Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies puolestaan vähätteli aikoinaan, kun koulutin itseni ammattiin, joka ei miehen mielestä ollut "kummonenkaan". Oli vähän kuin aidosti hämmästynyt, kun yksi tuttavani onnitteli valmistumisesta, että olisiko hänenkin pitänyt onnitella...
Vieläkin mies jaksaa välillä huomauttaa, että olisin voinut lukea itseni ns.parempaan ja parempi palkkaisempaan ammattiin. Tähän väliin voin sanoa, että puoliso ei itse ole työelämässä eikä mitään opintoja suorittanut tappiin asti. Eli meillä miehen mielestä minun olisi kuulunut nostaa meidän elintasoamme.
Aapeen tapauksessa sanoisin, että mies on selvästi kateellinen vaimonsa "paremmasta" ammatista, jos nyt ammatteja yleensä kannattaa paremmuusjärjestykseen laittaa. Yleensä tuo lyttäämisen ja vähättelyn tarve kertoo huonosta itsetunnosta ja yritykseen nostaa itseään toista ylemmäksi.
Melekosia sankareita haalitte puolisoiksi. Koulut käymättä ja työttöminä valittaa teidän töistänne.
Sitten meikä koulutettuna johtavassa asiantuntijatehtävässä saa pysyä sinkkuna. Eipä siinä mitään hyvin pärjään lasten kanssa kolmistaan ilman naistaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies puolestaan vähätteli aikoinaan, kun koulutin itseni ammattiin, joka ei miehen mielestä ollut "kummonenkaan". Oli vähän kuin aidosti hämmästynyt, kun yksi tuttavani onnitteli valmistumisesta, että olisiko hänenkin pitänyt onnitella...
Vieläkin mies jaksaa välillä huomauttaa, että olisin voinut lukea itseni ns.parempaan ja parempi palkkaisempaan ammattiin. Tähän väliin voin sanoa, että puoliso ei itse ole työelämässä eikä mitään opintoja suorittanut tappiin asti. Eli meillä miehen mielestä minun olisi kuulunut nostaa meidän elintasoamme.
Aapeen tapauksessa sanoisin, että mies on selvästi kateellinen vaimonsa "paremmasta" ammatista, jos nyt ammatteja yleensä kannattaa paremmuusjärjestykseen laittaa. Yleensä tuo lyttäämisen ja vähättelyn tarve kertoo huonosta itsetunnosta ja yritykseen nostaa itseään toista ylemmäksi.
Melekosia sankareita
No mutta onhan sulla nainen varmaan ollut jos on lapsiakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mun exältä. Sain ensin ylennyksen ja reilun palkankorotuksen työssäni ja sen jälkeen vaihdoin työpaikkaa ja sain taas lisää palkkaa ja enemmän vastuuta. Vaikka ex-mieheni ensin kannusti ottamaan lisää vastuuta, ei hän kuitenkaan ymmärtänyt, mitä se tuo tullessaan. Pitkiä päiviä, iltakokouksia ja puheluita ja toki sen ison palkan. Meillä ei ollut yhteisiä lapsia, mutta silti hän nimitti itseään kodinhoitajaksi, koska oli usein minua aikaisemmin kotona. Kotitöistä meillä ei ollut koskaan mitään riitaa mutta yhtäkkiä hän alkoi nimittämään minua loiseksi ja turhantärkeäksi ja väitti, että työ on minulle elämässä tärkeintä! Lopulta en voinut puhua hänelle enää töistäni sanallakaan, jottei hän saisi riitaa aikaiseksi. En keksinyt muuta kuin että hän ole minulle kateellinen, eikä arvostanut minua lainkaan. Hän nälvi koulutuksestani, koska olin häntä korkeammin koulutettu ja yhteistä tekemistä ehdottaessani hän totes
Toisen huonoa itsetuntoa on puolison vaikea korjata ellei hän ole valmis terapiatyöhön itsensä kanssa. Kumppanin vaihto on yleensä ainoa toimiva ratkaisu. Sinä yhtä fiksuun kumppaniin ja mies tyhmempään. Jos mies olisi fiksu, olisi hän jo tunnistanut ongelman itsessään. Hyväpalkkaiset naiset ovat kuumaa kauraa varttuneiden deittimarkkinoilla, koska hyvin tienaavia naisia on vähemmistö.
"No mutta onhan sulla nainen varmaan ollut jos on lapsiakin."
On ollu muttei oo enää. Kaikki kun ei pysy terveinä vanhoiksi asti.
Vierailija kirjoitti:
No daa, justiinsa kyllä. Ettekö te pölvästit luen näitä aloituksia kokonaan. "vastaan venäläiselle johtoportaalle ". Minä en kyllä tiedä yhtään ainoata hyvinvointialuetta, joissa tekemisistään vastataan Venäläiselle Johtoportaalle. Jospa aloittaja menisi nyt ottamaan ne vodkat kaalikeiton kera ja menee nukkumaan ihan moskovitsin kellon mukaan limppu kainalossa.
Jos minulla olisi puoliso joka tekee töitä "venäläiselle johtoportaalle", se ei todellakaan asuisi samassa huushollissa, ei todellakaan, daa.
Mitä ihmettä horiset? Aloituksessa lukee "VEEMÄISELLE johtoportaalle"!!! Kenenkähän se kannattaisi lukea teksti kokonaan ja vielä oikein? Ei hitto, mikä tollo!
Yksi syy meidän eroon oli se että exä ei tuntunut tietävän mitä tarkoittaa kun tehdään töitä yövuorossa.
Minun on vaikea uskoa, että mies on muuten mukava, mutta vain tämän aiheen yhteydessä harjoittaa henkistä väkivaltaa. Yleensä toinen osapuoli on huomaamattaan vuosien varrella mukautunut kumppanin haluamaan elämään ja sitten kun toinen tekeekin jotain erilaista, ongelma räjähtää käsiin ja pinnan alla olevat ongelmat tulevat esiin.
Sellainen parisuhde on tuhoon tuomittu, missä pitäisi pienentää itseään, jotta toisella olisi suurempi olo. Surullista on, jos ongelma tulee esille vasta kun on oltu jo kauemmin yhdessä. Siitä syystä olen ehdottomasti sitä mieltä, että alusta asti eletään omannäköistä elämää, tuodaan omat mielipiteet esille eikä luovuta omista jutuista. Se ei tarkoita, etteikö tehdä kompromisseja tai neuvotella asioista, mutta omaa itseään ei saa koskaa piilottaa toisen takia. Ap:n miehellä lienee todella huono itsetunto ja niinkuin alussa sanoin, siitä on varmasti ollut viitteitä suhteen aikana muutenkin.
Tuo muiden seurassa(kin) mollaaminen ja veetuilu kuulostaa kyllä tosi pahalta. Siitä on jo löydettävissä perustavanlaatuista vihaa. Alkaa mennä jo pelottavan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Niin, aivan tyhmää hakea vertaistukea ja keskustella vaikeasta tilanteesta. Aivan sikatyhmää.
Miten tuo keskustelu on sinusta sujunut?
EIköhän nämä yleensä mene samalla rutiinilla, ap heittää luun rakkilaumalle ja te syöksytte kimppuun räksyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maanantai ja perjantait ei yleensä ole sallittuja etäpäiviä
Häh? Jos ei teillä ole niin ei tokikaan tarkoita että millään muulla miljoonalla työpaikalla olisi sallittuja :D Urpå.
Jos tekisit (etä tai edes) töitä niin tietäisit kyllä miksi pe ja ma on de facto kielletty. Ei työnantaja mitään 4pv viikonloppuja ole kustantamassa
Vierailija kirjoitti:
Tienaan hieman enemmän kuin vaimoni. Yhteiset kulut maksetaan nettotulojen mukaan jakaen eli minä maksan yli puolet. Ei minua haittaisi, vaikka vaimoni hankkisin paljonkin enemmän kuin minä. Jäisi itselleni rälläysrahaa.
Harva nainen tienaa miestään enempää
Paitsi tällä palstalla kaikki
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mun exältä. Sain ensin ylennyksen ja reilun palkankorotuksen työssäni ja sen jälkeen vaihdoin työpaikkaa ja sain taas lisää palkkaa ja enemmän vastuuta. Vaikka ex-mieheni ensin kannusti ottamaan lisää vastuuta, ei hän kuitenkaan ymmärtänyt, mitä se tuo tullessaan. Pitkiä päiviä, iltakokouksia ja puheluita ja toki sen ison palkan. Meillä ei ollut yhteisiä lapsia, mutta silti hän nimitti itseään kodinhoitajaksi, koska oli usein minua aikaisemmin kotona. Kotitöistä meillä ei ollut koskaan mitään riitaa mutta yhtäkkiä hän alkoi nimittämään minua loiseksi ja turhantärkeäksi ja väitti, että työ on minulle elämässä tärkeintä! Lopulta en voinut puhua hänelle enää töistäni sanallakaan, jottei hän saisi riitaa aikaiseksi. En keksinyt muuta kuin että hän ole minulle kateellinen, eikä arvostanut minua lainkaan. Hän nälvi koulutuksestani, koska olin häntä korkeammin koulutettu ja yhteistä tekemistä ehdottaessani hän totes
Kuulostaa arjelta jota suurin osa miehistä elää.
Maksoitteko kaiken tulojen mukaan vai kerrytitkö omaisuuttasi miehen kustannuksella?
Tämänkin postauksen idea on päästä lesoamaan, että on 50 alaista. Sinunlaisen ihmisen ei ikinä pitäisi päästä esimiesasemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan hieman enemmän kuin vaimoni. Yhteiset kulut maksetaan nettotulojen mukaan jakaen eli minä maksan yli puolet. Ei minua haittaisi, vaikka vaimoni hankkisin paljonkin enemmän kuin minä. Jäisi itselleni rälläysrahaa.
Harva nainen tienaa miestään enempää
Paitsi tällä palstalla kaikki
Onko tuo se fantasia, mikä tekee elämästäsi hieman siedettävämpää?
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin postauksen idea on päästä lesoamaan, että on 50 alaista. Sinunlaisen ihmisen ei ikinä pitäisi päästä esimiesasemaan.
Ai että, suomalainen kateus on puhtaimmillaan niin herkullista :D
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Kyllä voi olla ja miehesi jutut kertovat selvästi, että tuo sinun asema vaivaa häntä. Mun mielestä sellainen on enemmän sääntö kuin poikkeus, että miestä vaivaa kumppanin parempi palkka/korkeampi asema työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maanantai ja perjantait ei yleensä ole sallittuja etäpäiviä
Häh? Jos ei teillä ole niin ei tokikaan tarkoita että millään muulla miljoonalla työpaikalla olisi sallittuja :D Urpå.
Jos tekisit (etä tai edes) töitä niin tietäisit kyllä miksi pe ja ma on de facto kielletty. Ei työnantaja mitään 4pv viikonloppuja ole kustantamassa
Jaa mä ku oon tänään etätöissä. Oon myös ti, ke, to ja pe kuten oon ollu viimiset 7 vuotta.
4pv viikonloppu sulla on perseessäs
En kyllä suosittelisi kettuilemaan takaisin muiden ihmisten aikana. Tuon tyyppinen saattaa kahden kesken sitten lyödä silmät mustaksi kun nainen ei tiennyt paikkaansa.
Olisihan sitä varmaan kiva kuitata kun mies haukkuu suureksi johtajaksi:
- kateellisten panettelua
- olisit opiskellut niin voisit sinäkin päästä johtajaksi
- kyllä raha kelpaa, mutta vieraiden aikana pitää aukoa päätä
Todella surullinen tilanne aloittajalla ja samaistun siihen. Miehesi mitätöi sinua täysin. Itselläkin on hybridityö ja miehellä ei, vaikka toimistotyö onkin. Mies jokapäivä korostaa kuinka juuri hän lähtee töihin tienaamaan, se on rasittavaa. On muutenkin haukkunut etätyöläiset juopoikdi ja laiskoiksi. Vaihdoin työpaikkaa ja palkka nousi ja hänen ilme ei ollut aidosti iloinen. En ole enää kehdannut kertoa uusista palkkioista tai palkankorotuksista koska tienaan jo enemmän kuin hän (muutamia satasia, ei edes paljon). Kaikki tämä tapahtui Koronan jälkeen, sitä ennen kaikki oli hyvin. Nyt yhdessä yli 10 vuotta, mutta todella harkitsen avioliiton jatkoa.
No lähde, herran tähden!