Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivousala muuttunut samalla tavalla insinööri hommiksi kuin moni muukin duunariala

Vierailija
19.08.2025 |

Varoitus: pitkä teksti ja avautuminen

Enää ei riitä että sä teet hyvin työsi ei edes se että asiakkaat on tyytyväisiä ylläpito ja perussiivoukseen, Esimies ja johto vaatii vaikka mitä nurkan putsauksia "kielen kanssa" , kattojen, seinien " jynssäystä ja ylipäätänsä pitäis näyttää aina " Steriililtä ja kliinisen siistiltä ".

Vaatimukset nousseet aivan törkeän luokattomiksi ja absurdeiksi,  tilaustenkin kohdalla ongelmia ja alkaa lähes kolmannen asteen kuulustelu mihin muka tarttet sitä ja tätä ja raporttia pitäis antaa... Jätesäkkejä ja pesuaineitakaan ei sais tilata lähes ollenkaan ja aina on tilaukset vääriä joko ei tule ollenkaan tai sitten tulee vääriä ja liian vähen kaikkea, pahimmillaan päivän aikana palveluvastaava käy "pihistämässä" Muutenkin ennestään vähästä varastosta ja sit saa kysellä että käviks joku taas täällä "lainaamassa"  tavaraa... 

Erikseen vielä nämä perehdytykset jossa suurin osa uusista tekijöistä kielitidottomia eikä mitään alan kokemusta tai tietämystä siivousaineista, välineistä tai hygieniakäytännöistä! Alan olla k"rpiintynyt siihen että lähes aina huonolla kielitaidolla saa olla opastamassa, neuvomassa kädestä pitäen lähes muutenkin kiireiseen työpäivään jolloin aikaa menee hukkaan eikä aikatauluss pysy. 

Siivoualalla myös työpaikkakiusaamista ja kuppikuntia, työilmapiiri myrkyllinen ja osa työntekijöistä lähtenyt vuoden aikana eli lähes joka kuukausi joku lopettaa! Muutoksia ei tapahdu koska työntekijöitä ei oteta tosissaan ja aina seuraa ongelmia jos palautetta antaa. 

Älkää harkitko jos olette vähääkään stressi herkkiä ja omaatte itsekunnioitusta. Siivous(alakin) haisee ja pahasti!!! 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan selvä sopimus mistä asiakas maksaa, ja hyyvin harvassa kohteessa kaikki tilat on erittäin puhtaita/siistejä. Kyllä työtä tekevä nämä kohteensa laatutasot tietää ja tuntee.

Vierailija
2/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata siivousalalla mennä koskaan yksityiselle puolelle. Olen myös oppinut siivoamaan niin, että näyttää vain siistiltä. Vastauksena älyttömyyksien vaatimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se tosiaan vaatii hieman insinööri taitoja, kun välineet on niin luokattoman pskoja ja perehdyttämättömät taukit rikkovat loputkin. Saa usein askarrella erinäisistä osista välineitä. Ilmastointiteippiä kuluu. Minulla meni kerran tunti siihen, että etsin suht ok kunnossa olevia imurin osia ja sen jälkeen kyhäsin niistä edes jonkun aikaa toimivan pelin. Joo tekisi mieli irtisanoutua. Vmp.

Vierailija
4/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se tosiaan vaatii hieman insinööri taitoja, kun välineet on niin luokattoman pskoja ja perehdyttämättömät taukit rikkovat loputkin. Saa usein askarrella erinäisistä osista välineitä. Ilmastointiteippiä kuluu. Minulla meni kerran tunti siihen, että etsin suht ok kunnossa olevia imurin osia ja sen jälkeen kyhäsin niistä edes jonkun aikaa toimivan pelin. Joo tekisi mieli irtisanoutua. Vmp.

No sama, sit uusia ei meinaa saada millään!! Eikä edes vähän paremmassa kunnossa olevia!! 

Vierailija
5/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoe julkiselle. Paremmat työehdot ja palkka ja realistiset odotukset. Lisäksi ketään ei kiinnosta nuolla asiakkaan persettä.

Vierailija
6/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On houkuttelevaa vedota siihen, että kaikki työ on arvokasta, ja se pitää paikkansa. Mutta siitä ei vielä seuraa, että kaikki työt olisivat keskenään vertailukelpoisia ammatillisen vaativuuden, koulutusvaatimusten tai vastuun mittakaavassa. Kummassakin työssä voi epäonnistua, mutta insinöörin virheet voivat johtaa onnettomuuksiin, suuryritysten tappioihin tai yhteiskunnallisiin seurauksiin. Näin ollen päätöksenteon taso ja vaikutusalueet ovat merkittävästi erilaiset. 

Siivoustyössä on harvoin mahdollisuutta vaikuttaa itse työn rakenteeseen. Työtä tehdään annetuilla ohjeilla ja suoritteilla, kun taas insinööri usein rakentaa ja suunnittelee työnsä sisällön itse. Kaikki työ ei ole keskenään vertailtavaa, vaikka kaikki työ ansaitsee kunnioitusta.

Vierailija
7/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, kun lomalta palaa, on välineitä rikki. Aivan joka ikinen kerta. Ja sitten näitä kielitaidottomia suositaan, vaikka eivät ymmärrä edes vaihtaa liinaa vessan ja keittiön välillä. Hyi. 

Vierailija
8/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on ne Rambolin tarkastukset pari kertaa vuodessa.

Kerrankin oli otettu kuva nuppineulasta ja tulostettu siitä kuva sellaiseen raporttiin ja siinä luki tyyliin "huone 258 virhe, lattialla irtotavaraa" tjsp. Ja siis oli sellainen paksu nippu tulostettu papereita, mihin oli kirjattu kaikki pienetkin tahrat ja hiekanjyväset. Siis ihan sairasta. Alue on iso, eikä sitä mitenkään pysty joka päivä siivoamaan 100% virheettömästi. 

Vierailija
9/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoe julkiselle. Paremmat työehdot ja palkka ja realistiset odotukset. Lisäksi ketään ei kiinnosta nuolla asiakkaan persettä.

Ei sinne pääse, hakemuksia laitettu ja samaa mantraa ja automaattinen vastaus niille tuhansille muille hakemuksille: kiitoksia mielenkiinnostasi hakemaasi tehtävää kohtaan, valintamme ei kuitenkaan valitettavasti osunut tällä kertaa sinun kohdallesi.... 

Vierailija
10/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kielitaidottomat ja vanhemmat naishenkilöt pääsee helpommalla. 

Vierailija
11/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta, kun lomalta palaa, on välineitä rikki. Aivan joka ikinen kerta. Ja sitten näitä kielitaidottomia suositaan, vaikka eivät ymmärrä edes vaihtaa liinaa vessan ja keittiön välillä. Hyi. 

Joo ja me suomalaiset saadaan syyt niskaamme! Aina myös siivouskomero hujan hajan ja siivousaineita jotka ammattikäyttöön ja pitäisi riittää kuukausiksi niin on lorvattu pullo lähes loppuun! 

Vierailija
12/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä myös sallitaan tietty käytös tietyille ihmisille varsinkin just noille vanhemmille rouville, jos itse käyttäytyisin samalla tavalla olisin saanut varoituksia ja jopa ehkä potkut. 

Vierailija
13/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miespuolinen fyysisessä hyvässä kunnossa oleva ja kyllä välillä ottaa siivoustyö koville. Sellainen 8 tunnin juoksu. Aika ei riitä, jos rupeaa rauhassa tekemään ja kunnolla. Koko ajan pitää keksiä keinoja, miten tehdä nopeammin. Asiaa ei auta myöskään se, että asiakkaat ovat edessä/ käyttävät samoja tiloja. Kovaa päätä tämä vaatii jumaleissön!!! 

Vierailija
14/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koulusiivooja ja ihan hirveetä. Oppilaat sotkevat tahallaan varsinkin vessoja. PAhin temppu mitä tekevät on tukkia vessanpönttö käsipaperilla tehdät tarpeet siihen päälle ja vetää vessa. Vessa ei vedä ja se kaikki "tavara" nousee pytyn pintaan. Tuo pitää sitten siivoojan avata se tukos. 

Vierailija
15/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämähän on hyvä asia!

Vaimoni on koulutukseltaan laitos huoltaja ja älykäs ihminen, joten nauttii juuri siitä, että siivoaminen on muutakin kuin lattianlakaisua ja vaatii myös tietoa, itsenäisesti soveltamista ja taitoa. Tosin työkaverit ei tykkää siitä, ettei käytä kännykkää tai koruja työajalla (kielletty hygieniasyistä). 

Vierailija
16/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koulusiivooja ja ihan hirveetä. Oppilaat sotkevat tahallaan varsinkin vessoja. PAhin temppu mitä tekevät on tukkia vessanpönttö käsipaperilla tehdät tarpeet siihen päälle ja vetää vessa. Vessa ei vedä ja se kaikki "tavara" nousee pytyn pintaan. Tuo pitää sitten siivoojan avata se tukos. 

Meilläpäin kouluisännän hommia toki monesti tullut itsekin ne paperimytyt sieltä käsineellä tongittua.

Koetan muistaa että moni muukin joutuu epämiellyttävien asioiden kanssa työssään tekemisiin. Vaikka just eritteiden.

Vierailija
17/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä myös sallitaan tietty käytös tietyille ihmisille varsinkin just noille vanhemmille rouville, jos itse käyttäytyisin samalla tavalla olisin saanut varoituksia ja jopa ehkä potkut. 

Nämä "vanhemmat rouvat" usein häijyjä suustaan, ja pomot pelkäävät niitä.

Vierailija
18/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatijat itse näyttämään miten käyvät alueet läpi, ei mitään ohjelehtistä vaan. Vain kokenut ammattilainen saa sanoa, muu on pelleilyä.

Vierailija
19/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla käy kaunis slaavitar "siivoamassa", pyyhkii lattiat kuivalla parhaimmillaan kerran viikossa, mutta kukaan ei valita, sillä setämiehet ovat vuoronperään kyselemässä kuulumisia ja muuta. Sitten kun tulee joku vanha mamma tuuramaan, ollaan naamat häränv:llä, että eihän tuo edes siivoa mitään. 

Vierailija
20/22 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "vanhemmat rouvat" usein häijyjä suustaan, ja pomot pelkäävät niitä.

Minä, "vanhempi rouva", olin välillä pari vuotta siivoojana, ja kyllä se pomo puhui minullekin kuin pikkulapselle. Toinen asia oli se, että tällaisen rintavammankin rouvan olisi pitänyt mahtua talvellakin yhteiskäytössä oleviin xs-koon suojavarusteisiin. Kaikessa piti säästää paitsi siivoojan selkänahassa. Työt tein tunnollisesti.