Valehteleeko ihmiset yleisesti pituutensa? Niin naiset kuin miehetkin?
Olen 168 cm pitkä ja en käytä ikinä korkokenkiä. Olen keskimittaista naista vain hieman pitempi. Minun pitäisi olla miltei kaikkia miehiä lyhyempi. Silti jokaisella kauppareissulla olen 9/10:sta vastaantulevasta naisesta ihan selkeästi pidempi, moni nainen on jopa puoli päätä lyhyempi. Samaten minua lyhyempiä miehiä tulee joka päivä vastaan.
Välillä täytyy mittauttaa itseni, että olenko oikeasti vain 168 cm. Kyllä olen.
Onko muilla samoja havaintoja?
Kommentit (215)
Miksi pitää valehdella olevansa 187cm mies vaikka jo 180cm on pitkä? Outoa.
Missähän jänkhällä ap liikuskelee, kun 173-senttisenä en ole huomannut olevani aina kaikkia pidempi...
Toki selitys voi olla tuolla aiemmassa kommentissa, asustan lounais-Suomessa.
Muiden pituus ei ole mulle pakkomielle.
1900-luvun alussa hollantilaiset tunnettiin lyhyydestään. Nyt heitä pidetään maailman pisimpinä! Tähän muutokseen runsaassa sadassa vuodessa on voinut olla vain ravitsemuksen selvä parantuminen. Englannissa on pitkäaikaisia tilastoja miesten keskipituudesta. Se on aaltoillut. On ollut aikoja, jolloin ravitsemus on ollut heikkoa ja keskipituudet ovat laskeneet. Viime vuosikymmeninä monissa maisaa keskipituudet ovat nousseet yli kymmenenkin senttiä. Ravitsemus on vaikuttanut tähän.
Joissakin kaupoissa on hyllyjä korkealla ja lisäksi ne ovat syviä. Keskimittainenkaan mies ei välttämättä ylety hyllyn perältä kurottamaan tuotepakkausta. Tällöin pitkistä ihmisistä on apua. Käytettävissä on kylläkin joitakin jakkaroita, jotka lähtevät helposti alta pyöriensä takia.
Olen 186 cm nainen. Käytän lisäksi usein korkeita korkoja. Haluan olla pitkä ja näkyä sekä nähdä muiden päiden yli. Mieheni on kymmenkunta senttiä lyhyempi. Kun kuljemme yhdessä, minä kävelen edellä ja hän perässäni. Meillä menee aivan hyvin, kun hän vain muistaa olla samaa mieltä kuin minä.
Noni, käyty! Suurin osa oli pitempiä, tai yhtä pitkiä. Kolme tais olla lyhyempiä, niistäkin yks niin kumara, että saattoi oikeasti olla pitempi
En ollu kovin kauaa, ku rupes sen verran naurattamaan tuollainen tutkimus, että piti lähteä pihalle 😄
Vierailija kirjoitti:
Vain ne joilla on joku pituuskompleksi ja huono itsetunto! Eli he ovat muutenkin henkilöitä, joista kannattaa pysyä erossa.
Yleensä keskipituiset puhuvat pituudesta vähiten. Lyhyemmät ja pidemmät ihmiset tästä aina jauhavat. Kyllähän sen ymmärtää kun on aina saanut huomioita osakseen pituudestaan niin se on isompi asia elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin kaupoissa on hyllyjä korkealla ja lisäksi ne ovat syviä. Keskimittainenkaan mies ei välttämättä ylety hyllyn perältä kurottamaan tuotepakkausta. Tällöin pitkistä ihmisistä on apua. Käytettävissä on kylläkin joitakin jakkaroita, jotka lähtevät helposti alta pyöriensä takia.
Kyllä minä 170 cm naisena yletyn, kun vähän kurkotan sinne hyllyyn.
Olen 170 cm ja ikkunoita pestessä ei tarvitse kiivetä tuolille kerrostalossa. Tosi hyvä, kun ikkuna on auki ja pesee ulkolasin.
Mistä päättelet, että valehtelevat? Oletko suorittanut otannan Tinderissä? Kannattaa lukea ihan virallisia tutkimuksia siitä, kuinka pitkiä ihmiset ovat.
Valehtelee. Jääkiekkoilijalla on 178 cm ja on kyllä saman pituinen kuin minä nainen 170 cm. Kuka noihin pelaajakortteihin miehet mittaa?
Vierailija kirjoitti:
Valehtelee. Jääkiekkoilijalla on 178 cm ja on kyllä saman pituinen kuin minä nainen 170 cm. Kuka noihin pelaajakortteihin miehet mittaa?
Ehkä ne mitataan luistimet jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene jonnekin varastolle töihin, kun et edes tarvitse mitään kurottajaakaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene jonnekin varastolle töihin, kun et edes tarvitse mitään kurottajaakaan. :D
Olen ollut toimistotöissä ja siellä on arkistohyllyjä mistä haetaan papereita. Ei tarvitse käyttää tikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Naiset valehtelee painonsa
Miksi kenenkään pitäisi edes kertoa painonsa?
Terveydenhoitaja sanoi, että adoptiolapset voi Suomessa kasvaa pidemmiksi, kun hyvä ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Luistimet jalassa. Työpituus.
Kuinka moni edes tietää aikuisena oman pituuden sentilleen? jos on käynyt tarkoituksella mittaamassa tai lääkärissä otettu niin sitten varmaan, jos muistaa enää.
Olen 180 pitkä nainen melkein kaikki naiset aina lyhyempiä, monet miehetkin. En kiinnitä oikeastaan huomiota.