Jos pääsisit ajassa taaksepäin, jättäisitkö lapset hankkimatta? Rehellisesti
Ajatusleikki: jos pääsisit ajassa taaksepäin ja pystyisit muuttamaan elämäsi kulkua, jättäisitkö lapsen/lapset hankkimatta?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. Tällaista kysymystä ei tee kuin lapseton ihminen. Lapsen hankkiminen ei ikinä aiheuta minkäänlaista katumusta. Päinvastoin, sitä ihmettelee että kuinka tyhjää elämä olisi ilman lapsia.
Olisin hankkinut aikaisemmin lapsia jotta olisin voinut hankkia toisen lapsen.
Haistappa pska! Minun viimeiset 10 vuotta on ollut helvettiä sen takia että minulla oli lapsia.
Älä selitä. Ei sulla ole lapsia. Kukaan ei ole kiinnostunut sinun valheista.
Yritä uudestaan,... hahahaaa...
Tämä on se meidän lapseton mt läski Vanhapiika.... joka haukkuu äidit ja lapset. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Onpa surullista lukea, miten monella olisi surullinen ja tarkoitukseton elämä ilman tenavia ympärillä. Eikö teillä ole mitään kunnianhimoa esim. ammatillisesti, ei mitään kiinnostavaa harrastusta, ei ystäviä? Elämällänne ei ole varsinaisesti tavoitteita? Kyllä sitten onkin helppoa ymmärtää, että teidän on vaikea tajuta velan valintaa. Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
Minulla on näitä kaikkia lasten ja lastenlasten lisäksi. Sen lisäksi minä elän hauskaa ja turvallista vanhuutta jossa tukiverkko toimii.
Elämä on hauskaa lasten kanssa ja elämään kuuluu lapset.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä.
En osaa kuvitellakaan kuinka tyhjää, tarkoituksetontakin elämä siltä osin olisi ja kuinka valtava, pohjaton menetys ja suru jos en heitä olisi saanut.
T. Kahden 20+v nuoren äiti
Et voi tuntea menetystä semmoisesta mitä et ole koskaan saanut. Mutta ilmeisesti sinulla ei ole mitään muuta elämän tarkoitusta kuin elää muiden hyväksi. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jättäsi. Mulla on yksi täysi-ikäinen lapsi ja yksi teini. Rakastan lapsiani todella paljon ja tulen heidän ajattelemisestaan aina onnelliseksi.
Minäkin rakastan lapsiani yli kaiken, mutta elämäni olisi miljoona kertaa helpompaa ilman heitä.
Elämään kuuluu asioita. Helppous on harhaa. Olisit kuitenkin ajautunut muihin vastoinkäymisiin ilman lapsia. Elämä ei ikinä ole helppoa.
Helppo elämä on laiskojen ja prinsessojen haave elämästä. Lapsettomat ihmiset eivät aikuistu ikinä.
En, rehellisesti. Lapseni ovat parasta mitä olen ikinä tehnyt, elämäni tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jättäsi. Mulla on yksi täysi-ikäinen lapsi ja yksi teini. Rakastan lapsiani todella paljon ja tulen heidän ajattelemisestaan aina onnelliseksi.
Minäkin rakastan lapsiani yli kaiken, mutta elämäni olisi miljoona kertaa helpompaa ilman heitä.
Elämään kuuluu asioita. Helppous on harhaa. Olisit kuitenkin ajautunut muihin vastoinkäymisiin ilman lapsia. Elämä ei ikinä ole helppoa.
Helppo elämä on laiskojen ja prinsessojen haave elämästä. Lapsettomat ihmiset eivät aikuistu ikinä.
Tuskinpa olisin. Lasten olemassaolo vaikuttaa ihan kaikkeen, jopa työllistymiseen. Ja itse tunnen montakin lapsetonta, jotka ovat "aikuisia", ja vastaavasti perheellisiä, jotka ovat uskomattoman lapsellisia.
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin en todellakaan. Olisi vain pitänyt aloittaa lasten tekeminen aikaisemmin, koska olisin halunnut vielä kolmannen.
Jättäisin hankkimatta. Vammainen lapseni on ollut niin raskas. Synnytyskin vammautti pahoin silloin aikanaan.
En todellakaan. Ovat jo aikuisia. Maailman ihanimpia.
Omaa toimintaani joissain tilanteissa kyllä muuttaisin, mutta ei kai meistä kukaan ole vanhempana täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. Tällaista kysymystä ei tee kuin lapseton ihminen. Lapsen hankkiminen ei ikinä aiheuta minkäänlaista katumusta. Päinvastoin, sitä ihmettelee että kuinka tyhjää elämä olisi ilman lapsia.
Lol, sanoppa tuo jollekin sellaiselle äidille jonka lapsi on saanut alkunsa vaikka r* iskauksesta. Ei varmana jaa sinun aivopestyä näkemystäsi että aito oikea elämä sisältää lapsia. Sinä pikku typerys, koetahan nähdä vähän omaa napaasi pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistappa pska! Minun viimeiset 10 vuotta on ollut helvettiä sen takia että minulla oli lapsia.
Tämä on se meidän lapseton mt läski Vanhapiika.... joka haukkuu äidit ja lapset. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Jätetään tämä mätyskä mouhuamaan yksin. Näköjään osaa vastata itselleen. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä.
En osaa kuvitellakaan kuinka tyhjää, tarkoituksetontakin elämä siltä osin olisi ja kuinka valtava, pohjaton menetys ja suru jos en heitä olisi saanut.
T. Kahden 20+v nuoren äiti
Et voi tuntea menetystä semmoisesta mitä et ole koskaan saanut. Mutta ilmeisesti sinulla ei ole mitään muuta elämän tarkoitusta kuin elää muiden hyväksi. Surullista.
Kun ihminen saa lapsen hänestä tulee aikuinen. Silloin hän luopuu jostain toisen hyväksi. Lapsen saanut ihminen lopettaa kilpailun vanhempiensa huomiosta ja he kasvavat aikuisiksi.
Oman elämänsä keskipisteessä oleva lapseton, on itsekäs ja epäkypsä aikuisen näköinen ihminen.
En. Parasta elämässäni ovat lapseni ja myös heidän isänsä.
En missään nimessä. Ihania tyyppejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkeiden ei tule mieleenkään katua asiaa, koska se kuuluu elämään. Lapsettomat aina paljastuvat kun esittävät näin absurdeja kysymyksiä.
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki itsekkyydestä ja epäkypsyydestä.
Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa ja se kuuluu elämään.
Lasten hankkiminen on maailman itsekkin teko ja suurin ympäristörikos mitä voi tehdä. Mutta eihän sinua kiinnosta ilmastonmuutos kun olet edesmennyt ja lapsesi kärsivät jatkuvasta kuivuudesta ja nälästä tulevaisuudessa. Että nauti nyt vain dystopiastasi.
Lapsiani en kadu, heidän kauttaan olen saanut valtavasti iloa ja merkitystä elämääni. Jos jotakin kadun, niin lasteni isää. Olisipa ollut nuorena parempi itsetunto ja enemmän elämänkokemusta, niin olisin tajunnut pysyä kaukana hänestä. Nyt olemme ikuisesti "naimisissa" lasten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä apina käteen.
Kuulostaa avioerolta narsistin kanssa, joka vedättää kaiken itselleen erossa.
Vedä apina käteen.