Kokemuksia Mollavauvan imetystyynystä?? En saa sitä ns. toimimaan...
Eli en saa vauvaa aseteltua siihen hyvin. Oletteko vähentäneet siitä paljon täytettä, auttaisko se? Miksi ihmeessä se sitten on noin valtavan paksu? Äh, niskat ihan jumissa ja tarvitsisin tota tyynyä todella...
Kommentit (4)
Hankin Mollavauvan tyynyn vauvan ollessa 3 kk ja nyt on ollut 8 kk kovassa käytössä :) Kannattaa tosiaan ottaa reilusti (itse otin n. puoli muovikassillista) täytettä pois että vauva asettuu/uppoaa siihen mukavasti. Hyvin on toiminut tyhjempänä. Ainoa huono puoli on se että täyte lämpiää nopeasti ruumiinlämmöstä ja poika on usein ihan hiessä syötyään...
Meillä on tyyny ollut käytössä 3 kk. Olen huomannut, että jo tässä ajassa on täytteet menneet jonkin verran kasaan. En ole siis poistanut mitään.
Itse olen asettanut lapsen hyvin tiiviisti itseäni vasten. Eli en tavallaan mihinkään kuoppaan tyynyn päälle, vaan niin, että tyyny ikään kuin estää lasta ja minua erkanemasta. Lapsi on kuin tyynyn ja minun välissä. Asento on hyvä; toista kättäni pidän lapsen pään/niskan alla, ja hänen päälakensa saa vielä tukevaa nojaa tyynystä, jolloin lapsen asennosta tulee rento.
Tyyny on loistava, kun heti alkuimetyksissä rupesi selkä kärsimään. Ja vielä vinkki: kun lapsi syö tyynyllä em. tavalla, voi itsekin samalla syödä, pitää molempia käsiä vapaina!
Olen käyttänyt sitä pian 5kk. Yhtään en ole ottanut täytettä pois. Tyyny on mennyt melkoisesti littiin vauvan painon noustessa.
Imetysasento on rento, vauva makaa joko selällään tai kyljellään tyynyllä. Yleensä istun sohvalla ja öisin sängyn reunalla. Tykkäsin tyynystä enemmän silloin kun se oli kovahko, mutta toki ajaa asiansa vieläkin ihan moitteettomasti.
Olen pitänyt vauvan pään alla harsoa, muuten hän hikoilee siinä ihan mielettömästi.
En osaa neuvoa miten voisit saada tyynystä kaiken hyödyn irti, mutta kokeile ihmeessä kainaloimetystä. Ihan pienen vauvan kanssa koin kainaloimetyksen parhaimmaksi. Laita tyyny enemmän kyljen ja selän puolelle ja vauva kyljelleen tyynyn päälle, kainaloon, kasvot rintaa kohden. Näin tyyny ei ole ehkä liian korkea.
Eiköhän se imetysasento löydy vielä. Tsemppiä!
Kanelisokeri
Meillä myöskin mollavauvan imetystyyny ja siitä oli pakko ottaa tosi paljon sitä täytettä pois, koska se ei meinannut " istua" ollenkaan!! Ota vain sinäkin sitä niin paljon pois, että lapsi asettuu siihen hyvin imetyksen ajaksi :)