Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloustieteilijä Hesarissa: Sukupolvien välisestä oikeudenmukaisuudesta ei tällä hetkellä uskalleta käydä keskustelua

Vierailija
18.08.2025 |

Kuka pelkää? Miksi ei uskalleta? 

Kommentit (1140)

Vierailija
461/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa asuu eläkeläinen samankokoisessa kaksiossa yksin missä minä asun kahden kouluikäisen kanssa. Hän saa asumistukea kuten minäkin. Erona tuen suuruudessa on n 200 e kk hänelle enemmän siis kuin meille kolmelle.

Onko siinä mielestäsi jotain vääryyttä?

-eri

Mutta tottakai on. 3 syö enemmän kuin 1 ja kasvavat lapset tarvitsevat vaatteita. 

Vierailija
462/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa asuu eläkeläinen samankokoisessa kaksiossa yksin missä minä asun kahden kouluikäisen kanssa. Hän saa asumistukea kuten minäkin. Erona tuen suuruudessa on n 200 e kk hänelle enemmän siis kuin meille kolmelle.

-eri

Mutta tottakai on. 3 syö enemmän kuin 1 ja kasvavat lapset tarvitsevat vaatteita. 

Voit lohduttautua sillä että eläkeläinen ei saa lapsilisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat olivat vasta parikymppisiä kun saivat 70-luvulla kesämökin ja rannan vaariltani. En ole minä saanut vastaavasti yhtään mitään heiltä. 

Miten joku voi olla kateellinen omille vanhemmilleen. Ei mene omaan päähän ei, ei sitten millään. Ei kateus muutenkaan, mutta kateus omia vanhempia kohtaan. Tälle on varmasti joniinkainen diagnoosi tai termi olemassa.

No, jos saa työmarkkinatukea 595 netto ja vamhempi omaa eläkettä ja leskeneläkettä 2500 netto. 

No onhan sulla mies joka sinut elättää.   Äidilläsi ei ole.   Ainahan on mahdollisuus mennä  äiskän eläkepäivinä riehumaan ja vaatimaan rahaa.  Edes sen verran mitä ukkos maksaa tyel-maksua.

Kuten eläkeläinen korvas lapsenlapselleen tältä perityn tyel-maksun.

Vierailija
464/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö eläkeläiset, että jos lapsi on syntyessään 51 cm ja aikuisena 190 cm niin ei ne samat vaatteet käy koko ajan. 

Ja valitettavasti Suomessa ei pärjää ympäri vuoden shortseissa ja t-paidassa niinkuin Brasiliassa ja Intiassa. 

Vierailija
465/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Eikö se vain pahentaisi tilannetta jos eläkeläinen menisi vielä töihin ja ansaitsisi lisää rahaa?

Vierailija
466/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Voit lohduttautua sillä että eläkeläinen ei saa lapsilisiä.

Eikä exältään elatusmaksuja.  Eikös ne kaikki tuloksi lasketa.

Vierailija
467/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat olivat vasta parikymppisiä kun saivat 70-luvulla kesämökin ja rannan vaariltani. En ole minä saanut vastaavasti yhtään mitään heiltä. 

Miten joku voi olla kateellinen omille vanhemmilleen. Ei mene omaan päähän ei, ei sitten millään. Ei kateus muutenkaan, mutta kateus omia vanhempia kohtaan. Tälle on varmasti joniinkainen diagnoosi tai termi olemassa.

No, jos saa työmarkkinatukea 595 netto ja vamhempi omaa eläkettä ja leskeneläkettä 2500 netto. 

No onhan sulla mies joka sinut elättää.   Äidilläsi ei ole.   Ainahan on mahdollisuus mennä  äiskän elä

Niin 4 henkeä saa yhtä paljon kuin yksi vaikka toinen tekee 40 h viikko töitä joka viikko. 

Jotain on Suomessa pielessä. 

Vierailija
468/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos häneltä leikataan 200 e kk, tai vaikka 300 euroa kuussa, helpottaako se tilannettasi?

No, meiltä työttömiltä joilla on kaksi lasta leikattiin 400 kuukaudessa. 

Kukaan ei halua enää lapsia. Ei ole vakituisia työpaikkoja. 

Niin lapsiahan ei olla vuosikymmeniin enää tehty, on ollut nousukautta, laskukautta sinä aikana.

Jos joku haluaa lapsen ja voi sen saada, tekee tämä kaikkensa  jotta tuo toive toteutuu, oli laskukausi tai nousukausi.

Vierailija
469/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Eikö se vain pahentaisi tilannetta jos eläkeläinen menisi vielä töihin ja ansaitsisi lisää rahaa?

Moni eläkeläinen on töissä ja saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo. 

Itse tein 4 kuukauden sijaisuuden ja odotin ansiosidonnaista 2 kuukautta. 

Vierailija
470/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Niin makaa kuin petaa.  Kai niillä lapsilla isäkin on tai "kunnan elatusraha"

Vierailija
471/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos häneltä leikataan 200 e kk, tai vaikka 300 euroa kuussa, helpottaako se tilannettasi?

No, meiltä työttömiltä joilla on kaksi lasta leikattiin 400 kuukaudessa. 

Kukaan ei halua enää lapsia. Ei ole vakituisia työpaikkoja. 

Niin lapsiahan ei olla vuosikymmeniin enää tehty, on ollut nousukautta, laskukautta sinä aikana.

Jos joku haluaa lapsen ja voi sen saada, tekee tämä kaikkensa  jotta tuo toive toteutuu, oli laskukausi tai nous

Ei tee. Kun rahat ei riitä ruokaan eikä voi tarjota lapselle mitään. 

Moni eläkeläinen jää ilman lapsenlapsia. 

Vierailija
472/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Tuet lasketaan yhteen, jos saa elarit saa vastaavasti vähemmän asumistukea. 

Vierailija
473/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa ja lapsia ei haluta köyhyyteen. 

Moni eläkeläinen ei saa koskaan lastenlasta. Mummo vaihe jää kokematta. 

Vierailija
474/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Tuet lasketaan yhteen, jos saa elarit saa vastaavasti vähemmän asumistukea. 

Niinhän sen pitää ollakin,  ja tottakai isän vastuu ei lopu eroon.

Vierailija
475/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö se vain pahentaisi tilannetta jos eläkeläinen menisi vielä töihin ja ansaitsisi lisää rahaa?"

Kyllä se voi pahentaa tilannetta, eläkeläinen voi  työllistyessään viedä nuoremmilta työpaikan.

Vierailija
476/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai uskalleta puhua, kun paraspalkkaisimmat työpaikat on miehitetty iki istumaan sukulaisilla ja muuten kavereilla. Harjoittelupaikkojakaan ei heru ilman suhteita, saati töitä. Vaikka kansa on koulutettua. 

Vierailija
477/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Tuet lasketaan yhteen, jos saa elarit saa vastaavasti v

Jep ja köyhyydessä asunut lapsi ei halua koskaan omia lapsia. 

Vierailija
478/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joku kumma uskomus kaikkien eläkeläisten olevan upporikkaita. Osa onkin mutta ylivoimaisesti suurin osa on todella köyhiä ja tarvitsevat muitakin tukia tullakseen toimeen. Aivan kuten nuorten ahdinkoja täällä paisutellaan. On paljon todella hyvätuloisia nuoria.

Vierailija
479/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset yritykset eivät menesty, koska fossiilit johtavat niitä. Mennään tarkoituksella puuta päin, kun seniorien pitää antaa tehdä huonot päätöksensä.

Ahneen sukupolven viimeinen kosto tuleville polville?

Poltetun maan taktiikka. "Jos mä en saa kaikkea, niin et saa säkään". Toisaalta toi olisi niin suomalaista

Vierailija
480/1140 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tilanne häiritsee nuorempia veronmaksajia, niin sitten kannattaa myydä kaikki omaisuus pois ja muuttaa toiseen maahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi