Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suuri osa ihmisistä vihaa tupakoitsijoita?

Vierailija
20.08.2025 |

Tarttee varmaan alkaa käyttään peukkua niin sit se tupakka ei haise.

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tupakoitsijoiden itsekkyyden takia. Tupakoitsija yleensä polttaa tupakkaa missä tykkää, riippumatta siitä, kuinka paljon haittaa siitä muille on, esim. parvekkeella.

No ei todellakaan enää nykyään juuri kukaan tupakoija polta missä tykkää. Vai kuvitteletko että ne rämpii siellä roskakatosten takana kelillä kuin kelillä sen takia kun ne tykkää käydä siellä?

Vierailija
22/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tupakoitsijoiden itsekkyyden takia. Tupakoitsija yleensä polttaa tupakkaa missä tykkää, riippumatta siitä, kuinka paljon haittaa siitä muille on, esim. parvekkeella.

Juurikin näin. 

Olin kerran pysäkillä ja pyrytti rankasti. Pienessä katoksessa oli minun lisäkseni äiti lastenvaunun kanssa ja yksi sauhuttelija. Sanoin sauhuttelijalle suoraan, että joko menet katoksen ulkopuolelle tupakoimaan tai sammutat savukkeesi. Älysi sitten itsekin typeryytensä ja tumppasi röökinsä.

Näin, parempi ihminen ojentaa typerää pahaa tupakoijaa.

Sankari ja roisto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan lesboja ja feministejä. Röökin polttajat on sinänsä ok, paitsi jos on lesbofeministi.

Yleensä ovat!

Vierailija
24/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole mukava että savut tulee asuntooni kun ikkuna auki, viime taloyhtiössä itsekäs tupakoitsija alapuolellani piti keittiön ikkunaa samaan aikaan auki kuin mä ja savut tuli suoraan huoneistooni ja jouduin laittamaan ikkunan kiinni, ja muutenkin se haju tarttuu vaatteisiin. 

Ironista että nykyisessä työpaikassa kauhistellaan energiajuomien juojia joista suurin osa juo sen yhden tölkin päivässä tai harvemmin ja samaan aikaan itse aiheuttavat monta kertaa päivässä keuhkosyövän itselleen jatkuvalla tupakan ramppauksella. 

Vierailija
25/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nyt kun muita nikotiinituotteita on runsaasti, tupakan voisi yksinkertaisesti kieltää. Nikotiinipussit yms eivät aiheuta haittaa muille kuin käyttäjälleen eikä niiden käyttö näinollen edes julkisissa tiloissa häiritse muita. 

Samasta syystä olen ehdottomasti kannabiksen laillistamista vastaan nykyään. Hajuhaitta on merkittävä, ja on kohtuutonta jos sen käyttäjät ja kasvattajat saisivat pakottaa kaikki muutkin haistelemaan sitä. Jos kannabista voidaan myydä esim tabeltteina tai vastaavana josta ei tule hajua, olen vapaamielinen sen suhteen. 

Vierailija
26/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa tupakoitsijoita mutta en arvosta heidän tapojaan. Heräsin (taas kerran) yöllä siihen kun alakerran naapuri oli tupakalla parvekkeellaan ja tupakan savu ja haju tuli makuuhuoneeni ikkunasta sisään. On myös vaikeaa kunnioittaa ihmisiä joilla on vahva riippuvuus johonkin aineeseen. Muistan kerran ohjaneeni erästä opiskelijaa ja ihmettelin miksi hän oli niin levoton, keskittymiskyvytön ja ärtynyt. Paljastui sitten keskustelussa että hän ei ollut päässyt tupakalle koko päivänä. Sanoin hänelle että käy sitten nyt tupakalla. Tupakkatauon jälkeen hän oli kuin eri ihminen. En myöskään ymmärrä niitä tupakoitsijoita joilla ei oikeastaan ole varaa tupakkaan mutta silti he mieluummin ostavat savukkeita kuin ruokaa tai maksavat laskujaan. Sitten monien kohdalla käy niin että tupakka ostetaan mutta ruoka näpistetään. Lisäksi teen työtä terveydenhuollossa ja olen nähnyt miten tupakointi tuhoaa terveyden ja tupakoitsijoilla on enemmän erilaisia syöpiä, sydänsairauksia, keuhkosairauksia ja yleistä hunokuntoisuutta. Ja koko ikänsä tupakoivien iho on todella ryppyinen. Minun on vaikea ymmärtää ihmisiä jotka eivät välitä terveydestään pätkän vertaa.

Vierailija
27/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet päätellyt suurimman osan vihaavan tupakoitsijoita?

Koska ne on vi-tun runkka-reita

Vierailija
28/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan sinäkin rakastat epäsiistiä törkyistä ja väkivaltaista peukun käyttäjää. Miksi? Ihan niin kuin sillä olisi mielessä mikään muu kuin itsensä ja peukku 

Vierailija
29/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sentään vihaa tupakoitsijoita. Välttelen vain heidän seuraansa, sillä he haisevat pahalle.

Vierailija
30/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja yleensä aikuiset ihmiset osaavat laittaa roskat roskikseen, mutta nämä aivonsa savustaneet retardit kuvittelevat, että tumpin voi kyllä tiputtaa maahan...

Mieluummin maahan kuin paperi-roskan ja muovin joukkoon roskikseen. Vai mitä?

Vierailija
31/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan vakiokaava olisi: "Kuinka moni vihaan tupakoitsijoita?" Pitäähän niitä tilastoja muistaa kerätä.

Vierailija
32/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan enää nykyään juuri kukaan tupakoija polta missä tykkää. Vai kuvitteletko että ne rämpii siellä roskakatosten takana kelillä kuin kelillä sen takia kun ne tykkää käydä siellä?

Varmaan he lopettaisivat tupakoinnin jos eivät tykkäisi rämpiä roskakatosten takana.

Vierailija
33/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani polttaisi tai vaikka söisi niitä tupakoitaan 24/7, kerrostaloasujana ei ole kiva haistelle jokapäivä tupakan hajua tunnin välein.

En itse polta mutta tykkään haistella tupakan savua parvekkeella kun haisee hyvältä. 

Vierailija
34/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakotatte meidät muut passiiviseen tupakointiin julkisilla paikoilla

Entä passiivinen alkoholin käyttö? Kokemuksia kellää? On kuitenkin suurempi ja kalliimpi kansanterveyen kannalta. Hiksi kaljan hintaa ei nosteta? Tuplaverot ny ainakkii.

Eilen just todistin kaupassa kuinka iäkkäämpi pariskunta tanssahteli peräkanaa kauppaan ja nainen miehen perässä piti jotain ihme ääniä ja massutusta. No kaljosastollehan niillä oli kiire 

Vierailija
35/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nyt kun muita nikotiinituotteita on runsaasti, tupakan voisi yksinkertaisesti kieltää. Nikotiinipussit yms eivät aiheuta haittaa muille kuin käyttäjälleen eikä niiden käyttö näinollen edes julkisissa tiloissa häiritse muita. 

Samasta syystä olen ehdottomasti kannabiksen laillistamista vastaan nykyään. Hajuhaitta on merkittävä, ja on kohtuutonta jos sen käyttäjät ja kasvattajat saisivat pakottaa kaikki muutkin haistelemaan sitä. Jos kannabista voidaan myydä esim tabeltteina tai vastaavana josta ei tule hajua, olen vapaamielinen sen suhteen. 

Mutta nythän halutaan kieltää myös nikotiinipussit ja sen sijaan vapauttaa kannabis-tuotteet vapaasti myyntiin 

Onhan se kauheaa, kun nikotiini ei auheuta kenessäkään voimakkaita hallusinaatioita tai aggressiivista käytöstä. Se ei haittaa edes liikenteessä. Ei ole olemassa rattinikkareita, koska se ei vaikuta ihmisen reaktio- ja arviointikykyyn 

Vierailija
36/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haju joka puolella. Ne ylimääräiset tupakkatauot töissä. Miljoonat natsat maassa saastuttamassa. Sen lisäksi vielä ovat hermoheikkoja ja itsekkäitä. Eli kysymys on mistä ihmeestä voisi tykätä tupakoitsijassa?

Vierailija
37/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakotatte meidät muut passiiviseen tupakointiin julkisilla paikoilla

Älä tunkee iholle. Pysy välimatkan päässä. Kierrä, tee kaikki mahdolliset temput kiertääksesi se näet on AINA mahdollista. Lopeta ruikutus, se röökiä vetävä ei tee rikosta vaikka julkisella paikalla imuroi röökiään. Kielletyt alueet on erikseen merkitty. Muista myös itse, ettet hajupierujasi ampuile julkisella paikalla, pahemmalta se pssska haisee kun röökin savu. Siks toiseen savu katoaa taivan tuuliin sekunneissa pierun leijuu pitkään.

Vierailija
38/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa, mutta tupakoijat aiheuttavat haittaa toisille. 

Tupakoija haisee (joskus on pakko olla siinä kamalassa hajussa esim bussissa).

Tupakansavu tunkee toisten koteihin kun terassilla, parvekkeella tai ikkunoiden lähellä poltetaan. 

Tupakoijat roskaavat ympäristöä. 

Tupakka aiheuttaa yhteiskunnalle terveydenhuoltokuluja. 

Tupakantuotanto on ympäristöhaitta ja käyttää myös lapsityövoimaa. 

Jne 

Vierailija
39/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet päätellyt suurimman osan vihaavan tupakoitsijoita?

Koska ne on vi-tun runkka-reita

Nyt kirjoitit ihan itsestäsi. Hienoa kun myönnät millainen olet.

Vierailija
40/169 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevat ja roskaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi