Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
maanantai ja perjantait ei yleensä ole sallittuja etäpäiviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Mutta jotenkin herttaista ajatella että tämä on täysin totta, ja tuokin aloittaja tarvitsee muiden apua ihan elämän perusasioissa. Naiset antavat palstalla kyllä hyvän kuvan itsestään ja koko sukupuolesta. Keskiverto ÄO on nähtävästi siellä alle 34.
Olen äo 135 ja minulla meni keskimäärin 30 vuotta tajuta, miten absoluuttisen vammaisia ja huonoja kumppaneita miehet ovat. Ymmärrän täysin naisia, jotka eivät sitä ole vielä hiffanneet. Jos ajatellaan jotain soten keskijohtoa niin ap:n äo lienee jossain 110 paikkeilla, eli hänellä menee varmaan vähän kauemmin tajuta.
En vihaa miehiä sen enempää kuin koirankakkoja tai etanoitakaan. Kaikilla on paikkansa ekosysteemissä. Eri asia kuinka lähelle näitä haluan omaa elämääni, mutta vihaa se ei ole.
Olet äo 135? Tyhmä mummo sinä olet. Jos olet älykäs niin miksi et osaa kirjoittaa vain ajatteluko on hankalaa? "Olen älykkyysosamäärä 135" on tyhmintä mitä olen tänä aamuna lukenut.
En tähän nimenomaiseen tapaukseen ota kantaa, mutta yleisesti ottaen taitaa olla niin, että ihmiset, jotka ottavat oman ÄO:nsa esiin tavallisessa keskustelussa, eivät ole kovin fiksuja, vaikka älykkäitä ehkä ovatkin. Tosin jos ÄO on 135, voisi kuvitella, että silloin osaisi olla yleistämättä. Vaikka jotkut miehet ovat huonoja kumppaneita, kaikki miehet eivät ole huonoja kumppaneita. Toisaalta kaikki naisetkaan eivät ole hyviä kumppaneita.
ÄO:sta puhuttaessa olisi aina hyvä kertoa, millä skaalalla se on ilmaistu. Jos tuo 135 on "mitattu" 30 vuotta sitten, se saattaa olla asteikolla, jonka keskihajonta on 24 ja se vastaa nykyisillä ÄO-asteikoilla arvoa 122 (keskihajonta 15). Onko tuo 135 edes jollain tavoin luotettavasti mitattu tulos vai peräisin jostain nettitestistä?
Mun exä pisti paremmaksi: Hänen mielestään olisi pitänyt siivota silloin, kun hän ei ole kotona. Ainoa vaan että tehtiin kumpikin päivätöitä. Totesin hänelle naurukohtauksen jälkeen, että soittaako hän sitten pomolleni, että minun pitää päästä työpäivän aikana siivoamaan pariksi tunniksi ja mitä hän luulee pomoni siihen sanovan. 😂😂😂
Porvoossa eilen kylmä tuuli ja tihkusadetta. Tosi väsynyt, miesvihaa tihkuva provoavaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vtuttaa maksaa veroja, ku hva pitää keksiä teille jokaiselle yamk-tutkinnon suorittaneelle hoitsulle joku koordinaattorin vtun tärkeä virka. Susta olis enemmän hyötyä hoitsuna siellä osastolla, ku jonain rekrykoordinaattorina tms.
Mikä ihme sinua vaivaa? Miksi olet noin katkera?
Se on sellainen "tavallinen" mies, joka ei kelpaa parisuhteeseen.
Niin, aivan tyhmää hakea vertaistukea ja keskustella vaikeasta tilanteesta. Aivan sikatyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Tämä on fiksu neuvo. Miehen käytös tuntuu vähättelyltä. Tosin, itse ehdin etäpäivinä tekemään jotain kotihommia. Aamulla esim. voi laittaa pyykkikoneen tai tiskikoneen käyntiin ja tyhjentää ruokatauolla tai kokousten välissä. Mutta eipä siinä juuri muuta ehdikään ja jos sulla on koko päivän hektistä, ei jaksakaan. Etäpäivinäkin pitää muistaa pitää taukoa.
Ei kukaan työpaikalla töitä tekeväkään käytä ruokataukoaan pyykkien ripustamiseen narulle. Miksi etätöitä tekevän pitäisi tehdä niin?
Ja jos pyykkikoneen laittaa aamulla päälle niin ei todellakaan voi jättää pyykkejä koko työpäiväksi sinne, pyykit alkavat haista. Pyykinpesu hoidetaan työpäivän jäkeen, ja työpäivän tauot saa käyttää lepäämiseen niin kuin kaikki muutkin tekevät.
Miksi? Jos tekee etätöitä, miksi pyykkiä ei saisi pistää koneeseen? Ei se pesuohjelman käynnistäminen kauan vie. Jos pesu kestää 2-3 tuntia, voi lounastauolla heittää pyykit kuivausrumpuun ja sitten jollain sopivalla tauolla viikata odottamaan työpäivän päättymistä. Nykyaikainen pyykinpesuhan on pitkälti koneiden odottamista, joten miksi se odottelu pitäisi jättää vapaa-ajalle, jos pyykinpesun voi rinnakkaistaa työnteon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
maanantai ja perjantait ei yleensä ole sallittuja etäpäiviä
Häh? Jos ei teillä ole niin ei tokikaan tarkoita että millään muulla miljoonalla työpaikalla olisi sallittuja :D Urpå.
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Kyllä, tällä ei oikeasti ole mitään tekemistä etätyön kanssa. Miehesi ei kestä sitä että sinä tienaat enemmän ja olet häntä korkeammassa asemassa. Sen takia hän yrittää alistaa sinua henkisesti ja fyysisesti naljailemalla ja painostamalla sinua tekemään enemmän kotitöitä ja siten palvelemaan häntä.
Tuo ongelma on miehen oman pään sisäinen eikä siitä pääse ikinä eroon. Suosittelen sinulle eroa. Ei ole oikein että sinä joudut pienentämään ja vähättelemään itseäsi vain sen takia ettei toinen kestä totuutta. Normaalissa suhteessa mies olisi ylpeä saavutuksistasi.
No tässä se on pähkinänkuoressa miksi miehet on niin tyhmiä. Tässäkin tyyppi luettelee "pieniä asioita" tajuamatta mistä ap:n keississä on kyse. Väännetäänpä rautalangasta. Kyse ei ole siitä ettei mies ymmärrä etätöitä (vaikka ei ilmeisesti niitä ymmärräkään), vaan siitä, että mies vähättelee ja halveksii ap:tä ja haluaa pienentää ap:tä muiden seurassa. Ei niin kovin pieni asia
Ja miettikää kuinka tyhmiä naiset ovat kun pitää kysellä apua palstalta tuollaisiin "ei kovin pieniin" asioihin eikä kykene tekemään omia päätöksiä.
Ja tähän siis oli tuo vastaus miten tyhmää on hakea vertaistukea ja keskustella itseä koskettavasta asiasta, tosi tyhmää siis. Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Tämä on fiksu neuvo. Miehen käytös tuntuu vähättelyltä. Tosin, itse ehdin etäpäivinä tekemään jotain kotihommia. Aamulla esim. voi laittaa pyykkikoneen tai tiskikoneen käyntiin ja tyhjentää ruokatauolla tai kokousten välissä. Mutta eipä siinä juuri muuta ehdikään ja jos sulla on koko päivän hektistä, ei jaksakaan. Etäpäivinäkin pitää muistaa pitää taukoa.
Ei kukaan työpaikalla töitä tekeväkään käytä ruokataukoaan pyykkien ripustamiseen narulle. Miksi etätöitä tekevän pitäisi tehdä niin?
Ja jos pyykkikoneen laittaa aamulla päälle niin ei todellakaan voi jättää pyykkejä koko työpäiväksi sinne, pyykit alkavat haista.
Jotkuthan on vissiin niin hitaita, että eivät pysty tuohon muutamassa sekunnissa tai alle minuutissa, mitä se ohjelman käynnistäminen oikeasti kestä. Itse en ripusta etäpäivän aikana vaatteita, mutta joku lakanapyykin peseminen ei paljon työaikaa vie.
Tienaan hieman enemmän kuin vaimoni. Yhteiset kulut maksetaan nettotulojen mukaan jakaen eli minä maksan yli puolet. Ei minua haittaisi, vaikka vaimoni hankkisin paljonkin enemmän kuin minä. Jäisi itselleni rälläysrahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vtuttaa maksaa veroja, ku hva pitää keksiä teille jokaiselle yamk-tutkinnon suorittaneelle hoitsulle joku koordinaattorin vtun tärkeä virka. Susta olis enemmän hyötyä hoitsuna siellä osastolla, ku jonain rekrykoordinaattorina tms.
Kateellisuus paistaa tästä viestistä läpi niin pahasti, huh huh. Vituttaako herätä aikaisin raksalle jonkun idiootin pomoteltavaksi?
Tehtaassa meikä on ja vuorotöissä. Ei tarvi herätä, ku kolme kertaa viikossa tekemään 12h päivä. Loput onkin vapaa-aikaa ja mikäs vapailla ollessa, ku on mitä kuluttaa. Vuositulot 70k€ pinnassa.
Kuulostaa ihan mun exältä. Sain ensin ylennyksen ja reilun palkankorotuksen työssäni ja sen jälkeen vaihdoin työpaikkaa ja sain taas lisää palkkaa ja enemmän vastuuta. Vaikka ex-mieheni ensin kannusti ottamaan lisää vastuuta, ei hän kuitenkaan ymmärtänyt, mitä se tuo tullessaan. Pitkiä päiviä, iltakokouksia ja puheluita ja toki sen ison palkan. Meillä ei ollut yhteisiä lapsia, mutta silti hän nimitti itseään kodinhoitajaksi, koska oli usein minua aikaisemmin kotona. Kotitöistä meillä ei ollut koskaan mitään riitaa mutta yhtäkkiä hän alkoi nimittämään minua loiseksi ja turhantärkeäksi ja väitti, että työ on minulle elämässä tärkeintä! Lopulta en voinut puhua hänelle enää töistäni sanallakaan, jottei hän saisi riitaa aikaiseksi. En keksinyt muuta kuin että hän ole minulle kateellinen, eikä arvostanut minua lainkaan. Hän nälvi koulutuksestani, koska olin häntä korkeammin koulutettu ja yhteistä tekemistä ehdottaessani hän totesi ettei hänellä ole rahaa mihinkään. Ja kaikki tämä muuttui siis vasta palkankorotusten myötä. Miehillä tuntuu olevan vaikeaa hyvin tienaavien ja menestyvien naisten kanssa, vaikka heidän mielestään naiset ovat aina miesten lompakolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mun exältä. Sain ensin ylennyksen ja reilun palkankorotuksen työssäni ja sen jälkeen vaihdoin työpaikkaa ja sain taas lisää palkkaa ja enemmän vastuuta. Vaikka ex-mieheni ensin kannusti ottamaan lisää vastuuta, ei hän kuitenkaan ymmärtänyt, mitä se tuo tullessaan. Pitkiä päiviä, iltakokouksia ja puheluita ja toki sen ison palkan. Meillä ei ollut yhteisiä lapsia, mutta silti hän nimitti itseään kodinhoitajaksi, koska oli usein minua aikaisemmin kotona. Kotitöistä meillä ei ollut koskaan mitään riitaa mutta yhtäkkiä hän alkoi nimittämään minua loiseksi ja turhantärkeäksi ja väitti, että työ on minulle elämässä tärkeintä! Lopulta en voinut puhua hänelle enää töistäni sanallakaan, jottei hän saisi riitaa aikaiseksi. En keksinyt muuta kuin että hän ole minulle kateellinen, eikä arvostanut minua lainkaan. Hän nälvi koulutuksestani, koska olin häntä korkeammin koulutettu ja yhteistä tekemistä ehdottaessani hän totes
Vituttais muakin maksaa kaikki 50/50, ku saisin tehdä kaikki kotityöt yksin.
"Eroaisitteko itse? "
En olisi ikinä päätynyt yhteen tuollaisen ääliön kanssa, mutta tietenkin eroaisin, jos joskus havahtuisin vuosia kestäneestä mielenhäiriöstä, jonka aikana niin olisi päässyt käymään.
Täytyy jälleen kerran ihmetellä, mistä ihmeestä te noita helmiä oikein kalastatte, ja miten on mahdollista päätyä naimisiin sellaisen kanssa.
Ymmärrän, jatkuva naljailu ihan mistä vaan asiasta räjäyttää pään.
Jos kyse on pelkästään töistäsi, niin en eroaisi. Mutta nosta kissa pöydälle _joka kerta_ (heti, oli yleisöä tai ei), kun asiasta naljailee: Miksi väheksyt työtäni? Miksi puhut siitä noin alentuvasti? Mitä jos minä puhuisin sinun työstäsi noin esim. helppo se on raksalla paria lautaa kantaa ja naulata kiinni? Häiritseekö sinua, että tienaan enemmän kuin sinä? ym.
Taustalla voi olla esim. jotain junttimaista johtajavihaa, että johtajien työstä pitää puhua tuolla lailla halveksuen ja naureskellen kun ei ymmärretä mitä johtajat tekevät työkseen. On vain totuttu puhumaan noin.
Tai voisiko hän olla ylpeä hyvästä asemastasi töissä, ja haluaisi sen porukassa tuoda esiin, että rouva on tärkeässä työssä ja tienaa hyvin, mutta ei kehtaa sitä suoraan sanoa. Sitten vitsin ja naljailun kautta kertoo, että rouva on johtajatar.
Tai ihn vain kateellinen asemasta, palkasta, etätyöpäivistä?
Tuollaisesta vielä selviää puhumalla, mutta jos mies kohtelee sinua muillakin elämän osa-alueilla halveksien ja sinua vähätellen, niin sitten kannattaa lähteä kalppimaan ja etsiä sinua arvostavaa seuraa.
Meillä mies puolestaan vähätteli aikoinaan, kun koulutin itseni ammattiin, joka ei miehen mielestä ollut "kummonenkaan". Oli vähän kuin aidosti hämmästynyt, kun yksi tuttavani onnitteli valmistumisesta, että olisiko hänenkin pitänyt onnitella...
Vieläkin mies jaksaa välillä huomauttaa, että olisin voinut lukea itseni ns.parempaan ja parempi palkkaisempaan ammattiin. Tähän väliin voin sanoa, että puoliso ei itse ole työelämässä eikä mitään opintoja suorittanut tappiin asti. Eli meillä miehen mielestä minun olisi kuulunut nostaa meidän elintasoamme.
Aapeen tapauksessa sanoisin, että mies on selvästi kateellinen vaimonsa "paremmasta" ammatista, jos nyt ammatteja yleensä kannattaa paremmuusjärjestykseen laittaa. Yleensä tuo lyttäämisen ja vähättelyn tarve kertoo huonosta itsetunnosta ja yritykseen nostaa itseään toista ylemmäksi.
Nainen ei ymmärrä suomea. Eroko?
PS. Tää on läppä...