Halla-aho.

Vierailija
188/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että amispohjalta ei pitäisi yliopistoon päästä. Siitä ei vain tule mitään

Hyvin kuule tuli 😀 Toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Mutta tympeää tuolla tavalla yrittää katkaista ihmisten etenemistä elämässään.

Minusta on tympeää ajatella, että minun takiani yliopiston vaatimuksia pitää madaltaa, kun tutkinnon suorittamiseen on kuitenkin aina vaadittu tutkimuskirjallisuuden lukemista. Ja sitähän on saatavana hyvin rajallisesti suomeksi. Suoraan sanottuna pidän sitä röyhkeänä. Mutta tähänhän on menty koulutuksessa laajemminkin eli kun ihmiset eivät suoriudu opinnoista kuten ennen, alennetaan vaatimuksia sen sijaan että tehtäisiin parannuksia niin että opiskelijoilta vaadittaisiin enemmän jo alkujaan. 

Onnittelut suoritetusta tutkinnosta sinulle. Voihan olla, että olen väärässä ja ongelma koskee vain pientä vähemmistöä. En tunne tilastoja siitä moneltako jää kesken, on vain omia havaintoja. Ja olisi ollut vähimmäisvaatimus Yleltä, että olisi tuotu vähän faktaakin itse klikkiotsikon täytteeksi eli kerrottu onko tämä yleinenkin ongelma. Ap

Vierailija
189/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, huomasin sen itsekin, että näin on ja korjasin. Ap

Vierailija
190/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi nyt syystä tai toisesta lukee näitä keskusteluja, niin isäsi synnit eivät ole sinun syytäsi. Vain henkisesti heikko mies jättää tutustumatta lapseensa tekosyiden varjolla. Asia ei liity edes sinuun vaan Jussin henkiseen heikkouteen 

Toivon kaikkea hyvää elämääsi. Luulen, että sinun on itseasiassa parempi näin, kuka tietää?

Miksi sinä rääpit muiden ihmisten ja jopa lapsien elämää netissä ketjussa, joka käsittelee elämäkertaa, jota et edes ole lukenut. Törkeää. 

Jos olisin tiennyt millainen ketjusta tulee en olisi edes aloittanut sitä. Mutta pitihän se arvata, kaikki julkkiskeskustelut ovat täynnä ala-arvoista panettelua. Ap

Tiesit kyllä. Tämä on vauva-palsta, ja jos kerran täällä olet keskustelua aloittamassa, niin olet varmasti tutustunut tämän palst

Kyllähän täällä politiikastakin keskustellaan. Kirjoitin jo, että en sano mielipidettäni asiasta, koska se ei vastaa arvojani kirjottaa se julkisesti. Ap

Vierailija
191/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etten esiintyisi valheellisesti muita hyveellisempänä ihmisenä täällä, niin kerron, että kirjoitin kerran tänne kommentin, jota kaduin heti sen kirjoitettuani. Vaikka se ei ollutkaan "kovin paha", niin koetin moneen kertaan poistattaa sen, koska se ei vastaa arvojani, että sanon jotain tuollaista (jonka kaiken lisäksi pystyy tulkitsemaan aivan väärin). Kommenttia ei useista pyynnöistä huolimatta poistettu, sen sijaan poistettiin kommentti, jossa koetin selittää omaa kommenttiani, ettei sitä ymmärrettäisi väärin!

No, opin kerrasta. En yleensä avaa ketjuja enkä kirjoittele täällä mitään julkkiksista eikä tuossa minun kommentissanikaan mainittu ketään nimeltä, silti harmittaa, että piti kirjoittaa se. Opin kerrasta enkä sano täällä mitään sellaista, jota en pidä sopivana julkisesti sanottavaksi.

Tätäkään ketjua ei näemmä poisteta. Mitä on kerran kirjoitettu, ei voi välttämättä vetää pois, senhän ovat persutkin kantapään kautta oppineet. Ap 

Vierailija
192/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, maksaako joku sinulle paljonkin tällaisen paskan jauhamisesta, vai oletko ihan aidosti kulttijäsen?

Vierailija
193/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, maksaako joku sinulle paljonkin tällaisen paskan jauhamisesta, vai oletko ihan aidosti kulttijäsen?

Persujen PR-toimisto maksaa viulut. Jäivät kiinni myös botista palstalla.

Vierailija
194/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallis on kyllä mestari näiden ilmaisten nettikampanjoiden pyörittämisessä. Aika epätoivoista, mutta taitaa tietää, että kun Persut ei kohta enää politiikkaan kelpaa, niin joku toinen tulolähde on oltava, eli kaipa kirja sitten jotain pientä taskurahaa voi tuoda.

Luenko? En.

Vierailija
195/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla22 :D

Ei vaan Halla-88

Vierailija
196/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allah-laho

Vierailija
197/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jussi itse palstailee?

Vierailija
198/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa, että mua luullaan persuksi ja jopa itse Halla-ahoksi vain siksi, että kieltäydyn ruotimasta hänen perhe-eläämäänsä eli sanomasta mielipidettäni :D

Mutta onhan täällä palstalla mua säännöllisesti luultu mieheksi muutenkin, persuthan ovat miesvaltainen puolue. On toki luultu myös siskoksi, erinäisiksi palstahahmoiksi ym. Palstalla on paljon ihmisiä, jotka ovat taipuvaisia harhaisuuteen ja salaliittoteorioihin - kuten persutkin ovat. Samanlaisia näköjään siellä karnevaaliväen toisessakin ideologisessa kulmassa vai ovatko he entisten persujen lukemattomia fraktioita, joita kasvaa koko ajan kaikissa populistisissa liikkeissä, kun petytään oman naiiviuden takia. 

Ei todella ole helppoa olla populistisen porukan keulassa. Asteen vaikeampaa kuin vaikka kepulien tai kokoomuksen keulassa. Ap

Vierailija
199/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupaisaa, että mua luullaan persuksi ja jopa itse Halla-ahoksi vain siksi, että kieltäydyn ruotimasta hänen perhe-eläämäänsä eli sanomasta mielipidettäni :D

Mutta onhan täällä palstalla mua säännöllisesti luultu mieheksi muutenkin, persuthan ovat miesvaltainen puolue. On toki luultu myös siskoksi, erinäisiksi palstahahmoiksi ym. Palstalla on paljon ihmisiä, jotka ovat taipuvaisia harhaisuuteen ja salaliittoteorioihin - kuten persutkin ovat. Samanlaisia näköjään siellä karnevaaliväen toisessakin ideologisessa kulmassa vai ovatko he entisten persujen lukemattomia fraktioita, joita kasvaa koko ajan kaikissa populistisissa liikkeissä, kun petytään oman naiiviuden takia. 

Ei todella ole helppoa olla populistisen porukan keulassa. Asteen vaikeampaa kuin vaikka kepulien tai kokoomuksen keulassa. Ap

Olet naiivi. Jussin teot heijastuvat myös hänen politiikkaan.

Vierailija
200/227 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet naiivi. Jussin teot heijastuvat myös hänen politiikkaan.<

Halla-ahon politiikka on lähes sataprosenttista tuubaa ja ratsastelua ihmisten tietämättömyydellä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä