Voitteko vastata rehellisesti: vaikuttiko lapsen saaminen parisuhteeseen ja seksielämään puolison kanssa?
Yritämme lasta ja asia huolestuttaa minua todella paljon.
Kiitos!
Kommentit (32)
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikutti. Ekan lapsen jälkeen ennen hyvä ja monipuolinen seksi väheni huomattavasti ja toisen lapsen jälkeen on jäljellä enää pikapano 5-7 krt vuodessa
Enpä ihmettele ettei kiinnosta, jos tarjolla on vain pikapanoja, joista norminainen ei nauti yhtään.
Niin nämä pikapanot ovat siis naisen toiveesta. Se "äkkiä sitten" kuuluu joka ikinen kerta naisen suusta ennen seksin aloittamista. Sain hänet nuolemalla ogasmiin "silloin ennen" alle 5 minuutissa. Nykyisin jos sitä ehdotan: "Ei nyt, katsotaan joskus" Ennen lapsia seksi kesti usein helposti tunninkin. Oli molemminpuolista suuseksiä, peppuseksiä, leluja, asuja yms. Nykyisin ei edes vaivaudu lainkaan siistimään alapään karvoitusta vaan siellä kasvaa sellainen 6-7 cm pitkä pöheikkö
Vietän myös lasten kanssa enemmän aikaa kuin vaimoni ja teen varmasti oman osani ja ylikin kotitöistä että niiden laimilyömisestäkään minua ei voi syyttää
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti. Mutta tuo on väärä ilmaisu seksielämä. Elämä on muuta kuin seksi.
Meille syntyi lapsi ja keskitytään myös sen kasvattamiseen kunnolla. Muksu nyt 5 vanha niin.
Emme halua hänelle mitään vanhempien seksiääniö traumaa.
Joten katsotaan sitä seksiä sit joskus jos hän muuttaa pois kotoa.
Ei haittaa ollenkaan elämä ilman seksiä. Jopa suorastaan ihana mennä ilmalla kunnolla nukkumaan.
Elämä on ihana
Kiva olla täysin luonnosta ja parisuhteesta ymmärtämätön. Lapsikin saa parisuhteesta täysin väärän kuvan. Rakkautta puolisoon ei näy missään. Meille tuli 4 lasta ja jos ekan jälkeen olisi vaimon mielipide ollut tuo olisin eronnut välittömästi. Parisuhteen pitää ja puolison pitää pysyä ykkösenä ja lapset vain parisuhteen tuottamaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille syntyi lapsi ja keskitytään myös sen kasvattamiseen kunnolla. Muksu nyt 5 vanha niin.
Ei haittaa ollenkaan elämä ilman seksiä. Jopa suorastaan ihana mennä ilmalla kunnolla nukkumaan.
Elämä on ihana
Kiva olla täysin luonnosta ja parisuhteesta ymmärtämätön. Lapsikin saa parisuhteesta täysin väärän kuvan. Rakkautta puolisoon ei näy missään. Meille tuli 4 lasta ja jos ekan jälkeen olisi vaimon mielipide ollut tuo olisin eronnut välittömästi. Parisuhteen pitää ja puolison pitää pysyä ykkösenä ja lapset vain parisuhteen tuottamaa lisää.
Hyvä, että sota aikana Suomessa ei ajateltu näin. Olisi jäänyt maa puolustamatta ja perhe kasvattamatta jos vaan oma ja vielä seksuaalinen nautinto on koko totuus ja asia elämästä.
Ihmisen pitää käydä töissä ja kasvattaa perhe ja levätä ja tehdä sama uudestaan.
Ei seksi ole syy jättää tai olla toisen kanssa.
Rakkautta on muutakin kuin vain karvat yhteen, jos ei sitä ymmärrä on ihan turha osallistua keskusteluun perheestä!
Rehellisesti voin sanoa että siihen tyssäsi se hauskuus. Juniori on nyt 25v.
Sitä odotin kun sanotaan että nainen on halukas n. neljänkympin iässä. Paskan marjat sanon minä, sama pihtaaminen jatkui. Ja nyt on puolisolla kännykkä sängyssä illalla viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä kädessä. Reilu viiskymppisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on ihana
Hyvä, että sota aikana Suomessa ei ajateltu näin. Olisi jäänyt maa puolustamatta ja perhe kasvattamatta jos vaan oma ja vielä seksuaalinen nautinto on koko totuus ja asia elämästä.
Ihmisen pitää käydä töissä ja kasvattaa perhe ja levätä ja tehdä sama uudestaan.
Ei seksi ole syy jättää tai olla toisen kanssa.
Rakkautta on muutakin kuin vain karvat yhteen, jos ei sitä ymmärrä on ihan turha osallistua keskusteluun perheestä!
Väärin. Kakki järkevät vaimot ovat huolehtineet miehensä tyydyttämisestä ja rakkaudenkaipuusta. Olleet kiitollisia miehelle saaduista lapsista ja ymmärtäneet pitää miehensä ykkösenä ja näin turvanneet parhaiten perheonnen ja lastensa tulevaisuuden. Näin omakin vaimo ja siksi hän sai niin monta lasta kuin vain halusi. Olen ollut mielelläni tekemässä ja kasvatttamassa. En alunperin edes ollut ajatellut lapsien hankkimista, mutta kun ollut vaimolle niin tärkeitä niin saanut mitä halunnut. Vaimoni tiennyt minua paremmin mikä minullekin ollut parasta. Vaimo on yhä edelleen huolehtinut minun tyydytttämisesta, kuten minäkin aina hänen. Nyt hoidettu ja nautittu välillä lapsenlapisistä yökylässä. Meilä on siten olllut aina läheisyyttä, suudelmia ja seksiä teiniajoista eläkeikään.
Jaahas, Pate sai vaihteen päälle...
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotin kun sanotaan että nainen on halukas n. neljänkympin iässä. Paskan marjat sanon minä, sama pihtaaminen jatkui. Ja nyt on puolisolla kännykkä sängyssä illalla viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä kädessä. Reilu viiskymppisiä
Ompas kurjaa, mutta älä sinäkin yleistä koskemaan kaikkia naisia. On todellakin myös merkitystä sillä mitä se mies seksissä antaa naiselleen. En tajua tuota pikapanoa...ei riittäs mulla, mutta jos muuta ei saisi, tuohon se menis sitten, jos kuitenkin haluaisi ettei mies ihan ilman jää. Mutta paha maku jäis minulle kyllä.
Käyttäjä34431 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompas kurjaa, mutta älä sinäkin yleistä koskemaan kaikkia naisia. On todellakin myös merkitystä sillä mitä se mies seksissä antaa naiselleen. En tajua tuota pikapanoa...ei riittäs mulla, mutta jos muuta ei saisi, tuohon se menis sitten, jos kuitenkin haluaisi ettei mies ihan ilman jää. Mutta paha maku jäis minulle kyllä.
Näin on. Jos olisin itse jättänyt vaimoni tyydyttämättä olisi hän etsinyt oikean miehen. Hänen tyydyttämättäjättäminen ei ole alusta lähtien, jo ennen lapsia, ollut mahdollista. Se on ollut seksissä itsestään selvää ja seksin edellytys, että sitä olisi jatkossakin. Vastaavasti vaimo on ymmärtänyt alusta lähtien,etten suostuisi elämään ilman seksiä ja pillun saantia, oli lapsia tai ei.
Onkohan mankelipillu tänään iltavuorossa?
Meidän vauva on 6 kk.
Koen oman vartaloni synnytyksen jäljiltä niin hirvittäväksi, etten tohdi sitä miehelle tyrkyttää.
Kotityöt ovat kaatuneet minun niskaani, koska olen vauvan kanssa kotona. Täysin turn off.
Mies jatkaa omissa harrastuksissaan entiseen tapaan ja viettää lapsensa kanssa aikaa pahimmillaan vain tunnin päivässä. Turn off tämäkin.
Jos sattuukin olemaan hetki seksille, niin se on about 15 minuutissa hoidettu. Muutaman kerran kuukaudessa onnistutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille! Olemme olleet yhdessä viisi vuotta ja meillä on seksiä joka päivä. Koen läheisyyden hyvin tärkeäksi asiaksi.
Ap
Voi olla että teillä on (vielä) seksiä joka päivä, mutta se ei tarkoita sitä etteikö aika ja biologia (ikä+ lapsen saanti) vaikuttaisi teihinkin. Se että seksiä on paljon, on vain ja ainoastaan positiivista. Tällöin on mahdollista että seksiä ja läheisyyttä on paljon vielä vanhempanakin, ja kun olette lapsiperhe. Siis paljon huomioonottaen silloisen ikänne ja elämäntilanteenne.
Lapsen odotus ja saanti mullistaa parisuhteen. Sen jälkeen erittäin moni asia ei ole entisellään. Tämän voi ymmärtää sekä negatiivisesti että positiivisesti. Tuossa elämänvaiheessa ongelmallisinta on se että vaikutukset parisuhteeseen ja sen osapuoliin ovat ennakolta arvaamattomia. Tässäkin keskusteluketjussa on tullut esille että likipitäen mikä tahansa on mahdollista- myös se ettei oikeastaan mitään isoa muutosta tapahdu. Vain tuon elämänvaiheen elämällä saa tietää sen kuinka lapsensaanti ja odotus teillä vaikutti, ja mihin vaikutti. Tsemppiä, AP ja puoliso!
Juurikin näin. Nykyään ei mietitä muuta kuin vaan omia nautintoja
Seksitön suhde on ihana ja minä pidän siitä erittäin paljon