Tyttäreni 14v. on yrjönnyt jo monena aamuna
Tänään sit aloin tentata mitä tuollanen mahtaa olla. Ei muka itse ymmmärtänyt mitään. Lykkäsin kaapista käteen testin että lorautas tuohon. Tyttö ei meinannut ymmärtää mitä tarkoitan. No tuloksen voi arvata.
Taustana sanottakoon et syksystä asti ollut poikakaveri , jonka luona on ihn luvalla ollut yötä vuoden vaihteesta asti aina silloin tällöin.
Tyttö lähti kouluun ja minä soitin neuvolaan ajan. Tarkoitus mennä yhdessä juttelemaan sinne tilanteesta. Sanoin että tilanteesta ei saa vielä kertoa kenellekään ja varsinkaan pojalle.
Mut en oikeesti haluis tulla mummoksi 35 vuotiaana. Minä kun itsekin olen ollut aikeissa tehdä lapsen.
Voiko 14v pärjätä nyytin kanssa, kun en kai minä voi jäädä työstä pois tyttären takia.
Kommentit (62)
Vierailija:
Ihmisen tulee kantaa vastuu teoistaan. Vain pitämällä lapsen tyttäresi oppii kantamaan vastuun omasta toiminnastaan. Jos olet itse haaveillut lapsesta, niin miksi et tekisi kaikkesi hoitaaksesi tätä pientä elämänalkua? Olet ilmeisesti hyvin varma siitä, että voit itse vielä tulla raskaaksi. Itse lapsettomuudesta kärsivänä en laskisi sen varaan, että lapsita tulee aina kun sitä itse haluaa. Voihan käydä niin, että et enään saakkaan lapsia? Mielestäni kannattaisi olla kiitollinen tästä mahdollisuudesta saada vielä hoitaa pientä lasta ja pitää tätä lasta yhtä rakkaana kuin omaa lasta.
Voi hyvänen aika. Minusta juuri abortin tekeminen ON SITÄ VASTUUNOTTAMISTA TÄSSÄ TAPAUKSESSA. Ei se että jatkaa raskautta ja jättää asian herran haltuun.
Onneksi nykymaailmassa kaikki virheet eivät ole lopullisia, mutta niistä voi oppia.
Ei lapsia lapsille. Pitää olla tukena kun menee keskeytykseen.
Ei voi käskeä tyttären kantavan vastuuta kun ei itse ole osannut kantaa vastuuta omasta tyttärestään (päästää nyt jo pojalle yöks!) Kannatte yhdessä vastuun lapsenlapsesta. Olisi täysin raukkamaista pakottaa tai edes ehdottaa niin nuorelle tytölle aborttia!!!!
Taitais abortit olla jo myöhäistä.. yli 2 kk vanha ketju..
Mitenkäs nyt ap menee?
terkalla on AINA velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus...mites terkka/kätilö toimi tässä tilanteessa?
Adoption kautta saisit itsekin äitiyslomaa. Eikös tämä olisi oiva ratkaisu?
Sinä voit tukea ja auttaa mutta ET voi ryhtyä lapsenlapsesi äidiksi. Sanot siis suoraan, että hänellä on päävastuu. Hän saa myös tehdä abortin jos itse haluaa, se on oma valinta.
Niinkuin kerron meillä on suunnitelmissa hankkia vielä yksi lapsi.
Peruskoulukin vielä kesken.
Jos omasta tytöstä olisi kyse, puhuisin varmaan abortin puolesta. Ihan ajatellen kaikkien parasta. Toisena vaihtoehtona on sitten se, että esim. otat tämän lapsen ottolapseksesi ja jätät ne omat vauvahaaveet.
tuon ikäinen on vielä lapsi,ei aikuinen saatikka vauvan äiti. lynkatkaa minut ihan kuinka haluatte, minä ajattelen näin. sitä paitsi tuon ikäinen ei tarvitse poikaystävää saatikka sekstailla. onneksi meidän perheessä tuo on sula mahdottomuus.
Ihanaa että tyttärelläsi on noin fiksu äiti, sinun tukesi on tällä hetkellä todella tärkeää!!!!!
yhtään aiemmin, miten tuon ikäinen sekstailee???? hän on vielä pieni lapsi, ei todellakaan valmis äidiksi. Oikeesti mä ihmettelen sitä kuinka on ok nykypäivänä sekstailu, eikö teitä huolestuta taudit tai hyväksikäyttäjät???
on aina omat fooruminsa teiniaideille, taalla kun on teiniaiti epidemia. Nuorin taitaa olla 11...
mutta, jos olisin itse tullut raskaaksi 14 vuotiaana, toivoisin, etta aitini olisi ehdottanut ja jopa vaatinut aborttia. 14 vuotiaana ehka tuntuu, etta olet maailman kypsin ihminen, mutta vauva jaa todennakoisesti sinun hoidettavaksi.
kantaansa asiaan, mutt toivottavasti saadaan jotain ajatuksia kasaan ensiviikolla neuvolakäynnillä. Minulla oli tarkoitus käyttää tämä vapaapäivä siivoukseen , mutta ei taida tulla siitä mitään , nin paljon huolestuttaa tytön tilanne.
Tytön isällekin pitäisi varmaan kertoa, mutta vähän mietittyttää miten hän suhtautuu.
Miten neuvolassa tälläiseen yleensä suhtaudutaan, saammeko molemmat moite ryöpyn kun tällaiseen tilanteeseen on jouduttu? Ehdottavatko neuvolasta automaattisesti aborttia?
Nämä provot on välillä niin mielikuvituksettomia...
Ensin oli juttu, että 17-vuotiaan tytön poikakaverin äiti painostaa aborttiin - saattoi olla tosi juttu... mutta sitten tulikin että alaikäisen pojan tyttökaveri on raskaana ja sen äiti soittelee ja järkkäilee - tuskin totta. Ja nyt on sitten 14-v raskaana - joopajoo...
Provoilijat ei jaksa miettiä juttujaan vaan napataan nyt joku juttu mikä tässä pyörii ja keksitään oma satu samasta aiheesta. Tylsää.
äitiysneuvola ei ehkä ole paras paikka keskusteluun. Itse varaisin ajan perhesuunnittelupolille keskustelua varten. ÄITIYSneuvolassa harvemmin suostuvat edes keskustelemaan abortista. Perhesuunnittelupolilla eivät ole kumpaankaan suuntaan puolueellisia.
ja kouluun ei syksyllä sitten mennäkään
kannatan ehdottomasti aborttia tässä tapauksessa.
Ei ton ikäsen kuulu vauvoja vääntää maailmaan, omakin elämä ihan alussa vasta.
Toivottavasti on älykäs ja päätyy aborttiin.