Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri 58v, on laihtunut muutamassa kuukaudessa varmaan 15kg vähintään.

Vierailija
19.08.2025 |

Ja väittää ihan pokkana ettei ole tehnyt mitään muuta muutosta missään muuten, kuin että ottaa nykyään ruuan pienemmälle lautaselle!?

Olen ollut hänen kans samassa työpaikassa n 17 vuotta, ja tasan tiedän hänen liikkumiset ( nolla) , syömiset, herkut, ja nähnyt tässä vuosien mittaan ainoastaan painon nousevan. Kaikista eri ryhdistumistä huolimatta.

Niin nytkö sitten yhtäkkiä paino vaan laskee mystisesti vaikkei mitään tee? Se on bullshit. En usko hetkeekään. 

Miksi ei kerro suoraan, että on saanut reseptin laihdutuslääkkeeseen? Kun sen näkee sokea kreettakin. 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt kolmikantakeskustelun paikka. Mene johtajalle sanomaan ja vaadi keskusteluun työsuojeluvaltuutettu mukaan. Sillä saat selville kuka toimii tuossa oikein ja kuka ei.

Voipi tulla aloittajalle varoitus epäasiallisesta käytöksestä.

Vierailija
62/71 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla kyllä aika tarkka vahtimaan toisen syömisiä jos tietää ettei ole muka yhtään vähentänyt kaloreita. Eihän sen tarvitse olla kuin yksi suklaapatukka tai muu kaloripommiherkku illalla tv:tä katsoessa vähemmän niin alkaa jo kilot tippumaan.

Pitää varmaan mainita vielä, että olemme laivalla töissä. Eli puolet kuukaudesta olen kyllä todella tietoinen mitä hän syö ja mitä hän ostaa kaupasta herkkuja, tai ottaa messistä illalla hyttiin naposteltavaa mukaansa. Työ on nimittäin täällä laivoilla vuorotyötä, ja työkavereiden kanssa ollaan periaatteessa 24/7 tekemisissä työviikon aikana.Ennenvanhaan jaettiin hytti toisen kanssa, mutta sitä ei enää tarvi tehdä kuin ehkä pahimpana kesäsesonkina.

Laihduttamisesta puhutaan täällä paljon, ja jos jotakin on kokeiltu. Mikäli joku onnistuu lääkkeillä laihduttamaan, olisi pelkästään reilua kertoa siitä meille muillekin! Ja voitaisiin yhdessä jakaa kokemuksia ja antaa vertaistukea!

Eikä kiertäen-kaartaen mutista, että mä vaan syön ruuan joltain salaattilautaselta. Kun se ei voi selittää noin nopeaa laihtumista noin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla kyllä aika tarkka vahtimaan toisen syömisiä jos tietää ettei ole muka yhtään vähentänyt kaloreita. Eihän sen tarvitse olla kuin yksi suklaapatukka tai muu kaloripommiherkku illalla tv:tä katsoessa vähemmän niin alkaa jo kilot tippumaan.

Pitää varmaan mainita vielä, että olemme laivalla töissä. Eli puolet kuukaudesta olen kyllä todella tietoinen mitä hän syö ja mitä hän ostaa kaupasta herkkuja, tai ottaa messistä illalla hyttiin naposteltavaa mukaansa. Työ on nimittäin täällä laivoilla vuorotyötä, ja työkavereiden kanssa ollaan periaatteessa 24/7 tekemisissä työviikon aikana.Ennenvanhaan jaettiin hytti toisen kanssa, mutta sitä ei enää tarvi tehdä kuin ehkä pahimpana kesäsesonkina.

Laihduttamisesta puhutaan täällä paljon, ja jos jotakin on kokeiltu. Mikäli joku onnistuu lääkkeillä laihduttamaan, olisi pelkästään reilua kertoa siitä meill

Asia ei silti sinulle kuulu. Jokainen kertoo juuri sen verran kun itse haluaa, ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta tilittää terveysasioitaan muille.

Vierailija
64/71 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se alkaa pikkuhiljaa kuulumaan muillekin jos laihtuu toistakymmentä kiloa. Ei voi vaan puhua säästä kun toinen on täysin muuttunut ulkoisesti. Selityksen velkaa muille ja mielellään rehellisen sellaisen!

Todellakaan ei kuulu kenellekään!  Jos ihminen on sairas, on se yksityisasia ja ihminen joko kertoo tai on kertomatta.Sairausloman syytäkään ei tarvitse kertoa. 

Vierailija
65/71 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eronnut se on....

Eiku rakastunut 

Vierailija
66/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa kohtapuoliin olla aika yleinen ihmettelyn ja olemattoman keskustelun paikka,kun tuntuu että joka toinen minunkin keski-ikäisistä naistutuista käyttää jotain laihdutuslääkettä. Ja jos tosiaan tietää toisen liikkumistason, vähän tai ei yhtään, ja tietää ruokailutavat, niin eihän siinä jää muuta selitystä. 

Vierailija
67/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse laihtunut lääkkeen avulla 10 kg. Ei se lääke tosiaan laihduta, mutta se helpottaa vähäkalorisen diietin noudattamista. Eli on ihan harhaluulo, että lääkkeen avulla laihtuu muuttamatta elintapojaan.

Jos jatkaa roskaruoan mättöä mutta syö vaan mitättömän vähän, on varmaa että ongelmia tulee. Jos aikoo laihtua kilon viikossa, tulee kalorivajeen olla noin 1000 Kcal/vuorokausi. Tuollaisella dieetillä on pakko syödä terveellisesti ja mahdollisimman monipuolisesti, ettei jostain ala tulla puutetta.

Totta kai lääke tekee laihduttamisesta helpompaa. Ei minulle kuitenkaan kukaan ole tullut inttämään väärästä laihduttamisesta. Iltapäivälehtien pelottelusta huolimatta ei lääke aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia. Ja kuurin jälkeen BMI on pysynyt 23 lukemissa ihan itsestään.

Ei minulle olisi kyllä tullut työpaikalla mieleenkään puhua laihduttamisesta saati lääkekuureistani. Mitä se muille kuuluu?

Vierailija
68/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se lääke itsessään laihduta jos Ozempiccia tarkotat. Se vaan vähentää ruokahalua ja näläntunnetta.

Ja silloin syödään pienempi ruoka-annos. Osa ottaa sen pienemmälle lautaselle.

Vierailija
69/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän voi olla myös vakavasti sairas

Eikä halua avautua asiasta. Täysin ymmärrettävää.

Vierailija
70/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se lääke itsessään laihduta jos Ozempiccia tarkotat. Se vaan vähentää ruokahalua ja näläntunnetta.

Niin, kyllä se vaan itsestään lopulta laihduttaa, juuri sen takia, että ruokahalu ja näläntunne vähenee. Jopa ei ole samanlaista halua juoda oluttakaan. Sen takia se lääke nimenomaan maksaa, koska se on pirun helppo laiskalle laihduttajalle! Ihmiset ovat valmiita maksamaan helppoudesta!

Mutta jos syöt täsmälleen saman verran kuin ennenkin niin ei se silloin laihduta. Jos on sellainen kuriton syöppö. Eli lääkettä tarvitsee vain ne joilla on jotain ongelmia nälänsäätelyn kanssa tai vaikeuksia sietää edes pientä näläntunnetta. Sehän on aaltoileva tunne, juot lasin vettä niin hetken päästä ei olekkaan enää nälkä.

Oletko ikinä lukenut greliinistä ja leptiinistä? Suolistohormoneista? 

Vierailija
71/71 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttamisesta puhutaan täällä paljon, ja jos jotakin on kokeiltu. Mikäli joku onnistuu lääkkeillä laihduttamaan, olisi pelkästään reilua kertoa siitä meill

Tuo, että kyttäät toisten syömisiä noin tarkkaan, vaikuttaa siltä että sinulla on jonkinlainen syömishäiriö itselläsi.