Onko nyt hyvä kun kesä loppuu ja palellaan? Onko? Mitä?
Nyt on sitten kylmää tuulta, sadetta ja yöpakkasia tarjolla, tätäkö palstan kirjoittajat halusivat? Siltä se kyllä kuulosti.
Terveisin hellekesän ystävä
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hyvä, kun pystyy olemaan ulkonakin välillä. Ei tarvitse kyhjöttää sisällä pimeässä kaikkein parasta aikaa päivästä.
Viileydestä selviää vaatteilla, mutta helteellä ei auta edes vaatteiden vähentäminen.
Nyt kannattaa aloittaa se laihdutus niin ensi kesä menee mukavasti ulkona kesämekoissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, entä sitten ?
Suomessa on 4 vuodenaikaa, onneksi.
Sää on se mikä on, ei siihen mitkään toivomiset auta.
Elokuun on vielä kesäkuukausi,ei siihen kuulu pakkasyöt. Tiedät sen itsekin kun hehkutat neljästä vuodenajasta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on oikein hyvä. Ei täällä sada, tuule, eikä ole kylmä. Ihan kiva ilma.
Odota viikonloppuun, syksy saapuu liian aikaisin. Tulee pitkä pimeä ja hyytävä talvi.
Jos sinä näillä keleillä palele, et kyllä osaa pukeutua. Aloittaisin sinuna ihan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hyvä, kun pystyy olemaan ulkonakin välillä. Ei tarvitse kyhjöttää sisällä pimeässä kaikkein parasta aikaa päivästä.
Viileydestä selviää vaatteilla, mutta helteellä ei auta edes vaatteiden vähentäminen.
Nyt kannattaa aloittaa se laihdutus niin ensi kesä menee mukavasti ulkona kesämekoissa.
Entä jos on jo laiha ja silti voi pahoin helteellä?
Voi kuule kun säähän ei voi vaikuttaa. Niin että rauhoitu nyt vähän. Eteenpäin on mentävä, oli sitten helle tai pakkanen.
Kesä tulee ja kesä menee, sille ei voi edes vauvapalstalaiset mitään. Niin se vuodenkierto toimii. Toivottavasti tulee ihana, kaunis syksy, kauniita, kuulaita ja aurinkoisia päiviä.
Ei ole hyvä. Samat kelit taas kuin koko alkukesän ja tästä se vaan kylmenee ja pimenee. Varsinainen kesä oli tänä vuonna harvinaisen lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän painoon mun pitäisi laihduttaa, kun kuitenkin olen ihan normaalipainoinen? Alipainoiseksi?
Miksi sun pitää jauhaa näistä säistä täällä jatkuvasti?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä näillä keleillä palele, et kyllä osaa pukeutua. Aloittaisin sinuna ihan siitä.
Mulla on vielä kesävaatteet päällä. Oon niin tottunut niihin.
On on on ihanaa! Yöt nukuttu hyvin ja päivällä voi tehdäkin jotain eikä maata reporankana tuulettimen edessä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, entä sitten ?
Suomessa on 4 vuodenaikaa, onneksi.
Sää on se mikä on, ei siihen mitkään toivomiset auta.
Kun vuodenaikoja on neljä, niin miksi kesä ei kestä neljänneksen eli kolme kuukautta? Täällä Kainuussa kesää kesti kolme viikkoa, jotka olivat heinäkuussa.
Lähden 2 viikoksi etelään lokakuun alussa ja samoin tammikuussa.
En aio palella. Pistän puita uuniin tai hellaan jos kämppä viilenee, ja osaan kyllä pukeutua sään mukaisesti en ulkonakaan palele tai läpimäräksi kastu.
Vierailija kirjoitti:
Lähden 2 viikoksi etelään lokakuun alussa ja samoin tammikuussa.
Minä lähden lokakuun puolivälissä n. 5kk:ksi etelään töihin ja kaipaan Suomeen jo nyt.
Siis mitä? Onko hyvä että on vuodenajat?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä palelet jo nyt? Kuinka ajattelit pärjätä talven?
Onhan se iso pudotus 30 asteen helteestä suoraan 14 asteeseen. Vaatii hetken totuttelua.
Mitä väliä. Säästä ei voi äänestää.