Raisa keksi keinot säästi 20000 euroa, vaikka tienaa alle 2000 euroa kuukaudessa. - Taas yksi etuoikeutettujen säästövinkkijuttu
Miten nää jutut on aina niin irti todellisuudesta? Aika harva askartelukaupan myyjä asuu omakotitalossa Helsingissä ja pystyy lifestyle-valintana vielä säästämään rahaa, kun lakkaa vain ostamasta keräilynukkeja nelinumeroisilla summilla kuussa. Harvalla myöskään olisi rahaa tuossa elämäntilanteessa lähteä opiskelijaksi, vaikka kuinka tekisi mieli.
Haastateltava toki rehellisesti sanookin tulevansa tosi etuoikeutetuista taustoista. Mutta kenen tästä siis pitäisi inspiroitua ja miten? Todella harvalla ihmisellä on vastaava elämäntilanne.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000011364552.html
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyntituloja on koruista tällä hetkellä 100-200€/kk ja yritän kasvattaa näitä tuloja. On vain vielä niin alussa ja epävarmaa koko homma, että ei sen varaan voi vielä kauheasti laskea. Tarvikkeita on pakko ostaa välillä, että saan tehtyä jotakin myytävää.
Tuo on minusta tosi hyvin, jos olet saanut jopa 200 euroa kuussa korubisneksestä, joka on vasta alussa. Olen suorastaan kateellinen.
Niin kannattaa tosiaan olla kateellinen mulle ulosotossa olevalle.
Sanoinkin, että olen kateellinen siitä, että saa kotikutoisen korubisneksen edes tuolle tolalle. Ei liittynyt mitenkään ulosottoosi. Toivottavasti saat asiasi kuntoon ja tulevaisuuden paremmaksi.
200 euroa itse tehdyistä koruista on tosi hyvin.Harva saa edes yhtä korua puolessa vuodessa myytyä, mutta sinulla on jo asiakaskuntaa.
Ja ukko makseli 700e kuukaudessa kuluja. Aina näissä on takana se mahdollistaja.
En lukenut juttua.
Syitä joiden vuoksi minä saan säästettyä:
- en osta take away eväitä, kahveja jne. Teen kotona ruokani ja eväät töihin.
- en sisusta kotiani. Ostan vain tarpeeseen jos jokin menee rikki (tämä ehkä merkittävin säästökohde, koska ennen oli pakko saada jotain sisustustyynyjä ja peittoja) ei uusia pyyhkeitä eikä lakanoita.
- en käy missään. Paitsi harvoin jossain syömässä
- ostan vaatteita vain tarpeeseen ja yleensä sitten kierrän kirpparin ensin. Harvoin kuitenkin.
- En polta, en juo alkoholia
- En osta sipsejä, suklaata tms. joskus ostan jäätelöä.
- pörssisähkö ja käyttöajat
- bensan hinnan seuraaminen ja tankkaaminen tietty halvimpina aikoina. Ei turhaa ajelua! Ei uusimpia autoja!
- kampaamovälien pidentäminen
On varmaan paljon muutakin. Mutta tässä nyt joitakin. Sanoisin että mulle merkittävin on tuo, että en sisusta ja juo alkoholia. Niihin saisi menemään hyvän summan rahaa. Kahvia juon edelleen ja sitä sitten hamstraan aina kun löydän tarjouksen.
Tienaan 2000 euroa ja olen säästänyt 55000 euroa 8 vuodessa. Halpa vuokra 380 euroa kk josta puolet maksaa tyttöystävä. Hyvin yksiössä kaksikin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyntituloja on koruista tällä hetkellä 100-200€/kk ja yritän kasvattaa näitä tuloja. On vain vielä niin alussa ja epävarmaa koko homma, että ei sen varaan voi vielä kauheasti laskea. Tarvikkeita on pakko ostaa välillä, että saan tehtyä jotakin myytävää.
Tuo on minusta tosi hyvin, jos olet saanut jopa 200 euroa kuussa korubisneksestä, joka on vasta alussa. Olen suorastaan kateellinen.
Niin kannattaa tosiaan olla kateellinen mulle ulosotossa olevalle.
Sanoinkin, että olen kateellinen siitä, että saa kotikutoisen korubisneksen edes tuolle tolalle. Ei liittynyt mitenkään ulosottoosi. Toivottavasti saat asiasi kuntoon ja tulevaisuuden paremmaksi.
No ei kuule paljon lämmitä jos kerran saa tuon 200€/kk. Erittäin epävarmaa on tämä touhu eikä sen varaan voi laskea. Lisäksi pitäisi olla rahaa ostaa tarvikkeita, mutta kun eläminen jo vie rahaa kun ulosoton jälkeen ei jää isoja summia. Pariin joulumyyjäisiin olen menossa ja toivon mukaan tulisi edes vähän myyntiä.
Niin tuo ensimmäinen kirjoitti, että jokainen pystyy säästämään tuon verran.