Ovatko taiteellisesti lahjakkaat ihmiset myös lahjakkaita matematiikassa?
Kommentit (63)
Taiteellisuus vaatii aivoilta todellisuudessa enemmän kuin matematiikka.
Molemmissa pärjää erikoislaatuiset ihmiset. Voisi sanoa jopa mieleltään sairaat.
Minulla oli kasarilla toinen äidinkielen numero sekä englannin kieli kymppi, mutta matematiikasta sain ehdot kasilla.
Olen muusikko ja säveltäjä, olin umpisurkea matikassa. Lyhyellä matikalla, ja senkin kanssa oli tuskaa. Eivät vaan hoksottimet pelanneet sen kanssa yhtään.
Se mikä ainakin musiikin kanssa korreloi enemmän on kielipää (tai ns. kielikorva).
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa pärjää erikoislaatuiset ihmiset. Voisi sanoa jopa mieleltään sairaat.
Yleensä myös kielitaitoisia.
Ei päde ainakaan minuun ja poikiini. Matemaattisesti todella lahjakkaita, emme millään tavalla luovia tai taiteellsia.
taiteellisuus on kyllä vähän sellainen lahja, joka menee ainakin hukkaan rahan puolesta nykymaailmassa. itse osaisin kuvittaa kaikki hahmot ja muut kirjoihin ja lehtiin ja netiin ja minne lie, mutta kukaan niistä maksa varsinkin kun tekoäly tekee nykyään
Harvat taiteelliset lahjakkaat ihmiset ovat lahjakkaita matemaattisesti. Sama pätee kielelliisesti lahjakkaisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää mutta ainakin osaltani totta. Mulla on liian vilkas mielikuvitus ja ajaudun usein masentuneeseen olotilaan tämän takia
Osa on, osa ei. Jotkut ovat lahjakkaita useammassa asiassa. Omista lapsista yksi on juuri tuollainen, ei paljoa näe vaivaa koulussa mutta kymppiä tulee matikassa, kielissä ja on musiikissa ja kuvaamataidossa todella lahjakas (muidenkin kun äidin mielestä). Toinen lapsi taas on ihan keskiverto, ehkä lievästi taiteellista taipumusta hänelläkin mutta muuten ei mitenkään erityisen hyvä tai huono missään.
Itse taas olen musiikillisesti lahjakas, puhun neljää kieltä ja matemaattisesti täysin tumpelo. Eli moneen junaan riittää porukkaa.
Kiitos kaikille vastanneille ja hyvää illan jatkoa! t.ap
Minä olen ammattitaiteilijalta ja sain L:n matikasta ylppäreissä. En ole lahjakas matikassa. Harjoittelin paljon. Mutta eivät ole toisiaan poissulkevia.
Mä oon. Harkitsin jopa arkkitehdin uraa. Mutta valitsin toisen ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kasarilla toinen äidinkielen numero sekä englannin kieli kymppi, mutta matematiikasta sain ehdot kasilla.
Idiot.
Ei kysytty englannista.
Mites sun (taide)opinnot, suunnitelmat tai menestys?
Vierailija kirjoitti:
Olen muusikko ja säveltäjä, olin umpisurkea matikassa. Lyhyellä matikalla, ja senkin kanssa oli tuskaa. Eivät vaan hoksottimet pelanneet sen kanssa yhtään.
Se mikä ainakin musiikin kanssa korreloi enemmän on kielipää (tai ns. kielikorva).
Hassua. Ainahan sanotaan että musikaaliset ihmiset ovat myös matemaattisesti lahjakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koska olen lahjakas vai toisessa noista.
Ei pidä paikkaansa.
Ei. Koska olen lahjakas vai toisessa noista.