Miksi kaikki maksavat tyhjästä luodusta rahasta - ja pankit voittavat aina
Tiesitkö, että raha luodaan tyhjästä ja silti me maksamme siitä korkoa kuin se olisi jotain konkreettista? Järjestelmän ainoat todelliset voittajat ovat pankit ja keskuspankit. Me muut olemme vain sätkynukkeja, riippuvaisia heidän omistuksestaan rahaan. On olemassa sukuja, joita et löydä Forbesin listoilta, ja he eivät tarvitse julkista mainetta - heillä on valtaa, jota raha vain vahvistaa.
Maailma ei ole sellainen kuin luulet. Medialla, koulutuslaitoksilla ja valtioilla on sama intressi: estää todellinen muutos ja pitää suurin osa ihmisistä valheiden ja velan kahleissa. Parempi yhteiskunta, utopia, jota moni himoitsee? Se ei ole heidän etunsa mukaista.
Kysymys kuuluu: kuinka kauan aiot antaa muiden hallita elämääsi tyhjästä luodulla rahalla?
Kommentit (24)
Perusta siis pankki ja luo rahaa tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse yrittäjänä ja tienaan omani rahani. Asia koskettaa vain työttömiä loisia.
Jep, en tarvitse jotai pankkia että saan rahaa. Velalla elävät erikseen
Ja mikä olis sitten toimiva vaihtoehto?
Täöysi anarkia kukaan ei tee mitään kaikki ja hajoaa koska kukaan ei korjaa kun ei siitä makseta mitään palkkaa.
Ei sillä että olis mitään osia joilla korjata, koska ei ole tehtaita jotka valmistaa näitä, ei kukaan näissäkään ilmatteeksi töitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Rahanluontioikeus on vain keskuspankeilla.
Vierailija kirjoitti:
Täöysi anarkia kukaan ei tee mitään kaikki ja hajoaa koska kukaan ei korjaa kun ei siitä makseta mitään palkkaa.
Ei sillä että olis mitään osia joilla korjata, koska ei ole tehtaita jotka valmistaa näitä, ei kukaan näissäkään ilmatteeksi töitä tee.
No se palkkasi voi olla huomenna arvotonta. Tehtysi työ ei menetä arvoasi koskaan, koska menetit juuri aikaasi elämästäsi jonka olisit voinut käyttää johonkin tärkeämpään.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse yrittäjänä ja tienaan omani rahani. Asia koskettaa vain työttömiä loisia.
Ei se raha itsestään sinulle tule. Se on alunperin keskuspankin tyhjästä luomaa rahaa - velkaa. Velkaa on aina enemmän kuin rahaa jolla maksaa velka pois
Minä olen ostanut asuntoja ja pörssiosakkeita velkavivulla. Eli olen sen pankkien "tyhjästäluodun" rahan avulla kerännyt miljoonan omaisuuden, jolla saan haluamiani hyödykkeitä. Jos pankit ovat voittaneet, niin kyllä olen minäkin.
Edellisen johdosta tuo hullutus sopii minulle vallan mainiosti. Mitä teillä on sitä vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se palkkasi voi olla huomenna arvotonta. Tehtysi työ ei menetä arvoasi koskaan, koska menetit juuri aikaasi elämästäsi jonka olisit voinut käyttää johonkin tärkeämpään.
Siinä tilanteessa yhteiskunta hajoaa ja ollaan kaikki itsensä puolesta tilanteessa.
Parempi vaan nauttia siihen asti elämästä, hankkia rahaa joka mahdollistaa elämästä nauttimisen ja tarvikkeiden joita ei itse voi valmistaa hankkimisen. Se että rupeaisin nyt köyhäilemään ei paranna elämääni lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ostanut asuntoja ja pörssiosakkeita velkavivulla. Eli olen sen pankkien "tyhjästäluodun" rahan avulla kerännyt miljoonan omaisuuden, jolla saan haluamiani hyödykkeitä. Jos pankit ovat voittaneet, niin kyllä olen minäkin.
Edellisen johdosta tuo hullutus sopii minulle vallan mainiosti. Mitä teillä on sitä vastaan?
Ps. Unohtui sanoa, että sijoituslainan korotkin saa vähentää täysimääräisesti verotuksessa. 🤑
Vierailija kirjoitti:
Et ole voittanut. Et voi koskaan voittaa pelaajana järjestelmän luojia ja hallitsijoita. Ne määrittävät säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Unohtui sanoa, että sijoituslainan korotkin saa vähentää täysimääräisesti verotuksessa. 🤑
Et taida ymmärtää mitä vähentäminen tarkoittaa? Maksat ne korot ihan normaalisti, saat vain verotuksessa anteeksi jonkin verran. Eli et koskaan saa korkoja takaisin.
Et ole mahtanut koskaan itseäsi työnteolla rasittaa. Häpeä, vasuripummi!
Vierailija kirjoitti:
Vain keskuspankit voivat tehdä uutta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä paskaa tämä on?
Klassista? Ei nyt ihan protokallan mukaan mutta ajatus ratkaissee? :P
Vierailija kirjoitti:
Bitcoin/Muut cryptot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää mitä vähentäminen tarkoittaa? Maksat ne korot ihan normaalisti, saat vain verotuksessa anteeksi jonkin verran. Eli et koskaan saa korkoja takaisin.
En kokonaan. Tosin ystävämme inflaatio pitää huolen, ettei ne korotkaan harmita niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bitcoin/Muut cryptot!
Ja näitä ei ole kirjaimellisesti louhittu tyhjästä?
Kovasti kritisoidaan pankkijärjestelmää, mutta mikä sitten tilalle?