Valehteleeko ihmiset yleisesti pituutensa? Niin naiset kuin miehetkin?
Olen 168 cm pitkä ja en käytä ikinä korkokenkiä. Olen keskimittaista naista vain hieman pitempi. Minun pitäisi olla miltei kaikkia miehiä lyhyempi. Silti jokaisella kauppareissulla olen 9/10:sta vastaantulevasta naisesta ihan selkeästi pidempi, moni nainen on jopa puoli päätä lyhyempi. Samaten minua lyhyempiä miehiä tulee joka päivä vastaan.
Välillä täytyy mittauttaa itseni, että olenko oikeasti vain 168 cm. Kyllä olen.
Onko muilla samoja havaintoja?
Kommentit (215)
Silloin olet varmasti pitkä, jos kysytään, pelaatko koripalloa.
Itse muusuna valehtelen alaspäin, kun en jaksa tuota normaalien noloa pituusfetishiä.
Mä oon sellainen, että jotenkin koen oikeasti olevani pidempi kuin olen, vaikka hyvin tiedän olevani 165 cm nainen.
Luulen että tää on jopa jonkinlainen kehodysmorfia?
Siis puhuessani oman pituisen ihmisen kanssa, koen olevani selkeästi häntä pidempi.
Mulla yks ystävä joka 172 cm, ja hänen kanssaan ollessani tunnen, että olemme samanpituiset.
Eikä tää oo mitään että _haluaisin_ olla pidempi, päinvastoin, mutta koen vaan todella voimakkaasti itseni isommaksi kuin olenkaan. Myös painon suhteen!
Taannoin hämmästelin suuresti kun ihastelin vähän kateellisena erästä ystävääni joka näytti niin pieneltä ja sirolta. Sitten meistä otettiin valokuva, ja kuvaa katsoessani tajusin olevani aivan samankokoinen kuin hän. Siitä huolimatta, että koin/koen itseni paljon isommaksi kuin hän, joka suhteessa.
🤔
En osaa sanoa tähän
mitään. Ehkä pit.skaalan
ääripäissä #n151cm ja
#n187cm n hiukan narraavat?
🧐
-n166.8cm
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Olen yhtä pitkä, enkä ole huomannut tuollaista 😃
Pistäpä merkille seuraavalla kauppareissulla, että olet suurinta osaa naisista selkeästi pidempi. Jonkun verran tulee mittaisiasi ja ihan satunnaisesti vain sinua pidempi.
Voisiko keskipituudessa olla melko selkeitä paikkakuntakohtaisia eroja??
On paljon etuja, jos nainen ja mies ovat kutakuinkin samanmittaisia. Kummankaan ei tarvitse katsoa toistaan ylös- tai alaspäin. Ei tarvitse toista pyytää kurottamaan korkealta hyllyltä mitään. Jopa jotkut ulkoiluvaatteet saattavat olla yhteisiä. Seksikin sujuu joissakin asennoissa paremmin kuin erimittaisilla. Samanpituisuus luo siis tasa-arvoa.
Kun vielä pyörin deittisovelluksissa niin huvikseni väitin olevani 170. Oikeasti olen 175. Miehet valehteli olevansa yli 180, mutta hyvin usein olin se pitempi osapuoli. Oli hauska katsella kun deittikumppanit kiemurteli epämukavasti.
Jos olet 168 cm, et todellakaan ole 90% naisia pidempi. Olet hädin tuskin keskimääräistä pidempi, joten tuskin olet enempää kuin noin 60% naisia pidempi. Hahmotuskykysi on vinksallaan. Ja tietenkin, jos kuljet julkisella paikalla väkijoukon keskellä tulet myös olemaan joitain miehiä pidempi, mutta aika harvaa kuitenkin.
Mitä tulee pituudesta valehteluun, kyllä, moni tekee sitä, mitä itse ihmettelen. Julkkikset tekevät sitä usein, kuten myös jotkut esimerkiksi deittisovelluksissa tms. Erikoista se on.
Vierailija kirjoitti:
Olen 171.5cm mutta valehtelin aiemmin tinderissä ollessani olevani 172cm. Se on jo tullut osaksi identiteettiäni, joten nykyisin jos joku kysyy pituuttani, niin automaattisesti tulee 172cm, enkä edes ajattele asiaa. Naisystäväni on 15cm lyhyempi, joten hänelle olen varsin sopivan pituinen.
Olet oikeasti kyllä 171 cm, sori.
En kysele muiden pituutta. Mitä ihmettä sellaisella tiedolla tekisin. Sen näkee kysymättäkin, onko joku itseäni lyhyempi vai pidempi.
Olen varmaan kerran elämässäni kysynyt pituutta anopiltani, joka on tosi lyhyt, koska olen itse lyhyt, mutta hän vielä minuakin lyhyempi. Ja voisin kysyä pituutta ystävättäreltäni, joka on tosi pitkä, olemme kuin pekkka ja pätkä vierekkäin, mutta en vieläkään kyllä ole sitä kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kun vielä pyörin deittisovelluksissa niin huvikseni väitin olevani 170. Oikeasti olen 175. Miehet valehteli olevansa yli 180, mutta hyvin usein olin se pitempi osapuoli. Oli hauska katsella kun deittikumppanit kiemurteli epämukavasti.
Kaksi valehtelijaa siis. Sopiva matchi.
Vierailija kirjoitti:
Tuota pitäisi katsoa objektiivisesti. Siis että sinä ja joku seisoisitte vierekkäin vaikka peilin edessä.
Mieheni ilmoittaa aina olevansa 187cm, koska se on se armeijapituus. Nyt tukevasti keski-ikäisenä emännänkyhmyineen on korkeintaan 180cm.
Mun ex kertoi armeijapituudekseen 186cm, oikea pituus myös lähempänä 180-182cm.
Onko armeijan mitat ripustettu ekstrakorkealle, että pojat tuntevat itsensä miehisemmiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Olen yhtä pitkä, enkä ole huomannut tuollaista 😃
Pistäpä merkille seuraavalla kauppareissulla, että olet suurinta osaa naisista selkeästi pidempi. Jonkun verran tulee mittaisiasi ja ihan satunnaisesti vain sinua pidempi.
Voisiko keskipituudessa olla melko selkeitä paikkakuntakohtaisia eroja??
On eroja. Lounaissuomalaiset ovat pisimpiä. Kun mennään pohjoiseen tai itäänpäin, ihmiset käyvät keskimäärin lyhyemmiksi. Koskee siis syntyperäisiä paikkakuntalaisia. Muuttoliike on jonkin verran muuttanut tilannetta.
Mä ilmoitan pituudekseni 171. Mutta myös, ettei pituutta ole 10 vuoteen mitattu, joten voi olla, että olen kutistunut. Lisäksi mulla on huono ryhti, joka toki oikaistuu, kun pituutta mitataan. Eli ehkä olen jotain 169 nyt ja huonolla ryhdillä vielä 5 cm vähemmän. Olen silti pitempi kuin sukulaismies, joka väittää olevansa 170. 😆
N43
Vladimir Putin on 182 cm pitkä.
Tjerveisin J. Bäckmän-Bätmän
Ei minulla ole ollut tarvetta valehdella pituutta mihinkään suuntaan. Nykyistä en ihan tiedä kun saattaa olla sentti tai pari vähemmän kuin nuorena.
Miksi mies kuvittelee onnistuvansa valehdellessaan pituutensa, kun siitä jää heti kiinni. Ikääkin on vaikea peittää.
Olen noin 162 cm yli viisikymppinen nainen. Koen olevani pitkä. Sukuni naiset, tädit ja serkkutytöt on minua pienempiä. Kaikki alle 160 cm. Suvussa minua pidettiin pitkänä ja yksi serkku varsinkin ihmetteli valtavaa pituuttani usein ollessamme murrosikäisiä.
Eli annetaan kehorauha eikä kommentoida kenenkään ulkonäköä !
Vierailija kirjoitti:
🤔
En osaa sanoa tähän
mitään. Ehkä pit.skaalan
ääripäissä #n151cm ja
#n187cm n hiukan narraavat?
🧐
-n166.8cm
__
Lisään:
Paikkakuntani ikärakenne
on tilaston mukaan aika
seniori/vanhuspainotteinen.
Olen usein ollut päätä
pidempi kaupassa kanssashoppaavia
naisoletettuja, kun kengissäni esim.
3.5 cm pohjat [maihinnousukengät].
Olen sangen keskipituinen, sillä
163 cm keskipituus on ohitettu
nuorten ollessa yhä useammin 'hujoppeja'.
Olen 171.5cm mutta valehtelin aiemmin tinderissä ollessani olevani 172cm. Se on jo tullut osaksi identiteettiäni, joten nykyisin jos joku kysyy pituuttani, niin automaattisesti tulee 172cm, enkä edes ajattele asiaa. Naisystäväni on 15cm lyhyempi, joten hänelle olen varsin sopivan pituinen.